20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV-tråden  (Lest 191820 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #840 på: 13. Juli 2013, 17:16 »
Snakkar om nokon av dei beste tv-seriane nokonsinne: http://www.amctv.com/shows/breaking-bad

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #841 på: 15. Juli 2013, 21:50 »
Da var jeg ferdig med The Wire! Synes den runda av godt, fikk nøsta opp en del, og det ble ikke rosenrødt for alle involverte nødvendigvis.

Men hva skal jeg se nå? Ute etter drama/spenning, ikke komedie. Six Feet Under muligens?
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #842 på: 15. Juli 2013, 22:25 »
Rome! ;)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #843 på: 15. Juli 2013, 22:34 »
Se Six Feet Under når du først er i gang med HBO-serier :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #844 på: 16. Juli 2013, 08:12 »
Da var jeg ferdig med The Wire! Synes den runda av godt, fikk nøsta opp en del, og det ble ikke rosenrødt for alle involverte nødvendigvis.

Men hva skal jeg se nå? Ute etter drama/spenning, ikke komedie. Six Feet Under muligens?

Sett Breaking Bad?

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #845 på: 16. Juli 2013, 13:00 »
Blir nok Six Feet Under. Også kom jeg på at jeg må få sett Curb your enthusiasm, samt at jeg hadde lyst til å se Derek (Ricky Gervais).

Sett Breaking Bad ja, gleder meg til neste sesong :D
Også fått anbefalt The Shield og Newsroom, samt jeg muligens bør få med meg Mad Men også.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #846 på: 16. Juli 2013, 14:55 »
The Shield er faktisk ein av mine favorittseriar. Litt ekstra spesielle verte nokre seriar, kjem an på når og med kven ein ser dei i ilag med. Tykkjer vertfall eg.
The Shield såg eg i lag med ein kamerat og dei stundene var ganske so heilage, tacomiddag og Vic Mackey. Ah, fantastisk! :D
Vic Mackey er vel og topp 5 når det gjeld favorittkarakter frå ein tv-serie.

"Good cop and bad cop have left for the day. I'm a different kind of cop."
« Siste redigering: 16. Juli 2013, 14:58 av lgrinde »

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #847 på: 16. Juli 2013, 15:49 »
The Shield er jævlig fett, men ikke forvent noen ny The Wire. Det er veldig overdrevent og satser ekstremt mye på badasshet og annen fethet, men jævlig bra serie. Serien er selvfølgelig underlegen The Wire på alle områder, men vel verdt en titt uansett. Rimelig fete greier.
Nei.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #848 på: 16. Juli 2013, 16:53 »
(...) lyst til å se Derek (Ricky Gervais).

Don't bother. Må være en serie ment for barn. Burde heller laget mer av Life's too Short.

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #849 på: 16. Juli 2013, 19:08 »
(...) lyst til å se Derek (Ricky Gervais).

Don't bother. Må være en serie ment for barn. Burde heller laget mer av Life's too Short.


Sett de tre første episodene, synes du er litt vel kritisk. Spørs hva du forventer. Synes den var dypere og mer seriøs enn jeg trodde, der Pilkington er seg sjøl lik. Virker som Derek er en person man kan få sympati for og bli litt glad i, i forhold til Gervais sine andre karakterer.

Edit: Ville aldri trodd jeg skulle bli skikkelig rørt av en serie med Gervais, men med Derek greide han det. Ikke det jeg forventa av serien, men veldig varm og ekte serie. Anbefales.
« Siste redigering: 22. Juli 2013, 01:40 av Panzer Stormo »
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/


boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #851 på: 29. Juli 2013, 23:57 »
Virker som en jævlig bra fyr. Er på tide at jeg kommer meg i gang med den siste, eller er det to siste, sesongene selv. Bortsett fra flueepisoden har jo Breaking Bad vært top notch, men siste sesongen jeg så var SPOILER!!!!!!!!!!! den hvor han mørhuda kyllingmannen fikk trynet blåst av. Har det kommet en eller to sesonger etter den?

Akkurat ferdig med Nikita, sesong 1 nå. Jeg digger filmen, likte den orginale serien godt back in the days. Jeg elsker girls with guns, og likte sesong en ganske godt. Mye bra, noe slapt. Masse fete actionsekvenser (som til tider er helt spinnville!), og en relativt fet historie og greier. Men det som er litt kjedelig er at hele serien har et stort hovedplot, også har hver episode et miniplot so binder alt sammen osv. Jeg skulle ønske at noen av disse småplotene ble drat ut litt, og kjørt over flere episoder, i stedet for en ny hver gang. Men ellers er det en riktig så koselig serie. Digger kjemien mellom Maggie Q og Shane West. Meget bra greier. og Maggie Q er jævlig flott der hum løper rundt i tettsittende klær.



Terningkast: tommel opp! Ser frem til en ny sesong.
Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #852 på: 01. Aug. 2013, 20:24 »
Er halvveis inn i sesong 2 av Nikita nå, og det er absolutt ikke ille. Jævlig underholdende. Men jeg er litt redd for at de kjører en Dexter/Prison Break/Lost og kjører for mange sesonger grunnet populæritet, i stedet for å avslutte med stil. Sesong fire kommer jo neste år, og jeg sliter litt med å se at de skal greie og ta dette plottet så jævla langt, med mindre de bygger på kun for å bygge på, og ødelegge serien akkurat som skaperne av Dexter, Prison Break, Lost og mange andre serier gjorde. Men det ser ut sm om de kjører få episoder i sesong fire, som jeg regner med er siste sesong. Det er i det minste positivt.

Men til nå er det fett. Mye fine greier som skjer.
Nei.

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #853 på: 01. Aug. 2013, 20:29 »
Noen som har sett Netflix-seriene Orange Is The New Black og House of Cards? Likte begge de to første sesongene svært godt.

Nikita var det ei dame som satt på da jeg ble med henne hjem fra byen. Ikke tidenes foreplay. Sovna, men kan hende alkohol må ta noe av skylda.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #854 på: 01. Aug. 2013, 20:43 »
House of Cards er kung. Kommer på at jeg enda har de to siste episoden igjen der!

Forøvrig sett ferdig The Wire. Så ekstremt bra serie! Høy kvalitet serien gjennom, og det var vel Geir som påpekte at serien var bygd opp som en roman omtrent. Sesong 4 var for meg den aller beste sesongen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida