20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2013  (Lest 454117 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #2010 på: 19. Aug. 2013, 15:55 »
Rimelig sikker på Ashley hadde fistpumpa seg halvt ihjel om det kommer inn et bud på rundt £18-20M.
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #2011 på: 19. Aug. 2013, 16:05 »
Liten tvil om at Arsenal kommer med et høyere bud da, spørsmålet er hvor høyt og hvor mye vi krever. Tradisjonelt sett er vi harde i forhandlinger, så lov å drømme om 25 mill her?

Ikke at jeg ønsker dette. For min del ville det vært et tegn på at vi har lært noe om vi ihvertfall da samtidig jobber med å få inn en erstatter. Anita er ikke samme spillsentral som Cabaye føler jeg. Vi kan eventuelt hente inn Siem De Jong og flytte Sissoko inn sentralt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #2012 på: 19. Aug. 2013, 16:20 »
Liten tvil om at Arsenal kommer med et høyere bud da, spørsmålet er hvor høyt og hvor mye vi krever. Tradisjonelt sett er vi harde i forhandlinger, så lov å drømme om 25 mill her?

Ikke at jeg ønsker dette. For min del ville det vært et tegn på at vi har lært noe om vi ihvertfall da samtidig jobber med å få inn en erstatter. Anita er ikke samme spillsentral som Cabaye føler jeg. Vi kan eventuelt hente inn Siem De Jong og flytte Sissoko inn sentralt.
De Jong har punktert lunga eller hva det var. Ute en stund tror jeg. Håper vi ikke selger Cabaye uansett pris. Det blir ikke brukt store summer på en fullgod erstatter. Vi klarer omtrent ikke finne spiss og ving. Skal vi få en midtbanespiller til på finnelisten, så begynner det å bli mye for Mr. Kinnear.

Ikke mening å quote alle inneleggene dine Kristoffer.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #2013 på: 19. Aug. 2013, 16:37 »
Hehe, jeg har ikke lagt merke til det uansett, Fluffy ;)

Men enig. Vi kommer ikke til å kjøpe fullgod erstatter tenker jeg, og Kinnear er sikkert ikke i stand til å håndtere så mye.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #2014 på: 19. Aug. 2013, 16:59 »

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #2015 på: 19. Aug. 2013, 17:20 »
Hehe, jeg har ikke lagt merke til det uansett, Fluffy ;)

Men enig. Vi kommer ikke til å kjøpe fullgod erstatter tenker jeg, og Kinnear er sikkert ikke i stand til å håndtere så mye.
Føles iallefall sånn.
Uansett man får beholde det man har. Penger har vi nok av til å hente spiss/ving uten salg.

PhilippeA.

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 661
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #2016 på: 19. Aug. 2013, 17:30 »
Med tanke på pasningskvalitet på midten har vi i mine øyne en umiddelbar erstatter i Anita - han har til og med høyere treffsikkerhet i pasningsspillet sitt. Det vi mister er taklingsstyrke og agressivitet.

Drømmescenarioet er at vi får nok til både en direkte erstatteter, i tillegg til en venstrekant med god pasningsfot - f.eks. McCarthy og Valbuena eller Boudebouz. Men i en realistisk verden klarer vi oss med Anita som stedfortreder, hvis vi får inn en habil venstrekant. Hvertfall på kort sikt.
Oscillons From The Anti-Sun

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #2017 på: 19. Aug. 2013, 17:42 »
Jeg tror vi ender opp med £17mill pluss og en eller to unge spillere den andre veien.
Men usikker på hvem jeg vil ha.

Uansett, tror Arsenal skal grave dypt nå.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #2018 på: 19. Aug. 2013, 17:54 »
Med tanke på pasningskvalitet på midten har vi i mine øyne en umiddelbar erstatter i Anita - han har til og med høyere treffsikkerhet i pasningsspillet sitt. Det vi mister er taklingsstyrke og agressivitet.

