20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV-tråden  (Lest 191810 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ratatosk

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1293
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #705 på: 15. Nov. 2012, 15:41 »
Helt klart dårlig utvalg ja, men en del severdig er det der.   Så lenge det ikke er bindingstid, så syns jeg 79 kr er en akseptabel pris for å slippe å laste ned selv...   Så melder man seg heller ut når man har sett det man vil se  :smug:
sunt pueri pueri puerilia tractant

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #706 på: 26. Nov. 2012, 22:29 »
Den 22. juli-dokumentaren som kommer på Brennpunkt i morgen (kan nå sees på nrk.no) er både bra dokumentert, sterk og jævlig trist. Anbefales for de som ikke har blitt mettet av tidligere dokumentarer om 22.juli.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #707 på: 27. Nov. 2012, 12:49 »
Hva er egentlig forskjellen på denne dokumentaren, og alle de andre dokumentarene?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #708 på: 27. Nov. 2012, 14:58 »
Grovt sett:

- Nada fokus på Breipikk, hva han tenkte og alt det politiske rundt
- Dybdeintervjuer med ofrene ute på Utøya hvor de opplevde dagen
- Dramatisering av politiets og hjelpemannskapets arbeid ute på Utøya
- Noen videoer som aldri har blitt vist tidligere (blant annet Breivik som parkerer bombebilen og går ut)
- Godt regissert
- Varer i 90 min i stedet for 45 min.

Om man er interessert i 22.juli og politiets arbeid, så bør man få den med seg.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #709 på: 27. Nov. 2012, 17:06 »
Da har jeg sett piloten og den første episoden av Sherlock. Meget gode greier. Piloten var mer amatørmessig, fremsto som litt mørkere og spesielt skurken var mer psykotisk enn i episode en (det er jo samme episode, men ting var litt forskjellig), men man merket at det kun var en pilot. Meget god start, dog. Episode en likte jeg enda bedre, selv om den var mer "komersiell" (i mangel på et bedre ord) enn piloten. Meget lovende start på en serie som har fått veldig mye skryt. Gleder meg til å fortsette.
Nei.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #710 på: 27. Nov. 2012, 18:08 »
Sherlock er heftig! Synd at Martin Freeman og Benedict er opptatt med hobbiten, så vi må vente ei stund på ny sesong.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #711 på: 01. Des. 2012, 04:04 »
Sett episode to nå. Jævlig kul, selv med et par irriterende ting.

Spoiler (hover to show)
Nei.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: TV-tråden
« Svar #712 på: 01. Des. 2012, 18:48 »
Sherlock er en av de beste seriene som har gått på tv de siste årene. Dynamikken mellom Benedict og Freeman er en sann fornøyelse. En million ganger bedre enn de stusselige makkverkene Hollywood gulpet opp. Men nå har amerikanere en tendens til å gjøre alt de tar på til søplete plastburgere og sjeleløst dritt.

« Siste redigering: 01. Des. 2012, 18:49 av geordie-olav »

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #713 på: 03. Des. 2012, 20:00 »
The Hounds of Baskerville er uten tvil den svakeste episoden til nå.

Det feteste øyeblikket til nå er skyggen til the Golem i The Great Game. Faen så JÆVLIG bra akkurat de få sekundene var. Frysninger som bare pokker.
Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #714 på: 15. Des. 2012, 19:50 »
Da har jeg endelig fått startet på The Pacific. Meget fornøyd etter to episoder, selv om det er et godt stykke igjen til Band of Brothers. Virker som om de fokuserer mer på fet action enn karakterbygging og dybde, noe som gjør at serien ser ut til å tape for BoB. Men JÆVLIG fete actionscener, da. Drøyt bra!
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #715 på: 16. Des. 2012, 01:17 »
Da har jeg endelig fått startet på The Pacific. Meget fornøyd etter to episoder, selv om det er et godt stykke igjen til Band of Brothers. Virker som om de fokuserer mer på fet action enn karakterbygging og dybde, noe som gjør at serien ser ut til å tape for BoB. Men JÆVLIG fete actionscener, da. Drøyt bra!

Akkurat det er eg veldig ueinig i(utheva). Eg har sett serien to gonger. Eg vil heller sei dei fokuserar på elendigheita den krigen mot Japan medførte. Det er ikkje noko glorifisering. Og i tillegg bygger dei i løpet av 10 episodar nokre veldig gode karakterar. Sidan du har sett kunn 2 episodar so ventar eg med å sei meir om akkurat det.
Band of Brothers verte vel "atuomatisk" litt betre sidan handlinga føregår i Europa og ikkje i Stillehavet. Totalt sett tykkjer eg begge er ekstremt bra, men BofB er hakket føre skal eg absolutt velgja.
Gler meg til å høyra meir når du har sett heile :)
« Siste redigering: 16. Des. 2012, 01:19 av lgrinde »

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #716 på: 16. Des. 2012, 09:38 »
Akkurat det er eg veldig ueinig i(utheva). Eg har sett serien to gonger. Eg vil heller sei dei fokuserar på elendigheita den krigen mot Japan medførte. Det er ikkje noko glorifisering. Og i tillegg bygger dei i løpet av 10 episodar nokre veldig gode karakterar. Sidan du har sett kunn 2 episodar so ventar eg med å sei meir om akkurat det.
Band of Brothers verte vel "atuomatisk" litt betre sidan handlinga føregår i Europa og ikkje i Stillehavet. Totalt sett tykkjer eg begge er ekstremt bra, men BofB er hakket føre skal eg absolutt velgja.
Gler meg til å høyra meir når du har sett heile :)

Det kan godt hende det er feil, men ut i fra de 100 anmeldelsene og meningene jeg har lest om serien kommer mer eller mindre alle med det samme, at The Pacific preges av for dårlig karakterbygging, men vinner mye på at de satser på latterlig fet action, og etter to episoder stemmer jo det relativt bra. Men for all del, det kan jo hende det er feil og at alle er en gjeng nisser. Ser sikkert et par-tre episoder i løpet av dagen og, så da finner jeg vel mer ut av det.

Og for min del er ikke Band of Brother "automatisk" litt bedre siden handlingen foregår i Europa og ikke Stillehavet. Er greit å ta med at jeg har vært over middels interessert i Japan og Asia generelt i 10 + - år, så for min del er det som skjedde der langt, langt mer interessant enn hva som skjedde i Europa.

Men for all del, har et meget positivt førstreinntrykk. Mørkt og fett.
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #717 på: 16. Des. 2012, 12:00 »
Eg seier berre kva eg tykkjer og meinar eg. Eg har ikkje lese noko anmeldelsar eller meiningar om serien. Kan sei kva karakterar eg meinar når du har sett ferdig ;)
Den er mørk og feit ja :)

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #718 på: 16. Des. 2012, 15:33 »
Har tenkt mye på slutten av Sherlock i dag, og diskutert litt med et par folk. Tror jeg har løst greia. :smug:
Nei.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #719 på: 16. Des. 2012, 15:43 »
hehe, selv foretrekker jeg The Pacific ovenfor BoB nettopp fordi det er i stillehavet og ikke i europa. Jeg blir så sykt søvnig av å se krigsdrama fra WW2 europa. Syns The Pacific var langt mer underholdende, dog BoB er hakket bedre gjennomført.