20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10  (Lest 31698 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #255 på: 04. Okt. 2010, 16:19 »
Med fare for å banne i kjærka: Synes Man. City reviewet (http://www.mcfc.co.uk/News/Match-reports/2010/October/City-v-Newcastle) var meget rettferdig faktisk. Man må jo selvsagt påregne noe blåmaling, akkurat som vi ser ting i svart/hvitt :)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Mrs Poppins

  • Gjest
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #256 på: 04. Okt. 2010, 16:26 »
Det var ein skikkleg grisetakling av De Jong, og som ein påpeikar før meg. Hadde dette vore Barton på for eksempel Tevez hadde du skreke høgt på raudt kort og 10 kampars karantene minst!
Shitty var heldige som fekk med seg alle 3 poenga, men det er berre og gratulera.

hva vet du om hva jeg hadde gjort dersom situasjonen var omvendt? forøvrig interessant å se newcastle-fansen kalle de jong en grisespiller all den tid barton spiller for laget deres...
en annen ting som fascinerer meg er det faktum at newcastle-fansen reagerer så voldsomt mot tacklingen til de jong, som faktisk ikke var tilsiktet og langt mer formildende en eksempelvis tacklingen til henry mot wigan.

reaksjonene da slagene fallt mellom carroll og taylor var jo langt verre en tacklingen til de jong. her snakker vi om tilsiktede voldsepisoder med en handling der de bevisst gikk inn for å skade så alvorlig som mulig. likevel reagerte newcastle-fansen nærmest med et skuldertrekk da dette hendte.
city hadde en sammenlignbar epidode mellom barton og dabo, der klubben reagerte knallhardt og nærmest avskjediget vedkommende som begikk voldshandlingen.

mye dobbeltmoral ute å går i newcastle, såpass har jeg hvertfall skjønt.


boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #257 på: 04. Okt. 2010, 16:42 »
Du er en gedigen klovn, sånn at du er klar over det.

Alle vet om Barton's fortid, men jeg har enda ikke møtt en Newcastle supporter som hyller Barton's fortid. Utrolig lite hyggelig fortid, og at Barton har vært en ufyselig fyr er det null tvil om, det har han også innrømmet selv. Men han er dog en forandret person i dag. Og om han fremdeles hadde vært stokk dum hadde jeg, samt veldig mange andre, ønsket han ut av laget.

Men De Jong. Hva skal man si om han? Det her er ikke første gang de Jong er mongoloid i år, og det kan du ikke nekte for.
Og om du bruker øynene dine og leser folks poster vil du selv se at folk har snakket om skrekktaklingen til Henry, og så og si alle er enig i at det er en styggere takling enn De Jong's, samt at han har vært en gris tidligere i år også. Men mener du virkelig at vi skal hyllde De Jong fordi Henry's takling var værre? Hva slags piss er det? Begge suger lut og begge burde få trøbbel pga. det her.
Ser også at flere nederlendere reagerer på de Jong, mens en stor det av City-supporterne som jeg har pratet med etter kampen hyller De Jong som helt.
Forkastlig!


Over og ut. :)
Nei.

