20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 271840 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #585 på: 16. Juni 2009, 01:33 »
Men burde ikke da Ciljans agent og rådgiver vite om det, dersom Newcastle var i det minste litt interessert, og hadde hatt representanter på Lerkendal nå og da? I følge Andreas Ekker har Newcastle aldri vist noen som helst interesse for Ciljan. Jeg er ganske sikker på at han ville visst om det dersom Newcastle hadde hatt speidere på tribunen opp gjennom årene siden avisene første gang meldte om dette.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #586 på: 16. Juni 2009, 02:17 »
Hvis det har vært speidere fra Newcastle på Lerkendal, så har Ciljans rådgiver helt sikkert vært informert. Men det er veldig mange agenter som er svært forsiktige med å gå ut med sånne rykter. Så jeg tror egentlig Ciljans agent bare holder kjeft om interessen, siden det ikke har vært noe bud på bordet. Men nok en gang, dette er bare min magefølelse. Jeg tror Newcastle har vært interessert og at de har hatt Ciljan i kikkerten.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #587 på: 16. Juni 2009, 19:38 »
Unge norske spillere er jo ofte i engelsk media ang hevdet interesse fra Newcastle, og eg har også sett newcastlespeidere i ulike TV innslag på norsk TV. Er bortimot 100% sikker på at newcastle har sett nært på Ciljan, om det så er på lerkendal eller TV. Tror agentene til spillerne som er i søkelyset til større klubber, ikke sier mer enn absolutt nødvendig. Siden det ikke er noen stor "deal" at Newcastle har sett på Ciljan, som sikkert resten av PL også har, så er det like greit å si at det ikke har vert "interesse" fra vårt hold.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #588 på: 16. Juni 2009, 22:13 »
Det er vel en sjans for at RBK forlanger for mye for Skjelbred.....eller?
Nja. Det er som en ser det. Ifølge engelske medier vil rbk komme til å kreve rundt £5 millioner for Skjelbred, og det høres ut som en ganske fornuftig pris. 50-60 millioner er ganske sånn omtrenltig det Skjelbred er verdt. Og ifølge engelske medier vil ikke de £5 millioner pundene være noe problem for Newcastle.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #589 på: 16. Juni 2009, 22:40 »
Jeg synes absolutt ikke Skjelbred er verdt £5m, hva har han bevist i en liga med rimelig labert nivå til at den prisen skal være fornuftig?
Greit at han har hatt en og annen kamp som har vært veldig bra både i TL og CL, men seriøst, norske spillere overprises så til de grader og jeg synes £5m for Skjelbred er galskap!

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #590 på: 16. Juni 2009, 23:25 »
Jeg synes absolutt ikke Skjelbred er verdt £5m, hva har han bevist i en liga med rimelig labert nivå til at den prisen skal være fornuftig?
Greit at han har hatt en og annen kamp som har vært veldig bra både i TL og CL, men seriøst, norske spillere overprises så til de grader og jeg synes £5m for Skjelbred er galskap!

Man trenger ikke å briliere i en liten liga som Tippeligaen, for å kunne spille godt i PL. Nå har jo vi på en eller annen måte havnet i Championship, og da er eg ikke i tvil om at Ciljan kunne ha gjort en god jobb for oss. Om han er verdt £5m kan nok diskuteres.

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #591 på: 16. Juni 2009, 23:35 »
Jeg synes absolutt ikke Skjelbred er verdt £5m, hva har han bevist i en liga med rimelig labert nivå til at den prisen skal være fornuftig?
Greit at han har hatt en og annen kamp som har vært veldig bra både i TL og CL, men seriøst, norske spillere overprises så til de grader og jeg synes £5m for Skjelbred er galskap!

Man trenger ikke å briliere i en liten liga som Tippeligaen, for å kunne spille godt i PL. Nå har jo vi på en eller annen måte havnet i Championship, og da er eg ikke i tvil om at Ciljan kunne ha gjort en god jobb for oss. Om han er verdt £5m kan nok diskuteres.

