20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV-tråden  (Lest 192477 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #645 på: 09. Okt. 2012, 21:10 »
Leste bare fort gjennom siste side, men tror ikke det kom noe svar på hvem som har jobbet med ÅM :P
Det er jeg 99% sikker på er Aslak, nordlendingen med Wenche Foss-bilde ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

ratatosk

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1293
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #646 på: 09. Okt. 2012, 21:24 »
Ved ett kjapt søk i søkefunksjonen finner man det 8). På side 33 i chat chat tråden sier Aslak at han har jobbet med ÅM :)
sunt pueri pueri puerilia tractant

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #647 på: 09. Okt. 2012, 21:59 »
er den her, andy

http://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/kmte61006410/sesong-1/episode-4

får ikke sett den pga DK, men skal se om jeg får lastet den ned

Haha, det var noen som dreit seg ut her der, ingen tvil om det. Direkte pinlig med han unge fyren.
Men det var jo faktisk en som hadde rett, og ikke følte noen ting.

Vet ikke helt jeg. Har jo vært masse episoder i Åndenes Makt, skjønner ikke helt hvordan så mange kan være med på "spøken". Så mye dokumentert trøbbel på den bensinstasjonen (men det kan jo seff være rigga), også plutselig blir alt bra liksom. Han eieren sa vel også at han egentlig ikke ville være med på det programmet, fordi han ikke ville bli sett på som bygdas raring. De intervjuet vel også flere folk oppover i Statoil konsernet som bekreftet de rare hendelsene.

Aslak gi meg svaret!!
« Siste redigering: 09. Okt. 2012, 22:10 av Andy »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #648 på: 15. Okt. 2012, 21:09 »
Så akkurat siste episode av Six Feet Under. Fyfaen så jeg grein. For en helt sjuk avslutning.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #649 på: 15. Okt. 2012, 22:00 »
Jeg trodde Six Feet Under var det programmet som gikk tidligere på NRK med han legen hvor det døde èn person hver episode?

Tydeligvis ikke skal man tro google. Blir nødt til å gi det en shot da=)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #650 på: 15. Okt. 2012, 22:24 »
Det er i de fleste episoder slik at det åpner med at en person dør på en eller annen måte. Men handlinger tar utgangspunkt i et begravelsesbyrå drevet av en familie.
Serien er jævla mørk, og tidvis ganske tung å se. Altså - jeg har brukt litt tid på det fordi det ikke er direkte lett å se jævla mange episoder på en gang. Men etterhvert uti 4. sesongen, og spesielt 5. og siste sesong var slik at jeg så det jævla kjapt. Og den avslutninga der var helt sinnsyk spør du meg. Jeg blir nok å se den siste episoden der flere ganger - ihvertfall avslutninga.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #651 på: 15. Okt. 2012, 22:33 »
Ja, jeg skjønner. Har egentlig ikke for vane å se på slike serier, men har fått den anbefalt fra flere. Står mellom den og Californication egentlig. Går nok for SFU nå.

Angående trist avslutning, så sier jeg bare: Frustrerte fruer. Off, er noen ganger jeg er nødt til å se klipp fra siste sesongen om igjen. Snakk om en serie som bare blir bedre og bedre i åtte sesonger...ikke ofte man finner.

som feks

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #652 på: 15. Okt. 2012, 22:40 »
Vedder en femmer på at du kommer til å gi opp SFU etter 25 minutter, plebUTG. Neste serie du starter på er Californication, en serie som faller veldig, veldig godt i smak hos deg. Californication er jævlig bra, btw. Suverent!
Nei.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #653 på: 15. Okt. 2012, 22:59 »
Californication er konge ja! Venter alltid til alle episodene i en ny sesong er kommet, og ser alle på en dag eller to. Perfekt underholdning for togturer eller lange helgekvelder!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #654 på: 15. Okt. 2012, 23:00 »
Jeg gjør det samme selv, Torfinn. Det gjelder alle serier som jeg er interessert i og bryr meg om.
Nei.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #655 på: 15. Okt. 2012, 23:15 »
Så akkurat siste episode av Six Feet Under. Fyfaen så jeg grein. For en helt sjuk avslutning.

Den var så perfekt at den nesten må ha vært planlagt helt fra starten av. Fin kontrast til de fleste andre serier, som stort sett holder på til de suger noe helt enormt.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #656 på: 15. Okt. 2012, 23:18 »
Ja. Slutten var perfekt - og på et nivå over noe annet jeg har sett tidligere.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #657 på: 15. Okt. 2012, 23:24 »
Fin kontrast til de fleste andre serier, som stort sett holder på til de suger noe helt enormt.

Sånn er det i en bransje hvor penger > kvalitet. Prison Break er jo et fint eksempel på dette. Serien var ment å være på 13 episoder, men pga. populæritet ($$$) utvidet de den først til 22 episoder, også enda tre sesonger til på 22, 13 og 24 episoder. Med en sesong ville denne serien vært glimrende, men den ble dårligere og dårligere for hver sesong. Sesong 2 er bra, en er ikke i nærheten av sesong 1. Idioti!
Nei.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #658 på: 15. Okt. 2012, 23:35 »
Vedder en femmer på at du kommer til å gi opp SFU etter 25 minutter, plebUTG. Neste serie du starter på er Californication, en serie som faller veldig, veldig godt i smak hos deg. Californication er jævlig bra, btw. Suverent!

Hehe, godt mulig faktisk. Det finner jeg først ut onsdag natt.

Anyway på det siste du sier; for meg synes jeg bare at det er bra at serier varer lenge. De som var aller ivrigst på Prison Break-bølgen så uansett hele serien med alle sesongene.

Hadde samme følelsen under Lost hvor jeg ga opp etter tre sesonger, men bærer ikke nag for at de melket pengene ut av det - sånn er jo bare markedet. Mister jeg interessen for en serie underveis tenker jeg bare "jaja, det var bra det jeg fikk med meg, og så får de som vil se videre bare se videre...".

At jeg ikke får med meg slutten er ikke så farlig (selvfølgelig er dette jævlig subjektivt).

The O.C. og Prison Break er vel de to seriene jeg har fullført til tross for at slutten sugde.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #659 på: 15. Okt. 2012, 23:40 »
Så om du ser en film er det helt kult at de siste 30 minuttene suger så lenge de første 80 minuttene er bra? Du blir ikke skuffet?

Som du sier er dette subjektivt, men jeg blir i hvertfall dritskuffa og grinete.
Nei.