20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2013  (Lest 454111 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #480 på: 20. Mai 2013, 16:30 »
Ben Arfa<3

Can't put a price on those moments he has given us.
Same old Shearer, always scoring!

PhilippeA.

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 661
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #481 på: 20. Mai 2013, 17:17 »
Jeg vil ha spiss, rutine og arbeidsmoral!
Oscillons From The Anti-Sun

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #482 på: 20. Mai 2013, 17:49 »
Knappe 50 matcher på 3 år. Med en perfekt neste sesong passerer han så vidt Michael Owen i matcher på 4 år. Er udiskuterbart at han er rå kvalitet og har det ekstra ingen andre i laget har. Men for 20+ synes jeg det er rart om vi ikke vurderer det, med tanke på at han (hvertfall til nå) er så skadeutsatt.

Er bedre med 20mp i lomma enn 10 Ben Arfa på taket, hvis du skjønner...

Tja, om det var jeg som hadde fått de 20mp så kunne jeg levd med det.

Men heller Ben Arfa enn at pengene for Ben Arfa går til kjøp av 10 nye "Goslinger"

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #483 på: 20. Mai 2013, 18:43 »
Knappe 50 matcher på 3 år. Med en perfekt neste sesong passerer han så vidt Michael Owen i matcher på 4 år. Er udiskuterbart at han er rå kvalitet og har det ekstra ingen andre i laget har. Men for 20+ synes jeg det er rart om vi ikke vurderer det, med tanke på at han (hvertfall til nå) er så skadeutsatt.

Er bedre med 20mp i lomma enn 10 Ben Arfa på taket, hvis du skjønner...

Men heller Ben Arfa enn at pengene for Ben Arfa går til kjøp av 10 nye "Goslinger"

 :spytt: jepp, 10 nye Goslings var akkurat det jeg mente.
Forøvrig hadde vært hodeløst av meg å mene noe sånt, når jeg bruker argumentet skader...
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

SvampeBoB

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 394
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #484 på: 20. Mai 2013, 23:23 »
Er bedre med 20mp i lomma enn 10 Ben Arfa på taket, hvis du skjønner...

Jeg mener ikke at vi skal selge Barfa. En av veldig få kreative spillere vi har. Så da må vi nesten beholde han. Men han er veldig skadeutsatt, så om noen vil betale 20mp for han, så må det i alle fall vurderes hva vi kan få inn for den summen.

en spiss, en kreativ midtbanespiller og en midtstopper til om Colo drar så har vi egentlig gjort et godt vindu, om ingen går andre veien.
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #485 på: 20. Mai 2013, 23:56 »
For det første så får vi aldri i livet £20m for Ben Arfa, og for det andre er han en type spiller man ikke kan måle i kroner og øre. Så enkelt er det bare. Noen spillere må man bare sette seg tilbake og nyte, koste hva det koste vil.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #486 på: 21. Mai 2013, 10:34 »
Leser så forbanna mye tull her inne. Vi har hatt en meget skuffende sesong. Med masse skader, Ba ut og mye uflaks. Kanskje vi fikk igjen for all flaks vi hadde i fjor. Lest cirka 100 ganger at folk peprer Jonas for sesongen. Skjerp dere litt! Om dere vil det eller ei er faktisk Jonas en av nøklene i klubben. Er en spiller med utrolig stor arbeidskapasitet. Han spiller alltid med hjerte på utsiden av drakta. Ja jeg skal være enig i at Jonas har ikke hatt sin beste sesong. Han har mistet mye av tempoet og raidene han hadde da han kom til klubben. Men han har bygget muskler og blitt en sterk midtbaneterrier. Jeg mener han er vår beste til å spille sammen med Cabaye i en sittende rolle. Jeg har ikke stats men er rimelig sikker på at Jonas er en av de som løper mest hver eneste gang han spiller kamp for Newcastle. Han har ikke hatt sin beste sesong i år, men det er han ikke alene om. Jeg syns årets skuffelse har vært Tiote og Cabaye. Sammarbeidet der var helt fantastisk i fjorårets. Mange nevnte de som kanskje premier Leagues beste sentrale par. i år har de begge vært laaaangt under par.
Når det er sagt så tror jeg at neste års ses blir helt annerledes. Vi får tilbake alle fra skader, vi har færre kamper(ikke Europa) og vi kan ikke gå en slik sesong igjen med skader, suspensjoner etc igjen.
Det vi trenger mest er en toppspiss. Cisse er helt grei men ikke kamp etter kamp uke inn og uke ut. Han/vi trenger en toppspiss som kan konkurrere med han.