Neida, jeg sier ikke at han hadde blitt en flopp, men jeg har mine tvil til han, og for £5m er jeg ikke i tvil om at jeg ALDRI ville kjøpt han.
£2m er en grei pris, no mer synes jeg er drøyt, rett og slett fordi han er en spiller som ikke imponerer meg nevneverdig for tida (jeg ser ikke mange kamper av RBK, men ser de fleste tv-kampene og RBK vises stadig på tv)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #592 på: 17. Juni 2009, 04:30 »
Det er vel en sjans for at RBK forlanger for mye for Skjelbred.....eller?
Nja. Det er som en ser det. Ifølge engelske medier vil rbk komme til å kreve rundt £5 millioner for Skjelbred, og det høres ut som en ganske fornuftig pris. 50-60 millioner er ganske sånn omtrenltig det Skjelbred er verdt. Og ifølge engelske medier vil ikke de £5 millioner pundene være noe problem for Newcastle.

Du er selv enig i at Tore Reginiussen har vært massivt overpriset, samme med Erik Huseklepp. Så mener du alikevel at en slik pris på Ciljan er forsvarlig!?
Jeg er enig i at han nok har høyere markedspris pga at han allerede har bevist mye ute i Europa, men jeg syns fortsatt den prisen er vel stiv!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #593 på: 17. Juni 2009, 10:48 »
Tror Ciljan ville passet perfekt som indreløper i castle. Bare han kunne blitt litt bedre foran kassa. Jeg mener han er mye bedre en Reginiussen som jeg synes er latterlig dårlig. Hans opptredener på landslaget har jo vist at mannen ikke holder mål. Erik Huseklepp er brukbar men jeg tror heller ikke han kommer til å gjøre det særlig godt i Europa. £4 er en realistisk sum for ham, men dessuten vil han ha en beskjeden ukelønn.

Men sett fra den andre siden ville stoke betale £4 for Shola - klura over alle klurer - som nå tjener ufattelige £40 000 i uka hos oss. Mao har vi gjort større brølere før enn å gi £5 for Ciljan.

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #594 på: 17. Juni 2009, 12:33 »
Jeg vil ikke si at Ciljan forsvarer en pris på 5 mill pund. 2 mill pund mener jeg er en riktig pris for Ciljan. Klæppen ca det samme slik han spiller for tiden og Reginiusen er ikke verd mer enn en boks joikakaker...

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #595 på: 17. Juni 2009, 13:14 »
Jeg synes helt seriøst at både Bolanos og Huseklepp er verdt mer enn Ciljan. Nesten så jeg rangerer Tettey foran han også. 5 mill pund for Ciljan er til å le av...

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #596 på: 17. Juni 2009, 13:26 »
Jeg vil ikke si at Ciljan forsvarer en pris på 5 mill pund. 2 mill pund mener jeg er en riktig pris for Ciljan. Klæppen ca det samme slik han spiller for tiden og Reginiusen er ikke verd mer enn en boks joikakaker...

Grei oppsummering, og jeg måtte le litt av den siste :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #597 på: 17. Juni 2009, 15:47 »
Det er vel en sjans for at RBK forlanger for mye for Skjelbred.....eller?
Nja. Det er som en ser det. Ifølge engelske medier vil rbk komme til å kreve rundt £5 millioner for Skjelbred, og det høres ut som en ganske fornuftig pris. 50-60 millioner er ganske sånn omtrenltig det Skjelbred er verdt. Og ifølge engelske medier vil ikke de £5 millioner pundene være noe problem for Newcastle.

