20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Arsenal - Newcastle 12/3 21:00  (Lest 43270 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Arsenal - Newcastle 12/3 21:00
« Svar #345 på: 13. Mars 2012, 09:50 »
Men som ensom spiss i denne kampen vil jeg påstå det vær nær umulig for han å komme seg til de sjansene. Vi hadde ærlig talt bare én skikkelig sjanse i denne kampen, og den scora vi på. Jeg gir blanke faen i hvem som scorer, så lenge vi fatkisk scorer. Og jeg synes det er rett så hyggelig at Ben Arfa får muligheten til å score.

Når det er sagt, avslutningene til Ba virker ikke å være av godt, gammelt kaliber lenger. Jeg vet ikke helt hvorfor, men synes han både mot Arsenal og mot Sunderland kom til et par gode avslutningsmuligheter, der han nærmest bare dultet såvidt borti ballen, og det ble ingenting ut av det. Får kanskje en noe heldig corner, men det blir liksom ikke noe mer enn som så. Har måltørken i ACN påvirket selvtilliten hans foran kassa så voldsomt?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Bresken

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 396
    • Vis profil
Sv: Arsenal - Newcastle 12/3 21:00
« Svar #346 på: 13. Mars 2012, 09:54 »
Blir litt for enkelt å avfeie Ba's scoringsform etter denne matchen torfinn. For det første spilte han enslig spiss, slik du nevner. For det andre kom vi til svært få sjanser totalt sett og Ba kan ikke klandres for at han ikke serveres brukbare muligheter. Vi vet hva han kan gjøre med en halvsjanse.

Jeg er enig i at han ikke har vært helt top notch siden Afrikamesterskapet, men det skyldes like mye laget i helhet som han.

Jeg synes ikke vi har spilt en skikkelig god kamp siden kampen mot Man Utd. Villa-kampen kommer vel nærmest, men her var vi heller ikke så skarpe som vi kunne vært.

Vi er i en litt spesiell sesong, med masse nye spillere. Vi presterer bedre enn forventet, men trenger desverre mer tid til å etablere oss skikkelig. Laget blir bare mer og mer samspilte, og med et par nye signeringer tror jeg vi vil se et enda mer stabilt lag neste sesong.

Oppsumert: vi kjemper godt idag, men vi er ikke gode nok til å tukte Arsenal på bortebane enda.

Skjæren

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 485
    • Vis profil
Sv: Arsenal - Newcastle 12/3 21:00
« Svar #347 på: 13. Mars 2012, 12:14 »
Mine tanker:
Selvsagt ENORMT surt å tape kampen på overtid, spesielt når jeg ikke kan forstå hvorfor det legges til 5 minutter. Men, alt i alt en helt fortjent seier til Arsenal som gjør det litt lettere å svelge. Og som en så veldig riktig påpekte, vi taper ikke 4. plassen på Emirates.

Men til selve kampen;
Jeg er fornøyd med første omgang. Syntes vi går inn med en sunn innstilling, med defensivt fokus, men vi klarer likevel å spille vårt eget spill til en viss grad. Spesielt Ben Arfa var toneangivende offensivt, og hadde en finger med i det meste vi fikk til. Som vanlig har han noen "dårlige" balltap, men likevel syntes jeg det er bedre og prøve og feile noen ganger og lykkes andre, istedenfor å aldri prøve, og dermed aldri lykkes.

Syntes også at Arsenal er veldige aktive på høyresiden sin, og Santon sliter litt. Kommer dette av at Santon er dårlig, eller at Arsenal rett og slett er veldige gode der? Jeg konkluderer med at Santon har en vanskelig arbeidsoppgave, og dermed spiller ganske greit, alt tatt i betraktning.
Dette leder til byttet i pausen, som jeg syntes er feil av Pardew. Som sagt, Arsenal var gode på høyresiden, men jeg syntes det blir feil å gi "skylden" for dette til Santon, og dermed bytte han ut.
Shola inn er ett riktig bytte.
Men alt i alt er andre omgangen veldig dårlig, men jeg syntes det er "forventet", da vi presterte over evne i 1. Synd vi ikke klarer å opprettholde den, men men.

Så til noen spillere:
Forstår ikke kritikken av Ba. Han jobber og står på, og det er ikke hans feil at han ikke spiller som han har gjort tidligere, i mine øyne. Her går det like mye på resten av laget, og motstanderne. Men kanskje det kunne vært smart å benke han likevel, gi han en pause og litt blod på tann igjen?
Cabaye skuffer stort.
Obertan viser nok en gang hvor håpløst elendig han er. Jeg tror ikke jeg så en eneste godkjent involvering fra hans side i denne kampen.
Og til sist, den defensive angåenden Ben Arfa. Jeg syntes han legger ned en formidabel arbeidsinnsats, jobber og står på. Ja, han er dårlig defensivt, men han gjør sitt beste, og det er godt nok, da han slutter å fremstå som en "luksus-spiller".

NUFranC

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1652
    • Vis profil
Sv: Arsenal - Newcastle 12/3 21:00
« Svar #348 på: 13. Mars 2012, 12:25 »


Og alle var enige om at Rex Rodney trivdes ekstra godt på matta denne kvelden...
« Siste redigering: 13. Mars 2012, 12:30 av NUFranC »
Who else...... Alan Shearer

Bresken

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 396
    • Vis profil
Sv: Arsenal - Newcastle 12/3 21:00
« Svar #349 på: 13. Mars 2012, 14:00 »
Så til noen spillere:
Obertan viser nok en gang hvor håpløst elendig han er. Jeg tror ikke jeg så en eneste godkjent involvering fra hans side i denne kampen.
Og til sist, den defensive angåenden Ben Arfa. Jeg syntes han legger ned en formidabel arbeidsinnsats, jobber og står på. Ja, han er dårlig defensivt, men han gjør sitt beste, og det er godt nok, da han slutter å fremstå som en "luksus-spiller".

Obertan hadde faktisk pasningen videre til Ben Arfa i forkant av målet!  :)

Enig i hva du sier om Ben Arfa. Han jobber godt, og involverer seg en del defensivt etter beste evne. Han var flere ganger nede og hjalp til med å vinne tilbake ball og spille oss ut (kontra andre som hovedsaklig klinka kula oppover med en gang).

Skjæren

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 485
    • Vis profil
Sv: Arsenal - Newcastle 12/3 21:00
« Svar #350 på: 13. Mars 2012, 14:22 »


Obertan hadde faktisk pasningen videre til Ben Arfa i forkant av målet!  :)


Hellig overbevist om at han egentlig prøve seg på ett skudd i den situasjonen, men alle kan ha flaks ;)

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Arsenal - Newcastle 12/3 21:00
« Svar #351 på: 13. Mars 2012, 14:28 »
Helt riktig å ta ut santon for Perch som gjorde en god jobb. Både den store sjansen til Van Persie helt i starten og første målet til arsenal kom som et resultat av at santon tapte hodeduell mot sagna altfor høgt i bana, dermed måtte colo trekke ut mot walcott og van persie får rom i feltet. Sånne feil avgjer slike kampar. Det samme gjelder simpson, ikkje berre fadesen på 2-1 målet, men også når han regelrett bommar på ballen på innlegget som gikk rett i beina på Gervinho. Når en gjer slike juniorfeil hjelp det ikkje med en god kamp ellers.                                                                                                                                                                                                 

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Arsenal - Newcastle 12/3 21:00
« Svar #352 på: 13. Mars 2012, 15:25 »
Blir litt for enkelt å avfeie Ba's scoringsform etter denne matchen torfinn. For det første spilte han enslig spiss, slik du nevner. For det andre kom vi til svært få sjanser totalt sett og Ba kan ikke klandres for at han ikke serveres brukbare muligheter. Vi vet hva han kan gjøre med en halvsjanse.

Jeg er enig i at han ikke har vært helt top notch siden Afrikamesterskapet, men det skyldes like mye laget i helhet som han.

Jeg synes ikke vi har spilt en skikkelig god kamp siden kampen mot Man Utd. Villa-kampen kommer vel nærmest, men her var vi heller ikke så skarpe som vi kunne vært.

Vi er i en litt spesiell sesong, med masse nye spillere. Vi presterer bedre enn forventet, men trenger desverre mer tid til å etablere oss skikkelig. Laget blir bare mer og mer samspilte, og med et par nye signeringer tror jeg vi vil se et enda mer stabilt lag neste sesong.

Oppsumert: vi kjemper godt idag, men vi er ikke gode nok til å tukte Arsenal på bortebane enda.

Hadde det enda bare vært kampen i går. Men han har vært svak i alle kampene etter ANC, og har kun scoret mot Villa.

Mortinho

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 92
    • Vis profil
Sv: Arsenal - Newcastle 12/3 21:00
« Svar #353 på: 13. Mars 2012, 15:48 »
Helt riktig å ta ut santon for Perch som gjorde en god jobb. Både den store sjansen til Van Persie helt i starten og første målet til arsenal kom som et resultat av at santon tapte hodeduell mot sagna altfor høgt i bana, dermed måtte colo trekke ut mot walcott og van persie får rom i feltet. Sånne feil avgjer slike kampar. Det samme gjelder simpson, ikkje berre fadesen på 2-1 målet, men også når han regelrett bommar på ballen på innlegget som gikk rett i beina på Gervinho. Når en gjer slike juniorfeil hjelp det ikkje med en god kamp ellers.                                                                                                                                                                                                 
disse sjansene starter med Jonas ligger feil og når de spiller ballen forbi han så er de 2 mot santon som går i duell med sagna,en duell Jonas skulle verdt i. Er selvfølgelig gambling av santon å gå i de duellene men gjør han det ikke kan sagna ta med seg ballen mot han og de er også da 2mot1 så blir feil å ikke ta med Jonas i kritikken her.. Han gjør først en plasseringsfeil som forplanter seg helt bak til at rvp kommer alene med willi

ascobar

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 40
    • Vis profil
Sv: Arsenal - Newcastle 12/3 21:00
« Svar #354 på: 13. Mars 2012, 16:26 »
Er det flere enn meg som synes Arsenal-fansen buet mye unødvendig på Krul? Er jo faktisk VP som oppsøker Krul på 16-meter, og hindrer han i å skyte ut. Fører til han må rygge. Fra der og ut var det litt munnhuggeri mellom de 2, og fansen bestemte seg for å bli med på VP sin "mindgame".  Eg studerte dette nøye..og eg såg faktisk kun 1 gang at Krul drøyet tid med vilje.. Det var da han gikk til motsatt 5-meter for å skyte ut.
Publikum buet faktisk på Krul med en gang Arsenal hadde en avslutning utenfor, og fortsatte buingen selv om Krul jogget etter ballen, tok den og jogget tilbake, satte ballen ned, 4 raske skritt tilbake før tilløp og BANG oppover. Hører kommentatoren også prater om drøying av tid, men eg mener de fleste er påvirket av den langt overdrevne buinga mot Krul..

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Arsenal - Newcastle 12/3 21:00
« Svar #355 på: 13. Mars 2012, 16:28 »
Hjemmepublikum er da i sin fulle rett til å gjøre det - ville jeg gjort også.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Arsenal - Newcastle 12/3 21:00
« Svar #356 på: 13. Mars 2012, 20:21 »
Buingen er nok vel så mye et forsøk på å psyke ut motstanderens keeper. Få han ut av balanse. Man prøver å påvirke på de måtene man kan. De fleste keepere er såpass hardhudete og hardbarkede at de bare blir enda mer tent og gira på å holde buret reint når de får tyn av motstanderens fans. Krul er nok også en sånn type.

Andre er derimot lettere å få ut av fatning.

Hjemmefansen vil jo forøvrig bue på alle som havner i klammeri med deres favoritter. Toon Army buer jo på alle som havner i klammeri med våre spillere. Sånn er det jo.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Arsenal - Newcastle 12/3 21:00
« Svar #357 på: 13. Mars 2012, 20:25 »
Rune Jarstein når han får blomster på døra på hotellet takler ikke presset  :frenetisk:
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Arsenal - Newcastle 12/3 21:00
« Svar #358 på: 13. Mars 2012, 20:37 »
Men Rune Jarstein er jo mentalt ustabil i utgangspunktet. Har ofte begynt å lure på om han har ADHD eller noe sånt. Mye på grunn av det voldsomme temperamentet, humørsvigninger, og ikke minst "ticksene".
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Arsenal - Newcastle 12/3 21:00
« Svar #359 på: 13. Mars 2012, 20:45 »
Tim Howard har jo Tourettes. Ikke sikkert det er noen bakdel for keepere med litt ekstra piff.