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #487 på: 21. Mai 2013, 11:29 »
Problemet med Jonas går jo ikke på arbeidskapasiteten, for den har alltid vært der. Men problemet er sluttproduktet. Han dribler og løper, men når han skal gi fra seg ballen går det alltid galt. Han er ubrukelig på både innlegg og skudd og pasningsfoten er heller ikke så mye å skryte av. Jeg har alltid ventet på at disse tingene skulle løsne for Jonas men det har jeg for lengst gitt opp nå. Det hjelper lite å ha en spiller som løper hele kampen når det er det eneste han bidrar med.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #488 på: 21. Mai 2013, 11:57 »
Summerer opp mine tanker om transfervinduet:

To this ends should he support Alan Pardew or Graham Carr. There is no point of another transfer window buying skillful hard-working players that Carr targets if Alan Pardew is here, as that’s not what he wants. Pardew will never get the best out of that type of player. Our current players and no doubt targets clearly play football at a level above his capability or understanding for him to get the best out of them.

Bresken

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 396
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #489 på: 21. Mai 2013, 15:08 »
Jonas er helt ok backup for min del, utelukkende på grunn av innsatsen han legger i kampene, men er en spiller som overhodet ikke skal starte for Newcastle neste sesong. Innsats og utholdenhet er det eneste han har av kvaliteter som kreves i PL. Han har elendig teknikk, dårlig med fart, er ikke spesielt fotballklok og har veldig dårlige offensive kvaliteter generelt (ut av de få gangene han har kommet seg i skuddposisjon og ladet "kanonen", sender han i vei en rimelig skrall salve som ikke kan måles spesielt hardt eller presist...)

Nei, han kan godt være backup, men ikke noe mer, og bare ut kontrakten. Når det gjelder nye signeringer, så trenger vi generelt sett bedre dekning, med spillere som kan true plassen til de faste. Det er her mye av vårt problem har vært denne sesongen. Alternativene til førsteelleveren vår er ikke gode nok til at tapet av de faste ikke blir så merkbart.

Gidder ikke synse på hvem vi bør få inn, og hva de skal koste. Den jobben lar jeg Carr ta seg av, men jeg håper ikke vi bare signerer 1 spiss, selv om det er der vi trenger dekning mest. 1 ny spiller i alle ledd, som i teorien kan kjempe seg inn i laget fra dag én, er hva jeg forventer om vi skal kjempe i øverste del av banen.

Tjobing!

Skjæren

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 485
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #490 på: 21. Mai 2013, 15:40 »
Problemet er jo ikke Jonas, problemet er forbanna Pardew og at han hele tiden bruker han. Jeg har gjerne Jonas i stallen og på benken og enkelte kamper, men ikke til start hver eneste kamp. Men det er jo ikke Jonas' "feil" at han starter hver kamp, han bare takker og bukker, noe alle andre ville gjort. Problemet ligger i den som tar ut laget.

Tilbake til Ben Arfa: den aller siste spilleren jeg vil miste. Han klarer vi faktisk aldri i verden å komme i nærheten av å erstatte, og er akkurat den spillertypen/spilleren som vi trenger for å kunne hevde oss på øvre halvdel av tabellen. Om vi har ambisjoner, er det slike spillere vi må dyrke, bygge laget rundt og tviholde på. Kommer ikke en sånn spiller til Newcastle på 10 år nå. Vi har mange gode spillere i stallen vår som også kan være vanskelige i erstatte men ikke i nærheten av samme grad som godeste Hatem. Selvsagt er det ett problem med skader, men jeg syntes det helt klart er verdt å forsøke (om og om igjen om nødvendig) å få ut potensialet hans, fremfor å få inn litt penger som går til å kjøpe inn andre spillere som egentlig bare blir supplementer til ferdigheter vi allerede har i troppen, for så utrolig mye for vi ikke for Ben Arfa at vi har muligheten til å hente så mye bedre. Og dette er noe vi uansett burde være kapable til å gjøre uavhengig av ett salg Ben Arfa.

Bresken

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 396
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #491 på: 21. Mai 2013, 17:01 »
Jeg er forsåvidt enig med deg der Skjæren. Pardew skal ta mye ansvar, men fortsatt må det være lov til å ønske en spiller ut av førstelaget, når man ikke leverer på banen. Får man sjansen, må man gripe den, og jeg synes ikke Jonas har gjort dette. Nå gjelder dette flere spillere, men ikke alle like konsekvent som han.

