20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Supporterklubben 2011/12 - bli medlem eller forny nå!  (Lest 33488 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Supporterklubben 2011/12 - bli medlem eller forny nå!
« Svar #15 på: 15. Juni 2011, 20:03 »
Det er selvfølgelig forskjell på en nysyartet supporterklubb, og en som har vært i drift en stund. Det er ikke sikkert medlemstallene var helt reelle, nei. Men jeg tror ikke det ble trikset noe så vanvittig med tallene, at de for eksempel skrøt på seg mer enn dobbelt så mange medlemmer som de hadde.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Supporterklubben 2011/12 - bli medlem eller forny nå!
« Svar #16 på: 15. Juni 2011, 20:12 »
Quick question: På skjemaet står det kommune. Er det meningen at det skal være poststed, eller er kommunen du bor i relevant på noen som helst måte?

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Supporterklubben 2011/12 - bli medlem eller forny nå!
« Svar #17 på: 15. Juni 2011, 20:27 »
Satser på det.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Supporterklubben 2011/12 - bli medlem eller forny nå!
« Svar #18 på: 15. Juni 2011, 20:46 »
Tror hvis man stenger av forumet til kun medlemmer at man hadde fått et lite rush med innmeldinger. Flere her som ikke klarer seg uten en tur innom her daglig :P

Jon87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 585
    • Vis profil
Sv: Supporterklubben 2011/12 - bli medlem eller forny nå!
« Svar #19 på: 15. Juni 2011, 20:53 »
Tror hvis man stenger av forumet til kun medlemmer at man hadde fått et lite rush med innmeldinger. Flere her som ikke klarer seg uten en tur innom her daglig :P

Samme tanken har slått meg. Eventuelt om bare medlemmer har lov til å poste på siden.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Supporterklubben 2011/12 - bli medlem eller forny nå!
« Svar #20 på: 15. Juni 2011, 23:10 »
Christian: Vi har faktisk et familiemedlemskap-tilbud.

Sitat
Familie- og barnerabatt
Familiemedlemmer betaler kun 200 kr per medlemskap. Hvis f.eks. to brødre ønsker å melde seg inn trenger de da bare å betale 400 kr. Barn under 12 år får medlemskap i TAN for kun 150kr – uavhengig av om familiemedlemmer er meldt inn eller ikke.

Og du har nok rett i at mange medlemmene er boter. Tipper at ca 800 av medlemmene er reelle. Men mange av dem er nok ikke aktive.

Andy: Har tenkt litt på det, men det er både fordeler og ulemper ved å stenge forumet.
Fordeler: Gulrot for medlemmene, flere som melder seg inn
Ulemper: Mindre reklameinntekter og mindre aktivitet på forumet som igjen kan føre til at medlemstallet synker på sikt

Torfinn: Det er poststed det er snakk om ja. Jeg har endret det i registreringsskjemaet nå for å unngå at flere lurer på det samme!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Supporterklubben 2011/12 - bli medlem eller forny nå!
« Svar #21 på: 15. Juni 2011, 23:15 »
Hvor heftige er egentlig reklameinntektene? Hvor mange medlemmer ekstra trenger vi for å tjene inn det?

Både Villa og West Ham har vel stengt forum, og ser ut til å ha greie medlemstall.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Supporterklubben 2011/12 - bli medlem eller forny nå!
« Svar #22 på: 16. Juni 2011, 00:08 »
Det er et godt spørsmål, Andy. Vi tjener ca 600-700 i måneden på reklame, og 60 % av inntektene kommer fra forumet (ca 350). Hvis aktiviteten synker med 30 % i forumet så vil vi tape ca 1000 kr i året, og da trenger vi bare 4-5 medlemmer ekstra for å tjene det inn. Jeg innser med andre ord at synkende reklameinntekter ikke betyr særlig mye.

