20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2013  (Lest 454105 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1590 på: 27. Juli 2013, 17:08 »
I utgangspunktet positiv til både Gomis og Remy, men jeg mener hardnakket at det allerede er alt for mange fransktalende i troppen! Tror en større miks hadde vært sunt. 14 fransktalende i troppen liksom. Skulle det bli dårlig stemning i gruppa etterhvert ligger det jo perfekt til rette for heftige klikkdannelser. Men på den annen side, nå har vi så mange av dem, vil to til utgjøre særlig forskjell?

Skjæren

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 485
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1591 på: 27. Juli 2013, 17:11 »
Det begynner utvilsomt å bli mange, det er sant. Likevel, med de helt latterlige summene som man må ut for om man skal kjøpe britiske middelmådigheter, så er det ikke så mye annet å gjøre enn å lete andre plasser. Og da er det jo minst like bra med flere franskmenn som noe annet.
Men skulle gjerne sett at vi fikk inn noen britiske, men det er dessverre veldig vanskelig og dyrt.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1592 på: 27. Juli 2013, 17:57 »
Skulle tro markedet snart sørger for at prisene normaliserer seg noe hva britiske spillere angår. Kjøpes i større og større grad utenlands nå, prisene på briter kan ikke vedvare på dagens nivå i all fremtid da.

Inntil videre er det ikke så ekstremt viktig fra hvilke andre nasjoner vi da henter spillere. Håper dog vi unngår afrikanere pga ANC. Gomis og Remy er etter mitt syn to spisstyper som er nødvendige for at vi skal få flere strenger å spille på fremover. Min drømmekraftspiss var jo Carroll, men han ble jo for dyr. Da kommer jeg ikke nødvendigvis på noen kraftspisser utenom Gomis vi kan få for en så billig penge til en slik kvalitet som Gomis.

Merker det var mye elendig norsk her. Men en nordlening i varme fungerer ikke nødvendigvis normalt ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1593 på: 27. Juli 2013, 18:16 »
Jeg mener ikke at vi trenger briter. Det kan være spanjoler, nederlendere etc. Eksempeler kunne vært Bony, Wolfswinkel o.l.

Sett utenfra er det kanskje vanskelig å sette seg inn i hvordan det endrer dynamikken i en garderobe når så mange snakker samme språk. Men faktum er jo at flesteparten er temmelig dårlig i engelsk og derfor er jeg redd for at det snakkes mye fransk bak lukkede dører. Det er kanskje ikke et problem i medgangstider, men kan fort bli det når det begynner å butte i mot.

Rudi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1594 på: 27. Juli 2013, 18:31 »
David Crossan ‏@davidmcrossan 7m
#OL pres #Aulas has told AFP that things are moving forward in terms of #Gomis to #nufc

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1595 på: 27. Juli 2013, 19:40 »
lefsen, jeg er enig med deg altså. Ser også de potensielle problemene du nevner. Tenkte bare på at når vi først ikke kjøper briter er de greit å kjøpe i de markeder vi kjenner best til. Åpenbart at vi har spesielt god oversikt på det franske markedet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Doffi

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2095
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1596 på: 27. Juli 2013, 19:59 »
Har sagt det tidligere. Hvorfor ikke se i belgia? De har jo produsert en drøss av talenter de senere år.
lt;3 Newcastle <3

Flixa

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 132
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1597 på: 27. Juli 2013, 20:28 »
Send en speider til Colombia.. de pøser jo ut talenter om dagen og er en potensiell vinner av VM neste år.

tigerstaden

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 155
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1598 på: 27. Juli 2013, 20:54 »
Mulig postet før, legger bare ut fra tlf.


maddison says July 27, 2013 5:06pm
gomis has been spotted at newcastle airport earlier today.. looking good in the hood!

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1599 på: 27. Juli 2013, 22:07 »
http://www1.skysports.com/football/news/11695/8843561/transfer-news-three-chasing-snubbed-sunderland-full-back-phil-bardsley

Sitat
Sunderland full-back Phil Bardsley is a target for Fulham, Newcastle and Blackburn, according to Sky sources.


 :help:   var ikke akkurat det jeg håpa på å bli linka med. Men jeg har en følelse at dette er en tynn suppe med oppspinn.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1600 på: 28. Juli 2013, 01:55 »
inn med Christian Atsu og Abel Hernandez nå så ;)

Skjæren

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 485
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1601 på: 28. Juli 2013, 06:02 »
Jeg mener ikke at vi trenger briter. Det kan være spanjoler, nederlendere etc. Eksempeler kunne vært Bony, Wolfswinkel o.l.

Sett utenfra er det kanskje vanskelig å sette seg inn i hvordan det endrer dynamikken i en garderobe når så mange snakker samme språk. Men faktum er jo at flesteparten er temmelig dårlig i engelsk og derfor er jeg redd for at det snakkes mye fransk bak lukkede dører. Det er kanskje ikke et problem i medgangstider, men kan fort bli det når det begynner å butte i mot.

I utgangspunktet absolutt ikke uenig, men som Kristoffer så glimrende påpeker nedenfor (slik jeg tolker det); når vi en gang ikke kjøper briter, og heller leter i andre land(/kontinenter), hvorfor skal vi da vike fra noe som har vært en suksess så langt, og ytterligere "splitte" garderoben ved å hente inn spillere med nok en kultur som må tilpasses fremfor å hente spillere som etter all sannsynlighet har lettere for å gli inn i gruppen?

KarlRudolf

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 225
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1602 på: 28. Juli 2013, 06:23 »
Send en speider til Colombia.. de pøser jo ut talenter om dagen og er en potensiell vinner av VM neste år.

Enig!

orderud85

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 617
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1603 på: 28. Juli 2013, 15:32 »
syns det var synd vi ikke var med i kampen om gary hooper fra celtic. har litt sansen for han egentlig

orderud85

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 617
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1604 på: 28. Juli 2013, 15:37 »
 :lol: leste istad at daniel braaten er klubbløs.. han og jarstein inn så er vi topp 5 vøtt ;-)