20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10  (Lest 31820 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

trondie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 397
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #15 på: 02. Okt. 2010, 15:21 »
Spørs om vi får noe ut av denne kampen,1 poeng hadde vært kjempe,men det er virkelig i neste kamp hjemme mot wigan som blir viktig. får vi ikke alle 3 poengene der så begynner jeg og bli bekymret. kan ikke tape flere poeng mot lagene vi skal ha under oss i slutten av sesongen.

Perch og Nolan har ikke imponert meg noe denne sesongen og håper Hughton
tør å sette de på benken en kamp. Tror Ben Arfa ville klart seg mye bedre i den posisjonen da han alltid tar med seg ballen innover i banen når han spiller wing.
R.Taylor vil jeg ha inn for Perch da Taylor er mer med fremover på banen,og har bedre innlegg. Men alle har jo sine meninger:D


helt enig:)


Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #16 på: 02. Okt. 2010, 15:37 »
Trur Raylor har for liten aksjonsradius til å klare seg betre enn Perch på høgrebacken. Har dog eit ønske om å få sjå han på høgrekanten. Vi må få igang innlegg frå kant igjen, og der er Raylor fleire hakk kvassare enn både Jonas og Routledge. Ved hjelp av Perch si hurtigheit og villige overlappar (har ikkje blitt utnytta godt nok av Routledge), kan ein håpe at tapet av tempo ikkje vil hemme Raylor veldig. Å få til breidde blir i alle fall viktig, for sentralt på midten vil vi få det knallhardt. Er redd Ben Arfa kan få ein veldig stri tørn i morgon, men har likevel lyst til å sjå han i Nolan-rolla då.

Held vi tett bakover, og får med Carroll inn i kampen (forhåpentlegvis gjennom bra distribusjon frå kant), kan vi kanskje få eit godt resultat. Klarer vi ein av tinga kan vi kanskje få oss eit heldig poeng. Klarer vi ingen av tinga, ja så blir det nok stygge siffer.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #17 på: 02. Okt. 2010, 21:03 »
Veldig enig, Hans! Spesielt angående tanken med Raylor på høyreving. Vil gjerne se den høyrefoten både i åpent spill og ved dødballsituasjoner. Da er han faktisk en potensiell direkte og indirekte matchvinner.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #18 på: 02. Okt. 2010, 23:28 »
Men har Raylor dribleferdighet og fart til å komme på innleggshold på høyrekanten i PL, er veldig skeptisk til det.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #19 på: 02. Okt. 2010, 23:56 »
Men har Raylor dribleferdighet og fart til å komme på innleggshold på høyrekanten i PL, er veldig skeptisk til det.
Som noen har nevnt tidligere, så trenger man ikke nødvendigvis fart og teknikk for å komme til innlegg. Bare å se på Beckham det. Har man en back som er flink til å komme på overlap og gir kantspilleren rom og tid til å slå innlegg, så kan det være perfekt det!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #20 på: 03. Okt. 2010, 00:11 »
Jeg virker no ekstremt mongo nå. Men jeg vil se både Routledge, Jonas og Ben Arfa på banen samtidlig. Jeg tror at Ben Arfa er best om han kan gjøre "hva han vil". Altstå dra seg ut mot venstre, høure og rett frem.

Og før folk kritiserer meg. Jeg synes CH er en fantastisk trener, og uansett hva som skjer skal han få styre oss selv til siste kamp. Han virker som en FANTASTISK trener og en FANTASTISK person. Men jeg tror vi vil bli langt bedre om vi kjløer på litt offensivt. På med Jonas, Arfa på midten og Løven og Carroll på topp. Personelig tror jeg at det kunne hablit ekstremt bra,. Vi vet alle at Løven er jævlig god med litt trening, og han og Carroll på topp er jo SEX SEX SEX!!! lang vei!

men hva vet vel jeg. Er jo bare en supporter. :)
« Siste redigering: 03. Okt. 2010, 00:14 av boris. »
Nei.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #21 på: 03. Okt. 2010, 00:19 »
Løvenkrands og Carroll fungerte bra på topp i CCC, men i Premier League virker det ikke som Hughton har tro på Løvenkrands i det hele tatt. Egentlig så tror jeg Hughton gjør det riktige valget her, nemlig at Løvenkrands mangler litt på å være en god nok spiller i PL.

Kunne vært spennende å sett Ben Arfa i en hengende rolle, men jeg synes fortsatt Nolan gjør en fin jobb der med sin enorme innsats og duellstyrke. Ben Arfa får mer rom på kanten enn inne i midten, så det er også et argument for at han kanskje bør spille ute på siden.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #22 på: 03. Okt. 2010, 00:38 »
Jeg er rett og slett litt uengig med deg, Kø1. Hehehe! Jeg tror at Løven og Carroll på topp kunne gjort det stort i PL. Kanskje ikke i første eller andre kamp...men meg bittelitt tid sammen tror jeg det kunne fungert eklstremt bra.

Og jeg tror rett og slett at Afra kan gi mere på midten enn på en av kantene. Jeg tror at Jonas inn, Nolan ut og Arfa p¨å midten kunne gjort oss godt. Kjenner ikke Arfa så veldig godt, men føler egentlig at han er en spiller som trives best på midten, hvor han har ekstremt mange muligheter, både passningsmessing og raidmessing.

