20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2013  (Lest 454090 ganger)

0 medlemmer og 6 gjester leser dette emnet.

bbrandseth

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 323
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #285 på: 05. April 2013, 11:25 »
Fysj! Ein forferdelig tanke...

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #286 på: 05. April 2013, 11:43 »
Blir jævlig trist om dette stemmer. Ben Arfa er sammen mec Cabaye og Krul de to spillerne jeg er minst keen på og miste, i tillegg har jeg null lyst på carrlol.
Nei.

bbrandseth

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 323
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #287 på: 05. April 2013, 12:59 »
Einig. Apropos ingenting. The Sun (veit det er tvilsomt) skriv dette idag: "Newcastle are ready to fight it out with Everton for Portuguese striker Amido Balde."

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #288 på: 05. April 2013, 19:42 »
http://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/liverpool-transfers-andy-carroll-trade-1811824

Ben arfa til pool og caroll tilbake. Ain't happening bro.

Da gir eg opp klubben! Blir kvalm av tanken..

Tja.. Først jeg vil aldri at dette skal skje!! men, vis Ben Arfa ønsker seg vekk i sommer, noe som ikke hadde kommet overraskende, og en Carroll som er klar for til å blø for drakta, så hadde jeg slått til.
Men ser helst at Ben Arfa forsvinner, har ikke tall på hvor mange dritt kamper han har gjort til en sann glede.. han er en kunstner!

wiigen

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 458
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #289 på: 05. April 2013, 21:54 »
Vil ikke at Ben Arfa skal forsvinne. Men det er ikke å stikke under noen stol at han er veldig utsatt for skader. På snart 3 sesonger i Newcastle har han bare spilt 43 ligakamper for oss. Det vil si at han har vært skada rett i underkant av to sesonger. Dette kan selvfølgelig være med på å skremme unna andre klubber som sikler på den vesle teknikker'n. Hvis Pool kommer med saftig bud, så kan det kanskje vurderes. Får håpe han får en ordentlig preseason foran neste sesong.
« Siste redigering: 05. April 2013, 21:56 av wiigen »
he shagged your lass, taylor shagged your lass

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #290 på: 06. April 2013, 01:41 »
Men ser helst at Ben Arfa forsvinner, har ikke tall på hvor mange dritt kamper han har gjort til en sann glede..
Jeg tror du glemte av et særdeles viktig ord i denne setningen.
Du får gjette selv hva det er...

Vi bør overhodet ikke kvitte oss med Ben Arfa for å få igjen en spiller som Carroll. Hatem Ben Arfa har noe ingen andre har. Noe svært få fotballspillere har. Han har noe av det samme som Messi og Ronaldo, når han er i form og humøret er på topp. Han kan være helt usynlig, før han plutselig setter i gang et vanvittig show. Jeg har ikke noe statistikk å hjelpe meg med, men jeg vil bli svært overrasket om vi ikke tar flere poeng MED Ben Arfa enn uten. Kanskje også vesentlig flere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

mortinho84

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 272
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #291 på: 06. April 2013, 11:19 »
spiller benny 10 kamper i sesongen holder det for meg. han er grunn nok alene til å se en kamp slik som det ble nevnt at messi og ronaldo er... alle kan være borte i lengre perioder før noen sekunders magi gir en valuta for pengene... merket det det utrolig godt på st james. hver gang han får ballen så stiger lydnivået bare av forventning til å få se noe stort. nesten hele st james hadde allerede reist seg da han passerte midtbane streken mot bolton ifjor. og en slik kamp som mot WB tror eg det var ifjor da han gikk 2-3 ganger over nesten hele banen er god nok grunn til å ikke selge han. å se en benny i rødt gå over hele banen 4-5 ganger i året hadde svidd mer enn va 20mp hadde gjort godt i lomma. i dagens fotball ser eg kun messi som kan være bedre til å føre ballen forbi motspiller begge har det at det ser så forbanne lett og nesten uten finter men motspillere forsvinner feil vei alikevel. nei behold benny og så satser vi på at han kommer tilbake bedre og sterkere enn noen gang... bare vi ikke får et rævva overgangsvindu og pardew sier at:raylor,benny og vuckic blir som nye signeringer (Da spyr eg)

Milburn

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 477
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #292 på: 06. April 2013, 13:02 »
Skadeproblemene til Ben Arfa er veldig relevant, selv om første sesongen her var et beinbrudd noe som nødvendigvis ikke er et typisk skadeproblem. En annen faktor er at han totalt på 227 seniorkamper har 36 mål og 29 assists (ref wiki) noe som er egentlig ganske dårlig. Produktiviteten må øke i takt med antall kamper han spiller. Helst vil jeg se han i en mer fri rolle rundt en spiss.

Men han har utvilsomt talent. Den mest talentfulle spilleren jeg har sett i svart-hvitt i den perioden jeg har fulgt klubben. Herregud for et driv med ball, og for et skudd. Jeg skjønner ikke helt hvordan vi kan selge han for £15 mill - og jeg skjønner ikke helt hvordan noen kan betale så mye mer med den skadehistorikken og ineffektiviten han har. Selv ikke Pool. Og hvis vi selger han sender vi et signal om mangel på ambisjoner til resten av spillerne som vi står i fare for å miste når vi ender på 17. plass, for ikke å snakke om supporterne.

Bottom line; ikke selg Ben Arfa.

