20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2022  (Lest 31920 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sander Klev

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 11
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #315 på: 31. Aug. 2022, 19:17 »
Noen flere som har sett at vi blir sterkere og sterkere linket til Tielemans, En ukjent engelsk klubb har allerede lagt inn bud på 19m pund. Dette ville vært en strålende signering!

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #316 på: 31. Aug. 2022, 20:31 »
Noen flere som har sett at vi blir sterkere og sterkere linket til Tielemans, En ukjent engelsk klubb har allerede lagt inn bud på 19m pund. Dette ville vært en strålende signering!

Sett det vært nevnt ja, spennende om det stemmer. Velkommen til forumet Sander!
No fate but what you make

HusTak

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 22
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #317 på: 31. Aug. 2022, 23:15 »
Tielemans kan vel signeres gratis i januar (med overgang i juli 23), forstår ikke at Newcastle går med på å betale 19 mill pund for han da, men så har vi jo blitt kvitt Ashley og behovet er der så det hadde vært kjempespiller å få in

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #318 på: 31. Aug. 2022, 23:45 »
Tielemans kan vel signeres gratis i januar (med overgang i juli 23), forstår ikke at Newcastle går med på å betale 19 mill pund for han da, men så har vi jo blitt kvitt Ashley og behovet er der så det hadde vært kjempespiller å få in

Kan vel tenkes at han går til en annen klubb dersom vi ikke kjøper han nå. Er sikkert mange klubber som er villig til å betale 19 mill pund for Tielemans.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #319 på: 01. Sep. 2022, 10:45 »
PL klubber må vente til 1. Mai tror jeg før de kan tilby kontrakter og signere spillere i samme divisjon (PL) med utgående kontrakter.

Blir en spennende dag. Håper på 1-2 solide signeringer, men aner lite om hva som foregår i kulissene.

Forsterkninger trenger vi fordi vi må sette inn spillere som Manquillo, Longstaff, Shelvey, Ritchie, Murphy og Wood  når vi er slutt kjørt de siste 15-20 min. eller det oppstår skader.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #320 på: 01. Sep. 2022, 23:38 »
Fernandez leaves Newcastle for Elche
Newcastle have confirmed the departure of defender Federico Fernandez to Spanish club Elche.

Gjorde det godt en stund, men ville vel aldri fått en kamp i år.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #321 på: 02. Sep. 2022, 10:29 »
Da var vinduet over for denne gang!

Inn:
Matt Targett – £12m (Aston Villa)
Nick Pope – £10m (Burnley)
Sven Botman – £32m (Lille)
Alexander Isak – £58m (Real Sociedad)
Alex Murphy – Fee tbc (Galway United)
Charlie McCarthur – Fee tbc (Kilmarnock)
Jordan Hackett – Free (Tottenham)
Jude Smith – Fee tbc (East Fife)

Ut:
Isaac Hayden – Loan with option to buy (Norwich)
Freddie Woodman – Fee tbc (Preston)
Jeff Hendrick – Loan (Reading)
Ciaran Clark – Loan (Sheffield United)
Dwight Gayle – Free (Stoke City)
Martin Dubravka – Loan with option to buy (Manchester United)
Federico Fernandez – Fee tbc (Elche FC)
Matty Longstaff – Loan (Colchester United)
Kell Watts – Loan (Peterborough United)
Dan Langley – Loan (Gateshead)
Lucas De Bolle – Loan (Hamilton Academical)

Hva synes folket?
Ingen tvil om at laget er forsterket, vi har fått en del daukjøtt ut. Hadde håpet på en spiller eller to til, men de kommer nok de neste par vinduene. Det er glissent bak noen av førstevalgene. Dessverre mye lån av de spillerne som forsvant, men det er nå arven etter Ashley det, uselgelige spillere med for høy lønn.

Noterer meg og at Fabrizio Romano langtfra er noe orakel, han meldte "here we go" til Newcastle på både Joao Pedro og Hugo Ekitike.

