20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2013  (Lest 454090 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

bbrandseth

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 323
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #420 på: 13. Mai 2013, 13:10 »
Frå intervju med Benitez:
"But you are looking for a top side or a for a proper project to build something.

"There are two options for the future - to get a project, two or three years to build a team like at Liverpool.

"Or maybe a top side with money where you can buy some players and maybe be challenging for trophies from the beginning.

"I'm sure we will have offers. We already have some clubs asking, but it depends on the level or the project."

GI MANNEN NUFC SOM PROSJEKT!

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #421 på: 13. Mai 2013, 13:24 »
Vil seie at vi er eit prosjekt med bra potensial :smug:
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Sigurd

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 446
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #422 på: 13. Mai 2013, 17:00 »
Yeah... Da var PL13/14 sikra, så nå er det lov å begynne å drømme igjen. Det er mange som har lasta manageren vår og spillerne våre for å være ræv i år. Selv om jeg ikke er veldig begeistra for det jeg har sett, tror jeg med hånden på hjertet av vi har en god stall, som med et par forsterkninger kan gi oss en veldig artig sesong neste år. Jeg håper selv at Pardew får en ny sesong til å vise hva han er god for, da jeg tror kontinuitet er en nøkkelfaktor for suksess.

Til neste sesong minner jeg om at Everton mister viktigste mann, Tottenham holder neppe på Bale om de ikke når CL, og jeg ser på det som urealistisk at West Brom og Swansea klarer å holde på sine aller beste etter årets sesong. Lagene som ligger hakket over oss på tabellen kommer altså trolig til å få seg en trøkk i overgangsmarkedet i sommer, og med et par forbedringer i laget vårt, ser jeg ikke noen grunn til at vi ikke skal klare å utfordre om en 5./6./7. plass neste år.

Ønskelisten min er:

1) Carroll eller Bony avhengig av pris, da begge kan tilføre muskler, hodestyrke og konkurranse for Cissé. Det er ikke sunt å ha bare et realistisk alternativ på topp, og det vil helt opplagt bli hentet inn en utfordrer. Jeg håper da på en type som kan gjøre mer enn å ligge på offsidelinja og lukte mål, og samtidig gjøre oss til et lag faktisk klarer å score på corner. Minner om at vi sist putta corner i Oktober 2011, som er temmelig lol/patetisk.

2) McCarthy. Wigan rykker etter all sannsynlighet ned, og Mccarthy er en spiller som er ung og dyktig både fremover og bakover i banen. Dessuten er han brite, og viser et bra vinnerinstinkt. Hadde gjort seg å ha ham som et alternativ til Cabaye/Tiote, da vi er veldig avhengige av at disse to leverer.

3) Videre kunne det vært artig med en ny hurtig kantspiller, da vi fortsatt er ganske dårlig skodd i det området av banen. Aubameyang har vi blitt linka til tidligere, og han ser jo ikke akkurat dårlig ut. Realistisk sett tror jeg vi må ta til takke med et rimeligere og mindre kjent alternativ, men det er da lov å håpe :)

Ellers blir det spennende å se hva som skjer på trenersiden og hvem av spillerene som pakker sakene sine og drar. Jeg mistenker at vi fort kan miste Tiote, Santon eller Ben Arfa i sommer, og det vil i så fall være nødvendig å hente erstattere.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #423 på: 13. Mai 2013, 17:34 »
Spiss og en ving/spiss er nødvendig + en stopper om Colo drar. Carroll + Weimann/Sinclair kunne vert et realistisk bra valg.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #424 på: 13. Mai 2013, 19:14 »
Blir et kjempespennende vindu dette! Jeg tror som mange her inne at det kunne vært veldig fruktbart å få inn et nytt trener-navn til å styre skuta. Egentlig veldig synd da trener-stabilitet er noe vi ikke vet hva er i Newcastle fc, men jeg tror som sagt vi er nødt. Jeg har lenge forsøkt å stå bak Pardew, men sumasumarum så gjøres det for mye taktiske feil, han får for lite ut av spillerne og jeg klarer ikke helt se noen plan for det offensive spillet. I tillegg holder jeg på å spy hver gang han åpner munnen sin for å gi en kommentar til pressen. Desverre tror jeg han blir en stund til... Men jeg har tatt feil før.

Skal forsøke å komme med noen kreative varianter nedenfor så kan diskusjonen flyte litt:

Jeg tror et viktig poeng i sommer blir å få inn litt rutine. Hvorfor ikke legge inn et cheeky bud på Frank Lampard!? ;) Vi kan jo vise ham at vi ikke synes han er for gammel og at vi vil satse på han! Vi må da være et bedre alternativ enn MLS. Gi mannen 3 års kontrakt og vi gjør et kupp!

Felipe Santana har lenge vært i skyggen i Dortmund og har vel vært så god i Subotic sitt fravær at han antagelig blir værende. Har uansett hintet til at han ønsker nye utfordringer og mer tillit. Det kan han vel gjerne få hos oss!?

Weimann er nevnt her inne tidligere og er ett spennende navn!

Arouna Kone på Wigan er en herlig impact-player som absolutt kunne gjort en jobb for oss. Tipper han kan komme billig.

Lenge siden Seydou Doumbia er nevnt. Kan han være tilgjengelig nå?

Nils Petersen (Bayern) er en spennende spiller som ikke har slått ut helt i blomst. Tipper Bayern kan være villig til å kvitte seg med han i sommer. Kan han være noe? Har gjort det helt ok på et svakt werder bremen i år.



« Siste redigering: 13. Mai 2013, 19:19 av kung_zlatan »

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #425 på: 13. Mai 2013, 19:29 »
Lampard er eg heilt for. Kjempespiller! Desverre trur eg overgangspolitikken vår setter ein grei stopper for den overgangen.

Felipe Santana hadde vore genialt, men trur det er ein del klubber foran oss i køa dersom han skulle flytte fra Dortmund. Kvalitetsspiller.

Weimann syns eg er veldig interessant. Ung og har vist mykje bra i eit ungt Villa-lag. Her trur eg vi har muligheten om vi prøver oss.

Er ikkje så interessert i Kone, men er usikker på kvifor :P Er jo heilt klart at han er bedre enn Ameobi vertfall.

Har høyrt svært lite om dei to siste, så kan ikkje seie så mykje om dei eigentleg. Ser forøvrig at nokon foreslo McCarthy på Wigan. Det trur eg kunne ha vore eit knallkjøp. God og ung box-to-box spiller, som kan bli billig om Wigan rykker ned.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #426 på: 13. Mai 2013, 19:35 »
De eneste viktige spillerene jeg ikke vil miste i sommer er Krul og Ben Arfa.

Krul fordi han er "local" samt at han er god. Håper bare han holder seg skadefri framover for det er ikke kult å ha en "Kirkland" i mål som er skadet 1/3 av sesongen.

Ben Arfa trenger egentlig ikke noe forklaring hvorfor jeg vil beholde. Magisk når han er i slaget og noe helt uten det vanlige. Ville vært kjedlig å se han herje for Arsenal, Tottenham eller ikke minst Liverpool.

Spillere som Cabaye, Tiote, (Sissoko), Santon har hatt en under pari sesong og føler disse skal gå an å erstatte uten at det skal sette oss tilbake. Cabaye er vel den som kan dra inn litt cash også på et salg.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #427 på: 13. Mai 2013, 19:37 »
Jeg tror Newcastle må bla opp noen latterlig store summer for og kunne finne noen i samme liga som Cabaye. Klassespiller som faen!
Nei.

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #428 på: 13. Mai 2013, 19:39 »
Mister vi Cabaye så kan vi bare innse at vi kommer til å havne på nedre halvdel neste sesong også. Så enkelt er det, og jeg tar i mot veddemål med god odds på det motsatte. Mannen er en playmaker i verdensklasse, men han har ikke hatt de beste arbeidsforholdene denne sesongen, og han har også hatt en formsvikt i vår.

PhilippeA.

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 661
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #429 på: 13. Mai 2013, 19:40 »
Vi var linket til Lilles Aurelien Chedjou tidligere og av det jeg har sett av han, virker han utrolig solid. Blir bedre og bedre, masser av rutine i en alder av 27 og for tiden ranka som den tredje beste stopperen i den franske ligaen. Ser at Valencia følger med på han, men deres økonomi bør vi kunne matche i disse dager.

Ellers ønsker jeg meg spillere med mer fysisk presence. Vi er skandaløst dårlige på cornere og legg i boks. Med bedre uttelling her hadde vi tatt mange fler poeng i år. Her kreves det også timer på treningsfeltet - sånn som det ser ut nå, er det tydelig at dette er totalt neglisjert.

I tillegg ønsker jeg meg spillere med høy arbeidsmoral og litt agressjonsnivå. Nolan/Barton/Carroll var spillere, som med sin attityd, kunne dominere og definere kamper for oss. Jeg vil ikke nødvendigvis ha bøller, men jeg vil ha spillere som bretter opp arma, kjefter og drar lasset når ting butter imot. Milner hadde vært ideelt, men er neppe aktuell. Kan James McCarthy være en sånn spiller?

Oscillons From The Anti-Sun

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #430 på: 13. Mai 2013, 19:43 »
Mannen er en playmaker i verdensklasse, men han har ikke hatt de beste arbeidsforholdene i år, og han har også hatt en formsvikt i vår.

Jepp. Cabaye er aller best når han kan være veldig offensiv, men det har han jo ikke hatt like stor mulighet til i år.

1. Ballen blir spilt over hodet på Cabaye og opp til spissen(e).
2. Han må helt ned til forsvarerne for å hente den og får ikke kommet seg høyt nok opp på banen.

Med Anita ved siden av Tiote (eller Sissoko eller noe sånt) så har vi en skikkelig ballspiller på midten, og da kan faktisk Cabaye ligge høyt OG motta ballen. Dette er jo viktig for en midtbanespiller som liker og kose med ball.
Nei.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #431 på: 13. Mai 2013, 21:38 »
Mannen er en playmaker i verdensklasse, men han har ikke hatt de beste arbeidsforholdene i år, og han har også hatt en formsvikt i vår.

Jepp. Cabaye er aller best når han kan være veldig offensiv, men det har han jo ikke hatt like stor mulighet til i år.

1. Ballen blir spilt over hodet på Cabaye og opp til spissen(e).
2. Han må helt ned til forsvarerne for å hente den og får ikke kommet seg høyt nok opp på banen.

Med Anita ved siden av Tiote (eller Sissoko eller noe sånt) så har vi en skikkelig ballspiller på midten, og da kan faktisk Cabaye ligge høyt OG motta ballen. Dette er jo viktig for en midtbanespiller som liker og kose med ball.

100% enig! Vi må tørre å bruke Anita, han MÅ få plass.

Btw, hva tror dere om Guidetti?

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #432 på: 13. Mai 2013, 22:50 »
Er enig at Cabaye virkelig har potensialet, men i år har vi kun sett dette glimtvis.

Om det er Cabaye selv som har hatt en "down" eller om det er spillestilen vår som gjør at han ikke blomstrer vil jeg vel mest anta det siste.

Hadde vært spennende og sett han under en ny manager neste år (i Newcastle drakt) men om Pardew er manager kan vi like gjerne hente Nigel Reo Coker til å trave på midten, ballen skal jo fly over midtbanen uansett.

jonni_e

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 675
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #433 på: 14. Mai 2013, 13:06 »
Keeper:
Krul er en viktig mann for laget og vi har vært sårbare når han ikke har spilt. Elliot er for meg ikke fullgod reserve og jeg håper det hentes inn en ny her.

