20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2013  (Lest 455021 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #585 på: 27. Mai 2013, 19:45 »
Ikke meg i mot.  Men kanskje i overkant dyrt?
Uansett. Gitt at vi får inn en spiss - så sitter vi igjen med Cisse, ny spiss, Gouffran og Campbell. Får vi da inn en ving er det jo ikke krise.
Er uansett VELDIG klar for å se Shola vekk. 5-10 år for sent, men fortsatt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #586 på: 27. Mai 2013, 19:56 »
Det gjør det nok. Jeg tror Newcastle får inn en spiss, midttopper og en midtbanespiller i år, uavhengig av om Colo drar eller ei.

Jeg tror Cabaye forsvinner.
Nei.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #587 på: 27. Mai 2013, 23:01 »
        Cabaye - Tiote
             Sissoko
Ben Arfa               Remy
                Bony

Ønsketenking, but still.. :smitten:

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #588 på: 28. Mai 2013, 01:14 »
Remy er faktisk den spilleren jeg helst vil at vi kjøper. Det å kunne bytte han ut med Jonas på venstrevingen vil gjøre underverker for det offensive spillet vårt.

PhilippeA.

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 661
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #589 på: 28. Mai 2013, 02:33 »
Remy er faktisk den spilleren jeg helst vil at vi kjøper. Det å kunne bytte han ut med Jonas på venstrevingen vil gjøre underverker for det offensive spillet vårt.

Jeg liker de offensive sidene av spillet til Remy, men som venstrekant i det systemet vi har kjørt i vår tror jeg at jeg ville valgt en annen - hvertfall hvis vi har Ben Arfa på den andre siden. Kall meg gjerne traust, men jeg tror en kraftspiller på topp ville komplementert Cissé og Ben Arfa bedre. Selv med en spiller som Best ved siden av seg, virket Cissé mer komfortabel. Mulig Bony passer den etiketten bedre - men jeg har hørt både positive og negative ting om han.

Ben Arfa - Cissé - Remy høres sexy ut på papiret - men jeg er skeptisk til hvordan de ville utfylt hverandre i virkeligheten.
Oscillons From The Anti-Sun

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #590 på: 28. Mai 2013, 07:28 »
Mener du vi trenger en kraftspiller på vingen?

wiigen

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 458
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #591 på: 28. Mai 2013, 09:43 »
Noen rykter:

Daily Mirror melder at Aston Villa will offer Austria striker Andreas Weimann, 21, a bumper pay-rise to fend off interest from Newcastle, Sunderland and Norwich.

Daily Mail: Newcastle are tracking Auxerre's attacking midfielder Steeven Langil, 25, who is out of contract this summer.
he shagged your lass, taylor shagged your lass

Chris_Waddle

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 184
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #592 på: 28. Mai 2013, 10:55 »
Keeper: Kruul - bra nok:)! Kan sikkert hente enda en backup, men vi kan ikke ha to TOPP-keepere. Igen toppkeeper vil på benken i Newcastle.

Back: Santon, Haidara, Debuchy. Bra nok. Alle med potensiale til å bli bedre og vi får aldri tak i noen som er bedre enn disse likevel. Trenger nok en backup om ikke Taylor blir frisk. Perch kanskje...

Stopper: Colo, Taylor, Mbiwa. Bra ok. Mbiwa blir bedre. Ingen backup som er gode nok. Trenger en til om Colo blir, to stk om Colo drar. Williamson for svak.

Midtbane: Cabaye, Tiote, Sissoko, Marve. Bra nok. Anita kan få litt tid på seg. Bigi også. Resten ikke gode nok. Mangler en SJEF!!!!

Fremover: Cisse, Ben Arfa gode nok. Gouffran god back up. Campbell kanskje på sikt. Men ikke mer enn det. Mangler noen til å true bakrom, eventuelt bevegelse rundt Cisse. Behov for Spiss.


Altså.

Ny keeper? Nei
Ny back? Næsj
Ny stopper? Ja. Stopper-SJEF om Colo drar
Ny midtbane? JA. Trenger en SJEF og/eller en plan for å å utnyttet styrkene til Sissoko, Cabaye og Tiote.
Nye fremover? JA. Cisse alene om å bære ansvaret.

1 stopper, 1 midtbane og en spiss. De bør gå rett inn på laget.
"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff

Sigurd

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 446
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #593 på: 28. Mai 2013, 11:46 »
I mine øyne har Haidara fysikken til å være et alternativ på stopperplass ved skade. Perch har heller ikke gjort seg bort når han har spilt i den posisjonen (sett bort fra når han ble paret opp med Simpson mot Norwich i fjor.) Vi har også henta inn Mbabu, som kan gjøre en jobb i andres fravær. Hadde selvføgelig vært gøy å ha fire sykt bra midstoppere, men det er i mine øyne "for mange" i forhold til at vi ikke spiller europa-liga neste år, og at vi har en lei tendens til å alltid ryke tidlig i de nasjonale cupene. Forsvinner Colo, er situasjonen selvfølgelig annerledes, men den problemstillingen håper jeg (og tror) vi slipper å få.