En (neppe fullstendig) liste med spillere vi ble linket til:
Youri Tielemans – Stayed at Leicester
Harrison Ashby – Stayed at West Ham
Joao Pedro – Stayed at Watford
Conor Gallagher – Stayed at Chelsea
Christian Pulisic – Stayed at Chelsea
Armando Broja – Stayed at Chelsea
Moussa Diaby – Stayed at Bayer Leverkusen
Jack Harrison – Stayed at Leeds
James Maddison – Stayed at Leicester
Edson Alvarez – Stayed at Ajax, despite late interest from Chelsea
Anthony Gordon – Stayed at Everton, despite bids from Chelsea
Hugo Ekitike – Signed for PSG
Jesse Lingard – Signed for Nottingham Forest
Lucas Paqueta – Signed for West Ham
Christian Eriksen – Signed for Manchester United
Maxwel Cornet – Signed for West Ham
Ainsley Maitland-Niles – Signed for Southampton on loan
Callum Hudson-Odoi – Signed for Bayer Leverkusen
Timo Werner – Signed for RB Leipzig
Sekou Mara – Signed for Southampton
Benjamin Sesko – Signed for RB Leipzig (will join in 2023)
Bamba Dieng – Failed medical at OGC Nice after rejecting deadline day move to Leeds

Neppe alle disse vi faktisk har vært ute etter, men lang liste. Kan kanskje stille spørsmålstegn til om det er brukt for mye tid på noen spillere som uansett ikke var aktuelle/interessert av en eller annen grunn? Hugo Ekitike, her tror jeg rett og slett vi ble rundlurt av agenten.
« Siste redigering: 02. Sep. 2022, 10:43 av Geordie »
No fate but what you make

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #322 på: 02. Sep. 2022, 17:24 »
Nydelig oversikt.

For å kommentere de 4 overgangene som jeg synes er verdt og kommentere pr. Dags dato i dette vinduet:

Pope: En herlig signering. Den keeperen i PL som har sluppet inn minst mål bak Liverpool og City keepere sist sesong. Han spilte altså på Burnley. Hadde han spilt på en av toppklubbene så er jeg temmelig sikker på at han hadde vært første valget for England. For den prisen er det en meget god tilvekst på vår keeper plass. Så får vi håpe han ikke blir skadet, da jeg ser på Gillespie og Darlow som dårlig dekning.

Targett: Nok et smart kjøp. Kåret til Aston Villas beste spiller blant fansen i 20/21 sesongen og han er alltid stort sett solid. Holder alltid et godt PL nivå.

Botman: Spennende spiller som det lukter krutt av. Virker bunnsolid og har sine beste år fremfor seg og kan utvikle seg videre under Howe.

Isak: Etter Liverpool kampen så har jeg troa på den overgangen der. Har avslutnings klasse som Cisse i sine beste dager og håper dette blir noe stort. Tror han passer fint inn i PL.

Vi er fremdeles svært sårbare når skader inntreffer, men tok tid å bygge Roma også. Blir nok fokus videre i Januar og til neste sommer på forsterkninger.

De som har forlatt skuta er greit nok, litt synd med Dubravka. Hadde håpet han kunne rotere med Pope i år. Nå blir han vel mer eller mindre en back up i Manchester. De fleste går jo på lån, men som du sier, de har verken videre salgsverdi og/eller har for høye lønninger til at andre biter på kroken.

Ellers i januar så har jo Burn, Trippier og Bruno vist seg å være et kupp. Wood tror jeg aldri vil forsvare prislappen, men disse to vinduene har vært god handel etter mitt syn.

For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #323 på: 08. Sep. 2022, 12:58 »
Karius på vei inn på free transfer da Darlow visstnok er langtidsskadet. Noen som vet hvordan han har prestert i det senere? Hadde noen tabber i tiden i Liverpool mener jeg å huske....
No fate but what you make

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #324 på: 08. Sep. 2022, 16:56 »
Gjorde jo menneskeheten en tjeneste med akkurat DE tabbene, da... ;)
Har vel ikke spilt fotball overhodet på over ett år.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida