20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Spillere vi IKKE har sjans på!  (Lest 55118 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7628
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #120 på: 19. Aug. 2011, 15:26 »
Jeg vet han er sentral/offensiv midt. Men Everton har til tiden har suksess med å bruke ham som spiss. En bra avslutter og fart har han også. Undervurdert spiller.

Men mannen er vel 31 eller 32 nå. Ganske feil alder.
« Siste redigering: 19. Aug. 2011, 15:31 av thomashaer »

Peter

  • Gjest
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #121 på: 19. Aug. 2011, 15:32 »
Cahill har faktisk alt du leter etter, om du vil ha en målgarantist og ledertype av dimensjoner i flere år fremover. Han har bra fart, i mine øyne den beste hodespilleren i PL(hvertfall tatt i betraktning hans beskjedne høyde), goalgetteregenskaper i høy klasse og en mann som gir 100% i hver kamp.

Kunne også tatt imot Louis Saha på en pay as you play kontrakt som han har i Everton. Mye kvalitet i den mannen!
Arteta gidder jeg ikke nevne engang, han er urealistisk deluxe.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7628
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #122 på: 19. Aug. 2011, 15:47 »
i flere år fremover.

Enig i mye av det du skriver, men tror ikke han holder så høyt nivå så lenge ettersom han har passert 30. ;)

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #123 på: 19. Aug. 2011, 17:02 »
Hva er dette med at fotballspilelre behandles som pensjonister klare for grava med en gang de passerer 30? Greit nok at en karriere vanligvis ikke varer mer enn til 35-36 år, og at man fra 33-34 begynner å bli i overkant gammel for toppfotball. Men det betyr ikke dermed sagt at man er pensjonist med en gang man runder 30, og at man da er fullstendig ubrukelig, som mange har hevdet at Nolan kom til å bli, hvis han signerte en ny kontrakt som holdt han her til han var 32-33 år.

Personlig synes jeg Alan Shearer holdt ganske høy standard frem til han var 34 år, en standard som var mer enn bra nok for Newcastle. Og standarden de siste to årene av karrieren var ikke veldig dårlig den heller. Han trengte ingen rullator, selv om han passerte 30.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

  • Gjest
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #124 på: 19. Aug. 2011, 17:05 »
i flere år fremover.

Enig i mye av det du skriver, men tror ikke han holder så høyt nivå så lenge ettersom han har passert 30. ;)

Tim Cahill er ingen spiller der alderen vil påvirke spille hans i fremtiden. Han besitter ingen ekstremfredigheter som eksempelvis utrolig rask, og blir ikke stort dårligere med årene.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #125 på: 19. Aug. 2011, 17:09 »
Hva snakker du om? En Shearer på 75% er da mye bedre enn en Nolan på 75%? Eller sidestiller du dem?
Nolan har vel allerede begynt å legge på seg ølmage, så må nok si at jeg tror Shearer var noen hakk mer proff.
Skulle ikke Nolan ha 5 års kontrakt? Med mine mattekunnskaper blir det til han er 34 år.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #126 på: 19. Aug. 2011, 17:15 »
Hadde man enda sett noe på prestasjonene til Nolan også, hadde du kanskje hatt et poeng.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #127 på: 19. Aug. 2011, 17:19 »
Hva er dette med at fotballspilelre behandles som pensjonister klare for grava med en gang de passerer 30? Greit nok at en karriere vanligvis ikke varer mer enn til 35-36 år, og at man fra 33-34 begynner å bli i overkant gammel for toppfotball. Men det betyr ikke dermed sagt at man er pensjonist med en gang man runder 30, og at man da er fullstendig ubrukelig, som mange har hevdet at Nolan kom til å bli, hvis han signerte en ny kontrakt som holdt han her til han var 32-33 år.

Problemet er jo selvsagt ikke at spillere er ubrukelige så fort de runder 30 år, det bør vel ingen kategorisk påstå. Problemet er risikoen man kan løpe ved å sette spillere som er rundt 30 på lange kontrakter. Det er en vesentlig forskjell her slik jeg ser det. En tommelfingerregel for min del kan være noe som at man kan binde spilleren frem til 32 på mer eller mindre normale betingelser, og deretter bør man kanskje gå på rullerende kontrakter eller prestasjonsavhengige avtaler. Så må jo dette selvsagt vurderes individuelt!

Uansett hvor mange eksempler vi finner på gode 3X-åringer så er det nok et flertall som taper seg i starten av 30 i forhold til toppnivået som gjerne kommer i 20-årene. I tillegg kommer slitasje/skader inn i bildet. Kan hende dette er en myte, har ingen statistikk, men føler dette er ganske treffende.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #128 på: 19. Aug. 2011, 17:24 »
Joakim har funnet 1 spiller som klarte seg fint, og konkluderer med at alle andre klarer det samme. Flott.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7628
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #129 på: 19. Aug. 2011, 20:22 »
Jeg reagerte på at han skrev "mange år fremover".. Hva betyr mange år da? Cahill er snart 32.. Altså 1-2 år ifra 33-34 som du nevner, Joakim... Tviler på at han holder i mange år fremover da.. Forbinder "mange år fremover" med 25-26 åringer. Bare det jeg mente.
« Siste redigering: 19. Aug. 2011, 20:25 av thomashaer »

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #130 på: 21. Aug. 2011, 02:53 »
"Mange år fremover" forbinder man vel helst med spillere i 20-årene eller yngre ja. Og jeg sier ikke at vi skal signere 30+-spillere på lange kontrakter, men prøver vel å få frem at vi ikke nødvendigvis skal være så redd for eldre spillere, selv om de ikke har noen "fremtid" i den forstand.

Shearer er bare ett eksempel på at det er mulig å prestere godt oppover 30-årene, men det er ikke dermed sagt at alle spillere er i stand til det samme. Det har jeg heller aldri prøvd å antyde.

Forøvrig har jeg vel aldri sagt at vi skal signere Cahill på noen lang kontrakt heller?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #131 på: 06. Okt. 2011, 18:52 »


Edinson Cavani. Har egentlig aldri hatt sansen for ham, i likhet med visse andre uruguyanere, men for en vanvittig god avslutter han er. Ble for en stund siden også overrasket over at han kun er 24 år. Mente han var mye nærmere 30.

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #132 på: 06. Okt. 2011, 20:26 »
Hva med Di Natale da? Ble vel ikke god før han var i slutten av 20-årene, og er vel 34-35 nå?
Han er i mine øyne en av verdens beste spisser.
Den biologiske klokken tikker forskjellig fra person til person.
If it has tits or wheels, count on problems!

SvampeBoB

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 394
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #133 på: 24. Okt. 2011, 23:55 »
hmm, vi har da ganske mange tilfeller av spillere som har spilt på høyt nivå langt forbi 31-32. Bare sånn of the top of my head her, Paolo Maldini, Alessandro Costacurta, Ryang Giggs, Pauls Scholes, Alan Shearer, van der Saar... Kunne sikkert nevnt i fleng med flere, men orker ikke grave dypere i hodet akkurat nå.

Det at folk er over 30, er ikke nødvendigvis et minus. ALLE lag trenger rutine, men nå har jo en del av disse lagt opp da selvfølgelig. (Og ikke var det ment at vi skulle kjøpe de heller).
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #134 på: 02. Jan. 2012, 20:25 »
Jeg kunne tenkt meg Gareth Bale og Arjen Robben. Tror de kunne løst noen av ving-problemene vi har.
Same old Shearer, always scoring!