20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV-tråden  (Lest 192354 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #300 på: 07. Des. 2011, 12:49 »
Nei, samme her. Ser det kun hvis jeg ikke har noe annet å gjøre akkurat klokka 7 eller når det er TV3 sender det.

Simmi

  • Gjest
Sv: TV-tråden
« Svar #301 på: 07. Des. 2011, 13:09 »
Scrubs er den beste komedieserien. Ingen over, ingen ved siden.

Edit: Nå vet jeg at blant annet Kristoffer kommer til å gi meg kraftig ris, menmen  :P

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #302 på: 07. Des. 2011, 13:39 »
Family Guy synst eg forøvrig er søppel. Ein serie som prøver LITT for hardt å vere morosam, veldig simpel form for humor.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Simmi

  • Gjest
Sv: TV-tråden
« Svar #303 på: 07. Des. 2011, 13:40 »
Kunne ikke vært mer enig, Bad Religion!

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #304 på: 07. Des. 2011, 14:11 »
Family Guy er ganske så fælt ja!

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #305 på: 07. Des. 2011, 14:34 »
Jeg liker både HIMYM, BBT, 2 &1/2 Men, The Office og Community. Alle disse er veldig enkel humor og det krever null hjernekapasitet å se på, med andre ord helt perfekt når man kommer hjem sliten fra jobb. Virker som mange her ikke klarer å sette pris på den typen humor, og det synes jeg er utrolig synd for dere. Dere går glipp av mye morro! Men selvfølgelig har ikke alle lik smak, men det virker som om det er flere av dere som er veldig kritiske til disse seriene ikke har sett noe særlig på det. Har dere da virkelig grunnlaget for å kritisere det? Har du sett 5 sammenhengende episoder av BBT og fremdeles ikke liker det så er det helt greit, men om du bare har sett noen minutter her og der synes jeg ikke du har grunnlaget for å vurdere hvorvidt det er bra eller dårlig, rettere sagt morsom eller ikke morsom, serie. Men naturligvis er ikke alles humor lik, men tror nok flertallet faktisk ville likt mange av disse seriene om dere virkelig ga det en sjanse ;)

Scrubs har jeg forøvrig ikke noe til overs for. Har prøvd å se på det, men det er rett og slett ikke min humor.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #306 på: 07. Des. 2011, 14:43 »
Har sett en viss andel HIMYM, alt for mye BBT og Scrubs eksempelvis. Selvfølgelig er der momenter i de fleste bortsett fra sistnevnte serie som kan oppfattes som morsomme poenger. Samtidig blir det alt for påtatt humor - rett og slett anstrengende. Serier som The Office og Modern Family er mer naturlige og i mine øyne kan en kjenne igjen de ulike karakterene fra det ekte liv. Den følelsen får jeg ikke av de slitsomme karakterene i de andre seriene.
Det geniale med Seinfeld er jo igjen (i tillegg til de hysteriske karakterene) at de fanger opp helt ubetydelige ting i hverdagen som de fleste av oss lar oss irritere over og blåser det stort opp. Dårlig forklart - men du fatter kanskje hvor jeg vil. Arrested Development er bare herlig svart humor med helt skrudde karakterer. Elsker det! Forresten andre som har fått med seg at det kommer ny sesong? ;D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #307 på: 07. Des. 2011, 15:14 »
Jeg forstår nøyaktig hva du mener, og til dels enig med deg. Jeg er også veldig glad i Seinfeld og Modern family og setter begge disse inkludert The office over f.eks BBT og HIMYM på listen over hva jeg liker best. Men synes ikke det at man liker det ene trenger å utelukke at man liker det andre.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #308 på: 07. Des. 2011, 15:22 »
Neida - selvfølgelig ikke. Hver sin smak. Jeg har bare gått mer og mer vekk fra slike tradisjonelle sitcoms fordi jeg syns de er lite originale, ekstremt kjedelig i større porsjoner samt at jeg føler at persongalleriene ikke fenger nok. Jeg likte faktisk BBT i starten når jeg så en og annen enkeltepisode - men straks han kompisen jeg bodde sammen med kjørte flere episoder på rad i stua fikk jeg fort avsmak for det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #309 på: 07. Des. 2011, 18:42 »
Har vel sett alle ti sesongene av Friends, de tre første av HIMYM (amt episoder her og der), de tre første av BBT (+ noen episoder), de tre første av Scrubs (+ noen episoder) osv., så har sett nok til at jeg kan dømme seriene.


The Walking Dead er håpløst ræva. Noe av det dårligste jeg noen sinne har sett. :lol:
Nei, får heller glede meg til ny sesong av Game of Thrones.
Nei.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #310 på: 07. Des. 2011, 20:04 »
Igjen er jeg enig med deg Boris. The Walking Dead er dårlig! Skal da faen ikke være vanskelig å lage en bra serie med zombier. Hvordan man kan ødelegge det med såpass latterlige karakterer forstår jeg ikke.


Må også si at jeg syns 2 1/2 Men er sinnsykt overvurdert. Greier å se et par episoder om det ikke går noe annet på TV, men syns serien er preget av de samme gamle vitsene som går igjen og igjen. Noen av scenene er atpåtil så korte kombinert med en jævlig dårlig vits at man skal lure hvem som skriver de.

Merkelig nok følger jeg med på HIMYM. Ikke alltid det er så bra, men serien har vokst litt på meg. Syns den er litt koselig. Et par av episodene er veldig postmoderne. Noe man ikke pleier å se i sitcoms.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #311 på: 07. Des. 2011, 20:12 »
Eg tykkjer The Walking Dead er ganske so bra!

Igjen er jeg enig med deg Boris. The Walking Dead er dårlig! Skal da faen ikke være vanskelig å lage en bra serie med zombier. Hvordan man kan ødelegge det med såpass latterlige karakterer forstår jeg ikke.

Ordet zombie verte faktisk ikkje brukt i serien... Det er no nokre karakterar som er gode. Som påpeikt lenger oppe. Alle har forskjellig smak.

Martin91 og Boris; Sett Boardwalk Empire?

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #312 på: 07. Des. 2011, 20:14 »
Ikke enda, men det er den neste serien jeg skal begynne på :) Tar den i julen etter eksamen ;)

Peter

  • Gjest
Sv: TV-tråden
« Svar #313 på: 07. Des. 2011, 20:56 »
The Simpsons er best, end of discussion!  8)

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #314 på: 07. Des. 2011, 21:04 »
Enig angåande The Walking Dead, likte godt første episode, resten var ganske kakk. Det er eit dårlig teikn når det begynner å dabbe av etter første episode.

Har begynt på Arrested Development nå, har sett 2 episoder og det virker ganske ok.  Håper og trur det blir enda betre etter kvart. Tobias Fünke virker som ein herlig karakter!

Ellers så er Boardwalk empire relativt bra!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!