20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 329908 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #90 på: 20. Sep. 2010, 19:28 »
Var vel ikke akkurat stort forsvarsspill på målet til Ben Arfa heller... :P

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #91 på: 20. Sep. 2010, 19:29 »
Det var selvfølgelig også Glimt-standard over Everton sitt forsvar på Ben Arfa sitt mål, der ingen går i press på ham! Det var en fantastisk bra scoring, men Berbatov sin tar kaka for min del! :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #92 på: 20. Sep. 2010, 19:31 »
Det var selvfølgelig også Glimt-standard over Everton sitt forsvar på Ben Arfa sitt mål, der ingen går i press på ham! Det var en fantastisk bra scoring, men Berbatov sin tar kaka for min del! :)

Slutt å vær så forbanna objektiv. Ben Arfas mål var finest, punktum! ;)

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #93 på: 20. Sep. 2010, 19:35 »
Uansett hvor mye eller lite press der var på Berbatov, jeg mener det er teknisk utrolig mye vanskeligere å brassesparke en ball i mål enn å skyte den i mål, totalt uten press, fra vel 20 meter, når du har all mulig tid til å sikte. Den tekniske utførelsen på Ben Arfas mål er selvfølgelig noe helt annet enn det jeg og du klarer, men brassespark er fremdeles teknisk vanskeligere, og mye mer imponerende å se på.

Og dette er en subjektiv analyse.

Skal man være veldig patriotisk var Ben Arfas mål det vakreste verden har sett siden Andy Carroll scora mot Wolves.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #94 på: 20. Sep. 2010, 19:38 »
Man kan jo være heldig på et brassespark. Selve teknikken var jo flott. Men det er jo bingolotto hvor og om ballen havner i nota. Ben Arfas skudd var derimot 100% planlagt. Ballen havner akkurat der han prøvde å sette den.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #95 på: 20. Sep. 2010, 21:28 »
Man kan jo være heldig på et brassespark. Selve teknikken var jo flott. Men det er jo bingolotto hvor og om ballen havner i nota. Ben Arfas skudd var derimot 100% planlagt. Ballen havner akkurat der han prøvde å sette den.

Det gjorde den vel med Berba og, i mål :P

gardek

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 532
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #96 på: 22. Sep. 2010, 00:49 »
Elsker allerede denne karen  ;D Og hvis han liker klubben like mye som han har uttalt liker jeg han ENDA BEDRE !!!! Han parkerer jo 3 stk på ett rykk!
Toon till I die.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #97 på: 22. Sep. 2010, 12:34 »
Hehe, regner m at du har sett videosnutten jeg la ut ja. Ben Arfa er som Zidane på den fronten. Han kan stå helt stille, avvente utslag fra motstanderen og deretter rykke forbi. Han er mao i stand til å se på motstander og ball samtidig. Dette gjør han effektiv i bevegelsene. Zidane var av samme karakter: Hans utsøkte balanse og blikk gjorde at han trengte sjelden mer enn en finte for å komme forbi. Dette står i sterk kontrast til f.eks Ronaldo som tar overstegsfintene i en rasende fart, men aldri ser på motstanderen når han tar dem. . Dermed ser han ikke når det er mest effektivt å ta finta: når motstanderen er i ublanse. Derfor kan han ende med å ta 4-5 overstegsfinter uten å komme forbi. Vakkert å se på, men uhyre ineffektivt. Hvis dere så Reals forrige CL-kamp fikk dere eksempel på nettopp dette

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #98 på: 22. Sep. 2010, 12:51 »
Får forøvrig gåsehud når jeg ser filmen. Synes fortsatt at det er helt absurd at en så forbanna god spiller spiller for oss.

morgan303

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 610
  • Optimist? ja altid
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #99 på: 22. Sep. 2010, 18:47 »
Får forøvrig gåsehud når jeg ser filmen. Synes fortsatt at det er helt absurd at en så forbanna god spiller spiller for oss.
Hvilken film??

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #100 på: 22. Sep. 2010, 19:16 »
Får forøvrig gåsehud når jeg ser filmen. Synes fortsatt at det er helt absurd at en så forbanna god spiller spiller for oss.
Hvilken film??

Under evertontråden er det lagt ut en filmsnutt med Arfas prestasjoner mot everton. 5 minutter med finesse :)

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #101 på: 22. Sep. 2010, 19:18 »
Såg den nettopp og fatter faktisk ikke at karen ikke spiller i en av Europas toppklubber. Så god er han faktisk!

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #102 på: 22. Sep. 2010, 19:32 »
Jepp, så god er han. Er kun tre ganger jeg virkelig har hatt skjelven da en spiller debuterte: Shearer, Woodgate og nå Ben Arfa. Når det gjelder individuelle ferdigheter tror jeg Ben Arfa er det råeste som har vært i klubben. Asprilla og Ginola var klasse, men Arfa er like god teknisk, men i tillegg har han et fenomenalt rykk. Er heelt utrolig at han spiller for en nyopprykka klubb. Nærmest utopisk.  Det er vel  hans image som "bad boy" som faktisk gjør at han spiller i Castle. Hadde han vært tilnærmet normal ville vel han allerede vært i Barca eller Real :)
« Siste redigering: 22. Sep. 2010, 19:35 av InspectorC »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #103 på: 22. Sep. 2010, 23:24 »
Potensialet til å bli vår nye Beardsley tror jeg vi sier! Dyer mislyktes, men Ben Arfa har også det som skal til pluss endel til! Det drivet han har med ball i beina digger jeg - vi har ikke hatt en mann som kan forsere så kjapt med ball i beina siden nettopp Dyer spilte hos oss! :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #104 på: 22. Sep. 2010, 23:52 »
Eg får litt Laurent Robert-følelse, utan at dei på nokon måte er identiske spelartypar. Ballteknisk er det heilt magisk. Og så er dei litt uutgrunnelege begge to. Robert er nok blant mine topp fem United-spelarar. Ufattelig distribusjon og skuddfot, noko som forhåpentlegvis kan bli eit varemerke frå Ben Arfa også.