20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10  (Lest 31828 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #30 på: 03. Okt. 2010, 12:29 »
Jeg vil gjerne ha bevis fra deg på den påstanden din om at Nolan løper minst utpå der, Inspector. Jeg har sett Nolan live noen ganger, og jeg sin synes han har en formidabel innsats.

Uansett, jeg ser hvilke begrensninger Nolan har jeg også, men du burde åpne øya litt å se på hva han gir til laget også. Mye av grunnen til at jeg vil bruke Nolan sentralt er jo også fordi jeg har mer tro på Ben Arfa ute på siden.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Matsaran

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 591
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #31 på: 03. Okt. 2010, 12:33 »
at raylor bær spille istedet for routledge er vel helt klinkende klart! innlegg til carroll og nolan? eeeeh ja takk?

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #32 på: 03. Okt. 2010, 12:38 »
Da snur jeg på flisa og spør hva han faktisk gir til laget i oppbygning av spill og fordeling av baller? Utenfor 16m er han fullstendig ubrukelig. Og det blir jo helt feil for en som skal være offensiv midtbane. Han skal jo være den som skaper spillet, ikke hindrer det. Til nå i år har Nolan 0 assists. Noe som er absurd med tanke på den posisjonen han spiller i.

Det er viktig å poengtere at jeg synes Nolan i utgangspunktet er en god spiller. Men akkurat nå er han alt for stillestående pga at han har blitt for kraftig.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #33 på: 03. Okt. 2010, 12:53 »
I den defensive delen av spillet, er han først i presset og gjør en veldig god jobb der. Han er dessuten også flink til å jage andreballer, eller for den saks skyld avlaste Carroll i lufta fremme når det f.eks kommer utspill. Mange tenker nok at det er snålt å ha en kriger i den offensive midtbanerollen, men det er ikke så uvanlig som mange tror. Det å ha en fremme som hele tiden jager motstanderen, gjør at de sentrale midtbanespillerene får en vanskeligere jobb enn normalt. Mot Aston Villa, så var Nolan helt eksepsjonell her, og de kom seg omtrent ikke gjennom vårt sentralledd med ballen i behold. Ubrukelig? Absolutt ikke.

Offensivt så er han for dårlig i pasningsspillet, det er det liten tvil om. Offensivt så er styrken hans å score mål, vinne dueller, også er han lur i bevegelsene og kommer på fine løp inn i boks. Han er en målscorer, og vi vet alle her at det er ikke mange av våre midtbanespillere som er en trussel på mål.

Slik som Nolan spiller nå, så tar han også litt av presset vekk fra Carroll ved at de er to der fremme som kan vinne dueller. Defensive kvaliteter og målfarlighet. Ikke minst kan vi ta med det mentale aspektet, han er en skikkelig vinnertype. At han er kaptein, skal ikke brukes som argument, man er ikke fredet selv med kapteinsbindet.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #34 på: 03. Okt. 2010, 13:15 »
Sorry, men jeg ser ikke Nolan jage så mange 2. baller. Han er god å ha på defensive dødballer, det er jeg enig i. Og ja han er flink til å ta løpene i boksen, men har blitt avblåst for mange ganger pga offside. Det er ikke mange lag som har en kriger i den offensive rollen, men det er mange som har bevegelige spillere i den rollen, i stand til å jage ball og hindre oppspill. Men den rollen klarer ikke Nolan å fylle. Han er for treig.  Det er bare å se når han får ballen i den offensive delen også. Fordi han er så treig klarer han ikke å vende opp, dermed får han mann i rygg og klarer ikke  å gjøre noe annet enn å slå støttepasning. Ben Arfa er den eneste mannen på laget med virkelig driv med ballen. Hvis han spiller sentralt, kan han i mye større grad sette fart med ballen mot forsvaret. Da må motstanderen støte, og det skaper hull. Da har Arfa muligheten til å tre ballen ut på vingene som da evnt kan skjære gjennom i 16 meteren, evnt slå innlegg til Carroll.

Med Nolan på banen skjer kun en ting, og det er poling. Carroll får alt for mye juling. Og det skjer pga en ting. Fordi Nolan ikke springer i bakrom, kan 2 de to midstopperne hele tiden konsentrere seg om å å ta ut Carroll. Å bruke både Nolan og Carroll på topp kan rettferidiggjøres hvis innleggene kommer hele tiden. Men det gjør de ikke. Dermed må vi spille med Ben Arfa på topp slik at det blir flere spillmuligheter. Variert spill er nøkkelen til å komme gjennom et forsvar.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #35 på: 03. Okt. 2010, 13:17 »
Ifølge N-O høljer det i Manchester. Snakk om at kampen kanskje blir avlyst.

EDIT: Dommeren har akkurat sjekket banen. Den er visst ok. Kan være ok for oss at det er dårlige spilleforhold forøvrig.
« Siste redigering: 03. Okt. 2010, 13:20 av InspectorC »

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #36 på: 03. Okt. 2010, 13:22 »
Ryktene sier Carroll på benken.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #37 på: 03. Okt. 2010, 13:26 »
Synes du har fått litt for mye saft på dømmekrafta her.. Du ser ikke at Nolan jager mye andreballer og har en formidabel innsats der fremme? Se en kamp live, eller prøv å hold et ekstra øye til han uten at du har en negativ innstilling til han fra avspark  :)

Jeg prøver ikke å argumentere for at han er en jævla god spiller, men jeg prøver å belyse det han gir til laget. Det er kanskje ikke så synlig alltid, men i mange kamper denne sesongen, så har han vært verdifull for oss.

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #38 på: 03. Okt. 2010, 13:28 »
Kan være greit å hvile Carroll også. Han har ikke vært 100% i det siste. Mot Villa og Scum var han ekstremt bevegelig. Men ankelskaden har gjort ham smårusten på den fronten. Sholadinhio er jo enten en forbannelse eller en velsignelse, som vi så mot Chelski. La oss håpe at han fortsetter i den stilen. Da kan vi fort vinne kampen. City er gode bakover, men synes de skaper lite fremover. Mye faller på skuldrene til Tevez og Johnsen. En skikkelig drittbane kan medføre at Tevez vil slite i mye større grad siden at han liker at ballen går langs bakken.

SuperAlmeida

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1939
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #39 på: 03. Okt. 2010, 13:46 »
Dagens XI:
Krul; Perch, Coloccini, Williamson, Enrique; Gutierrez, Tiote, Barton, Ben Arfa; Nolan; Ameobi.
Faen hvorfor starter Perch igjen. Vil heller se Raylor.  >:( Ellers greit lag.  ;)
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #40 på: 03. Okt. 2010, 13:48 »
Klager faktisk ikke. Viktigste for meg var at Routledge er vraket. Jonas tror jeg kan være mye bedre på høyrekanten hvor han får slå inn med rette foten. Og Perch kommer til å bidra mye fremover og Jonas ditto bakover. Routledge er jo til tider lite flink til å hjelpe til defensivt.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #41 på: 03. Okt. 2010, 13:49 »
Dagens XI:
Krul; Perch, Coloccini, Williamson, Enrique; Gutierrez, Tiote, Barton, Ben Arfa; Nolan; Ameobi.
Faen hvorfor starter Perch igjen. Vil heller se Raylor.  >:( Ellers greit lag.  ;)

Raylor kan ikke spille høyreback. Han er ikke hurtig nok. Det så vi mot Chelski hvor han virkelig var ute å kjøre i et par situasjoner. I tillegg er han ikke sterk nok fysisk.

Matsaran

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 591
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #42 på: 03. Okt. 2010, 13:54 »
Klager faktisk ikke. Viktigste for meg var at Routledge er vraket. Jonas tror jeg kan være mye bedre på høyrekanten hvor han får slå inn med rette foten. Og Perch kommer til å bidra mye fremover og Jonas ditto bakover. Routledge er jo til tider lite flink til å hjelpe til defensivt.
helt enig.. var det en ting jeg ville se på dette laget, så var det routledge ut... har fått mange sjanser uten å tatt vare på dem, da er det ikke no poeng i å benke gutierrez! flott flott

Matsaran

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 591
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #43 på: 03. Okt. 2010, 13:57 »
carroll sliter med skade? siden han er benket?

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #44 på: 03. Okt. 2010, 14:00 »
Taktiske grunner i følge journalistene på Twitter. Direkte latterlig!