20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 329942 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #525 på: 21. Juli 2011, 17:11 »
Forhåpentligvis bare en kakk i ankelen. Det gjør vondt, men så lenge det ikke er en overtråkk går det over. Har selv hatt en alvorlig overtråkk..Fikk hele kroppsvekten ytterst på tærne og vridde den deretter da jeg gikk ned en trapp. Tok 4-5 måneder før jeg ble 100% frisk. Men jeg hadde selvsagt ikke tilgang på HBAs medisinske apparat. Forbanna idiotspiller som går inn i slike talklinger i en treningskamp..Herregud! Sesongåpningen blir ødelagt for min del om han uteblir.

Vegard9

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 681
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #526 på: 21. Juli 2011, 21:27 »
La oss inderlig håpe at det ikke er en alvorlig skade! Idiotisk å takle stygt i en treningskamp.
Noen som har sett taklingen?

Folk har vel skjønt at den eneste måten å stoppe Ben Arfa på er å takle stygt.
Her er enda et eksempel til:http://www.youtube.com/watch?v=bsHW1OrQRe0

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #527 på: 21. Juli 2011, 21:47 »
Ingen Barton Cabaye eller Ben Arfa i sesongoppkjøringen.. Er vel strengt tatt hele midtbanen vår ( minus tiote). Optimalt. Not.
If it has tits or wheels, count on problems!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #528 på: 21. Juli 2011, 22:14 »
Nå syns jeg du var irriterende negativ, flatline ;)
Syns oppkjøringa så langt har vært jævla lei. Alle visumproblemene, så skade på både Barfa og Ferguson.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #529 på: 21. Juli 2011, 22:51 »
Det er spesielt å legge sesongoppkjøringen til et sted der mer eller mindre 20% av førsteelleveren ikke får være med. Må bli strekk på bakrommet de som har lagt det løpet, selv om USA gir en del fordeler i forhold til profilering.

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #530 på: 21. Juli 2011, 22:57 »
He he, er ikke meningen å være negativ, jeg bare resonnerer høylytt.  Samspillet Cabaye-Ben Arfa - Barton er jo forsåvidt interessant, så hadde vært ålreit at de ihvertfall fikk 3-4 kamper under beltet sammen før Arsenal..

Fitte ass, ingenting går som planlagt.
If it has tits or wheels, count on problems!

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #531 på: 21. Juli 2011, 22:58 »
Jeg må bare dra diskusjonen til Inspector fra NO inn her. Jeg blir faan i meg sjokka Inspector. Mener du virkelig at man skal hvile HBA i enkelte kamper fordi du mener kampen er tapt på forhånd allerede? Det er faktisk en av de mest idiotiske uttalelsene jeg har hørt noen gang.

Poster et par av postene dine Inspector bare for at folk skal få et innblikk i hva jeg drar opp her.

Sitat
Seriously, he should be rested against the more physical and brutal teams, for example Wolves and Man City. His pace and acceleration will obviously cause De Jong or Henry to mistime their tackles once again, f***ing c***s!

Sitat
It's because HBA is probably one of the quickest and the most technical player in PL that I want to rest him against particular opponents. Consequently he'll  be much more susceptible for idiotic tackles made by slow and fat players like Henry, Cattermole and De Jong than many others.  It's not about intimidation, it's about facing the facts. We're probably not going to win away against City or Manure. And it's not those teams we'll have to beat if we want Europe. It's Everton Tham etc. And Wolves we should manage to beat anyways, without HBA: SAF is one of the best managers in that area, he rotates players according to opponents he's up against.
« Siste redigering: 21. Juli 2011, 23:05 av Daniel »

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #532 på: 21. Juli 2011, 23:27 »
Tror ikke det var det InspectorC mente, det er selvfølgelig helt høl i huet.  Han skal spilles om han er frisk. Enten takler han nivået, eller så gjør han det ikke.
Skader og taklinger er helt villkårlige, like sannsynlig eller usannsynlig at han blir taklet stygt i det 5ende eller det 85e minutt, eller av Everton eller City for den saks skyld.
Sender dessuten ut helt feil signaler og. Det som skjer det skjer, og sånn er det.

If it has tits or wheels, count on problems!

