20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2013  (Lest 454099 ganger)

0 medlemmer og 5 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #105 på: 07. Feb. 2013, 18:04 »
Tillater meg å sitere det jeg syns høres best ut fra artikkelen:

Meanwhile, United have no intention of allowing Liverpool to snatch Hatem Ben Arfa this summer – despite a clutch of Anfield links to the France schemer. Well-briefed claims emanated from Merseyside yesterday morning that Ben Arfa will be one of Brendan Rodgers’ top targets in the summer, even using Andy Carroll as a potential makeweight in the deal.

But United are in no mood to do a deal on one of their star players – and if they do decide to reignite their interest in Carroll, it will be for cash up front.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #106 på: 07. Feb. 2013, 18:10 »
5 grunner til Newcastle IKKJE er intressert i Carroll.

http://thespectatorsview.com/2013/02/07/5-clear-reasons-why-newcastle-wont-be-moving-for-andy-carroll/

"No doubt Liverpool will want to recuperate some of the £35,016,000 they spent on Andy Carroll (It was widely reported that Liverpool were a day late and Ashley charged them interest on that late payment which equated to £16000)."
« Siste redigering: 07. Feb. 2013, 18:12 av Christian »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #107 på: 07. Feb. 2013, 18:18 »
Grunn nummer 5 er mildt sagt direkte dumt. Haha.

Vi kommer nok ganske sikkert til å prøve oss på Carroll i sommer, det føler jeg meg sikker på. Pardew kjører en klar strategi i media hvor han hele tiden er påpasselig med å holde muligheten åpen for at Carroll kan komme hjem igjen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

aggietoon

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 254
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #108 på: 07. Feb. 2013, 18:20 »
Herlig lesing her inne om at vi naa er ute etter Sakho, personlig haaper jeg Colo blir men hvis han skulle dra saa maa jeg si at Sakho hadde vaert en kjempesignering. Jeg har ogsaa nevt Toby Alderweireld ved flere anledninger, men han og Sakho syns jeg blir litt hipp som happ.

En annen ting med Colo er at han naa er 31, saa selv om han holder en del sesonger til er det et spoersmaal om tid uansett foer han maa erstattes.  :coloccini:
Veni Vidi Vici

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #109 på: 07. Feb. 2013, 18:20 »
Men veldig gode poenger på punkt 1-4  :)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #110 på: 07. Feb. 2013, 18:27 »
aggietoon - for meg er Colo en stoppertype hvis styrker ikke nødvendigvis forfaller med alderen. Enorm fart og fysikk har aldri vært Colos fremste egenskaper - og så lenge han fortsetter være så lite utsatt for skader kan arbeidsgiveren hans nyte godt av ham godt oppi 30-årsalderen. Hadde vært helt fantastisk dersom Colo skulle få orden på hva enn som plager ham i løpet av våren - og bli. For han er pur klasse.

Mulig det - men de var like aktuelle da vi prøvde oss i sommer. Så for meg tror jeg ikke det stemmer så jævla bra. Pris og lønn er åpenbart de største hindrene for en overgang, men det er jo relativt åpenbart.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #111 på: 07. Feb. 2013, 20:08 »
Det er trist og dumt at Colo mest sannsynlig stikker til sommeren. Som aggietoon påpeker er han 31 år. I tillegg vil jeg tro at lønna kan dekke bortimot 2 "purples". Med de kuppene gjort av Carr og styret er det grunn til å håpe på at en de kan finne en fullgod erstatter + 1 ekstra. Men selvfølgelig hadde ingenting vært bedre en at han ville bli værende.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #112 på: 07. Feb. 2013, 22:30 »
Noen som vet colos grunn til å reise?
Har hørt flere grunner men vet ikke hva som er fakte.
Er det hans kone som er dødsyk og har dratt til argentina??
Er det et samlivsbrunn og kona har dratt til argentina??
Er det et hjemmekjært hjerte som lengter hjem??

aggietoon

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 254
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #113 på: 07. Feb. 2013, 23:25 »
aggietoon - for meg er Colo en stoppertype hvis styrker ikke nødvendigvis forfaller med alderen. Enorm fart og fysikk har aldri vært Colos fremste egenskaper - og så lenge han fortsetter være så lite utsatt for skader kan arbeidsgiveren hans nyte godt av ham godt oppi 30-årsalderen. Hadde vært helt fantastisk dersom Colo skulle få orden på hva enn som plager ham i løpet av våren - og bli. For han er pur klasse.

Mulig det - men de var like aktuelle da vi prøvde oss i sommer. Så for meg tror jeg ikke det stemmer så jævla bra. Pris og lønn er åpenbart de største hindrene for en overgang, men det er jo relativt åpenbart.

