20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Droppe Kuyt etter "dårlig VM"... litt uproft?!  (Lest 5254 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Droppe Kuyt etter "dårlig VM"... litt uproft?!
« på: 06. Juli 2006, 10:29 »
Jeg er selvfølgelig ikke i posisjon til å dømme Newcastles overganger og måten det skjer på. Men alikevel, dette?!

Slik jeg har forstått det var Newcastle på utkikk etter en klassespiss etter at Shearer la skoene på hylla. I Nederland fant de en som heter så mye som Dirk Kuyt og har mange av de egenskapene som gode gamle Shearer. I tillegg har denne mannen an imponerende scoringsstatistikk de siste sessongene. Husker ikke de nøyaktige tallene men her kan sikkert noen fylle inn for meg.
Basert på dette blir han vurdert som et mulig innkjøp denne sommeren. Deretter vil man først se hans opptreden i VM. En opptreden som dreier seg om 2 usle kamper, forøverig mot Argentina og Portugal. 2 lag som begge er svært vanskelige å spille mot og som kan hamle opp med  de aller fleste på en god dag. Mot Argentina spilte han jo også "out of position" i store deler av kampen. Unge Kuyt imponerer ikke (i 2 MEGET vanskelige kamper), og da dropper Newcastle ham.

Noen som tar poenget mitt og er i det minste litt enige? Selv om Kuyt ikke imponerte noen i VM har jeg fått det inntrykket av at han har imponert på klubblaget. Og når man ser på de 2 kampene han fikk i VM, er det kanskje ikke så rart det ble som det ble. Jeg syns iallfall det er litt rart å bare legge denne mulige overgangen død nå slik som det tilsynelatende har blitt gjort.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Droppe Kuyt etter "dårlig VM"... litt uproft?!
« Svar #1 på: 06. Juli 2006, 10:31 »
Obs: vet vi allerede har en tråd om Kuyt, men vil legge til at denne ikke nødvendigvis er spesifikt om ham, men like mye om Newcastles opptredener i overgangsmarkedet.

lucky_luque

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 420
    • Vis profil
Droppe Kuyt etter "dårlig VM"... litt uproft?!
« Svar #2 på: 06. Juli 2006, 12:02 »
skjønner hva du mener, men de kunne senket prisen på han litt...

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Droppe Kuyt etter "dårlig VM"... litt uproft?!
« Svar #3 på: 06. Juli 2006, 23:38 »
Sitat fra: "lucky_luque"
skjønner hva du mener, men de kunne senket prisen på han litt...

Ja, kanskje... Men det var heller ikke poenget her. For har egentlig Newcastle sjekket det i ettertid? Slik jeg har forstått det har Newcastle bare bestemt seg for å legge denne ballen (overgangen) død? Uten å foreta seg noe mer...

Han ble vurdert til god nok basert på sine prestasjoner for klubben, tilogmed etter å ha vert fulgt med i lengre tid såvidt jeg forsto. Men så mislykkes han i VM, under ekstremt vanskelige, hvis ikke verst tenkelige, omstendigheter.

Jeg syns det blir feil å droppe hele overgangen sånn med engang da, men lar diskusjonen være åpen og hører gjerne flere synspunkter....

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Droppe Kuyt etter "dårlig VM"... litt uproft?!
« Svar #4 på: 06. Juli 2006, 23:43 »
Helt enig med deg her, kyllingmannen!
Virker til å være uproft om en har vurdert Kuyt for dårlig for Newcastle etter disse to opptredene i VM. Isåfall er ikke van Nistelrooy god nok heller, ei heller Rooney, basert på VM.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lucky_luque

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 420
    • Vis profil
Droppe Kuyt etter "dårlig VM"... litt uproft?!
« Svar #5 på: 07. Juli 2006, 00:20 »
han og saviola hadde vært helt konge...det hadde vært gode erstattere for owen og shearer...og prisen blir ca. £14-15m

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Droppe Kuyt etter "dårlig VM"... litt uproft?!
« Svar #6 på: 07. Juli 2006, 13:27 »
Jeg er enig med Shearer. Ikke fordi Kuyt er noen dårlig spiss, aldeles ikke. Men han er ikke verdt de 10 millioner pundene... Om prisen senkes, da kan et kjøp vurderes.

