20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV-tråden  (Lest 191801 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #600 på: 05. Sep. 2012, 18:34 »
Twin peaks er en veldig bra serie, men den er nok litt for sær for mange. Jeg liker den veldig godt, mens andre jeg har snakket med ikke liker den i det hele tatt.

Noen som har sett på solsidan? Veldig moraom svensk serie. Karakteren Ove Sundberg(spillesmav broren til mikael dorsin btw) er helt fantastisk.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #601 på: 05. Sep. 2012, 18:38 »
Enig med tveit. Twin Peaks krever litt godvilje, jeg var faktisk veldig nære ved å slutte å se + slette alle episodene i løpet av de 3 første episodene. Er dog glad for at jeg fortsatte for når man kommer inn i det er serien bare helt fuckings fantastisk. Er en herlig stemning i den serien som man ikke opplever i noen annen film/serie.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #602 på: 05. Sep. 2012, 19:25 »
Twin Peaks er helt magisk, og Dale Cooper er kanskje den tøffeste karakteren i en serie noensinne.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #603 på: 05. Sep. 2012, 22:20 »
Twin Peaks er helt magisk, og Dale Cooper er kanskje den tøffeste karakteren i en serie noensinne.

This. Døm heller Kyle Maclachlan på den og på Blue Velvet enn det han har vært med på i nyere tid.

andyman

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1266
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #604 på: 05. Sep. 2012, 23:25 »
Flere enn meg som har sett Parks and Recreation? […] Ron Swanson er en av de beste karakterene i noe komishow noen gang.

Aaaah! :wub: Parks + Swanson. Ler meg forderva!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #605 på: 05. Sep. 2012, 23:52 »
Kan jo bli spennende å høre hva plebUTG mener om Twin Peaks. Ut i fra inntrykket jeg har fått sliter jeg med å se for meg at den er noe for han.
Nei.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #606 på: 06. Sep. 2012, 08:29 »
Twin Peaks var sovemedisin for min del :P

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #607 på: 06. Sep. 2012, 09:24 »
Kan jo bli spennende å høre hva plebUTG mener om Twin Peaks. Ut i fra inntrykket jeg har fått sliter jeg med å se for meg at den er noe for han.

Haha. Må innrømme at den tanken slo meg også.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #608 på: 06. Sep. 2012, 10:51 »
Kan jo bli spennende å høre hva plebUTG mener om Twin Peaks. Ut i fra inntrykket jeg har fått sliter jeg med å se for meg at den er noe for han.

Haha. Må innrømme at den tanken slo meg også.

Tenkte det samme, men så lenge man kommer over kneiken (dvergen) bør man jo være hektet.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #609 på: 06. Sep. 2012, 20:26 »
Kan jo bli spennende å høre hva plebUTG mener om Twin Peaks. Ut i fra inntrykket jeg har fått sliter jeg med å se for meg at den er noe for han.

Haha. Må innrømme at den tanken slo meg også.

Tenkte det samme, men så lenge man kommer over kneiken (dvergen) bør man jo være hektet.

Fortjener medalje alle 3!!

Tenkte jeg skulle få en rolig krimserie med 30-45 minutters episoder, men tok feil.  Har ikke tid til å sette av 1t20min veldig mange dager i uken, så tror jeg skipper serien. Og når jeg ser "final scene of twin peaks" på youtube, så føler jeg egentlig ikke at jeg har gått glipp av så mye.  :P


Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #610 på: 06. Sep. 2012, 20:31 »
Kan jo bli spennende å høre hva plebUTG mener om Twin Peaks. Ut i fra inntrykket jeg har fått sliter jeg med å se for meg at den er noe for han.

Haha. Må innrømme at den tanken slo meg også.

Tenkte det samme, men så lenge man kommer over kneiken (dvergen) bør man jo være hektet.

Fortjener medalje alle 3!!

Tenkte jeg skulle få en rolig krimserie med 30-45 minutters episoder, men tok feil.  Har ikke tid til å sette av 1t20min veldig mange dager i uken, så tror jeg skipper serien. Og når jeg ser "final scene of twin peaks" på youtube, så føler jeg egentlig ikke at jeg har gått glipp av så mye.  :P



Er vel bare 1. episoden i hver sesong som er 1 t 20 min, resten er ca 45 min om jeg husker riktig. Du går glipp av en hel del, men er nok ikke så gøy å se nå som du har sett hvordan det ender ;)

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #611 på: 06. Sep. 2012, 20:42 »
Det ofte sånn med serier at den første episoden er lengre enn de andre. Den første episoden (en såkalt pilot) er såpass lang for å ha noe å kunne selge til TV-selskapene. Sånn ellers er det normale 45-50 minutters episoder.
Nei.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #612 på: 06. Sep. 2012, 20:50 »
Ah, skjønner! Kan ikke huske å ha sett noen TV-serier med såpass stor forskjell på lengdene på episodene før, men det gir jo også litt mening!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #613 på: 06. Sep. 2012, 21:13 »
Det varier veldig fra serie til serie for å være ærlig. Men det er ikke uavnlig eller noe. Serier som Breaking Bad, Twin Peaks, Boardwalk Empire, Band of Brothers, 24 og The Walking Dead har alle hatt piloter/førsteepisoder som er lenge enn resten.
En serie som f.eks Prison Break hadde en pilot som var kortere enn de andre episodene.
I Dexter er vel alle mer eller mindre det samme.

One Three Hill hadde vel ikke en ordentlig pilot, men heller en halvferdig og kort demo som ga en liten smakebit på hva serien kom til å handle om, men den ble kun sendt til TV-selskapene tror jeg, og aldri sent.
Sherlock hadde vel en hel episode som ble sendt til TV-selskapene, men som aldri ble sendt på TV. Har vel kommet på nett i ettertid, dog. Så vidt jeg husker i hvertfall.

Så ja, sånt varierer veldig.
« Siste redigering: 06. Sep. 2012, 21:15 av boris. »
Nei.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #614 på: 08. Sep. 2012, 19:47 »
Er halveis i sesong 4 av Breaking Bad, og kva skal eg seie? Sinnsjukt bra!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!