20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Champions League finalen  (Lest 4407 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Agurksaft

  • Gjest
Champions League finalen
« på: 17. Mai 2006, 23:45 »
Eg var meget imponert over: Henry- bortsett frå avslutningane, han jobba jo som ein besatt til tider og viser fleire gonger fram rykket, teknikken og mottaka sine.

Ljungberg: Jobba og kjempa seg framover på kanten, skaffa ofte Arsenal frispark , brukte farta og styrken sin mykje.


Cole: Sinnsjuke og herlige sklitaklingar, fornuftig, set seg ikkje på røvi og er med fleire gonger offensivt.


Ronaldinho: Er vel ein av få spelarar i verda som kan stå i ro med ballen uten at nokon tørr å gå i han, viser mykje magi.




I tillegg så gjer jo Eto`o og Valdez gode kampar i saman med mange fleire.

Hleb var tvers igjennom elendig.

Men Hauge derimot......
Gir raudt kort til Lehmann istadan for mål, og frisparket til Arsenal som førte til 1-0 scoringa var ikkje frispark med filming.

sofateip

  • Scum
  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 33
    • Vis profil
Champions League finalen
« Svar #1 på: 17. Mai 2006, 23:54 »
merkelig oppsummering av kampen. hva med de andre?

ronaldinho var en skygge av seg selv. terje gjorde det meste riktig bortsett fra eboues frispark. i rødt kort situasjonen, hadde han sikkert fått pepper for å dømme fordel men ikke kort også!

plebbster

  • Gjest
Champions League finalen
« Svar #2 på: 18. Mai 2006, 00:00 »
Du har rett i Hauge-konklusjonene du gjør, Agurksaft. Jeg vil si at vi også sitter igjen med samme konklusjon om spillerne du har lagt igjen en kommentar til.

Henry spilte godt til å være alenespiss på et lag som spiller mot verdens beste lag, og kanskje verdens beste forsvarsrekke blant klubblag. I de fleste tilfellene hadde han null og niks støtte før etter fem-ti sekunder. Henry er heldigvis for Arsenal svært god til å holde på ballen når han er presset.

Jeg syntes derimot Ljungberg var ganske dårlig, men jeg har aldri store forventninger til den karen. Ashley Cole var slik vi pleier å se ham, mens Hleb ( fint navn ) var ganske usynlig. Jeg liker Hleb. Har alltid gjort det.

Jeg sa på forhånd at Eto'o kom til å score. Jeg hadde tippa 200,- med en kamerat om hvem som scorte først av Henry og Eto'o, så der ble jeg raskt litt rikere. Ronaldinho skuffa meg stort. Han var ikke i nærheten av det han har pleid å varte opp med i Là Liga i år.

Alt i alt en underholdende kamp. Men slik er vel egentlig alle CL-finaler.

Agurksaft

  • Gjest
Champions League finalen
« Svar #3 på: 18. Mai 2006, 00:26 »
Dårlig var Ronaldinho uansett ikkje, han viser magi som ingen andre kan.
Han hadde jo eit par stikkpassningar som det blei kjempesjansar av, deriblant utvisninga til Lehmann. Mange av passningane til Ronaldino minnar og å tre tråden gjennom nålauga, og han hadde fleire fantastiske forseringar sjølv om det ikkje alltid blei nokon storsjansar av det.
Men han var uansett svært delaktig i mykje av Barcelona sitt offensive spel.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Champions League finalen
« Svar #4 på: 18. Mai 2006, 11:58 »
Ronaldinho er alltid veldig delaktig i Barcelonas offensive spill, og selv om han ikke hadde noen stor kamp, så var han på ingen måte dårlig. Han var bare mindre dominerende enn han gjerne pleier å være. Men så er det stor forskjell på La Liga og Champions League. Og det er stor forskjell på for eksempel Athletico Madrid og Arsenal. Selv om begge skulle være redusert til ti mann er det stor forskjell på hvordan lagene da spiller.
Det sier seg selv at Ronaldinho får en litt vanskelig jobb når det ikke eksisterer rom overhodet. Arsenal lå jo ALLTID med 9 mann bak ballen, og lagdelene lå veldig tett.

Selv om Ronaldinho er flink til å finne rom som egentlig ikke eksisterer, så er det ikke ALLTID han finner de rommene.

Terje Hauge burde helt klart ha gitt fordel i situasjonen der Eto'o ble felt. Samtidig så er det et soleklart rødt kort, og hadde Giuly bommet, hva da? Men igjen, hva er sjansen for at Giuly bommer på åpent mål da?
Men for kampens skyld mener jeg Hauge burde ventet et ørlite sekund for å se an fordelen før han evt. blåser, i og med at Barcelona scoret. Så kunne han nok kanskje heller gitt Lehmann gult etterpå. Regelverket er i stor grad bygd på dommerens eget skjønn. Her burde Hauge vist bedre skjønn.

Det er linjedommerens skyld at Eboue får frispark når han filmer så til de grader. Det er linjedommeren som feirer 17. mai på sitt mest intense. Linjedommeren er så godt plassert at han SKAL se at det der var filming. Hauge er ikke tett nok oppi til å se om det er kontakt eller ikke, og han stoler på at linjemannen har sett dette.

