20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2013  (Lest 454111 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #525 på: 23. Mai 2013, 13:02 »
Problemet er vel når de bruker han på backplassen? Som midtstopper synes jeg han er rå! Men har muligens ikke sett nok kamper av han.

breen

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 36
  • Newcastle - Arsenal 4-4. Holy shit.
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #526 på: 23. Mai 2013, 14:56 »
Er jeg "smaløyd" for norske spillere, eller er det flere enn meg som kanskje kunne ha tenkt seg 'Moa' på topp?
Tror dere det ville ha vært ett bra kjøp, eller tror dere han ville floppet i vårt kjære NUFC ?

Personlig kunne jeg tenkt meg å se følgende spillere inn i sommer:
(Ikke skyt meg for at jeg sier det, men)
Haidara-knuseren!
Moa
Leon Best !!!!!
Daniel Agger!

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #527 på: 23. Mai 2013, 15:04 »
Er jeg "smaløyd" for norske spillere, eller er det flere enn meg som kanskje kunne ha tenkt seg 'Moa' på topp?
Tror dere det ville ha vært ett bra kjøp, eller tror dere han ville floppet i vårt kjære NUFC ?

Personlig kunne jeg tenkt meg å se følgende spillere inn i sommer:
(Ikke skyt meg for at jeg sier det, men)
Haidara-knuseren!
Moa
Leon Best !!!!!
Daniel Agger!

Wow...

Ingen her på min topp 50 liste ei gang :D

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #528 på: 23. Mai 2013, 15:24 »
Hadde vært morsomt med Moa. Dagbladet viser til Bild som spekulerer i at prisen blir rundt 30mill. Han har bare kontrakt ut neste sesong.
http://www.dagbladet.no/2013/05/23/sport/fotball/bundesliga/moa/hannover/27318443/

Han blir vell kanskje litt lik Cisse i stilen? Meget god avslutter, men veldig avhengig av at medspillere skaper sjangser for ham. Han er vell ikke typen som skaper muligheter for seg selv eller andre i form av fart, styrke eller slepen teknikkfor andre.

Hadde uansett vært en gøy, selv om jeg tviler sterkt på at det skjer.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #529 på: 23. Mai 2013, 15:37 »
Hadde vore morsomt med ein norsk spiller i klubben ja. Trur desverre at Moa er altfor lik Cisse i spillestilen, god boksspiller med bra  avslutterferdigheter.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #530 på: 23. Mai 2013, 16:15 »
...og dessverre vært alt for skadeplaget de siste par sesongene. Liker virkelig Moa, jeg også. Forøvrig også et godt poeng at han er noe lik Cisse i spillestilen, dog kanskje har han litt mer å bidra med utenfor boksen. Vil dog ha en større, sterkere spisstype.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

breen

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 36
  • Newcastle - Arsenal 4-4. Holy shit.
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #531 på: 23. Mai 2013, 16:44 »
Her får jeg gjennomgå hører jeg.. Hehe..
Skal sies at jeg er enig i at han er lik Cisse i spillestilen.
Kan prøve meg på å forklare hvorfor jeg kunne tenkt meg de spillerne jeg remsa opp,samt hva som er negativt med de bare for å få dere til å se min tankegang.

Callum 'Gollum' McManaman:
Positivt: God ving med bra rykk, og plenty med tuneller. Hvis Ben Arfa drar tror jeg han kunne ha gjort en ok+ jobb på høyrevingen.
Negativt: Stein fette gærn (Som vi sier i Mo i Rana)

Moa:
Positivt: Målfarlig, muligens en joker å ha hvis han ikke blir førstevalg.
Negativt: Litt for avhengig av spillerne rundt seg.

Leon Best:
Positivt: Trenger jeg virkelig utdype? Han er en av mine favoritter pga sesongen 10/11. Banker inn masse mål.
Negativt: Ikke akkurat en som kan sies å være verdens kjappeste / beste spiller.

Daniel Agger:
Positivt: Vinnerskalle utta tusan! God på hodet. Ledertype. (Hvis Colo drar)
Negativt: Litt slurvete i forsvar, men bedre enn Willo, Perch osv i mine øyne.


Kom gjerne med motbegrunnelser hvis dere vil! :)
Artig med litt debatt/diskusjon.

roxdaddy

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 450
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #532 på: 23. Mai 2013, 17:12 »
Veldig enig i at McManaman er spennende. Fikk opp øynene for ham i kampen mot oss, da han viste gode takter, selv om han kvestet Haidara i tillegg. Jeg gidder ikke gå rundt å legge gutten for evig hat pga en slik takling. Den var svært stygg, for all del, men det kan jeg fint leve med.

Ellers er jeg lunken til resten. Agger er etter min mening en svært god midtstopper på sitt beste. Herlig venstrefot, god som spillende midtstopper, og målfarlig. Spiller kanskje på litt små marginer og kan være rufsete bakover. Krever sikkert for mye lønn for Ashley, og prisen hans kommer vel ikke akkurat til å være lav???

Leon Best. No way. Championship-materiale. Stallfyll i beste fall. Vi må sikte høyere.

Moa. En dårligere versjon av Cisse, bare 10 ganger med skadeplaget. Ser heller ikke for meg at han kommer til å utvikle seg til å bli en ekstremt mye bedre fotballspiller enn han er i dag.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2139
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #533 på: 23. Mai 2013, 19:13 »
Jaja, nå skal denne dusten av en styreformann prøve å presse igjennom en overgang igjen.

http://www1.skysports.com/football/news/11678/8730009/San-Lorenzo-president-hoping-to-tie-up-a-deal-for-Newcastle-s-Fabricio-Coloccini

For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #534 på: 23. Mai 2013, 19:17 »
Han må gi faen i å drive på sånn. Legg penga på bordet - eller drit i slikt unødvendig snakk.

...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2139
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #535 på: 23. Mai 2013, 19:28 »
Han må gi faen i å drive på sånn. Legg penga på bordet - eller drit i slikt unødvendig snakk.

Helt enig. Han kan ikke tro at Newcastle gir en spiller av Colos kvalitet bort for ingen ting. Jeg tror fint Colo holder 3-4 sesonger til i en liga som Premier leauge. Da burde £ 8-10 Mill. Være en grei sum spør du meg. 
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #536 på: 23. Mai 2013, 19:58 »
Prisen begrenser seg naturlig nok når spilleren selv gjerne vil hjem igjen, men vi kan ikke gi han bort gratis heller. Håper det er mulig å komme til en mellomløsning. Rundt £5m burde være mulig å leve med.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

wiigen

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 458
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #537 på: 23. Mai 2013, 22:09 »
http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2013/05/23/nufc-favour-pierre-emerick-aubameyang-as-carroll-too-costly-61634-33372666/

NEWCASTLE United will look to push through a deal for Pierre-Emerick Aubameyang after deciding against making a move for Andy Carroll.
he shagged your lass, taylor shagged your lass

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #538 på: 23. Mai 2013, 22:13 »
Akkurat som Aubameyang kommer til å velge oss. Tror ikke han vurderer oss engang. Eneste muligheten vår er at han ikke har sett et sekund av oss denne sesongen.

Milburn

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 477
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #539 på: 23. Mai 2013, 22:24 »
Leon Best:
Positivt: Trenger jeg virkelig utdype? Han er en av mine favoritter pga sesongen 10/11. Banker inn masse mål.

Han har vel ikke scoret mål siden han forlot oss.   :nei:
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"