20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV-tråden  (Lest 192484 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #210 på: 20. Sep. 2011, 00:03 »
Tidenes 5 beste TV-serier:

- House
- Dexter
- Six Feet Under
- Twin Peaks
- 24

I en eller annen rekkefølge. Synd at alle enten er ferdige, eller sannsynligvis synger på siste verset.

Har ikke sett noe 24 eller Six Feet Under (!). Vet det er utilgivelig med tanke på 6FU og den må prioriteres inn omgående. Settet står i hylla, men alle episodene er noe avskrekkende å ta løst på, hehe! :) Ellers er jeg enig i at Dexter, House og Twin Peaks er av det beste slaget solid TV-underholdning til nå.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #211 på: 20. Sep. 2011, 00:05 »
Hvordan ser vi NRK-nettTV fra Danmark? Er veldig viktig  :D

Jeg bruker VPN nå når jeg er i USA, den har jeg gjennom jobben. Tror det finnes tjenester som tilbyr dette uten at jeg vet hvem, hva, hvor eller pris.

Ah, jeg skal prøve å fikse meg noe slikt. :)

Ganske enig i den listen der, men jeg ville lagt til Prison Break - kjempebra serie

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #212 på: 20. Sep. 2011, 00:07 »
PB tapte seg no grusomt da etterhvert dessverre. De to første sesongene var helt sinnsyke - klarte ikke slutte se. Men 3. sesongen som ble avkortet grunnet streiken ble litt skuffend - og 4. sesongen som jeg aldri så ferdig virket rett og slett krampeaktig - som når en presser siste rest av kaviar ut av tuben i håp om at det skal holde til en hel skive.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #213 på: 20. Sep. 2011, 00:10 »
En liste uten The Wire, Sopranos og Deadwood er mildt sagt ubrukelig.
Nei.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #214 på: 20. Sep. 2011, 00:17 »
PB tapte seg no grusomt da etterhvert dessverre. De to første sesongene var helt sinnsyke - klarte ikke slutte se. Men 3. sesongen som ble avkortet grunnet streiken ble litt skuffend - og 4. sesongen som jeg aldri så ferdig virket rett og slett krampeaktig - som når en presser siste rest av kaviar ut av tuben i håp om at det skal holde til en hel skive.

Svært enig, Prison Break var fantastisk i starten og slet etterhvert mer og mer av ulike årsaker antar jeg.

En liste uten The Wire, Sopranos og Deadwood er mildt sagt ubrukelig.

Forsåvidt enig, The Wire er i særklasse bra synes jeg, mens Sopranos jo var(/er) noe helt for seg selv.

Ellers så er Arrested Development noe av det absolutt beste (om ikke det suverent beste) noensinne for min del. Jeg hater egentlig slike lister da det er så fort gjort å glemme fantastiske serier, samtidig som det for meg er komplett umulig å plassere enkelte serier over andre.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #215 på: 20. Sep. 2011, 00:26 »
Godt sistepoeng. Elsker selv Arrested Development - helt unik serie og passer min humor perfekt. Tipper Twin Peaks kommer til å gå inn på en slik liste for meg personlig - og de tre første sesongene jeg så av 24. Generelt har jeg rett og slett sett veldig få serier igrunn. The Office og Modern Family er nesten de to eneste seriene jeg de siste årene har maktet følge regelmessig med på. Nå glemte jeg nesten av Seinfeld også - den er for meg helt der oppe.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #216 på: 20. Sep. 2011, 00:30 »
Ja Seinfeld for f***! Godt eksempel på ting som går i glemmeboken på slike lister!  >:(

Jeg sluker stort sett alt av TV-serier som virker interessant og vil anslå at det går med litt for mange timer i uka på dette.  :-[ Blir vel en episode eller to daglig kanskje avhengig av hvor lat jeg er eller hvor lange/spennende/morsomme episodene er.

King_P

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 640
  • Nemesis
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #217 på: 20. Sep. 2011, 01:25 »
Man får det ikke bedre enn The Wire!
Søte, søte blekkspruter.

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #218 på: 20. Sep. 2011, 08:41 »
Man får det ikke bedre enn The Wire!
Enig. Skulle klart et par sesonger til. Spesielt sesong 1 og 4 synes jeg var episk! Tror ikke det vil bli laget noe bedre enn sesong 4 av The Wire på TV. :)

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #219 på: 20. Sep. 2011, 09:29 »
Alle sesongene er helvetes bra, og de blir bedre og bedre jo flere ganger man ser de.

OZ burde også nevnes. Jævlig bra serie!
Nei.

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #220 på: 20. Sep. 2011, 10:48 »
Har nå satt lastet ned UKversjonen av The office, så skal nå kose meg med det mens jeg ligger syk på sofaen :)

Arrested development er fantastisk! COCKA COCKA COCKA-COO!

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #221 på: 21. Sep. 2011, 11:40 »
Har ikke sett noe 24 eller Six Feet Under (!). Vet det er utilgivelig med tanke på 6FU og den må prioriteres inn omgående. Settet står i hylla, men alle episodene er noe avskrekkende å ta løst på, hehe! :) Ellers er jeg enig i at Dexter, House og Twin Peaks er av det beste slaget solid TV-underholdning til nå.

Six Feet Under er en type serie det tar noen episoder å bli engasjert i, litt som Twin Peaks kanskje (?), men belønningen er stor. Knallbra skuespillere, og knallbra historier. 24 er litt mindre... sofistikert, men som intens, spennende og passe urealistisk action er det ingenting som overgår første sesong av den serien.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #222 på: 21. Sep. 2011, 12:10 »
Jeg synes alle sesongene erhelt fantastiske når det kommer til 24, filmen inkludert. Helt konge! Masse logiske brister, og litt forutsigbart, uten at det legger noen demper på festen. Jack Bauer er mildt sagt mann.
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #223 på: 21. Sep. 2011, 16:29 »
En liste uten The Wire, Sopranos og Deadwood er mildt sagt ubrukelig.

Ikkje sett Deadwood, men den står på lista mi. Einig med dei to andre. Men kor er det blitt av Rome? The Sopranos og Rome toppar nok ei slik liste frå mi sida. Er einig i at det er veldig vanskeleg rangera dei. Det er so fantastisk mange bra seriar. Skal sjå siste episode i siste sesong av Curb no ;D

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #224 på: 21. Sep. 2011, 16:36 »
Har nå satt lastet ned UKversjonen av The office, så skal nå kose meg med det mens jeg ligger syk på sofaen :)

Arrested development er fantastisk! COCKA COCKA COCKA-COO!


Du har en fantastisk tid foran deg!! ;)