Forøvrig vil jeg, i likhet med Erik Solér hylle linjemannen for at han holder flagget nede i situasjonen hvor eto'o scorer. Det er umulig for det blotte øye å se om det der er offside eller ikke, og skal vi være pinlig nøyaktige, så opphever hånda til en arsenal-spiller offsiden. Godt dømt av linjedommeren som helt sikkert ikke var overbevist om noe som helst der og da.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Champions League finalen
« Svar #5 på: 18. Mai 2006, 14:09 »
Umulig for det blotte øyet, men ikke for Joakim! :lol:
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Champions League finalen
« Svar #6 på: 19. Mai 2006, 19:34 »
Sitat fra: "Lasse"
Umulig for det blotte øyet, men ikke for Joakim! :lol:

Okey. La meg forklare det på en annen måte. Du ser ikke før du stopper bildet om det er offside eller ikke. Men selv ikke da ser du helt klart. Med andre ord, Arsenal-folket kunne umulig se at det der var offside. Og linjemannen kunne umulig se noen av delene. Da holdt han klokelig flagget nede.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Champions League finalen
« Svar #7 på: 19. Mai 2006, 21:30 »
Sitat fra: "Joakim"

Terje Hauge burde helt klart ha gitt fordel i situasjonen der Eto'o ble felt. Samtidig så er det et soleklart rødt kort, og hadde Giuly bommet, hva da? Men igjen, hva er sjansen for at Giuly bommer på åpent mål da?
Men for kampens skyld mener jeg Hauge burde ventet et ørlite sekund for å se an fordelen før han evt. blåser, i og med at Barcelona scoret. Så kunne han nok kanskje heller gitt Lehmann gult etterpå. Regelverket er i stor grad bygd på dommerens eget skjønn. Her burde Hauge vist bedre skjønn.



Hauge har jo inrømmt at han blåste for tidligt.
Arsenal = Dårlige tapere.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

plebbster

  • Gjest
Champions League finalen
« Svar #8 på: 19. Mai 2006, 22:25 »
Sepp Blatter er en stygg idiot!

Han går ut og kritiserer Hauge så mye han kan etter tabben Hauge gjorde i CL-finalen for å vise at FIFA gjorde rett i å ikke la Hauge dømme i VM. Det er få ganger man gjenspeiler en drittsekk så mye som man gjør med Blatter! Prøv å døm selv, din feiting!

Noreng

  • Gjest
Champions League finalen
« Svar #9 på: 19. Mai 2006, 22:43 »
Sitat fra: "plebbster"
Prøv å døm selv, din feiting!



 :lol:  :lol:  :lol:

Er selv dommer for barnefotballen og det er mange stygge idioter på sidelinjen. Foreldrer til 8-åringer som slakter dommeren. Tragisk.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Champions League finalen
« Svar #10 på: 19. Mai 2006, 23:41 »
Sitat fra: "plebbster"
Sepp Blatter er en stygg idiot!

Han går ut og kritiserer Hauge så mye han kan etter tabben Hauge gjorde i CL-finalen for å vise at FIFA gjorde rett i å ikke la Hauge dømme i VM. Det er få ganger man gjenspeiler en drittsekk så mye som man gjør med Blatter! Prøv å døm selv, din feiting!


Mmm Blatter er ein idiot. Kan F### ikkje komma med sånne uttalelser.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Champions League finalen
« Svar #11 på: 20. Mai 2006, 18:23 »
Det er jo ikke så overraskende at Blatter fyrer løs på den måten mot Hauge, i og med at Hauge er norsk, og NFF har et særdeles dårlig forhold til Sepp Blatter.

Blatters uttalelser faller på sin egen urimelighet. Hvorfor fyre opp under en debatt som stort sett er avsluttet? Den debatten ble avsluttet 18. mai. Dessuten kan ikke noen vifte med regelboka foran Hauge og si at han tok feil i situasjonen med rødkortet. Regelboka sier jo frispark og rødt kort. Den sier såvidt meg bekjent ingenting om fordel. Og faktum er jo at det var langt dårligere dommere under VM2002, enn de tre som dømte CL-finalen. Dessuten burde Blatter ha sett RBK-Sandefjord før han mener Hauge er uprofesjonell og dårlig. Den tullingen som dømte den kampen har ikke den fjerneste anelse om hva fordel er for noe. Og pirkingen var jo i en klasse for seg selv. Mannen har altså mindre fotballforståelse enn Sepp Blatter. Og det er faktisk godt gjort. For Blatter har vist sin inkompetanse mer enn én gang.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Champions League finalen
« Svar #12 på: 20. Mai 2006, 18:25 »
Skjønner ikke hvorfor Arsenal klager sånn på Eto`o målet. Målet de fikk var jo ikke frispark en gang. Terje Hauge tabbe eller ikke, Barca vant den kampen fortjent.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Champions League finalen
« Svar #13 på: 20. Mai 2006, 18:30 »
Korrekt, GMC.
Dessuten må vi påpeke at Arsenal og Henry hadde mange sjanser til å avgjøre kampen. Men de greide det ikke. Ergo er det i stor grad deres egen feil. Og hvordan Wenger og Henry er så sikkker på at Eto'o er i offside på 1-1 skjønner ikke jeg. Barcelona utnyttet sjansene sine, og scoret egentlig tre mål. Og Arsenal fikk mål på et feilaktig idømt frispark.
Ingenting å syte over. Det finner de sikkert selv ut etterhvert.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Champions League finalen
« Svar #14 på: 20. Mai 2006, 18:34 »
Sitat fra: "Joakim"
Korrekt, GMC.
Dessuten må vi påpeke at Arsenal og Henry hadde mange sjanser til å avgjøre kampen. Men de greide det ikke. Ergo er det i stor grad deres egen feil. Og hvordan Wenger og Henry er så sikkker på at Eto'o er i offside på 1-1 skjønner ikke jeg. Barcelona utnyttet sjansene sine, og scoret egentlig tre mål. Og Arsenal fikk mål på et feilaktig idømt frispark.
Ingenting å syte over. Det finner de sikkert selv ut etterhvert.


Må huske å takke Valdez for innsatsen. Han hadde flere gode redninger og holdt Barcelona inne i kampen.

PS: Tror det er første gang vi er enig i noe Jokke  :)