20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30  (Lest 18900 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #15 på: 17. Des. 2015, 10:59 »
Dette er vel selve definisjonen på bananskall. Vi har vært temmelig elendige mot lag vi skal styre spillet mot - nær sagt som det har vært "bestandig". Og våre store stjerner sliter med å prestere mot mindre lag.
Her tenker jeg at Mitrovic må inn for Cisse, og det antar jeg skjer også. Tror kanskje også at Perez kommer inn for De Jong. Er enig i at det ikke er en dum tanke med De Jong på benk som en potensiell boksåpner utover i kampen dersom vi sliter. Vi trenger trøkk og energi fra første spark, og det gir Mitro - Ayoze oss.
Resepten her må selvsagt være å gå rett i strupen på Villa. Scorer vi et tidlig mål tror jeg ting kan bli morsomt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #16 på: 17. Des. 2015, 13:41 »
Håper (tør ikke si tror) på en reprise av Norwich-kampen, uten de to i sekken. 5-0. Hat-trick Mitrovic.

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #17 på: 17. Des. 2015, 14:29 »
Håper (tør ikke si tror) på en reprise av Norwich-kampen, uten de to i sekken. 5-0. Hat-trick Mitrovic.

Greit at man ikke skal være overtroiske i dette ateistiske samfunnet, men satan mann! Hvor lenge har du holdt med dette laget? Er det du som setter en hundrings på oss hos unibet foran hver kamp??
Skjerpings ;)
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2138
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #18 på: 17. Des. 2015, 16:45 »
Deilig at tråden startes flere dager før kamp, og ikke timer før kamp  :)

Godt jobba, Daniel!

Håper på samme lag som sist, men at i hvertfall Cisse benkes for Mitro. Perez/De Jong duellen kan diskuteres. Jeg tar gjerne begge med Colback på benken.

For de som savner litt statistikk: Newcastle slo Aston Villa 1-0 i fjor i tilsvarende oppgjør.  ;D

For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

orderud85

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 617
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #19 på: 17. Des. 2015, 19:06 »
Mer stats: vi har tapt 2 ganger siden 94 på hjemmebane mot villa...

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #20 på: 18. Des. 2015, 01:09 »
Håper (tør ikke si tror) på en reprise av Norwich-kampen, uten de to i sekken. 5-0. Hat-trick Mitrovic.

Greit at man ikke skal være overtroiske i dette ateistiske samfunnet, men satan mann! Hvor lenge har du holdt med dette laget? Er det du som setter en hundrings på oss hos unibet foran hver kamp??
Skjerpings ;)

Siden tidlig '97. Innlegget var skrevet med en viss ironisk undertone.

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #21 på: 18. Des. 2015, 06:48 »
Scorer vi først, er ikke det ikke så sykt om det blir 3,4,5-0 egentlig. Aston Villa må ha minst ett poeng og må satse framover i et slik scenario. Dette er en cupfinale for Aston Villa. De står med 6 poeng på 16 kamper. Hvis de 14 poengene som Swansea har på 17. plass er on-point for å holde plassen holder det med 34 poeng denne sesongen. Normalt sett tar bunnlagene mer poeng etterhvert, så dette er en gavmild antagelse. Aston Villa trenger altså minst 28 poeng på de siste 21 kampene om det blir tap på lørdag. Det er 1,33 poeng per kamp. Hvis det trengs 38 poeng (som er mer nærliggende å tro), trengs det et snitt på 1,52 poeng per kamp. Altså skal Aston Villa gå fra å være et elendig lag til å vinne over halvparten av gjenstående kamper. Nå tror jeg ikke spillerne på Villa sitter med kalkulator og finregner på det som en siv.ing, men de er nok smertelig klar over hvor umulig oppgaven er i ferd med å bli.

Forrige gang Aston Villa var i cupfinale tapte de forresten 4-0 ;)
Black and white since 1996

torefl

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 953
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #22 på: 18. Des. 2015, 09:29 »
Når fikk vi sist en straffe?

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #23 på: 18. Des. 2015, 09:40 »
Boxing Day mot ManUtd i fjor?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #24 på: 18. Des. 2015, 10:32 »
Boxing Day mot ManUtd i fjor?
Når fikk vi sist en straffe?

Det stemmer tror jeg. Er helt sykt. Hvem tar straffene våre egentlig, vet vi det? Er vel Cisse, men er kanskje Wijnaldum?
Black and white since 1996

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #25 på: 18. Des. 2015, 11:24 »
Når fikk vi sist en straffe?
Er vel som Kristoffer sier mot Manu sist sesong. Uten å ha hele oversikten så ble vi snytt for 4-5 straffespark forrige sesong. Er ikke ofte det blir røde kort på lagene vi møter heller.

Are

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 357
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #26 på: 18. Des. 2015, 12:12 »
Tror ikke vi taper denne, det skal ekstremt mye til, men frykter at det ender med uavgjort.

1-1 er mitt tips (Mbemba på dødball)

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #27 på: 18. Des. 2015, 12:26 »
Fryktar poengtap og ekstremt mange misbrukte sjansar for vår del ::)

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #28 på: 18. Des. 2015, 13:17 »
Håper (tør ikke si tror) på en reprise av Norwich-kampen, uten de to i sekken. 5-0. Hat-trick Mitrovic.

Greit at man ikke skal være overtroiske i dette ateistiske samfunnet, men satan mann! Hvor lenge har du holdt med dette laget? Er det du som setter en hundrings på oss hos unibet foran hver kamp??
Skjerpings ;)

Siden tidlig '97. Innlegget var skrevet med en viss ironisk undertone.

Hehe samma her:)
Jeg er klar på at Mitro må inn nå for Cisse. Ayoze for de Jong er jeg mer usikker på. Jeg elsker Ayoze, misforstå meg rett, men dette laget trenger virkelig noen som kan ta tak. Her tror jeg de Jong er god. Men det er en nøtt, absolutt...
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #29 på: 18. Des. 2015, 19:01 »
Fra nufc.com:
For the third successive meeting of these sides at SJP, both sides will have different managers: (2013/14 Alan Pardew v Paul Lambert, 2014/15 John Carver v Tim Sherwood, 2015/16 Steve McClaren v Remi Garde).

Rimelig spesielt og man skjønner litt hvordan det står til i disse klubbene. Verken kontinuitet eller selve navnene er imponerende...
Villa Park var mitt første møte med live engelsk fotball. En perle av en stadion. Syns det er litt på kanten å ha "nr 2-lag", men ingen tvil om at jeg ønsker at Aston Villa skal holde seg i PL.

Respektabel mengde norske supportere som det faktisk går an å diskutere med. Mye fordi vi selvsagt har en felles forståelse for hva angår uforløst potensiale og andre likheter klubbene mellom.
« Siste redigering: 18. Des. 2015, 19:06 av siddis »
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."