Du er selv enig i at Tore Reginiussen har vært massivt overpriset, samme med Erik Huseklepp. Så mener du alikevel at en slik pris på Ciljan er forsvarlig!?
Jeg er enig i at han nok har høyere markedspris pga at han allerede har bevist mye ute i Europa, men jeg syns fortsatt den prisen er vel stiv!
Vel, joda, men Tromsø forlanger jo Carew-pris for Reginiussen, som ikke er verdt et rødt øre. Reginiussen har knapt nok imponert i Tippeligaen, han har floppet totalt på landslaget og har aldri vist seg frem i Europa.
Per Ciljan Skjelbred har en halv kanonsesong bak seg i Tippeligaen (det var riktignok 2005, men det har null betydning), han har imponert i CL flere ganger. Han har spilt noen få landskamper uten å gjøre seg helt bort, med unntak av Makedonia-kampen. Han er regnet som et av norsk fotballs aller største talenter, han er selvskreven i RBKs startellever, selv om han spiller out of position og av den grunn ikke imponerer nevneverdig. Han har meget gode ferdigheter med ball, han er løpssterk og arbeidsvillig. Han er Rosenborgs kanskje fremste gullgutt og ja, treningsoppholdet med Liverpool som 15-åring står vel også på CV-en hans. Og da skal han være verdt 20 millioner? Hallo. RBK fikk 21 millioner norske kroner av Fulham for Fredrik Stoor. Og da mener man altså at han er mer verdt enn Skjelbred?

Hvorfor skal ikke Rosenborg forlange mye igjen for sin kanskje fremste juvel?

Spanske Almeiras første bud på Tettey var på rett i underkant av 20 millioner norske kroner. De økte tilsynelatende budet sitt til nesten 30.
Hvis Almeiras mener Tettey er verdt 30 millioner, hvis Besiktas mener Marek Sapara er verdt 20-25 millioner. Hvorfor skal ikke Skjelbred være verdt over 30 millioner? I tillegg må RBK overprise gutten noe, ettersom de overhodet ikke ønsker å selge ham. Da mener jeg 50 millioner NOK er en ok pris. RBK verdsetter Tettey til 40 mill. Kanskje litt mye, men samtidig er han en sjelden juvel, som nettopp har funnet sin plass på RBKs lag og som virkelig har begynt å blomstre. Markedet i dag er generelt også overpriset. Da må RBK kunne kreve 50 millioner for Skjelbred. En spiller med et vanvittig stort potensiale.

John Carew ble i sin tid solgt til Valencia for 70 millioner eller noe sånt. På daværende tidspunkt var han ikke fast på landslaget, han hadde kun en halv sesong bak seg i RBK, og han hadde bare såvidt rukket å vise seg frem i Vålerenga-drakt. Den største forskjellen på Carew anno 1999 og Skjelbred anno 2009 er at Carew på den tiden var veldig het. Han scoret nesten to mål i snitt per kamp for RBK, og hadde rundspilt Dortmund i CL. Men hadde dette vært 2005, og Ciljan ikke hadde blitt kvestet av Stoltidis, så hadde Skjelbred vært minst like het og minst like mye verd som Carew i sin tid. Skjelbred har ikke vært så dårlig siden 2005, at han har sunket så mye i verdi. Vi snakker tross alt om det største talentet fra Norges største og beste klubb her. Selvfølgelig skal han være mye mer verd enn de fleste andre spillere som selges fra Norge til utlandet. Selvfølgelig skal RBK ha 50 mill for Skjelbred.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #598 på: 17. Juni 2009, 16:40 »
Grunnen til at så få Norske spillere kommer til de store ligaene er jo at de klubbene overpriser spillerene så mye at det blir for dyrt for klubbene. Det er ikke rart at klubbene vil betale 5 millioner pund for en halvstjerne(Skjelbred). :P

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #599 på: 17. Juni 2009, 17:05 »
Heh, Jeg synes £5m for Skjelbred er latterlig, og hva han gjorde i 05 har ingenting å si...de to siste sesongene har vel Sapara og tettey vært bedre enn Skjelbred. (Tettey kanskje bare i år)
Uansett er ikke Skjelbred noe mer enn en god spiller i tippeligaen, han er jo ingen stjerne etter min mening, da er £5m vanskelig å forsvare altså.
Og når du kritiserer andre klubben for å overprise så er vel RBK den klubben som overpriser flest og mest, Joakim.
At Skjelbred hadde vært solgt for lenge siden til en meget god pris om ikke han fikk brekt det beinet i 05 og at han da ville vært en bedre fotballspiller i dag da tror jeg så gjerne.

Kort oppsummert så må spillere fra TL ha prestert godt den siste tida for å kunne bli solgt for en slik pris du mener Skjelbred er verdt.