20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Nye spisser ?  (Lest 9186 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Nye spisser ?
« på: 03. Okt. 2005, 19:30 »
Hva med en viss Kenny Miller da? Han bør jo vi norske være oppmerksomme på. Er jo ganske sannsynlig at han ville skrevet under også ettersom han per dags dato spiller i Championship. Kan bli bra i Newcastle, har jo minst like bra medspillere der som på det skotske landslaget.

molala

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 434
    • Vis profil
Nye spisser ?
« Svar #1 på: 03. Okt. 2005, 20:06 »
Miller var vel en tur innom PL med Wolves for et par år sia, og suksessen var ikke nevneverdig større enn det Wolves opplevde. Men to år er gått, og det er ingen tvil om at unge Miller er en god spiss, men det vil kanskje være litt underambisiøst å utrope et mildt sagt ubeskrevet skotsk blad for den nye Shearer. Her må vi nok ikke så langt nedi pengeboka, men noen ny nr 9 vil han jo heller ikke bli. Men om vi til neste år også leter etter en spiss som kan være backup for våre to som starter, er nok Miller et bedre alternativ.
ancs and Scousers, go to H***!!

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Nye spisser ?
« Svar #2 på: 03. Okt. 2005, 20:17 »
En ny Shearer er jeg ikke sikker på at vi kan finne eller få til i de talentene vi har. Men vi må uansett gjøre det ytterste for å ha så målfarlige spillere som mulig på topp. Og som jeg sa, tror Miller ville fått like gode medspillere i Newcastle som han har på det skotske landslaget, antageligvis bedre også. Og da har vi sett at mannen er i stand til å putte.
Kan være at han ikke hadde nevneverdige stor suksess for et par år siden med Wolves i den jeveste divisjonen, men som du selv sier: to år er gått ;)
Dessuten får han vel bedre medspillere i Newcastle enn det han hadde da? Og tror vi kunne fått ham ettersom han spiller i Championship nå... Og bedre enn Ameobi MÅ han vel være? ;)

MEN, dette er kun et forslag, kom gjerne med dine du å... :D
Spisser trenger vi, det er tross alt Shearers siste sessong, og i verste fall mister vi Owen etter en sessong også  :(

molala

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 434
    • Vis profil
Nye spisser ?
« Svar #3 på: 03. Okt. 2005, 20:45 »
er nok rimelig sikker på at vi ikke mister Owen, og om vi i verste fall gjør det, får vi nok en del penger for han. Han har ingen klausul som gjør at han kan gå billig fra Newcaastle etter ett år om han ikke finner seg til rette(tjohooo):) men det tror jeg han gjør!:)
ancs and Scousers, go to H***!!

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Nye spisser ?
« Svar #4 på: 04. Okt. 2005, 14:48 »
Hva med Anelka eller Robbie Keane??? De er jo både gode og raske. Ville i allefall hatt det raskeste spissparet i Premier League!

og hva med Carl Cort? :D

Doffi

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2095
    • Vis profil
Nye spisser ?
« Svar #5 på: 05. Okt. 2005, 17:34 »
Altså synes det er teit at vi ga bort kluivert, må vel være bedre en ameobi.
Kluivert scoret noen viktige mål, tross han ikke fikk så mye spille tid.
Jeg mener vi burde gitt han mer tid, alle vet jo hva han kan.

Når det er sagt, er det ingen tvil om at vi trenger 1-2 klasse spisser til, med tanke på at shearer snart er ferdig og at ameobi er dårligere en mormor.

Synes Saviola hadde vært et bra kjøp.

Og når det gjelder miller er ikke han god nok fordi han scoret 2 mål mot norge, han var ikke god nok for wolves en gang.
lt;3 Newcastle <3

plebbster

  • Gjest
Nye spisser ?
« Svar #6 på: 05. Okt. 2005, 17:58 »
Jeg syntes det var riktig å gi vekk Kluivert. En spiller som skal ha seg litt penger på slutten av karrieren. Litt som Gabriel Batitstuta i Quatar. Syntes ikke Kluivert leverte varene som vi trodde han kunne gjøre.

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Nye spisser ?
« Svar #7 på: 05. Okt. 2005, 20:12 »
Sitat fra: "plebbster"
Jeg syntes det var riktig å gi vekk Kluivert. En spiller som skal ha seg litt penger på slutten av karrieren. Litt som Gabriel Batitstuta i Quatar. Syntes ikke Kluivert leverte varene som vi trodde han kunne gjøre.


Ja det var helt riktig. Skulle Newcastle beholdt han ville han hatt en lønn på 760.000 kroner i uka. Det er en skadeforfulgt, halvfeit og uinspirert Kluivert ikke verdt.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Nye spisser ?
« Svar #8 på: 05. Okt. 2005, 21:45 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Sitat fra: "plebbster"
Jeg syntes det var riktig å gi vekk Kluivert. En spiller som skal ha seg litt penger på slutten av karrieren. Litt som Gabriel Batitstuta i Quatar. Syntes ikke Kluivert leverte varene som vi trodde han kunne gjøre.