Forsvar:
67 baklengs med en kamp igjen vitner er alt for dårlig og faktisk flere enn året det ble nedrykk. Uten 3-7 mot Arsenal og 0-6 mot Liverpool og et par kamper med 4 baklengs hadde det ikke sett så ille ut, men dog for mye.
Forsvaret alene kan ikke klandres for alt dette da ting henger sammen og da spesielt med midtbanen.
Har gode spillere her, men det et par forsterkninger ville gjort troppen bredere. Så kanskje få mer rutine?

Midtbanen:
Etter min mening den største skuffelsen denne sesongen. Nå kan det vel sies at de som til enhver tid har spilt ikke nødvendigvis har blitt gitt de beste betingelsene, men mange baklengs vitner om at dette leddet ikke har fungert optimalt. Skal etter min mening være Newcastles beste lagdel (spiller for spiller) og en Cabaye og Tiote i form vil skape problemer for de fleste lag. Jeg skal ikke nekte for at Ben Arfa er en glimrende spiller når han er i form, men han er jo mer skadet enn spilleklar så han vil jeg faktisk ikke savne hvis han forsvinner fra klubben. Kanskje få inn noen som ikke er 'fintspillende', men mer av den 'kjempende' sorten mot de lagene som spiller mer på det enn noe annet?

Angrep: Ba og Cisse var to store bidragsytere forrige sesong både på egenhånd, men også med en bedre midtbanerekke i ryggen. Uten Ba er det utrolig tynt fremover og her må det virkelig gjøres store grep foran neste sesong. Slik det er nå er det alt for få alternativer og en Carroll i form tilbake vil gi etterlengdet styrke på topp. Det er etter min mening lurt med flere strenger å spille på også på topp, slik at de kanskje klarer å tippe slitekampene rette veien, altså mer stang inn enn stang ut?

Blir vel mange rykter om spillere inn og ut etterhvert, så det blir noen spennende måneder fremover.

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #434 på: 14. Mai 2013, 14:06 »
Enig i mye av det du sier, Jonni. Jeg regner med vi snart får bekreftet at Colo forsvinner i sommer, og da blir det å erstatte han første prioritet for meg. Da vil jeg ha en etablert og rutinert stopper. Vi har nok ungt blod i backrekka, og trenger noen med erfaring og rutine der bake (nei, ikke Sol campbell/Ronny Johnsen rutine).

Det er greit nok at resultatene ikke er så mye bedre med Colo enn uten denne sesongen, men jeg synes forsvarsrekka fremstår som en helt annen når Colo er sjef der bake. De virker roligere og mer balanserte da, og det viser at vi trenger en lignende rollefigur der bake. Mye av årsaken til at vi har sluppet inn mange mål er som du sier ikke bare forsvaret sin feil, men når man bruker 60 av 90 minutter på å ligge bakpå å klarere mot ensom spiss (som overhode ikke er en target-man type) så ender det med baklengsmål til slutt.

Prioriteringsrekkefølge:

1: Erstatter for Colo
2: Bevegelig spiss som kan frigjøre rom for Cisse som gjør det enklere å forsyne vår nummer 9 med gode baller inn i boksen (der Cisse hører hjemme)
3: Keeper. Harper stikker etter sesongen, og i verste fall får vi inn en ny tredjekeeper, beste fall en som er god nok til å dytte elliot ned som tredjevalg.


Det som trumfer alt dette though er en manager som kan gi ny energi og giv til laget, og som klarer å holde på Cabaye, Ben Arfa, Cisse, Krul og resten av de spillerne som er ekstremt viktige for laget vårt. Vi har ikke råd eller mulighet til å erstatte alle de spillerne som er linket med andre klubber. Jeg klarer ikke se Pardew holde på alle disse.