20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2013  (Lest 455027 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Flixa

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 132
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1920 på: 14. Aug. 2013, 11:33 »
Altså, hadde jeg vært speider i Newcastle ville jeg sett litt utenfor boksen. Kjøpt en spiller som har gjort det kjempebra, men som ikke var europeisk. Hvorfor ikke kjøpe japanske Endo som herjer i Japansk liga eller Carlos Quintero som gjør det kjempebra i Meksikanske ligaen? Det å tenke utenfor boksen tror jeg er viktig. Både Falcao og Lewandowski ble oppdaget ved en tilfeldighet, fordi et lag tenkte utenfor boksen og de tørte å satse. Det er sånn gode fotballspillere blir til! Når toppklubber i de 5 store ligaene velger å tenke nytt og se andre steder. Et annet eksempel er jo Aubameyang.  Forutsetningene for å bli så god som han er jo minimale.. han er jo fra GABON! Hvilket forskrudd "tulling" er det som sender en speider til GABON?! Jo, en som tenker utenfor boksen. Det burde vår kjære Graham Carr gjøre også.. Istedet for å flørte med franske spillere over en baguette-date i Paris burde han utforske større deler av verden. Jeg driter da i om fotballspilleren er fra Kina, Peru eller Tanzania, bare spilleren er god! Veit det er problemer med oppholdstillatelse og slikt, men likevel! Takk for meg :)

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1921 på: 14. Aug. 2013, 11:45 »
Nå er Aubameyang vokst opp i Milano da, så AC Milan trengte ikke sende speiderne sine så veldig langt for å finne han.

Ellers er det jo en god grunn for at man ikke så ofte henter fra Japan og Mexico. En veldig åpenbar grunn; de holder som oftest ikke nivået. Du har vel spilt litt for mye FM som så mange andre.

Flixa

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 132
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1922 på: 14. Aug. 2013, 11:58 »
Har faktisk aldri spilt FM :)

Men når vi snakker om Japan.. Kagawa, Honda, Hasebe, Uchida, Nagatomo. De ble gode av en grunn? Og den grunnen er at noen turte å satse på dem! Chicharito i Mexico. Jeg sier ikke at det er en talentfabrikk som Brasil og Argentina, men at det er mange uslepne diamanter der.
Kan du helt ærlig si at du ikke ville hatt Keisuke Honda i Newcastle troppen?

torefl

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 953
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1923 på: 14. Aug. 2013, 12:01 »
Se til PSV! De vant nettopp 5-0 i en seriekamp hvor den eldste startende var Georgino Wijnaldum (22år).
Bakkali og Depay er to meget spennende spillere. Førstnevnte er bare 17 år men stod allikevel for et hat trick. Zoet som vi har vært linka til starta også kampen.

Flixa

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 132
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1924 på: 14. Aug. 2013, 12:09 »
Se til PSV! De vant nettopp 5-0 i en seriekamp hvor den eldste startende var Georgino Wijnaldum (22år).
Bakkali og Depay er to meget spennende spillere. Førstnevnte er bare 17 år men stod allikevel for et hat trick. Zoet som vi har vært linka til starta også kampen.


Akkurat det jeg mener. At noen tør å satse på unggutta og talentene! Blir ikke god av å hente saftflasker.. enten det er på benken til Newcastle eller Hønefoss.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1925 på: 14. Aug. 2013, 12:34 »
http://www.thejournal.co.uk/sport/football/transfer-news/pressure-growing-joe-kinnear-seal-5716373

The Journal understands that Kinnear believes he was given a transfer fund of around £20m to spend by Mike Ashley – and the club want a striker and wide man to add to the acquisition of Loic Remy and complete their squad.

Fet JoKe, du klarer deg bra!

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1926 på: 14. Aug. 2013, 12:40 »
Håper virker ikke det var de 5% av Gomis overgangen som ødela. Gomis ville kostet oss ca. 8 mill euro (?). 5% av dette tilsvarer ca 400.000 euro. Kunne vi ikke bare betalt dette? Når vet jeg ikke om det stod mellom oss eller Lyon, eller om det stod mellom St. Etienne og Lyon. Som sagt, håper virkelig ikke det var den lille greia der som ødela.

Edit: Dårlig hoderegning. :P 400.000 euro blir det!
« Siste redigering: 14. Aug. 2013, 12:55 av Eriksen »

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1927 på: 14. Aug. 2013, 12:49 »
Håper virker ikke det var de 5% av Gomis overgangen som ødela. Gomis ville kostet oss ca. 8 mill euro (?). 5% av dette tilsvarer 80.000 euro. Kunne vi ikke bare betalt dette? Når vet jeg ikke om det stod mellom oss eller Lyon, eller om det stod mellom St. Etienne og Lyon. Som sagt, håper virkelig ikke det var den lille greia der som ødela.

Ut ifra alt jeg har lest og sett, så var det den greia.

Men latterlig om det er sant han har fått 20 mill å kose seg med, og alt han har fått til er ett lån..........

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1928 på: 14. Aug. 2013, 13:01 »
Vi kan da på ingen måte sammenlikne PL og eredivisie. Skal vi kaste ut på s. Ameobi og campbell liksom? Flixa: hvis Honda er eksempelet ditt har du en dårlig sak. Gikk først til bunnlag i Nederland og deretter til Russland. Han har til de grader gått gradene. Chicharito er et av få unntak som bekrefter regelen. Til nøds kagawa i Dortmund og.
« Siste redigering: 14. Aug. 2013, 13:03 av lefsen »

torefl

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 953
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1929 på: 14. Aug. 2013, 13:39 »
Det er ikke det jeg mener. Jeg bare poengterer at det er fullt av deilige talenter i Nederland. Vi kjøpte Tiote der i fra med stort hell. Det er flere unge spillere der som hadde forsterket oss. Trenger ikke BARE kjøpe franskmenn.

I utgangspunktet har jeg lyst på noen flere engelskmenn, bare synd de er grusomt dyre å få tak i. Satt og tittet litt på England U-21 og Redmond imponerte meg veldig. Bare synd han gikk til Norwich.
Synes vi skal gå for Tom Ince.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1930 på: 14. Aug. 2013, 14:15 »
Get French Football‏@GFN_France21 s
Lyon President Aulas confirms Newcastle have pulled out of Gomis move: "Newcastle ended talks and we don't have any other offers." #OL #NUFC
Hvor lenge tar det før han er klar for West Ham?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1931 på: 14. Aug. 2013, 15:49 »
Om ikke West Ham henter Ba da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1932 på: 14. Aug. 2013, 18:23 »
Håper litt Ba kommer hjem:)
Men er egentlig der at jeg bare håper vi beholder cabaye, Barfa,krul så er jeg fornøyd med vinduet.
Vi har et sterkere lag på årevis!!

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1933 på: 14. Aug. 2013, 22:20 »
Håper ikke det er noen som fortsatt har lyst på Jarstein..
Same old Shearer, always scoring!

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1934 på: 15. Aug. 2013, 08:36 »
Er det krise hvis det ikke kommer flere spisser, da?

Cissé, Remy og Gouffran, med Campbell og Shola som backup. Det bør duge. Er så jævla mye whining her inne.

Campbell er vel lånt ut?