Ja det var helt riktig. Skulle Newcastle beholdt han ville han hatt en lønn på 760.000 kroner i uka. Det er en skadeforfulgt, halvfeit og uinspirert Kluivert ikke verdt.

Men hvorfor kan ikke Souness gjøre det samme med Kluivert som med Bramble. Sette han på diett og fortelle klart hvor skapet står? En profesjonell spiller bør tåle det. Kluivert er en profesjonell spiller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

molala

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 434
    • Vis profil
Nye spisser ?
« Svar #9 på: 05. Okt. 2005, 22:29 »
Du sier noe der! Men Kluivert er nok ferdig som fotballstjerne. Skal ikke se bort i fra at hvis han kommer til en nyopprykket klubb, og blir fast spiss kan han gjøre det bra igjen!
ancs and Scousers, go to H***!!

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Nye spisser ?
« Svar #10 på: 05. Okt. 2005, 22:44 »
Sitat fra: "Joakim"
Sitat fra: "Asbjørn"
Sitat fra: "plebbster"
Jeg syntes det var riktig å gi vekk Kluivert. En spiller som skal ha seg litt penger på slutten av karrieren. Litt som Gabriel Batitstuta i Quatar. Syntes ikke Kluivert leverte varene som vi trodde han kunne gjøre.


Ja det var helt riktig. Skulle Newcastle beholdt han ville han hatt en lønn på 760.000 kroner i uka. Det er en skadeforfulgt, halvfeit og uinspirert Kluivert ikke verdt.

Men hvorfor kan ikke Souness gjøre det samme med Kluivert som med Bramble. Sette han på diett og fortelle klart hvor skapet står? En profesjonell spiller bør tåle det. Kluivert er en profesjonell spiller.


Souness prøvde nok det, men det så ikke ut som det hjalp. Kluivert var meget glad i partylivet på Tyneside ifølge flere pubeiere. I tillegg var han ofte skadet, selvom legene ikke fant noe galt. Tviler også på at Newcastle hadde hatt råd til å lønne Shearer, Kluivert og Owen på en gang. Vi snakker her om lønnsutgifter på nesten 3 millioner i uka for 3 spisser.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Nye spisser ?
« Svar #11 på: 06. Okt. 2005, 21:34 »
Om vi hadde hatt råd til lønna er en annen sak. Men hadde vi hatt Kluivert hadde vi ikke trengt Shearer.
Vi hadde nok overlevd en sesong med de tre. Også økonomisk. Hadde ikke gått konkurs etter en sesong. Men at vi da helt klart måtte ha strammet inn på andre felt er jo klart.

Jeg tror ikke Souness prøvde hardt nok hva angår Kluivert. Eller så var det enkelt og greit som med Robert og Bellamy. De snakket ikke samme språk. Og ingen av dem respekterte hverandre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Nye spisser ?
« Svar #12 på: 06. Okt. 2005, 23:59 »
Ingenting tydet på at der var uoverenstemmelser. Mulig Kluivert faktisk var voksen nok til å la det være innenfor garderobedørene, men der var lite som tydet på det. Jeg har hatt en følelse av at det at Kluivert gikk hadde meget mye med det økonomiske å gjøre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mads Andre

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 225
    • Vis profil
Nye spisser ?
« Svar #13 på: 29. Okt. 2005, 15:52 »
Martins i inter hadde vært noe..selvom det er lite sannsynelig att vi får han så er det lov å drømme :P .Gudjohnsen er også en spiller jeg kunne tenkt meg i newcastle ,han er vell litt mere sannsynelig! Anelka er god nok..men er litt for mye urokråke til att jeg vill ha han i newcastle.Også Maxi Lopez i barcelona er også en spiller jeg mere enn gjerne kunne tenkt meg .Sliter vell mye benken for barca tror jeg. så han er vell ikke urealistisk!.Også en spiller jeg har veldig sansen for er Jan Vennegoor of Hesselink i psv..Stor  sterk spiller av fyrtårn!.Ville passa godt med owen :D. Nå vet jeg ikke hvor realistisk det hadde vært å fått han til newcastle..tror dere?
*€Newcastle Utd & Vålerenga For Life€*

Noreng

  • Gjest
Nye spisser ?
« Svar #14 på: 29. Okt. 2005, 23:56 »
Sitat fra: "Mads Andre"
Martins i inter hadde vært noe..selvom det er lite sannsynelig att vi får han så er det lov å drømme :P .Gudjohnsen er også en spiller jeg kunne tenkt meg i newcastle ,han er vell litt mere sannsynelig! Anelka er god nok..men er litt for mye urokråke til att jeg vill ha han i newcastle.Også Maxi Lopez i barcelona er også en spiller jeg mere enn gjerne kunne tenkt meg .Sliter vell mye benken for barca tror jeg. så han er vell ikke urealistisk!.Også en spiller jeg har veldig sansen for er Jan Vennegoor of Hesselink i psv..Stor  sterk spiller av fyrtårn!.Ville passa godt med owen :D. Nå vet jeg ikke hvor realistisk det hadde vært å fått han til newcastle..tror dere?


Mange gode taker her ja! Men ikke Vennegoor of Hesselink! Han er bare høy og sterk! Ikke noe teknik i gutten!