20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011  (Lest 365005 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #360 på: 13. Des. 2010, 12:01 »
Får vi 10mp ønsker jeg meg Krancjar for 6-7 mp.
Wheater for 2,5 mp (hvis taylor blir solgt)
Robbie Keane på lån.

Ut
 Xisco
Guthrie
Raylor
Vil heller ha Corluka enn Wheater..
Også, synes vi heller burde selge Ameobi og Løven før vi selger Xisco, synes ikke Xisco har fått nok sjanser i år og de gangene han har fått sjansen har han vært god. + At han er mye yngre enn Ameobi og Løven.
Også må vi inkludere de homofile!

Jeg vil også ha Corluka. Men tror han blir veldig dyr. Vi hadde aldri brukt "såå" mye penger i januar. På Corluka og Kranjcar. Derfor falt valget på Wheather. Når vi får Gosling tilbake vi også det være en boost for stallen. Det samme med Ben Arfa. Tror ikke et salgt av Guthrie hadde gjort noe. Jeg tviler faktisk litt på om han spiller mer denne sesongen. Og at jeg vil ha ut Xisco har ikke noe med at han er homofil :)
Jeg mener bare at han ikke er god nok.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #361 på: 13. Des. 2010, 12:22 »
Xisco blei vel far for ikkje så lenge sidan. Henta frå "The Jonas Gutierrez Appreciation Society":

"I think him and Xisco must be mates cos he was with him when I met Jonas on sunday too - Xisco just looked pleased to be recognised when I shouted his name and shook his hand!

At the end as everyone was leaving - Xisco gave his girlfriend - or the girl he was with, a smack on the ass"

Uansett. Uavhengig av seksuell legning er det liten vits i å ha ein spelar i stallen som vi ikkje har tenkt å benytte oss av. Eg har fortsatt sansen for Xisco, og håpar han klarer å overbevise Pardew om at han har noko å tilføre oss. Om han ikkje klarer det, er det berre å få han og lønna hans vekk frå SJP.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #362 på: 13. Des. 2010, 12:24 »
Corlulka er en god spiller. Det vi først og fremst trenger er kantbackup som kan spille på begge sider, og da en lovende, ung en som er førnøyd med å være nr 2. Kranjcar er for god til å sitte på benken. I tillegg trenger vi en spiss. Ville ha fokusert mine ressurser på de to plassene slik at de talentene som vi henter inne er best mulig.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #363 på: 13. Des. 2010, 12:29 »
Corluka har vel blitt brukt best som høyreback i Tottenham, og Simpson har vel etter min mening gjort det såpass bra at vi ikke trenger å bruke ressurser på å hente en såpass habil konkurrent. Men mulig Corluka egentlig er best som stopper. Uansett så er vel det en spiller som har spilt såpass mye for bedre lag enn oss at han i utgangspunktet skulle gå inn i førsteelleveren. Og da sikkert koste deretter.

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #364 på: 13. Des. 2010, 12:30 »
Corluka er langt betre på høgrebacken enn som midtstoppar, og eg vil ikkje ha han inn som alternativ i midten. Som høgreback er han eit betre alternativ enn Simpson, men sistnemnde har levert jamt bra spel denne sesongen. Dersom Wolves går ned, håpar eg vi prøver oss på Jarvis i sommar.

Chrisnr.9

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 313
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #365 på: 13. Des. 2010, 15:59 »
Enig med Hans. Corluka er best som back, når han har spilt midtstopper med Bassong bl.a så har det ofte vært mye rot i forsvar. Ser også Jarvis som et godt og relativt rimelig tilskudd til stallen. Tror ikke vi må ut med mer enn 5 - 6 mill pund for han. Til januar håper jeg på en spiss og en ving som kan spille på begge kantene.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #366 på: 13. Des. 2010, 16:00 »
Corluka kan vel egentlig spille i alle posisjoner i forsvaret, men er vel best på backen.
Mitt ønskeforslag er å hente noen gode forholdsvis unge spillere fra Tottenham, blant annet begge kroatene.
Kan se sånn ut:
Corluka inn - Taylor ut (kansje byttehandel, Tottenham er visst interessert i en midtstopper siden Woodgate og King er skadet hele tiden. Har jo blitt koblet til Taylor tidligere denne sesongen).
dos Santos inn - Løvenkrands ut
O`Hara inn - Smith ut (kansje på tide å la han få avslutte karrieren i Leeds, om de har cash tilgjenglig. Er nok ikke mye vi kan forlange uansett.)

Og hvis det stemmer at Pardew vil få litt å handle for foreslår jeg Niko Kranjcar eller David Bentley, samt at resten av tilgjengelige cash blir brukt på en brukbar spiss. Tom for forslag der.......

Vet det ble mye Tottenham her, men de har jo en voldsom stor stall med mange gode spillere som ikke engang får plass på benken. Kan gjøre noen kupp der ettersom Redknapp har sagt han skal selge unna litt, og kjenner jeg han rett kommer det sikkert noen solide kjøp fra han også.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #367 på: 13. Des. 2010, 16:34 »
Ja, jeg er også av den oppfatningen at han er best som back, men siden flere vil ha han inn som erstatter for Taylor så ble jeg litt usikker. Hvis Corluka kjøpes da, og Taylor går ut, så er vel Campbell tredjevalg på stopperplass, og med en Williamson som enda har til gode å prestere en hel sesong på øverste nivå, så er jeg ikke sikker på at det er en god løsning. Men det hadde vel uansett vært en forsterkning av forsvaret, selv om jeg mener at Simpson fortjener å være førstevalg på backen.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #368 på: 13. Des. 2010, 16:56 »
Det er kanskje en grunn til at Xisco har fått så lite tid på banen som han har fått denne sesongen??

