20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 329862 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #450 på: 23. Juni 2011, 16:27 »
Hehe, vi har noen Cynics her inne som bare ser på glasset som halvtomt. Jeg har tidligere vært rimelig negativ til vår elendige midtbane, men føler at vinden er i ferd med å snu nå!

Anser ikke meg selv for å være det - heller realist. Og etter endel år som Newcastle-fan tør jeg ikke være overoptimistisk, selv om jeg syns ting ser veldig lyst ut per nå :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Human

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 873
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #451 på: 23. Juni 2011, 17:28 »
har fulgt ben arfa i fleire år før han kom til newcastle og er utrulig fasinert over talentet som er i gutten. Men selvfølgelig er han ikkje der endå. Men potensiale han har vist i store kamper på landslag og tida i marseill og lyon gir meg en entusiasme som eg ikkje har hatt rundt newcastle siden Sir Bobby Robson sine dager. Det at vi har henta inn spillera som er teknisk gode, raske ballspillera gjør ikkje akuratt den entusiasmen mindre. her er eit knippe av klipp der ben arfa viser sitt potensial både for landslag, lyon og marseill. Og med handa på hjarte så skal vi sjå langt etter tidligare newcastle spillera som innhar dei kvalitetane som blir vist:

- carry on!

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #452 på: 23. Juni 2011, 19:48 »
Teknisk sett må vi vel tilbake til Ginola, men han hadde ikke det samme rykket som HBA.

Human

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 873
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #453 på: 23. Juni 2011, 20:26 »
det som er så sykt med hba er ikkje berre rykket og evnen til å dra på seg spillere. han har eit sykt blikk, følsom pasningsfot og et sinnsjukt tilslag også. rett og slett en komplett spiller.
- carry on!

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #454 på: 23. Juni 2011, 22:00 »
Teknisk sett må vi vel tilbake til Ginola, men han hadde ikke det samme rykket som HBA.

Eg vil hevde at L. Robert hadde vel så mange 'tricks up his sleeve' som Ginola, men at han ikkje alltid var like effektiv som DG.

Dersom HBA gir meg halvparten så mange gledesstunder som Robert, skal eg vere ør av lykke.

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #455 på: 23. Juni 2011, 22:05 »
Heilt fantastisk video. Frysningar ned til tåspissen!

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #456 på: 23. Juni 2011, 22:07 »
det som er så sykt med hba er ikkje berre rykket og evnen til å dra på seg spillere. han har eit sykt blikk, følsom pasningsfot og et sinnsjukt tilslag også. rett og slett en komplett spiller.

det som er så sykt med hba er ikkje berre rykket og evnen til å dra på seg spillere. han har eit sykt blikk, følsom pasningsfot og et sinnsjukt tilslag også. rett og slett en komplett spiller.

HBA er en av få spillere, sammen med blant annet Mess og Zidane, som er i stand til å se på hva motstanderen gjør SAMTIDIG som han utfører fintene.  Kan nesten sammenlignes med Rekdals evne til å ta straffespark: Flesteparten av spillerne bestemmer seg for hvor ballen skal plasseres rett før tilløpet, men når de først har tatt fart er de ikke i stand til å plassere ballen i motsatt hjørne hvis de under løpet ser at keeperen er på vei mot det hjørnet de har planlagt å legge ballen. Så Rekdal dette, forandret han bare plasseringen underveis. Derfor bommet han nesten aldri.

På samme måte kan du se HBA gjøre et lite utslag mot venstre, og så fort HBA ser at motspilleren går på finta og lener seg over til sin høyre side, drar han ballen over og fosser forbi på motsatt side.
Resultatet er at HBA er i stand å druble motstandere uten å bruke energi på et stort antall finter. En bevegelse er som oftest nok pga hans blikk, tyngdeoverføringer, fart og en ball som ligger limt til foten. Til og med så gode fotballspillere som C Ronaldo er ikke i stand til å utføre disse momentene på samme måte. Jeg har sett Ronaldo gjøre 4-5 overstegsfinter uten å komme seg forbi fordi han utelukkende så på ballen og ikke timet utslagene ifht når oppasseren var i ubalanse.

Det eneste negative med HBA som jeg har sett er at han er litt for glad i å druble. De fleste er fornøyd med å dra forbi to spillere på rappen. Dette er selvsagt ingenting for HBA som gjerne vil ta spiller nr 3 og 4 og dermed mister han ballen. Hvis han blir litt mer effektiv: Det vil si at han lærer seg når han skal druble og når han skal sentre (samme egenskapen lærte forøvrig SAF Ronaldo) tror jeg HBA godt kan spille for Real Madrid eller Barca om et par sesonger. Om så skjer er jeg bare stolt over at HBA valgte NUFC som stedet hvor han igjen fikk karrieren på rett kjøl.
« Siste redigering: 23. Juni 2011, 22:10 av InspectorC »

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #457 på: 23. Juni 2011, 22:19 »


Herleg video og herleg musikk! Robert  8)

Fantastisk ja! Han kunne svinge voldtsomt i prestasjonene, men han var helt pervers å se på når han hadde dagen. Da vant NUFC uansett.