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #258 på: 04. Okt. 2010, 16:42 »
en annen ting som fascinerer meg er det faktum at newcastle-fansen reagerer så voldsomt mot tacklingen til de jong, som faktisk ikke var tilsiktet og langt mer formildende en eksempelvis tacklingen til henry mot wigan.
Hvorfor fasinerer det deg at vi er mer opptatt av en takling som skjedde i går (og kvestet vår kanskje beste spiller) enn en helt annen takling?
reaksjonene da slagene fallt mellom carroll og taylor var jo langt verre en tacklingen til de jong. her snakker vi om tilsiktede voldsepisoder med en handling der de bevisst gikk inn for å skade så alvorlig som mulig. likevel reagerte newcastle-fansen nærmest med et skuldertrekk da dette hendte.
Her snakker vi om en intern sak som omhandler helt andre ting en fotball. Det var også i en periode hvor klubben ikke trengte å blåse opp alle problemene vi hadde ifm nedrykket osv og de fleste er vel i dag enige om at klubben håndterte den saken helt glimrende.
city hadde en sammenlignbar epidode mellom barton og dabo, der klubben reagerte knallhardt og nærmest avskjediget vedkommende som begikk voldshandlingen.
Ingen som benekter at Barton *var/kunne være* en grisespiller. Men han har ikke vist sånne takter på lang tid. Tvert i mot. I kampen mot Blackpool fikk Barton knotter, albuer og annet fra Blackpool i 90 minutter uten ett kny. Barton virker reformert og jeg har en følelse av at flere klubber misunner oss ham akkurat nå. Forøvrig helt uinteressant hva Manchester City gjorde "en gang i tiden" i denne sammenhengen.
mye dobbeltmoral ute å går i newcastle, såpass har jeg hvertfall skjønt.
Javel? Vi er da normalt såpass ærlige her på forumet at vi ville innrømt om vi ikke hadde fortjent noe. Noen av oss kanskje ikke før dagen etter, men de fleste er såpass oppegående at vi ikke gjør annet enn å mene noe. Fotball er følelser og de kommer oftere til utløp ved de store skuffelsene (som tap i en kamp vi *nesten* vant og hvor vi i tillegg opplever avgjørende feildømming og 6 månder tap av en av våre beste spillere) og de store overraskelsene (som Aston Villa seieren). Da er følelsene mer utenpå enn vanlig. Likevel, om ikke man er jordnær når man velger å være NUFC supporter så blir man det over tid.
« Siste redigering: 04. Okt. 2010, 16:44 av ElvenKind »
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Ipt

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 518
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #259 på: 04. Okt. 2010, 16:44 »
Du må dømme utifra dagens situasjon, og nå viser Barton seg som en helt annen spiller. Han virker roligere, og mye mer profesjonell. Du kan ikke dømme en mann for tidligere synder, som han har blitt straffet for. Du har all rett til å mislike han, men per dags dato er han ikke en stygg spiller, bare hard.

Se på denne videoen som ble lagt ut i kamptråden av Kjartan:

Når det gjelder episoden med Carroll og Taylor, så vet vi lite om hvilken oppvask det har vært. Kanskje like greit å holde saken intern, og jeg ser ikke bort fra at skylden kan fordeles på begge spillerne, om enn noe ulikt, noe som ikke var tilfellet i City.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #260 på: 04. Okt. 2010, 17:27 »
Hva er egentlig poenget med å plutselig komme hit etter at City har slått Newcastle og kalle oss dobbeltmoralister? Hvorfor er det så viktig for deg som City-supporter å komme hit dagen etter at dere har slått oss, og begynne å rakke ned på hvordan vi omtaler kamplederen og kampen, og hvorvidt vi hadde fortjent ett eller flere poeng?

Hva er det du ønsker å oppnå?
Og hva er greia med å dra opp Carroll/Taylor-episoden? Hva vet du om hva som har skjedd og ikke skjedd der?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #261 på: 04. Okt. 2010, 17:40 »
Når det er sagt, taklingen til De Jong var ikke sånn kjempestygg, men den var unødvendig, og den var farlig. Og det er MINST frispark og gult kort. Det er et absolutt minimum vi bør kunne forvente å få der.

Straffesparket dere fikk var diskutabelt. Det største problemet er at hendelsen skjedde UTENFOR 16-meteren. Og ikke minst det faktum at Atkinson tar avgjørelsen om å blåse straffe helt alene, uten å så mye som titte bort på sin assistent på linja, som garantert hadde en mye bedre posisjon for å se den situasjonen. Både selve taklingen og om den var inne eller ute.

Det er alltid avgjørelser som går begge veier. Alle dommere gjør feil, og noen dommere er veldig inkonsekvente. Men problemet med Atkinson var at han gjorde så mange, så åpenbare feil i Newcastles disfavør. Og minst én av disse var direkte matchavgjørende. Ja, nettopp. Å ikke blåse en ÅPENBAR straffe til Newcastle på stillingen 2-1 under ti minutter før slutt, var selvfølgelig avgjørende for utfallet av kampen.