Når det gjelder Ben Arfa, så synes jeg ikke engang at det er noen diskusjon. Han bør beholdes nesten for enhver pris. Vi må begynne å snakke latterlig høye summer før vi virkelig vurderer dette. Trenger ikke rosemale ting, men jeg vil vel tro at alle her inne er enige om at med en skadefri Ben Arfa, ser vi straks mye farligere ut offensivt. Han kan selvsagt lære seg en ting eller to, men jevnt over er han den desidert største trusselen mot andre lag når han er på banen. Som du også nevner Skjæren, så bør vi ha nok midler til at vi ikke engang vurderer salg av Ben Arfa.

Hva Pardew angår, så er jeg per idag likegyldig til om han beholdes til neste sesong eller ikke. Jeg har ikke noe imot å se han i managerstolen til neste år, selv om jeg kanskje hadde foretrukket et bedre navn. Med en dårlig høstsesong ser jeg helst at han får støvelen i januar. Om det var jeg som skulle valgt, hadde jeg byttet han ut i sommer. Ikke fordi han gjorde en dårlig sesong i år spesifikt, men mest pga. årets prestasjon også gjenspeiler hans tidligere jobber.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #492 på: 21. Mai 2013, 17:14 »
For min del er Ben Arfa snart på smertegrensen for hva som kan tolereres når det gjelder skader. Vi har sett så lite til han i år, og i lengre perioder tidligere også, at et bud på £20 mill burde vurderes seriøst. Bedre med en anseelig sum penger enn en spiller man aldri (nesten) får gleden av å se.

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #493 på: 21. Mai 2013, 17:23 »
Jeg synes ikke bredde i stallen er for dårlig, spesielt med tanke på at Pardew har sine favoritter. Det vi trenger er en manager som kan skreddersy lag i forhold til motstanderen, eks Anita mot Jonas i kamper. Rotering med høyrere kvalitet, ikke kvantitet.

Tilbake til Ben Arfa. Jeg er overhode ikke klar for et salg av han. Jeg begynner bare å tenke litt rundt situasjonen hans. Som Daniel skriver over får vi knapt 20mp for han, noe alle jeg snakker med som ikke er NUFC fans også fnyser av. Det må jo være en grunn til det? Vi vil ikke selge han for noen pris, men samtidig er de fleste enige om at han ikke er verdt 20mp? I tillegg blir det for dumt å si at vi må ha Ben Arfa om vi skal ha amisjoner. Se på Swansea, West Brom f.eks. De gjør det knallsterkt i forhold til oss uten en sånn type spiller. Faktisk, de fleste lag gjorde det bedre enn oss i år. Så kan man si at han var mye skadet denne sesongen og at det er årsaken, og med ett dukker det andre argumentet opp. Skader.

Jeg er neimen ikke sikker. Men, kjenner jeg Ashley rett så selger han en av sine mest verdifulle spillere om han får sjansen, med tanke på at han knapt spiller annenhver match i snitt. Personlig er jeg ikke sikker lengre. Mulig fordi jeg har en bismak i kjeften akkurat nå pga sesongen, men pr idag er det ingen jeg virkelig kommer til å grine over om vi mister, så lenge en "purple" kommer inn som erstatter.

Vi kan ikke erstatte Cabaye eller Benny? Å forsvare det med den spillermessige sesongen vi har hatt blir vanskelig uten å trekke frem hypotetiske koblinger eller "dersom-atte-hvis-om-atte" argumenter. Eneste forklaringen må ligge på sølvreven på sidelinjen i så fall...
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Bresken

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 396
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #494 på: 21. Mai 2013, 17:56 »
Nei, jeg ser jo selvsagt argumentene dine der Romance. Men jeg sier ikke at vi ikke klarer oss uten han i det hele tatt, bare at vi må være selektive ved et eventuelt salg. Han kan ikke gå billig, og det er jo liten tvil om at han står for det aller meste av vår offensive kreativitet når han spiller. Ser jo konturene av at andre spillere kan trå til, men så har jo vær kjære Hatem denne X-faktoren som ikke alle spillere innehar.

Håper, og tror at han blir, for jeg tror vi fint kan styrke stallen uten å måtte selge han. Det står og faller vel på om han vil gå eller ikke. Skjønner egentlig ikke hvorfor vi diskuterer hans fremtid enda. Må vente til det foreligger sterke rykter og bud =)