EDIT: hadde nesten glemt hvor mange pene mål han skårte..Den brassa er et kunstverk av dimensjoner..
« Siste redigering: 23. Juni 2011, 22:29 av InspectorC »

TegneserieSkjære

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 635
  • Toon till I die
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #458 på: 23. Juni 2011, 22:39 »
Heilt fantastisk video. Frysningar ned til tåspissen!
Ein av mange fantastiske videoer eg lasta ned under Sir Bobby Robson tida. Ligg eit par av dei på youtube, så er meget gode minner.

Denne er fantastisk også:

Herregud, det er noe av det fineste jeg har sett...vi sitter her tre stykk Magpies med øl og tårer i øynene her. For en klubb, for en historie. Stolt supporter. Om vi bare kan klatre litt neste sesong! Jeg har trua. Toon for life!
" Roads!? Where we`re going we dont need roads."
- Dr. Emmet Brown.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Simmi

  • Gjest
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #459 på: 23. Juni 2011, 22:44 »
For noen fantastiske videoer. For en klubb.

Hvis det er andre som finner nydelige videoer, sleng de ut!


TegneserieSkjære

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 635
  • Toon till I die
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #460 på: 23. Juni 2011, 22:58 »
Sommeren ( og denne silly-season hvor jeg har STOR tro vi skifter fra Drillo-fotball til frekk hurtig "fransk" angreps-fotball) er perfekt for mimring. Da vi grusa Man U 5-0 er jo en stor klassiker jeg husker altfor godt. Meg og fatter så denne sammen ( Eik FK sort/hvitt gjorde at vi begge ble Magpies automatisk...) Se det femte målet, grøssninger langt inn i sjela.
" Roads!? Where we`re going we dont need roads."
- Dr. Emmet Brown.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #461 på: 24. Juni 2011, 00:22 »
Heilt fantastisk video. Frysningar ned til tåspissen!
Ein av mange fantastiske videoer eg lasta ned under Sir Bobby Robson tida. Ligg eit par av dei på youtube, så er meget gode minner.

Denne er fantastisk også:

For en sykt herlig video! Frysninger igjennom hele greia.
Nei.

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #462 på: 24. Juni 2011, 00:32 »
det som er så sykt med hba er ikkje berre rykket og evnen til å dra på seg spillere. han har eit sykt blikk, følsom pasningsfot og et sinnsjukt tilslag også. rett og slett en komplett spiller.

det som er så sykt med hba er ikkje berre rykket og evnen til å dra på seg spillere. han har eit sykt blikk, følsom pasningsfot og et sinnsjukt tilslag også. rett og slett en komplett spiller.

HBA er en av få spillere, sammen med blant annet Mess og Zidane, som er i stand til å se på hva motstanderen gjør SAMTIDIG som han utfører fintene.  Kan nesten sammenlignes med Rekdals evne til å ta straffespark: Flesteparten av spillerne bestemmer seg for hvor ballen skal plasseres rett før tilløpet, men når de først har tatt fart er de ikke i stand til å plassere ballen i motsatt hjørne hvis de under løpet ser at keeperen er på vei mot det hjørnet de har planlagt å legge ballen. Så Rekdal dette, forandret han bare plasseringen underveis. Derfor bommet han nesten aldri.

På samme måte kan du se HBA gjøre et lite utslag mot venstre, og så fort HBA ser at motspilleren går på finta og lener seg over til sin høyre side, drar han ballen over og fosser forbi på motsatt side.
Resultatet er at HBA er i stand å druble motstandere uten å bruke energi på et stort antall finter. En bevegelse er som oftest nok pga hans blikk, tyngdeoverføringer, fart og en ball som ligger limt til foten. Til og med så gode fotballspillere som C Ronaldo er ikke i stand til å utføre disse momentene på samme måte. Jeg har sett Ronaldo gjøre 4-5 overstegsfinter uten å komme seg forbi fordi han utelukkende så på ballen og ikke timet utslagene ifht når oppasseren var i ubalanse.

Det eneste negative med HBA som jeg har sett er at han er litt for glad i å druble. De fleste er fornøyd med å dra forbi to spillere på rappen. Dette er selvsagt ingenting for HBA som gjerne vil ta spiller nr 3 og 4 og dermed mister han ballen. Hvis han blir litt mer effektiv: Det vil si at han lærer seg når han skal druble og når han skal sentre (samme egenskapen lærte forøvrig SAF Ronaldo) tror jeg HBA godt kan spille for Real Madrid eller Barca om et par sesonger. Om så skjer er jeg bare stolt over at HBA valgte NUFC som stedet hvor han igjen fikk karrieren på rett kjøl.

Jepp. Jeg er bare så uendelig redd for at benbruddet skal påvirke han mentalt. fingrene KRYSSET for at han er tilbake i gammelt slag, eller kanskje til og med enda bedre slik Kieron Dyer ofte var ( he he..)
If it has tits or wheels, count on problems!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #463 på: 24. Juni 2011, 01:35 »
Faen, klarer ikke finne den Pedro-videoen av Nobby Solano med Oasis atåt. Det var også fantastisk, av en av en fantastisk elegant spiller.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

OLEZZ

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 61
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #464 på: 24. Juni 2011, 13:24 »
Noen som har klipp hvor HBA entrer matta?