20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV-tråden  (Lest 191818 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #330 på: 08. Des. 2011, 20:31 »
Og Twin Peaks, som ble nevnt tidligere i tråden. Selv om avslutningen på sesong 2 var latterlig fet :)

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #331 på: 08. Des. 2011, 20:41 »
Da har de gått ut og sagt at det også blir en tredje sesong av Game of Thrones. Herlig!

Hater forresten serier som blir avsluttet før de skulle. Drittserier går i mange, mange år, mens kvalitet som Deadwood blir avsluttet før den egentlig er ferdig. Herlig mongo!

De har vel sagt at de skal lage så lenge det finnes bøker. Problemet er at serien kommer til å ta igjen bøkene på et eller annet tidspunkt.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #332 på: 08. Des. 2011, 20:47 »
Og Twin Peaks, som ble nevnt tidligere i tråden. Selv om avslutningen på sesong 2 var latterlig fet :)

Twin Peaks er et sjeldent eksempel på en serie som bare ble bedre og bedre. Det handler mye om at handlingen var så bra, men også at hele spekteret av karakterer var så utrolig spennende og fristende å bli bedre kjent med. Rett og slett utrolig synd at den ble tatt av lufta, jeg kan ikke komme på noe som hadde fortjent det mindre.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #333 på: 08. Des. 2011, 21:09 »
Twin Peaks er genialt bortsett fra en liten periode i 2.sesong der det virker som om de som skrev ikke helt visste hva de skulle putte inn. Like etter at man finner ut hvem som drepte Laura Palmer, men før den tidligere mentoren til Cooper kommer er det liksom ingenting kult som skjer. James sitt eventyr er langt under verdigheten til en ellers så bra serie.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #334 på: 08. Des. 2011, 21:13 »
Da har de gått ut og sagt at det også blir en tredje sesong av Game of Thrones. Herlig!

Hater forresten serier som blir avsluttet før de skulle. Drittserier går i mange, mange år, mens kvalitet som Deadwood blir avsluttet før den egentlig er ferdig. Herlig mongo!

De har vel sagt at de skal lage så lenge det finnes bøker. Problemet er at serien kommer til å ta igjen bøkene på et eller annet tidspunkt.

Er vel 5 bøker so langt. Og det skal verte 7 totalt.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #335 på: 08. Des. 2011, 21:13 »
Ja, men den siste boka tok det jo nesten 6 år å skrive.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #336 på: 08. Des. 2011, 21:17 »
Mulig det. Hentet bare info her ifra: http://www.filmweb.no/filmnytt/article437063.ece
Sitat
Skuespilleren Charles Dance bekrefter at det blir minst en tredje sesong – muligens også en fjerde – med HBO-serien "Game of Thrones".

Har begynt å lese boken nå og. Er ingen storleser, så det går litt treigt. Men det går bra. Blir vel ferdig en gang. :-[
Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #337 på: 08. Des. 2011, 21:33 »
Bæng - du traff spikern på hodet akkurat der Geir. James sitt lille eventyr var helt malplassert og det eneste som jeg mener ikke var passende i en ellers fantastisk serie. Ellers hadde det vært fantastisk med mer Twin Peaks. Gottes jeuzes for en fantastisk serie det var!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #338 på: 08. Des. 2011, 22:02 »
Mulig det. Hentet bare info her ifra: http://www.filmweb.no/filmnytt/article437063.ece
Sitat
Skuespilleren Charles Dance bekrefter at det blir minst en tredje sesong – muligens også en fjerde – med HBO-serien "Game of Thrones".

Har begynt å lese boken nå og. Er ingen storleser, så det går litt treigt. Men det går bra. Blir vel ferdig en gang. :-[

Er på bok 5 selv. Etter min mening trynet serien dessverre helt der. Altfor mange personer dør etterhvert noe som ødelegger kraftig for meg.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #339 på: 08. Des. 2011, 22:09 »
Twin Peaks er genialt bortsett fra en liten periode i 2.sesong der det virker som om de som skrev ikke helt visste hva de skulle putte inn. Like etter at man finner ut hvem som drepte Laura Palmer, men før den tidligere mentoren til Cooper kommer er det liksom ingenting kult som skjer. James sitt eventyr er langt under verdigheten til en ellers så bra serie.

Ja, det kan jeg være enig i. I tillegg synes jeg David Duchovnys rolle stort sett var veldig kjedelig. Mulig jeg hadde for store forventninger, i og med at jeg digget han som skuespiller før jeg begynte å se serien, men skuffet ble jeg i hvert fall.

Uansett har jeg mye lavere forventninger til TV-serier enn til filmer, og det må jo bare forventes at så lange historier har noen dødpunkter og ting som ikke faller i smak. Det essensielle er vel for meg at jeg alltid lurer på hva som vil skje, og at det kommer nok overraskelser og minneverdige øyeblikk på veien. Der leverer Twin Peaks for fullt. Husker enkelte scener som om det var i går, og det må jo bare være et godt tegn.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #340 på: 08. Des. 2011, 22:14 »
Det er så mye mer med Twin Peaks også. Denne harseleringen med såpeserier i disse kleine kjærlighetsscenene er et eksempel - og noen av de surrealistiske scenene er utrolige. Mye av humoren er også genial. Helt fantastisk laget.
Slutten av serien ble dog bare veldig trist for mitt vedkommende. Uten å røpe for mye - det er få karakterer fra tv-serier jeg digger så mye som den personen hvis ting går galt for på slutten uten at man får se noen fortsettelse.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #341 på: 08. Des. 2011, 22:24 »
og noen av de surrealistiske scenene er utrolige.

Der ligger de fleste av høydepunktene for meg, både når det gjelder Twin Peaks og Lynch generelt. Da kjempen dukket opp på Agent Coopers hotellrom og sa det han sa tror jeg aldri jeg har vært så spent på hva som skjer videre i en film eller TV-serie noen gang f.eks. Lynch får i tillegg til tider til en slags absurd "skrekkfilm"-effekt som ingenting annet jeg har sett klarer å få til.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #342 på: 08. Des. 2011, 22:28 »
Helt enig. Du føler en spenning og en form for uhygge samtidig som du MÅ få med deg hva som skjer. Unik stemning.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #343 på: 08. Des. 2011, 22:43 »
Curb;
   :lol:

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #344 på: 08. Des. 2011, 22:47 »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida