20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Brighton 5.3.22 kl. 16.00  (Lest 2796 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Brighton 5.3.22 kl. 16.00
« Svar #15 pć: 05. Mars 2022, 17:33 »
Synes det er rart at Howe ikke gjĂžr noe for Ă„ tette igjen midtbanen.
Nei.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2140
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Brighton 5.3.22 kl. 16.00
« Svar #16 pć: 05. Mars 2022, 17:58 »
Slite seier, men vi tar 3 viktige poeng. Det er det som betyr noe!

Murphy burde i 1. Omg. Sendt ballen videre til Fraser nÄr det ble klabb og babb bak hos Brighton. Da hadde det vÊrt 3-0. Dubravka burde gjort en bedre inngripen i mÄlet i mot.

NÄ gir jeg staffet pinnen videre til neste mann ang. Neste Kamp trÄd, min flaks er brukt opp! :-X
« Siste redigering: 05. Mars 2022, 18:12 av oyvind »
For har du ikke hÄr mellom legger og lÄr, sÄ har du en dÄtt i rÊva.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Brighton 5.3.22 kl. 16.00
« Svar #17 pć: 05. Mars 2022, 17:58 »
Tre nye, viktige poeng i dag. Sliteseier, men godt nÄr man greier de. 5 seiere og 3 uavgjort pÄ de siste 8. Solid form for en klubb som lenge sÄ ut til Ä vÊre sikret nedrykk.
Nei.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Brighton 5.3.22 kl. 16.00
« Svar #18 pć: 05. Mars 2022, 17:59 »
Lag som Brighton viser at vi kan forbedre oss mye. De er aggressive i press og er gode pÄ kombinasjonsspill. Det gjorde at vi bare hadde 33 % ballbesittelse. Mao er det ikke alle spillerne vÄre som behersker Ä stÄ under slikt press. De henger verken med pÄ tempo eller teknikk.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Brighton 5.3.22 kl. 16.00
« Svar #19 pć: 05. Mars 2022, 18:01 »
BaklengsmÄlet anser jeg som keepertabbe. Inviterer Brighton unÞdvendig inn i kampen da.
2 seire fra fornyet kontrakt nÄ tenker jeg. NÄr jeg ser pÄ hvordan vi fremstÄr nÄ og dagens tabell mener jeg at veien til Þvre halvdel ikke er spesielt lang for vÄr del. AltsÄ, neste sesong bÞr dette vÊre fullt oppnÄelig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som Ă„ kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3028
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Brighton 5.3.22 kl. 16.00
« Svar #20 pć: 05. Mars 2022, 19:03 »
Tenker vi trenger 3 seire jeg. 37 poeng,  og de bĂžr vi ha fĂžr vi begynner pĂ„ de 4 siste rundene. MĂžter mange sterke lag pĂ„ tampen.
No fate but what you make

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Brighton 5.3.22 kl. 16.00
« Svar #21 pć: 05. Mars 2022, 20:16 »
Lag som Brighton viser at vi kan forbedre oss mye. De er aggressive i press og er gode pÄ kombinasjonsspill. Det gjorde at vi bare hadde 33 % ballbesittelse. Mao er det ikke alle spillerne vÄre som behersker Ä stÄ under slikt press. De henger verken med pÄ tempo eller teknikk.

Litt uenig i denne analysen.

FÞrsteomgang er relativt jevnspilt, med noen perioder til hvert lag. I andre virker det ganske Äpenbart for meg at Howe legger oss bevisst mer bakpÄ og satser pÄ kontringer. SÄ det vel fra fÞrste spark egentlig. I mine Þyne en helt legitim matchplan da vi leder 2-0 og Brighton allerede hadde vist svakheter pÄ kontring imot ved vÄrt fÞrste mÄl. SÄ jo ogsÄ i de siste 20 at vi fikk flere gode overgangsmuligheter med mye rom som vi dessverre ikke klarte Ä utnytte.

Og vi sto jo i mot dette presset sÄ skjÞnner ikke helt hva du vil frem til der. Vi har da relativt god kontroll foran eget mÄl synes jeg (Schar og Burn ser ut til Ä finne en god kjemi). Desto kjipere Ä slippe inn pÄ dÞdball da selvfÞlgelig og Howe kunne vel kanskje gjort noen endringer da, men sluttresultatet frikjenner ham jo.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Brighton 5.3.22 kl. 16.00
« Svar #22 pć: 05. Mars 2022, 20:45 »
Tenk at vi flÞy rundt hele januar og viftet med halv milliarden for Ä fÄ tak i Carlos. Mulig han er god altsÄ, men for en signering Burn har vert. Bunnsolid. SÄ klarte vi endelig Ä slÄ Brighton. Et lag som har rundspilt oss bÄde under Benitez og Bruce.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2140
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Brighton 5.3.22 kl. 16.00
« Svar #23 pć: 05. Mars 2022, 20:59 »
Som regler sitter jeg og er drit stressa, nÄr vi leder med et mÄl de siste 20 min.