Jeg tror ogsaa at Colo kan holde et hoyt nivaa en god stund til, men aa tro at han holder samme nivaa om 3 aar blir vanskelig aa si.. Jeg har sinnsykt sansen for Colo og han har vaert og er fortsatt en av mine favorittspillere. Men med tanke paa hva som foregaar utenfor banen kan det kanskje virke som hans tid i klubben er omme til sommeren. Men fra et kynisk standpunkt mener jeg at hvis vi har sjansen paa Sakho/Toby eller et annet kjempetalent(verdig erstatter) saa vil jeg med tungt hjerte innroemme at det kanskje kan vaere paa tide aa bytte ut Colo.
Veni Vidi Vici

Barroom hero

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 15
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #114 på: 08. Feb. 2013, 09:23 »
Colo reiser nok dessverre garantert til sommeren om han så må kjøpe seg ut. Intervjuet under er spikeren i kista. Tror nok at AP fikk overtalt han til å ikke forlate den synkende skuta, og sørge for å forlate Newcastle som en helt. Respekt til Colo som er her nå. Grunnen er irrelevant. Kona aldri fant seg til rette og har nå reist hjem, og antar det samme med Colo som sier han savner hjemlandet. Hvem vet om han har syk mor eller far på toppen. Spiller ingen rolle.

Colo gav et langt intervju til Fox Sports på landslagssamlingen med Argentina i Sverige denne uken. Utdrag fra intervjuet tatt fra nufcblog:
“I thought about walking out, but I changed my mind.” “It wasn’t about the money.” “There were personal reasons but the club and manager have been great.” “I’ve been away from home for 13 years and I miss it.”

“Now is about Newcastle United staying up – and we will.” “I love Newcastle United as a whole. I captain a huge club and I’m fully focused on helping to stay up.” The truth is that I am not thinking about my situation or what may happen in May or June.”

“I want to focus squarely on Newcastle. I think I owe them for the way they have treated me in the last five years, and I want to give my best on the pitch. And then, well, we’ll see later. The idea of returning to Argentina remains because I need to do that.”

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #115 på: 08. Feb. 2013, 10:23 »
While United aren’t easy sellers, they are also considered buyers and Llambias says they are unlikely to buy any more “purples” this summer unless they do decide to sell.

United’s colour coding system categorises “purples” as first-team players, “reds” as developing players or those underneath the first team challenging and “blues” as up-and-coming youngsters.

Llambias told The Journal the club’s focus this summer is on “reds” – although they will replace any frontline talent with a player of similar calibre.

Read more: Journal Live http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2013/02/08/derek-llambias-we-have-no-need-to-sell-players-61634-32769492/2/#ixzz2KIWv9UbB

Ser ut som dei vil kjøpe oss bedre bredde i sommer.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #116 på: 08. Feb. 2013, 10:30 »
While United aren’t easy sellers, they are also considered buyers and Llambias says they are unlikely to buy any more “purples” this summer unless they do decide to sell.

United’s colour coding system categorises “purples” as first-team players, “reds” as developing players or those underneath the first team challenging and “blues” as up-and-coming youngsters.

Llambias told The Journal the club’s focus this summer is on “reds” – although they will replace any frontline talent with a player of similar calibre.

Read more: Journal Live http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2013/02/08/derek-llambias-we-have-no-need-to-sell-players-61634-32769492/2/#ixzz2KIWv9UbB

Ser ut som dei vil kjøpe oss bedre bredde i sommer.

Det er bare bullshit...

Om Colo forsvinner MÅ vi ha en "purple" stopper............. Ja, flere prikker............

Bør helst få inn en angriper også.

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #117 på: 08. Feb. 2013, 10:34 »
Men han seier jo det, at om nokon av "purple" blir solgt må dei erstattes med ein ny "purple"


lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #118 på: 08. Feb. 2013, 15:12 »
Det jeg aller mest har lyst på er en krittslikkende ving med gode innlegg og fart. Men det er vel kanskje en utopi etttersom det er så få av den typen der ute. Noen forslag?

PhilippeA.

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 661
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #119 på: 08. Feb. 2013, 15:44 »
Alt ligger jo til rette for at vi kan spille med litt smale kanter fremover, ettersom begge våre beste backer er best når de får komme fremover i banen. Det gir oss samtidig anledning til å få mer trøkk sentralt i banen, hvor vi begynner å bli farlig gode. Det eneste jeg egentlig ønsker meg til sommeren, er en toppspiss med litt fysisk tilstedeværelse (og nei - det betyr ikke nødvendigvis Carroll).
Oscillons From The Anti-Sun