Spiss er helt opplagt prioriteten. En komplett arbeidsmaur på midten hadde vært et fint komplement. McCarthy hadde gjort seg. Videre savner jeg en kantspiller som spiller mer på fysikk enn de vi har per i dag. Routhledge var siste vingen vi hadde som tråkket linja, og først og fremst utnyttet farten sin. Solano var vel strengt tatt den siste som besatt posisjonen på en veldig god måte. Det hadde vært deilig å ha en spiller som prøver å gå bredt, for fleksibilitetens skyld - om ikke annet.


1) spiss
2) kantspiller, som faktisk holder bredden.
3) komplett sentral midtbanespiller

eventueller erstatninger kommer selvfølgelig i tillegg.

Chris_Waddle

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 184
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #594 på: 28. Mai 2013, 13:04 »
En kant som skaper noe i form av assist, mål eller hockeyassist:)!

Solano, Robert, Ginola

Nå er det egentlig bare Ben Arfa vi har som kan skape noe mot etablert forsvar.. Sissoko når motstandere er i ubalanse! Marve er nesten der, men må ta et lite steg til:)!

Kjøpe Storflor kanskje?:)!

(Siste var spøk)! Men viser litt at slike typer kan funke i et lag enda, manager må bare ha en plan og sette det sammen:)!
"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff

Sigurd

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 446
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #595 på: 28. Mai 2013, 13:58 »
Ja, ikke sant?

Haha, ja kanskje noe slik som Storflor. Eller forsåvidt en Leonhardsen som går på et løp der han drar med seg spillere ut av posisjon. Er (etter min mening) en gjennomgående feil i laget vårt at vi har veldig mange spillere som elsker å ha ball - men desto færre som er villige til å ta løpene som skaper rom for slike spillere.

Mange hyller 4-3-3'en vår fra vårsesongen i 2011/2012 sesongen. Jeg elska 4-4-2en vår fra høsten. En kan si mye dritt om sluttproduktet til Obertan, fysikken av Best og manglende fart hos Jonas og Ryan Taylor. Likevel fungerte laget godt, fordi flere av disse skapte rom for Ba, Cabaye og senere Ben Arfa.

Selv om det på papiret ser sexy ut å ha marve, ben arfa, cabaye, Cissé og Sissoko i et og samme lag, da alle er gode med ball, er de ganske patetisk dårlige uten ball hele gjengen. Resultatet blir ofte skremmende statisk fotball.

- mvh ikke-Drillo.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #596 på: 28. Mai 2013, 15:53 »
http://www.transfermarkt.co.uk/en/alan-ruiz/profil/spieler_190442.html

Når vi snakker om vinger!!! Ble tipsa om denne spilleren for en tid tilbake... Kan det hende vi har blitt linka før også?

Uansett- sjekk opp et par videoer av gutten! Han er geni-erklært av mange eksperter på sør amerikansk fotball og ruuula visstnok i det forrige u-landslags-mesterskapet for Argentina. Han spiller for San Lorenzo og da slår det meg at dette hadde vært en utrolig spennende swap-deal hvis vi nå er nødt til å miste Colocini. Tanker???

PhilippeA.

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 661
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #597 på: 28. Mai 2013, 16:40 »
Mener du vi trenger en kraftspiller på vingen?

Helt klart ikke. Jeg savner, i likhet med Sigurd 4-4-2.
Oscillons From The Anti-Sun

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #598 på: 28. Mai 2013, 16:43 »
Mener du vi trenger en kraftspiller på vingen?

Vi spilte da best fotball de to siste sesongene med Ba trukket ut mot venstre i 4-3-3. Jeg klassifiserer han som kraftspiller. Uansett enig i at vi mangler power på topp. Shola bidrar med den egenskapen, men holder ikke nivået. Sissoko kan være løsningen - men enda uvisst hvorvidt det er hans beste posisjon eller om han bør spille mer inn mot midten.
Gouffran er jeg usikker på om blir stort tess dersom han skal spille venstreving fremover. Føles malplassert ute der og jeg tror han spiller langt bedre sentralt i banen. Noen stor tilrettelegger er han såvisst heller ikke - og jeg tror nok han er best når han får trua bakrom.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Theo

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 583
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #599 på: 28. Mai 2013, 18:38 »
Bakary Sako fra Wolves er en spiller jeg kunne tenkt meg i svart og hvit. Imponerte meg veldig de få kampene jeg så ifjor.