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Droppe Kuyt etter "dårlig VM"... litt uproft?!
« Svar #7 på: 07. Juli 2006, 13:41 »
Dette er langt fra uproft. Slike uttalelser er bare med på å senke spillerens pris. Så om Newcastle vil ha Kuyt billigere, noe som er ganske sannsynlig, er dette en riktig uttalelse.
Toon, Toon,
Black and white army

Dag Riise

  • Scouser
  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
Droppe Kuyt etter "dårlig VM"... litt uproft?!
« Svar #8 på: 07. Juli 2006, 15:56 »
Sitat fra: "Mack"
Dette er langt fra uproft. Slike uttalelser er bare med på å senke spillerens pris. Så om Newcastle vil ha Kuyt billigere, noe som er ganske sannsynlig, er dette en riktig uttalelse.


Kommer jo ann på om det er litt omvendt psykologi Newcastle driver med eller om det faktisk er fakta at de ikke lenger er inntressert..
iverpool FC

Gonzalez

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 226
    • Vis profil
Droppe Kuyt etter "dårlig VM"... litt uproft?!
« Svar #9 på: 07. Juli 2006, 16:14 »
Håper ikke Dirk Kuyt blir den nye Stephan Guivarch. Heller ikke han imponerte i vm men bøttet inn mål for klubblaget. Kan ikke huske om han scorte et eneste mål for Newcastle overhodet.
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Droppe Kuyt etter "dårlig VM"... litt uproft?!
« Svar #10 på: 07. Juli 2006, 17:59 »
Joda, Guivarc'h scoret vårt eneste mål i et 4-1-tap eller noe, for Liverpool, som jeg tror var Dalglishes siste.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Droppe Kuyt etter "dårlig VM"... litt uproft?!
« Svar #11 på: 07. Juli 2006, 19:38 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Sitat fra: "Mack"
Dette er langt fra uproft. Slike uttalelser er bare med på å senke spillerens pris. Så om Newcastle vil ha Kuyt billigere, noe som er ganske sannsynlig, er dette en riktig uttalelse.


Kommer jo ann på om det er litt omvendt psykologi Newcastle driver med eller om det faktisk er fakta at de ikke lenger er inntressert..


Jeg vil tro at det er en god kombinasjon. Egentlig er det uaktuelt å kjøpe Kuyt for £10 mill, og det er vel egentlig det de har sagt.
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Droppe Kuyt etter "dårlig VM"... litt uproft?!
« Svar #12 på: 08. Juli 2006, 16:52 »
Men er det realistisk å tro at Feyenoord er interessert i å senke prisen, slik at de for solgt Kuyt da? De har jo allerede solgt Kalou, og de har gang på gang sagt at de ikke er det minste interessert i å selge Kuyt. Det er vel eneste hvis Kuyt plutselig skulle finne ut at han vil bort, at prisen kan gå ned og han vil være aktuell.

Dessuten har vel TAKTIKK aldri vært Newcastles sterke side på transfermarkedet. De gangene vi har forsøkt oss på å være taktiske har de beste spillerne som regel forsvunnet mellom fingerene våre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Droppe Kuyt etter "dårlig VM"... litt uproft?!
« Svar #13 på: 09. Juli 2006, 23:17 »
Jeg tviler på at newcastle legger vekt på prestasjonene til kuyt under vm. alle vet jo hva han står for fra før av. Tror det må ligge andre faktorer bak.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Droppe Kuyt etter "dårlig VM"... litt uproft?!
« Svar #14 på: 10. Juli 2006, 15:38 »
Sitat fra: "Mack"
Dette er langt fra uproft. Slike uttalelser er bare med på å senke spillerens pris. Så om Newcastle vil ha Kuyt billigere, noe som er ganske sannsynlig, er dette en riktig uttalelse.

Ja, dersom det er sånn det er. Men det tør jeg ikke stole på, men det vil tiden vise.
Dersom vi skriver 1 september uten at Newcastle har hentet Kuyt eller evt en annen på samme nivå, eller tilogmed bedre, vil jeg fortsatt anse dette som litt urpoft.