Jeg er mer redd for at et stengt forum vil føre til færre brukere, mindre aktivitet og mindre blest rundt Newutd.no og Toon Army Norway. Men vi kan jo prøve, og sette en dato (f.eks. 1. august) for når forumet stenges slik at det i hvert fall blir en del folk igjen her inne. Og hvis vi fortsatt har åpen LESING av forumet så kan det være at dette blir en god deal for oss.

Åpner en debatt i forumet nå siden at dette er en ganske viktig diskusjon!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Supporterklubben 2011/12 - bli medlem eller forny nå!
« Svar #23 på: 16. Juni 2011, 00:30 »
Jeg synes absolutt ikke at vi bør stenge noen del av forumet. Da dabber nok interessen min for siden ganske så drastisk. Og jeg har betalt medlemskap for 3. året på rad, så har ikke noe med at jeg skal snylte meg innpå her.

Vi har vel hatt besøk av andre fans her også, da spesielt "mindre hyggelige" mackems. ;) Men også noen andre fans. Synes det har vært artig med kommentarer fra andre fans.

Veit ikke helt hvordan jeg skal argumentere for meg i denne saken, og den har vel vært oppe til diskusjon før. Jeg sier som da, at jeg er klart i mot stenging av forumet (Weiseth-style), og heller satse på å utvikle supporterklubben videre! For med den gjør du en kjempejobb!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Supporterklubben 2011/12 - bli medlem eller forny nå!
« Svar #24 på: 16. Juni 2011, 18:15 »
Det er et godt spørsmål, Andy. Vi tjener ca 600-700 i måneden på reklame, og 60 % av inntektene kommer fra forumet (ca 350). Hvis aktiviteten synker med 30 % i forumet så vil vi tape ca 1000 kr i året, og da trenger vi bare 4-5 medlemmer ekstra for å tjene det inn. Jeg innser med andre ord at synkende reklameinntekter ikke betyr særlig mye.

350 kr på den banneren hver månede?

Du bør selge inn reklame til den nettsiden her i så fall, potensialet er enormt med en så stor brukermasse og antall sidevisninger som dette forumet mest sannsynlig har. 2000-2500 pr/mnd bør være sannsynlig.

Skjønner at kapitalisering av nettsiden ikke skal være førsteprioritet, men når banneret er der uansett, så bør du/dere gjøre mest mulig for å fremskaffe penger fra den.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Supporterklubben 2011/12 - bli medlem eller forny nå!
« Svar #25 på: 16. Juni 2011, 21:04 »
Jeg har betalt etter at diskusjonen startet, men det er kun fordi jeg ikke har hatt råd før nå. Det har vært planen hele tiden.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Jon87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 585
    • Vis profil
Sv: Supporterklubben 2011/12 - bli medlem eller forny nå!
« Svar #26 på: 16. Juni 2011, 21:10 »
Jeg betalte igår, grunnet det fantastiske maset  :P Hadde det ikke vært for dette, ville jeg sikkert ventet en uke... eller to eller tre  ;) Men hadde helt klart bestemt meg for å melde meg inn uansett, så mye arbeid Nordin og andre legger ned her, så skulle det bare mangle!

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Supporterklubben 2011/12 - bli medlem eller forny nå!
« Svar #27 på: 16. Juni 2011, 21:10 »
Ja, enig der. Måtte bare presisere at betalingen min ikke kom som en resultat av diskusjonen ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Supporterklubben 2011/12 - bli medlem eller forny nå!
« Svar #28 på: 16. Juni 2011, 21:38 »
Det hadde vore interessant å sett om diskusjonen har gitt nokon ringvirkninger.

Ja, ca 10 nye på 24 timer (mot 1-2 normalt sett). Regner med at flere får fingen ut når tilbudet blir publisert :) Alt som gjenstår er å få medlemskortene i hus (sendes fra Kina i morgen), samt å fikse noen medlemsfordeler vi jobber med.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Supporterklubben 2011/12 - bli medlem eller forny nå!
« Svar #29 på: 16. Juni 2011, 21:41 »
Jeg betalte dagen før diskusjonene startet faktisk. :) Hehe.