Drømmescenarioet er at vi får nok til både en direkte erstatteter, i tillegg til en venstrekant med god pasningsfot - f.eks. McCarthy og Valbuena eller Boudebouz. Men i en realistisk verden klarer vi oss med Anita som stedfortreder, hvis vi får inn en habil venstrekant. Hvertfall på kort sikt.
Pluss vi mister assist og mål. Hva er det Anita har, 6 mål og 3 assist gjennom hele sin karriere? Cabaye har vel mellom 20-30 assist, pluss sikkert mål i samme tall. Vi skaper allerede for lite med Cabaye i laget. omtrent ikke kreativitet og mål fra midtbanen. En erstatter for Cabaye bør være minstekravet om han blir solgt. Hva er det vi har på saldo..hele tv avtalen pluss penger for Carroll igjen.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #2019 på: 19. Aug. 2013, 18:02 »
Hva er det Anita har, 6 mål og 3 assist gjennom hele sin karriere?

Som DEFENSIV playmaker. Defensive midtbaner pleier sjeldent og være de som scorer og assistere mest, da de ofte ligger veldig lavt på banen. I Neewcastle derimot har han sett veldig god ut offensivt, og har vist seg som en spiller som kan slå de avgjørende pasningene.
« Siste redigering: 19. Aug. 2013, 18:04 av boris. »
Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #2020 på: 19. Aug. 2013, 18:08 »
Nja. Føler ikke Anita er i stand til å vende spillet eller slå stikkere som Cabaye. Anita er mer vannbærer, mens Cabaye er en playmaker. Basert på Anitas karriere sålangt i Newcastle.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

PhilippeA.

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 661
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #2021 på: 19. Aug. 2013, 18:10 »
Pluss vi mister assist og mål. Hva er det Anita har, 6 mål og 3 assist gjennom hele sin karriere? Cabaye har vel mellom 20-30 assist, pluss sikkert mål i samme tall. Vi skaper allerede for lite med Cabaye i laget. omtrent ikke kreativitet og mål fra midtbanen. En erstatter for Cabaye bør være minstekravet om han blir solgt. Hva er det vi har på saldo..hele tv avtalen pluss penger for Carroll igjen.

Cabaye serverte mange avgjørende baller i rollen han hadde i Lille. I rollen han har i Newcastle har han ikke levert på langt nær de tallene - to assist i hele fjorårsesongen. Helt sant at han leverer scoringer, stort sett frispark, og vi har ikke råd til å miste noen av de sikre kortene vi faktisk har. Det er også helt sant at Anita ikke har levert sluttprodukt. Det kan såklart forklares med at han for det meste ble brukt som anker, back eller satt på benken i Ajax, men mtp. den rollen Cabaye har blitt gitt i Newcastle med å ligge dypt og strø baller, tror jeg Anita kan gjøre en nesten like god jobb. 
Oscillons From The Anti-Sun

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #2022 på: 19. Aug. 2013, 18:15 »
Jeg liker Anita veldig godt, men en treer på midtbanen f.eks besående av Sissoko,Tiote,Anita ser jeg med stor skepsis. McCarthy som du nevner ville nok vert en ypperlig erstatter.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #2023 på: 19. Aug. 2013, 18:16 »
Hva er det Anita har, 6 mål og 3 assist gjennom hele sin karriere?

Som DEFENSIV playmaker. Defensive midtbaner pleier sjeldent og være de som scorer og assistere mest, da de ofte ligger veldig lavt på banen. I Neewcastle derimot har han sett veldig god ut offensivt, og har vist seg som en spiller som kan slå de avgjørende pasningene.
Så vi skal forandre han til en David Silva type? Han har spillt anker og back hele sin karriere. Som sagt jeg digger Anita, men ikke som en playmaker. Langt ifra..

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #2024 på: 19. Aug. 2013, 20:07 »
Jaja da er Cabaye på vei bort. Forventer minimum ersatter for han pluss spiss. Begynner virkelig å miste troen på denne klubben.