Og joda, dere var forsåvidt det førende laget i kampen, og skapte flest sjanser. Men det handler også om å ta vare på disse sjansene. Det hjelper ikke om du produserer 20 målsjanser og ikke scorer ett eneste mål. Scorer du ikke, så har du heller ikke fortjent å vinne. Vi fortjente ikke å vinne mot Blackpool fordi vi ikke tok vare på sjansene våre. Men blodig urettferdig føltes det allikevel. Og det var uten tvil et ran.
Gårdagens kamp var en kamp som kunne vippet begge veier, uten at det hadde vært ufortjent. Vi kunne avgjort kampen til vår fordel, om vi hadde vært sterke nok til det. Og det hadde vært fortjent. Dere fikk litt hjelp, men greide likevel å få inn det avgjørende målet. Honnør til City for dette, og sånn sett kan man selvfølgelig si at dere fortjente de tre poengene. Men det hadde samtidig vært like fortjent om lagene hadde delt poengene. For City var ikke så mye bedre enn Newcastle, verken i banespillet eller i form av sjanser og scoringer.

Dommeren ble dessverre den som avgjorde kampen i Citys favør. Det er aldri fortjent, uansett hvordan man vrir og vender på det. Dommeren skal helst være usynlig, og dommeren skal ikke være den som avgjør kamper, og minst av alt med åpenbare feilavgjørelser.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #262 på: 04. Okt. 2010, 17:55 »
Når det er sagt, taklingen til De Jong var ikke sånn kjempestygg, men den var unødvendig, og den var farlig. Og det er MINST frispark og gult kort. Det er et absolutt minimum vi bør kunne forvente å få der.

Enig i dette. Taklinga var unødvendig, men eg synest reaksjonane her inne rett i etterkant var voldsomme. Og eg vil tru at dei i altfor stor grad var farga av at Ben Arfa (og også nettopp han) vart skada såpass alvorleg, og at De Jong har ei forhistorie. Raudt kort hadde vore for strengt etter mitt syn. 

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #263 på: 04. Okt. 2010, 18:26 »
Forskjellen på Dabo og Barton saken kontra Taylor og Carrol saken var at den første ble alvorlig nok til at det ble straffesak, den siste ble aldri noe utav... så det er nok mer eller mindre til den historien en hva vi vet.

Jeg lar min mening om De Jong stå uten kommentar, lar heller de nederlandske Journalistene få min stemme.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #264 på: 04. Okt. 2010, 18:39 »
Dere kan få si og mene hva dere vil om taklingen. Men fakta er at en takling som ender med dobbelt beinbrudd, er en stygg takling. Mer er det ikke å si om den saken.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #265 på: 04. Okt. 2010, 18:42 »
Sjekk dette bildet og se hvor ballen er. For jævli!


Ipt

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 518
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #266 på: 04. Okt. 2010, 18:54 »
Sjekk dette bildet og se hvor ballen er. For jævli!



Er ikke det rett etter at han allerede har truffet ballen?
Men ja den er stygg, uannsett om han treffer ballen først.

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #267 på: 04. Okt. 2010, 19:09 »
Dere kan få si og mene hva dere vil om taklingen. Men fakta er at en takling som ender med dobbelt beinbrudd, er en stygg takling. Mer er det ikke å si om den saken.

Kva med Kirk Broadfoot og Antonio Valencia?

-
For øvrig meiningslaust å ta dette vidare. Dei etterspela som er moglege å ta har blitt tatt. Alle, med unntak av City-supportaren, er enige om at taklinga var unødvendig. Eit par av oss stiller spørsmålet om kor vidt det var tilsikta, men that's it.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #268 på: 04. Okt. 2010, 19:12 »
Når man ser historien til De Jong, så er det vel ikke så rart om man tenker at dette var tilsiktet. Finnes da masse knallharde fotballspillere som aldri påfører motstanderen slike skader.

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #269 på: 04. Okt. 2010, 19:45 »
Jojo, heilt fair.

Så lenge ein ikkje utelukkande brukar historia til å bombastisk hevde noko ingen av oss veit svaret på; om det var tilsikta eller ikkje. Eg trur ikkje det var tilsikta, men aksepterer og forstår at folk trur det motsette etter ei unødvendig takling som set ein av våre (og ikkje kven som helst, heller) ut av spel i lang tid.