I dag var jeg ikke det. Burn/SchÀr gjÞr en utrolig god jobb, vel vitende at vi nÄ har en midtbane som jobber rÊva av seg begge veier.

Vi har 12 kamper igjen, og vi trenger nok mellom 6-9 poeng for Ä holde plassen. Om selvtilliten i laget bestÄr sÄ bÞr ikke det vÊre noe problem. Som Geordie pÄpekte, bÞr vi ta disse fÞr de 4 siste kampene.
For har du ikke hÄr mellom legger og lÄr, sÄ har du en dÄtt i rÊva.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Brighton 5.3.22 kl. 16.00
« Svar #24 pć: 05. Mars 2022, 21:25 »
9 poeng er vi helt sikra ja, men tror 3 seire og en uavgjort ogsÄ holder.
Det er morsomt Ä se hvor gode er blott, dette uten Wilson, ASM og Trippier. Krafth spiller ogsÄ greit. Igjen, Howe har gjort en sjukt bra jobb her. Vi fremstÄr som en enhet defensivt, og der har vi ikke gjort pÄ ei god stund. Han fortjener all mulig skryt i mine Þyne.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som Ă„ kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7629
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Brighton 5.3.22 kl. 16.00
« Svar #25 pć: 05. Mars 2022, 21:54 »
Det var mange som var i tvil pÄ om Howe kom til Ä klare Ä fÄ skikk pÄ det defensive. Han har virkelig motbevist den tvilen. Howe var av de fleste regnet som en midlertidig lÞsning, men hvem vet, kanskje han ender opp som en langsiktig lÞsning? Som Kristoffer har pÄpekt tidligere sÄ er han en ung manager som stadig lÊrer, og han er Äpenbart svÊrt godt likt av spillergruppen.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Brighton 5.3.22 kl. 16.00
« Svar #26 pć: 06. Mars 2022, 00:18 »
Jeg hadde definitivt mine tvil ang. Howe! Veldig gledelig Ä bli motbevist pÄ den mÄten vi ser nÄ. Tidlig Ä konkludere med noe langsiktig, men at han bygger seg opp et navn her nÄ er det liten tvil om! Vi har vel sett en forbedring pÄ omtrent alle omrÄder pÄ den korte tiden han har vÊrt her.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Brighton 5.3.22 kl. 16.00
« Svar #27 pć: 09. Mars 2022, 12:54 »
BaklengsmÄlet anser jeg som keepertabbe. Inviterer Brighton unÞdvendig inn i kampen da.
2 seire fra fornyet kontrakt nÄ tenker jeg. NÄr jeg ser pÄ hvordan vi fremstÄr nÄ og dagens tabell mener jeg at veien til Þvre halvdel ikke er spesielt lang for vÄr del. AltsÄ, neste sesong bÞr dette vÊre fullt oppnÄelig.
Ikke spesielt lang vei opp nei, men heller ikke sÄ veldig mye lenger vei ned i dritten dessverre sÄnn som tabellen har blitt.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Brighton 5.3.22 kl. 16.00
« Svar #28 pć: 09. Mars 2022, 12:56 »
Hva  er det som skjer da..scorer pĂ„ to av tre sjanser.

Forskjellen i press og lĂžpskapasitet er stor sammenlignet med Bruce sine dager.  Verste av alt er at det ikke er sĂ„ stor forskjell pĂ„ lagene . Woods i stedet for Wilson og Brun i stedet for Fernandez /Lascelles.

I tillegg et det flere spillere som hat blitt mye bedre fordi manageren bruker dem rett, og da spesielt Frasier og var brasilianske Maradona 😉

En annen stor og viktig forskjell er at nÄ begynner gutta Ä bli godt trent. Det hjelper ogsÄ!

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3028
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Brighton 5.3.22 kl. 16.00
« Svar #29 pć: 09. Mars 2022, 12:59 »
Ser Staveley nevnte det samme i et par intervjuer. Laget var rett og slett dĂ„rlig trent nĂ„r de tok over klubben. Hjelper nok godt pĂ„ at de har fĂ„tt noen kondisĂžkter og tatt av noe valpefett.  ::)
No fate but what you make