20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2013  (Lest 454112 ganger)

0 medlemmer og 6 gjester leser dette emnet.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #660 på: 03. Juni 2013, 10:15 »
Leste et sted at NUFC ikke selger om de ikke får "game changing offers".

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #661 på: 03. Juni 2013, 10:28 »
Ser ikke bort fra at vi kan få noen jævla høye bud fra et av de to møkkalaga fra Frankrike. Da blir det vanskelig å takke nei. Men vi kan ikke selge unna hele sentralrekka i et jafs - det blir dårlig deal.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ripsgard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 792
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #662 på: 03. Juni 2013, 11:50 »
Ryktene svirrer jo rundt B'Arfa og Cabaye tilbake til Frankrike. Hater om det skjer, men 20-25 mill pr. spiller er MYE penger. Se hva vi fikk ut av Caroll pengene. Cabaye har levert langt dårligere i årets sesong enn hva han gjorde i fjor. B'Arfa er mer hos fysio enn på trening (selv om han klart er blant våre beste). Tviler på at noen av de nevnte går for under 20 mill.

Eneste store problemet jeg ser, er hvem som skal erstatte dem + vi trenger allerede en spiss, en kant og en stopper (dersom colo blir). Har sett svært lite av unggutta det snakkes om her (Hughes osv.), og tror heller ingen av de har sjans til å gå rett inn i en 11'er og styrke oss umiddelbart.
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Anders Nordeide

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 348
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #663 på: 03. Juni 2013, 12:51 »
Jeg forholder meg rolig inntil videre. Hvis Andy har rett, som jeg tror han har, så vil ikke vi gå med på å selge tre av våre klart beste spillere til 15. Selv om Tiote og Cabaye kanskje ikke er "verdt" så mye mer enn 15 skillwise, så er de verdt minst 25 for oss. Uansett om Cashley ser dollartegn når det er snakk om en mangedobling av Tiotes kjøp-salg profitt, så har vi ingen grunn til å selge Ben Arfa, Tiote eller Cabaye denne sommeren. Slik jeg har forstått de siste vinduene under Pardew og Ashley, så selger vi ikke så lenge vi ikke så lenge budet er latterlig høyt.

Vi er ikke i samme posisjon som Arsenal når Ferguson gikk etter RvP. Nesten uansett sum Arsenal fikk for den overgangen, så ville de slite knallhardt med å erstatte tapet. Dersom vi mister en av våre beste, så vil det fortsatt være gode muligheter for å forbedre laget.

TimKnut

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 364
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #664 på: 03. Juni 2013, 12:56 »
Eg trur det vile ha vore ein god deal å få £50M for Barfa og Cabs. Tenk dere å handle med 50 + dei 25 Ashley er villig til å gi. Trur også det ikkje skal vere SÅ vanskelig å erstatte Cabaye, men Barfa ville vert litt verre. men det største porblemet er nok korleis er nufc ein attraktiv når vi avslutta sesongen på 16-plass og uten EL? Trur neppe at det blir lett å hente masse kvalitet i sommer. Derfor håper eg så inderlig at Cabaye og Ben Arfa blir og kan hjelpe oss til ein sterk sesong neste år!! Og Monaco og PSG kan holde jævla langt unna våre juveler  :sint:

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #665 på: 03. Juni 2013, 12:58 »
Trur også det ikkje skal vere SÅ vanskelig å erstatte Cabaye

Du må gjerne komme med noen eksempler på spillere å Cabayes nivå som Newcastle har sjans på, uten å måtte betale 25mp+ og latterlige lønninger.
Nei.

TimKnut

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 364
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #666 på: 03. Juni 2013, 13:28 »
Trur også det ikkje skal vere SÅ vanskelig å erstatte Cabaye

Du må gjerne komme med noen eksempler på spillere å Cabayes nivå som Newcastle har sjans på, uten å måtte betale 25mp+ og latterlige lønninger.

Det er selvfølgelig vanskelig å erstatte Cabaye, men er det da umulig? Men kan du fortelle meg kor stor var Cabaye før han kom til Newcastle? Trur Carr kan klare nokke liknande igjen, kven veit? men eg skal prøve å ta utfordringa selv om det kjemme til å gå helt håpløst.  ::p  men som sagt er eg mot salg av Cabaye.

Anders Nordeide

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 348
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #667 på: 03. Juni 2013, 13:31 »
Jeg er fullt klar over den utfordringen, boris, og jeg er glad jeg ikke har jobben til Carr! Jeg har ikke oversikten over hvilke spillere som kan være akutelle, hva spillere på kontinentet tenker om Newcastle, eller hvor mye Ashley og Pardew planlegger å investere i en eventuell erstatning. Det kan vi synse lenge rundt, men poenget mitt er:
1. Jeg tror og håper at vi ikke kommer til å selge om det ikke blir til blodpris.
2. Spillerne det er snakk om er ikke i kategorien "uerstattelige", slik som Messi, Ronaldo, Bale eller RvP.

Carr har gjort det før, og jeg tror han kommer til å gjøre det igjen om vi får si 25-30 mill for Cabaye. Vi har ikke et så godt og komplett lag at ALLE pengene vi får for Cabaye MÅ gå til et kjøp av en like god eller bedre spiller. Det er også mulig å kjøpe en midtstopper ala Alderweild og en wing ala Hoilett (som jeg er keen på) +++ for 25 mill.