Stallen vår pr. dags dato er tynn, og selv om vi har noen spillere som ikke er gode nok i PL, så er f.eks Guthrie, Raylor, Ameobi ålreite spillere å ha i en stall, og de er bedre enn de som spiller på reservelaget.

Skal vi bruke penger i januar, så håper jeg vi kjøper en spiller som er skikkelig kvalitet, og som hever laget.....istedenfor at vi selger unna to-tre, slik at vi må bruke penga på å få opp "nummerne" i stallen igjen. Da blir vi stående på stedet hvil.

Får ikke sagt det bedre selv. I tillegg krever det mer tilpasningsarbeid for å få nye spillere til å trives, så å erstatte Ameobi med f.eks Harewood (som vi blir linket til i dag), ser jeg absolutt ikke vitsen med.

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #369 på: 13. Des. 2010, 17:32 »
Det er kanskje en grunn til at Xisco har fått så lite tid på banen som han har fått denne sesongen??

Stallen vår pr. dags dato er tynn, og selv om vi har noen spillere som ikke er gode nok i PL, så er f.eks Guthrie, Raylor, Ameobi ålreite spillere å ha i en stall, og de er bedre enn de som spiller på reservelaget.

Skal vi bruke penger i januar, så håper jeg vi kjøper en spiller som er skikkelig kvalitet, og som hever laget.....istedenfor at vi selger unna to-tre, slik at vi må bruke penga på å få opp "nummerne" i stallen igjen. Da blir vi stående på stedet hvil.

Får ikke sagt det bedre selv. I tillegg krever det mer tilpasningsarbeid for å få nye spillere til å trives, så å erstatte Ameobi med f.eks Harewood (som vi blir linket til i dag), ser jeg absolutt ikke vitsen med.

Kun på grunn av Pardew selvsagt. Regner med han er såpass oppegående at han innser at det var flere år siden Harewood hadde sine gode år.

Spennende spillere jeg kunne tenkt meg (én eller flere):

Kevin Gameiro (redd for prislappen etterhvert..)
Itay Shechter
Adam Lallana
Alex Oxlade-Chamberlain
Adam Johnson (lån) (har vært linket, men spørs vel hvor sannsynlig det er)



Sergio Canales ( verken fordi jeg tror Real Madrid allerede er klare til å gi slipp på ham, eller fordi det er på sentrale deler av midtbanen vi trenger spillere, men fordi jeg digger ham og fordi han har vært linket til blant annet West Ham og Bolton i det siste.)

"Real Madrid youngster Sergio Canales could be in line for a shock move to the Premier League to either West Ham United or Bolton Wanderers. Prior to leaving Racing Santander in the summer, the 19-year-old Spanish sensation had been strongly linked with moves to Manchester United, Arsenal, Manchester City, Chelsea and Liverpool, and having played just 94 minutes for Jose Mourinho’s side this season, the attacking midfielder is considering leaving the Bernabeu. (talkSport)"



(Kommer sikkert til å tilføye flere navn etterhvert)

maik assly

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 97
    • Vis profil

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #371 på: 14. Des. 2010, 09:41 »
Det hadde vært konge. Hvis vi får inn en spiller som Donovan eller Pienaar synes jeg ikke behovet for en ny spiss er like stort. Da kan vi spille som dette (midten og fram):

                                      Tiote
Barton        Nolan                            Ben Arfa

                              Donovan/Pienaar
                        Carroll

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #372 på: 14. Des. 2010, 09:58 »
http://www.tv2sporten.no/fotball/everton-vurderer-aa-selge-stjernespiller-3365028.html

KJØP KJØP KJØØØØØØØP

Hadde vært en drøm å få in Pienaar. Ikke blir han dyr heller siden Everton må selge ham nå til jul.

Her er det tid for en klassisk radioresepsjonens dilemma:)  a) Taylor signerer ny langtidskontrakt eller b)Taylor selges nå til jul, men salgssummen brukes til å delfinansiere Pienaar

Jeg hadde valgt b) selvsagt ;)

SuperAlmeida

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1939
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #373 på: 14. Des. 2010, 13:15 »
Meanwhile, talk of USA star Landon Donovan coming to Newcastle on loan in January has also been dismissed.

Read More http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news/2010/12/14/alan-pardew-names-united-backroom-team-72703-27822483/2/#ixzz185Uk3Tie
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #374 på: 14. Des. 2010, 13:33 »
Hvordan i all verden skal vi kunne bruke de ytterst, ytterst, ytterst få myntene vi kanskje, men bare kanskje, kan få for Taylor, på å kjøpe Pienaar?

Jeg kan garantere at hvis vi klarer å selge Taylor - noe jeg egentlig har svært liten tro på - så kommer salgssummen til å være nesten helt nede på millionen. Kanskje under det. Vi får ikke Pienaar for 1 million pund.

Det er langt mer sannsynlig at Gud, julenissen, påskeharen, Supermann og Batman finnes enn at vi kan bruke pengene vi får for Taylor til å kjøpe Pienaar. Og hvis vi nå bruker alle pengene på Pienaar, hvordan skal vi da få erstattet Taylor? Tre midtstoppere holder faen ikke i PL, og når vi alle har sett hvor ekstremt rusten Sol Campbell er, så har vi i realiteten bare to stoppere. Men det holder vel i massevis det, Inspector. Eller hva?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon