20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Treningstråden!  (Lest 39897 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Treningstråden!
« Svar #15 på: 17. Juli 2009, 00:02 »
dette for å stimulere balansenervane i kroppen

Trenbare balansenerver? Balansenerven, nervus vestibularis, er en nerve som forbinder balanseorganets sanseceller med hjernen, og er svært lite trenbar.

Hahaha. Den diskusjonen holder jeg meg utenfor. Lege?

Berre eg som skreiv/formulerte meg feil. :p Har svart på dette på forrige side. Bra at han sa i fra haha.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

VepsoO

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1520
    • Vis profil
Sv: Treningstråden!
« Svar #16 på: 17. Juli 2009, 00:05 »
Hender jeg tusler ut døra for å hente posten

Det betyr at du er singel, ikke sant?

Eller at jeg er 90 år gammel...

Men fra tull til revolver!
Trening ja. Var jo aktiv fotballspiller i ungdomsåra, før en skade i nakken satte en stopper for det. Nå er min største fritidsaktivitet dykking, noe som egentlig ikke krever storform. Men jeg liker lange turer i skogen/fjellet, spille bordtennis (dersom det er nevneverdig) og ellers holde meg i grei form med mye jobbing ute.
Før i tida var jeg vel på spenst hver dag, men det var i gode gamle dager.

kosthold er jeg dessverre ekstremt elendig på
« Siste redigering: 17. Juli 2009, 00:08 av VepsoO »
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Aslak

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 1739
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsanger™
Sv: Treningstråden!
« Svar #17 på: 17. Juli 2009, 00:07 »
For bare et år siden var jeg aktiv friidrettsutøver og trente 6-7 ganger i uka. Etter et år på folkehøgskole gikk alt til hælvette :P Ble ikke mye trening der akkurat. Nå er det vel på tide å ta seg sammen, men friidrettskarrieren har jeg gitt opp. Får finne meg et treningsstudio når jeg flytter til Oslo. Noen som kan anbefale noe billig og bra?
Godsanger™

                    Twitter: @BjerreP

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Treningstråden!
« Svar #18 på: 17. Juli 2009, 04:51 »
Trener fotball to ganger i uka, pluss kamp. Hender man er på løkka i løpet av sommeren.
Er også verdens beste støttemedlem på spenst :)
Men skal trappe opp treningen litt fremover da :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Milford

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 243
  • Motgangssupporter
    • Vis profil
    • danielmilford.no
Sv: Treningstråden!
« Svar #19 på: 17. Juli 2009, 10:16 »
Jeg har medlemskap hos 3T, som jeg har som mål å benytte en gang i uka. I år har det blitt annenhver uke.

Trener på det jeg finner av apparater på styrkerommet. Hovedmotivasjonen er at om jeg ikke trener, slår ryggproblemene mine inn, synes egentlig trening er drepende kjedelig. Den merkbare effekten gir en viss motivasjon, men bare viss.

Har ellers planer om å starte opp litt igjen med skvåsj til høsten, og begynne å svømme litt. Begge deler er god trening, og i motsetning til styrkerom er det ganske morsomt også. Ja, og så sykler jeg til og fra jobb, og jeg går en del turer, blant annet gjennom tur-orientering.

Sånn. Besto jeg legesjekken? :D

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Treningstråden!
« Svar #20 på: 17. Juli 2009, 11:31 »
dette for å stimulere balansenervane i kroppen

Trenbare balansenerver? Balansenerven, nervus vestibularis, er en nerve som forbinder balanseorganets sanseceller med hjernen, og er svært lite trenbar.


Hehe, nei, tannlegestudent... Men vi går sammen med medisinstudentene de to første årene  ;)

Sjøl var jeg aktiv skøyteløper tidligere - nå går det i helsestudio og sykling. Litt fotball i ny og ne.
Hahaha. Den diskusjonen holder jeg meg utenfor. Lege?

BallaJazz

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 42
  • Newcastle & VIF !
    • Vis profil
Sv: Treningstråden!
« Svar #21 på: 25. Juli 2009, 13:33 »
Trener Muay Thai og MMA. Da trener jeg Muay Thai på Tirsdager og Torsdager, og MMA på Mandager og Torsdager.

Går som regel innom vektrommet etter trening på Mandager og Tirsdager.

Nå i sommer har det blitt 4-5 turer på Ulriken (for dere ikke-bergensere er Ulriken det høyeste av de syv fjell rundt  Bergen sentrum.


Kult kult.Trener bare styrke selv men har veldig stor intresse for MMA!.Får håpe Norge får en ny kommende stjerne i UFC eller Dream ;D.Joackim Hansen er Norges mest undervurderte  athtlet.Fortjener mye mere kredit og omtale!.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Treningstråden!
« Svar #22 på: 10. Jan. 2011, 14:20 »
Vurderer å begynne med rollerblades med staver, i tillegg til 4 ganger styrke i uka. Har så jævli kondis, og synes det er vanvittig kjedelig å løpe. Noen som driver med blades eller? Erfaringer?

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Treningstråden!
« Svar #23 på: 10. Jan. 2011, 18:29 »
Hadde vurdert rulleski i steden hvis jeg var deg! Den treningen du får ved å stake på rulleski er faktisk helt sinnsyk.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Treningstråden!
« Svar #24 på: 10. Jan. 2011, 18:54 »
Jeg er Newcastle supporter,det er både fysisk og psykisk trening :P
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Treningstråden!
« Svar #25 på: 10. Jan. 2011, 19:03 »
Jeg går på NIH, så har gratis treningsstudio der. Lagd meg et opplegg slik at jeg trener to ganger styrke i uka. Er trener for et jentelag i Eidsvoll så to ganger i uka må jeg dit, derfor litt dårlig med tid.
Bortsett fra det starter NIH IL opp med sesongoppkjøringa nå, så blir en gang i uka fotball, 7.div!!! :P Også er det futsaltreninger mandag og fredag, pleier som regel å rekke en av dem.

Tar proteinpulver, som brodern satte igjen etter seg når han dro til militæret.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Aslak

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 1739
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsanger™
Sv: Treningstråden!
« Svar #26 på: 10. Jan. 2011, 19:41 »
Herregud jeg trener lite nå. Hadde første treningsøkt på nesten to måneder i dag og er fullstendig ødelagt. Fortsetter det slik er jeg i DÅRLIGERE form til neste enn supportercup, enn det jeg var på forrige, og det var skralle saker...
Godsanger™

                    Twitter: @BjerreP

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Treningstråden!
« Svar #27 på: 10. Jan. 2011, 20:25 »
Trener en del for tiden, spiller fotball så ofte som mulig, som regel to-tre ganger i uka, samt at jeg jogger annenhver dag(ikke akk nå siden det er så syyyyykt kaldt ute). Jeg skal ha prøvetime hos mitt lokale treningsstudio imorgen, og tror jeg begynner der slik at jeg får trent litt styrke også ;) eer ganske bestemt på at jeg skal være i bedre form til årets supportercup, for ifjor var det ikke så bra :P

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Treningstråden!
« Svar #28 på: 10. Jan. 2011, 20:28 »
Bra Tveit, ikke fortvil Aslak, lenge igjen til cup!
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Rissen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1192
    • Vis profil
Sv: Treningstråden!
« Svar #29 på: 10. Jan. 2011, 23:25 »
Starter for FULT i morgen !! Opp 10kg litt kjapt så deffe før sommeren ;)

Kreatin - protein - carbo - omega 3 + cla ;) Funker fett
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.