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #668 på: 03. Juni 2013, 13:46 »
Jeg er fullt klar over den utfordringen, boris, og jeg er glad jeg ikke har jobben til Carr!
Seriøst? Hvilken kremjobb er det du sitter på da? Tror ikke det er mange jobber som er deiligere enn å jobbe som speider! :)

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #669 på: 03. Juni 2013, 13:47 »
Jeg er fullt klar over den utfordringen, boris, og jeg er glad jeg ikke har jobben til Carr!
Seriøst? Hvilken kremjobb er det du sitter på da? Tror ikke det er mange jobber som er deiligere enn å jobbe som speider! :)

+1

Anders Nordeide

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 348
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #670 på: 03. Juni 2013, 13:57 »
Jeg er fullt klar over den utfordringen, boris, og jeg er glad jeg ikke har jobben til Carr!
Seriøst? Hvilken kremjobb er det du sitter på da? Tror ikke det er mange jobber som er deiligere enn å jobbe som speider! :)

Haha, det kan du si :P Lykkelig student som tar livet med ro, her ;) Hadde nok vært digg å reise rundt for å speide etter spillere, men for et ansvar! Skjønner ikke hvordan han presterer å dra i land de dealene han har gjort i det siste. Ben Arfa, Tiote, Cabaye, Ba, er jo alle spillere som har prestert langt over den prisen de kom for. Det hadde ikke jeg klart å få til. Dersom jeg hadde hatt jobben til Carr hadde vi ikke dratt i land så gode avtaler som han får til ;)

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #671 på: 03. Juni 2013, 15:19 »
Carr har gjort det før, og jeg tror han kommer til å gjøre det igjen om vi får si 25-30 mill for Cabaye. Vi har ikke et så godt og komplett lag at ALLE pengene vi får for Cabaye MÅ gå til et kjøp av en like god eller bedre spiller. Det er også mulig å kjøpe en midtstopper ala Alderweild og en wing ala Hoilett (som jeg er keen på) +++ for 25 mill.
Her er jeg uenig, og dette sa jeg også når ryktene rundt Tiote svirret sist vindu. Vi har nok penger til å kjøpe både spiss og midtstopper uten å måtte bruke Cabaye penger på det. Pluss den enorme tv inntekten neste sesong. Når vi selger en purple player så må vi bruke mye av summen til å hente inn en solid erstatter. Hjelper ikke å kjøpe tre halvgode midtbanespillere for da har vi samme problemet som i dag. Vi må inn spillere som går rett inn i laget når vi selger nøkkelspillere.

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #672 på: 03. Juni 2013, 16:58 »
Kieron Dyer er free agent. 34 år blitt og vært skadefri de siste to dagene. Kanskje han kan være en mann og hente?

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #673 på: 03. Juni 2013, 17:35 »
http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2013/06/03/newcastle-united-to-add-quality-rather-than-quantity-61634-33419183/

Virker som det er en stopper og spiss det fokuseres på. Men om Colo blir trenger vi da en 10 millioners pund mann inn i forsvaret?

Hadde håpet på en ving inn også, men med Pardew sin tro på Jonas er vel det ikke det tema engang.

TimKnut

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 364
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #674 på: 03. Juni 2013, 18:04 »
Ja, no orker eg ikkje å bruke meir tid på utfordinga, men her er mine kandidater som kan erstatte Cabaye:

Den beste ertattaren i mine auge er Beñat Etxebarria frå Real Betis. Veldig lik spelar som Cabaye, men bedre på corner og rå på frispark. Er vi heldige trur eg at vi kan få han for £13-20M.

Christian Eriksen. Dei fleste veit nok om dansken sine kvaliteter. 1 år igjen av kontrakten, og kan neppe vere kjempe dyr. Men han går nok dessverre til Dortmond for å erstatte Gõtze, med mindre dei ikkje får Daxler.

Will Hughes er eit talent som eg har ganske god tru på. Om 3-5 år så er han verdt det same som Cabaye + £10M, fordi han er britisk. Men han er nok ikkje klar til å ta PL med storm som 18åring.

Adam Maher frå AZ i Nederland er også eit veldig godt talent som eg har tru på. 21 år og vil passe ganske perfekt i 10-rollen. Men han dra nok fort til ein større klubb som Shity. 

Clément Grenier frå Lyon kan også vere spennande. 22 år og kan vere ein god erstatter for Cabaye, men ser ut til at det blir Arsenal-overgang for guten.

Marvin Martin er jo andre valget bak Cabaye på landslaget og kan gjøre ein god figur. Håper Lille ikkje blir lei av å selge stjernane sine til Newcastle :P

Younes Belhanda er nok mest realistiske av dei eg har nemnt. Han har jo tilogmed sagt at han vil til ein klubb som Newcastle. Men han blir som dei fleste av kandidatane litt ulik spilletypen Cabaye er.

James McCarthy som dei fleste kjenner. Han er ein ganske solid PL-spiller med god rutine i PL, og i tillegg er han ikkje gammal, noko som Newcastle leiter etter. Men her blir prisen problemet når det går rykter om at Wigan ønsker £15M for han, noko som blir for dyrt når vi ser på kvalitet. Han er nok ikkje den perfekte erstatter...

Victor Wanyama er ein spelar Newcastle absolutt må holde auge med. Godt talent og god fysisk, men han vill nok heller passe meir som ein oppgradering av Tiote enn erstatter av Cabaye.

Dei fleste vil trulig koste rundt 10-15 millionar pund og ingen av dei har høge lønninger. Eg kunne kanskje funne fleire. Eg trur spelarar som Marveaux og Anita, som vi veit kan gjøre ein bra jobb i Cabaye sin possisjon, kan erstatte Cabaye viss dei forsetter å utvikle seg. Men hovudpoenget mitt i det eg skreiv er ikkje at det er vanskelig å finne nokon til å spele i Cabaye sin posisjon, men det er at vi vil slite med å få gode spelarar inn, til og med dei eg har nemt over. Eg meiner at salg av Cabaye er ein stor tabbe.
« Siste redigering: 03. Juni 2013, 19:20 av TimKnut »