"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #293 på: 06. April 2013, 15:55 »
Men ser helst at Ben Arfa ikke forsvinner, har ikke tall på hvor mange dritt kamper han har gjort til en sann glede..
Jeg tror du glemte av et særdeles viktig ord i denne setningen.
Du får gjette selv hva det er...

Vi bør overhodet ikke kvitte oss med Ben Arfa for å få igjen en spiller som Carroll. Hatem Ben Arfa har noe ingen andre har. Noe svært få fotballspillere har. Han har noe av det samme som Messi og Ronaldo, når han er i form og humøret er på topp. Han kan være helt usynlig, før han plutselig setter i gang et vanvittig show. Jeg har ikke noe statistikk å hjelpe meg med, men jeg vil bli svært overrasket om vi ikke tar flere poeng MED Ben Arfa enn uten. Kanskje også vesentlig flere.

hehe!!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #294 på: 06. April 2013, 15:59 »
Jeg har ikke sett mer begavet fotballspiller i Newcastle så lenge jeg har vært fan. Ikke veldig stabil i prestasjonene - men en grunn alene til hvorfor en ser på fotball. Skal han selges, skal det såvisst ikke være til en konkurrent som LFC selv om vi i år er langt fra tabellnaboer. Jeg har veldig lyst på Carroll, men ikke for enhver pris.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #295 på: 06. April 2013, 16:04 »
Ben Arfa bør bli så lenge han er motivert i Newcastle, spørmålet er om han vil være det neste sessong med de resultatene vi har hatt. Jeg er forbered på at muligens Ben Arfa, Cabaye og Krul kan få noen gode tilbud fra andre klubber.. Krul har vært her leeenge og har nok mer følelses for klubben enn feks Ben Arfa. Cabaye får utdelt kapteinsbindet. så den som jeg er mest usikker på er Ben Arfa., jeg vil beholde han så lenge som mulig, Men ønsker han seg vekk og vi kan få en topp motivert geordie i bytte, sier jeg ikke nei takk.. husker forsatt hvordan Carroll så ut i Newcastle drakta, har ikke sett den gnisten i noen andre klubber, med unntak av England


« Siste redigering: 06. April 2013, 16:07 av Tommyok »

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #296 på: 06. April 2013, 22:05 »
Er litt redd Krul kan finne på noe av det samma som Given, gi opp Newcastle, og når man tar et skritt fremover for så tre tilbake så kan jo det være forståelig.
Krul har helt sikkert ambisjoner og vil nok gjerne kjempe om trofeer i større grad enn han kan gjøre i NUFC, også kommer mer penger på toppen av det hele.

Ben Arfa har vært så mye skada i år, så tror ikke han vil gå i sommer.

Cabaye er jeg redd for å miste hvert overgangsvindu, det er vel bare et spørsmål om tid.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #297 på: 06. April 2013, 22:46 »
Skal selvfølgelig ikke selge Hatem, men jeg har veldig lyst til å få tilbake Carroll og skjønner ikke helt argumentasjonen til de som er imot det. Tror vi ville fått enda mer ut av spillere som Ben Arfa og Marveux med en Carroll på topp enn med Cisse. Cisse gjemmer seg for forsvarere mens Carroll binder dem opp. De to sammen kunne også vært utrolig spennende.

Også tror jeg rett og slett at Carroll kan banke inn 15+ pr sesong! Mannen har ekstremt gode avslutteregenskaper og er vel sammen med Mandzukic den beste i verden når det kommer til headeteknikker. Blir aldri lei av å se den goallen han hadde på Britannia i 09. Skal ikke være mulig å få til en så kraftfull heading på et så svakt innlegg. Attpåtil når han beveger seg fra mål.

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #298 på: 06. April 2013, 23:50 »
Jeg vil ha Lowton. Inn for Simpson. Hver kamp jeg har sett av Villa i år har han imponert med godt blikk og en veldig god innleggsfot. Også scort et par fine mål fra distanse. Engelsk, ung og god.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #299 på: 07. April 2013, 01:14 »
Er litt redd Krul kan finne på noe av det samma som Given, gi opp Newcastle, og når man tar et skritt fremover for så tre tilbake så kan jo det være forståelig.

Sesongen vår har vært helt bedritent sett under ett, med unntak av EL som det store for oss..
Men vi har 3 sesonger i PL nå etter opprykket, hvorav en god, en dritgod, og en dritdårlig en. Men det vi har fått ut av denne sesongen, er at vi har bedre stall enn 1. August 2012. Mange spillere har fått smaken og erfaring av europacupspill. Vi har slitt med mange skader, og mange spillere har blitt satt på prøve. Vi har fått en del svar, og noen flere spørsmål.
Men selv om det sportslige ikke har levd opp til forventningene, kan det være en grei sesong for oss allikevel. Hvis vi overlever selvsagt. Hvis styret faktisk forstår at vi nå må forsterke foran hvert år, kan de se bra ut.

Så for min del har det blitt mer to skritt frem, ett tilbake. Men hvor mange skritt tilbake vi har tatt får vi svar på etter sommerens overgangsvindu..

Sett lite av Lowton, men fyller 24 senere i år. Da bør han være god nok til å kunne konkurrere om en fast plass, er han det? Er han bedre enn Simmo?

Når det gjelder HBA, håper jeg virkelig han kan gå skadefri neste år. Vi trenger han sårt, men mer enn 50% av sesongen..
Og Carroll tar jeg gjerne tilbake. Sinnet over hans avgang har avtatt gradvis, og jeg ser helst at han kommer tilbake for en god pris.
« Siste redigering: 07. April 2013, 01:16 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