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #533 på: 21. Juli 2011, 23:29 »
Var ikke det han mente? Han sier at HBA bør hviles i slike kamper fordi vi allerede har tapt på forhånd. Hva slags tankegang er detta a? Er vi ikke Newcastle United?

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #534 på: 21. Juli 2011, 23:37 »
Spesielt ja. Forrigesesong viste vel at slike kamper ikke er tapt på forhånd - og en spiller som Ben Arfa er jo gjerne en spiller som kan være det lille ekstra som trengs for å vinne.
Forøvrig var det en spøk angående negativiteten din flatline, tenkte bare på sticken du får i transfertråden ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #535 på: 21. Juli 2011, 23:39 »
Haha, sorry. Jeg trodde du mente på DETTE forumet. Er punk77 inspectorC?
Jeg er uenig, man kan ikke villkårlig spare han i visse kamper. Det er like mulig for oss å vinne mot city som det er å tape mot bunnlag, noe vi beviste til GANGS forrige sesong. Vi tok jo 4 poeng av Arsenal blandt annet..samt 2 av chelsea og ett av Man u.
Nei, vi må stille med det beste laget vi har til enhver tid. Det er greit å hvile spillere, men det må springe ut av en helhetsvurdering basert på andre kriterier, slik som form og formasjon osv.. ikke frykt for å skader. De kan inntreffe hvor som helst, når som helst. Du kan ikke gardere deg mot de ved å ikke bruke spillere. Det gjelder egentlig "uviktige" treningskamper og.  En skade som inntreffer der, kan like godt inntreffe i kamp. Og hvis man ikke klarer å håndtere fysisk konfrontasjon i treningskamper, klarer man det da en kald onsdagskveld på Britannia? Nei, spilleren skal brukes.
Det du foreslår InspectorC - det blir som å ikke pule dama slik at hun er trangere for den neste kjæresten.
« Siste redigering: 21. Juli 2011, 23:45 av Flatline »
If it has tits or wheels, count on problems!

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #536 på: 21. Juli 2011, 23:43 »
Punk77 = Inspector ja! :)

Det du foreslår InspectorC - det blir som å ikke pule dama slik at hun er trangere for den neste kjæresten.
;D

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #537 på: 21. Juli 2011, 23:44 »
Forrige sesong beviste at vi kan vinne mot alle lag på en god dag, og flere av de gode resultatene kom pga at vi hadde enkeltspillere med kvalitet som sto frem. 1-0 seieren mot Arsenal borte er en av de best gjennomførte Newcastle kampene jeg noen gang har sett, og med matchvinnere i alle ledd som sto frem. Premier League er såpass jevnt at en enkeltspiller som Ben Arfa, som er potensielt vår beste spiller - kan stå frem å være den store forskjellen mot gode lag. Jeg henger ikke akkurat med på tankegangen om å benke spillere fordi vi er forventet å tape, eller fordi vi frykter motstandere. Da kan man begynne å finne på andre ting enn fotball..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #538 på: 21. Juli 2011, 23:47 »
. 1-0 seieren mot Arsenal borte er en av de best gjennomførte Newcastle kampene jeg noen gang har sett, og med matchvinnere i alle ledd som sto frem

Hehe, VEL. Det var en sliteseier, 90 minutter med hoofball og gamping. Vi ble vel strengt tatt rævkjørt, men holdt unna. Ikke akkurat barca-takter, men jeg takker og bukker for 3 poeng selvfølgelig.
Men det var ikke akkurat en artig kamp, topplag mot bunnlag :P
If it has tits or wheels, count on problems!

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #539 på: 21. Juli 2011, 23:52 »
InspectorC, er du her?  ;D

Jeg skjønner resonnementet ditt mht. å heller hvile han en kamp mot city og Stoke og så bruke han i de 34 andre kampene, problemet er at jeg ikke godtar premisset. Det er like sannsynlig at han er matchvinner i de to kampene, men blir skadet mot arsenal, som at han hadde blitt skadet i de kampene vi sparer han. Poenget mitt er at slikt er UMULIG å gardere seg mot, så man kan egentlig bare drite i å forsøke. For å dra det til det ekstreme, så burde man kanskje spare han mot alle slik at han ikke blir skadet  ;D

Man må nesten bare spille han, og så la "the chips fall where they may". Like sannsynlig å bli overkjørt i morra som å daue i sykeseng når man er 90.
If it has tits or wheels, count on problems!