20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30  (Lest 18958 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #105 på: 20. Des. 2015, 11:50 »
Grunnen til at spillere som Anita, Colback og Dummett har "klippekort" er jo selvfølgelig mangelen på alternativer. Konkurrentene heter Mbabu eller et lag uten noen form for balanse. Det er derfor disse to posisjonene MÅ forsterkes i januar.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3028
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #106 på: 20. Des. 2015, 11:53 »
Var forholdene ganske elendige i går, skal la det unnskylde noen av prestasjonene. Vasnkelig å føre ball, og ble mange, lange oppspill. Imidlertid støtter jeg meg på mye av kritikken mot Dummett og Colback. Colback er i mange tilfeller evneveik i å finne pasningsalternativer, så det flere ganger i går. Spillere på løp med god boltreplass fikk aldri ballen, da han gikk å sosa rundt. Og igjen slipper vi motstanderen inn i kampen, faen, må slutte å være så jævlig passive når vi tar ledelsen!!! Må bare fortsette med samme spill og gå for 2-0!

For å dra frem noe positivt også, skapte nok store sjanser til å vinne kampen, og hadde de Jong putta 2-0 på alle sjansers mor, hadde det nok endt med 3 poeng i går.
« Siste redigering: 20. Des. 2015, 12:40 av Geordie »
No fate but what you make

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3028
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #107 på: 20. Des. 2015, 11:53 »
Grunnen til at spillere som Anita, Colback og Dummett har "klippekort" er jo selvfølgelig mangelen på alternativer. Konkurrentene heter Mbabu eller et lag uten noen form for balanse. Det er derfor disse to posisjonene MÅ forsterkes i januar.

+1
No fate but what you make

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #108 på: 20. Des. 2015, 14:21 »
Vanskelig bane og derfor en vanskelig kamp. Tipper at dommeren ikke var langt unna å avlyse. En stund midt i første omgang og frem mot slutten av omgangen var banen nærmest umulig. Kun flaks som avgjorde om pasningen kom frem eller ikke.

Aston Villa og Garde gjorde et godt bytte da de satte inn Gestede i pausen. Han er stor og sterk og midtstopperne våre slet voldsomt mot han. Perfekt når banen var som den var. NUFC hadde jo full kontroll frem til Gestede entret banen.

Synes også vi har litt utur. Sjanser som er meget store går mellom bena i avslutningsfasen eller ender håpløst over mål. Sjansen til De Jong er stor og det var mye nesten.
Litt utur med enkelte dommeravgjørelser også. Bacuna burde hatt gult kort for nedrivinga av Sissoko i første omgang. Da er det ikke sikkert samme mann hadde turt å stoppe overgangen der han rev ned Ayoze og fikk gult kort 10 min før slutt.

Det positive er at jeg synes Thauvin fikk vist frem litt av det som bor i han. Spennende om han fortsetter slik.

Ellers er jeg veldig enig med torfinn over her. Enkelte posisjoner er vi for dårlig besatt, både i kvalitet og i kvantitet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #109 på: 20. Des. 2015, 17:10 »
Grunnen til at spillere som Anita, Colback og Dummett har "klippekort" er jo selvfølgelig mangelen på alternativer. Konkurrentene heter Mbabu eller et lag uten noen form for balanse. Det er derfor disse to posisjonene MÅ forsterkes i januar.

Helt enig. Men når Mclaren har gitt Dummett drakt nr 3, så får det meg til å tenke at han ser noe mer i ham enn det de fleste andre gjør. Jeg velger å plassere noe av ansvaret på McLaren her. For meg, og sikkert for mange andre, var det åpenbart at formasjonen han valgte i begynnelsen av sesongen ikke ville fungere.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #110 på: 21. Des. 2015, 09:58 »
Tror mye vil løse seg den gangen vi får andre kvaliteter enn kun de Anita, Colback og Tiote står for inn sentralt. Laget skriker etter en dyptliggende playmaker som kan styre spillet i matcher som denne.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #111 på: 21. Des. 2015, 10:37 »
Jepp, Kristoffer. Det er også etter mitt skjønn den klart viktigste spillertypen å få inn.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #112 på: 21. Des. 2015, 17:01 »
Jepp, Kristoffer. Det er også etter mitt skjønn den klart viktigste spillertypen å få inn.

Pluss en venstreback.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #113 på: 21. Des. 2015, 23:52 »
En venstreback er ikke i nærheten av like viktig som en skikkelig ballsentral. Sånn er det bare. Vi er helt avhengig av noen med skikkelig kreativitet og pondus, slike spillertyper er ofte drivkreftene bak ethvert godt lag. Dessverre er de åpenbare alternativene få og kostbare.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3028
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #114 på: 22. Des. 2015, 01:45 »
En venstreback er ikke i nærheten av like viktig som en skikkelig ballsentral. Sånn er det bare. Vi er helt avhengig av noen med skikkelig kreativitet og pondus, slike spillertyper er ofte drivkreftene bak ethvert godt lag. Dessverre er de åpenbare alternativene få og kostbare.

Det ene utelukker ikke det andre. Lov med to tanker i hodet.
No fate but what you make

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #115 på: 22. Des. 2015, 08:25 »
Syns vel kanskje en mann som kan sette Colo på benk er like viktig som venstreback. Dog - jeg er enig i at både stopper og venstreback er viktige spillere å få inn ved siden av ballsentral. Men ballsentral er det klart viktigste for å heve laget vårt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #116 på: 22. Des. 2015, 09:16 »
1. Solid sentral midt (et tomrom som har stått åpent siden Cabaye dro)
2. Venstreback med offensive fibre
3. Midtstopper. På tide at Colo blir litt pressa. Hvem vet, kanskje han kvikner til hvis klippekortet går ut på dato?
4. Spiss. Blir for dumt at Cisse skal være vår go-to guy hvis ikke Mitro har dagen (eller, gud forby, skal starte i stedet for Mitro).

Felles for alle punktene: få inn spillere vi VET takler PL, og som kan komme rett inn i laget og gjøre en jobb. Ikke spillere som kanskje funker om en sesong eller to. Vi trenger umiddelbar effekt, ellers kjenner jeg nedrykksspøkelset komme løpende mot oss.

Mange andre plasser som kunne treng forsterkning, men dette er min prioritering. Tror ikke mer enn ett av disse punktene blir oppfylt, og tror dessverre ikke det er midtbaneplassen. Har en stygg følelse av at ledelsen mener Colback, Anita og Tiote er gode nok, og tror ikke det kommer inn noen nye før en av disse drar.