Men som sagt, jeg tror på CH og jeg tror at han vet enda bedre enn meg. Så om han mener vi burde spille sånn og sånn så regner jeg med at det er riktig. Regner med at han får med seg en del jeg ikek får meg meg. :)
Nei.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #23 på: 03. Okt. 2010, 01:07 »
Slik vi spiller nå om dagen, hvor vi slår en del langt, satser mye på dueller og tøft spill så ville Ben Arfa fått det tøft bak Carroll. Dessuten ville vi tapt flere av duellene ved å ikke ha Nolan der fremme. Det er trangere i midten og vanskeligere å skape rom og utfordre spillere. Derfor bør Ben Arfa være på kanten, fordi han der vil få muligheten oftere til å utfordre en mot en. Han har også en bra innleggsfot, bare se på hvor elendig innleggskvaliteten er på Routledge og Jonas. Det handler ikke bare om å måke inn alt av spillere med fart og ferdigheter, man trenger også de som gjør grovjobben, den jobben som er litt usynlig. Det tar Nolan seg av! Nolan får ufortjent mye piss for innsatsen sin, og da tror folk med en gang at han er rævva. Fair enough at du og andre ikke synes han gjør en god nok jobb, men det er jeg helt uenig i. Nolan er også en måljeger, og det er naturlig å tro at både han og Carroll vil ligge på rundt 10 scoringer i PL denne sesongen, noe som er uvurdelig for laget vårt. Routledge og Jonas finnes ikke målfarlige.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #24 på: 03. Okt. 2010, 10:11 »
Det er ikke vits å ha Nolan på topp sammen med Carroll av flere grunner a) Han springer for lite. Nolan har ikke løpskapasistet til både å være en ekstra mann på midten og en støtte til Carroll. Ergo ender han opp med å bli ingen av delene. Han er den som springer minst på laget vårt, likevel er han den som har blitt avblåst mest for offside i hele PL b) han er ikke kreativ; hele poenget med en 4-5-1 formasjon er å ha en klassisk nr 10 spiller bak spissen som har stor aktivitetsradius og i stand til å fordele ballen både til kant og ikke minst til spissen. I tillegg må en slik spiller være rask nok til å forflytte seg etter slik at han selv kommer i scoringsposisjon. Det evner ikke Nolan så lenge han ikke får innlegg fra kant. c) det er bortkastet å spille med to tankere på topp når innleggene likevel ikke kommer d) det er totalt skivebom av en taktisk vurdering å be Williamson pole opp på Carroll siden Nolan ikke er i stand til å jage evnt stusser uansett. d) Arfa på kant innebærer en ubalanse i laget fordi han trekker mye inn. Kan rettferdiggjøres så lenge det er bevegelse på topp, ,men det er det ikke. Carroll får alt for mye juling fordi stopperne kun trenger å markere ut ham. Nolan jager jo ikke bakrommet. Ergo blir det ikke de gode motsatte bevegelsene. Dvs en som møter på stuss og en som går i bakrom i Løven f.eks. Slike bevegelser er mye vanskeliger å eliminere for et forsvar enn to stillestående spisser.  Manglende bevegelser på topp gjør det også uhyre vanskelig for den sentrale midtbanen fordi har få pasningsalternativer og i tillegg så tar ikke spissene nødvendige løp for å åpne opp rom i forsvaret som vår midtbane da kan springe i. 

Årsaken til at vi nå slår langt er jo en konsekvens av at vi bruker Nolan på topp, kø1. Uten Nolan på laget får vi et større register å spille på. Da kan vi f.eks slå stikkere til Løven, innlegg til Carroll. Løven er en mester på ta rette løp, dra med seg motstandere og åpne opp rom for andre. Og det klarer han å gjøre selv om han nå er i PL. I utgangspunktet mener jeg at Nolan er en god spiller, men nå er han rett og slett for feit og treig. Han kommer til avslutningsposisjoner, til tross for sin manglende bevegelighet. Men når han ikke scorer, er han en spiller som heller bidrar til å bikke kampen i vår disfavør.

Tottenham spilte mye bedre i går da de tok ut Pavlo og kjørte Vaart inn som en offensiv midtbane i stedet for å bruke ham på kant. Ben Arfa vil også komme mye oftere i avslutningsposisjoner i en slik rolle. Mannen har jo en slegge av en annen verden. Jeg vil ikke vrake Perch fordi han har generelt spilt bra, og er mye med fremover uten at Routledge bruker ham. Derimot vil jeg vrake sistnevnte fordi han aldri klarer å legge inn. Så lenge Perch fortsetter å bli med fremover vil dette gi rom til Raylor som da kan slå sine gode innlegg. Derfor vil jeg ha følgende lag i morgen

               Krul

Perch  Colo Williamson Enrique

Raylor Barton Tioute  Jonas

             Arfa

                    Carroll

Dessverre kommer dette laget aldri til å mønstre banen i dag.

Forøvrig litt statistikk vedrørende Nolan vs Arfa.

Goals

Nolan 3, Ben Arfa 1.

Shots (excluding goals)

Nolan 12, Ben Arfa 4.

Passes

Nolan 161, Ben Arfa 67.

Interceptions

Nolan 6, Ben Arfa 7.

Tackles

Nolan 16, Ben Arfa 23.

Clearances

Nolan 4, Ben Arfa 0.

Blocks

Nolan 3, Ben Arfa 0.

Free Kicks Won

Nolan 4, Ben Arfa 2.

Free Kicks Conceded

Nolan 19, Ben Arfa 2.


Sistnevnte har kun spilt ca 2 kamper til sammen. Allerede har han flere interceptions og tackles. Dette er 2 veldig viktige faktorer i forhold til involvering i spillet og bevegelighet.  Det samme kan sies om antall frispark skapt. Her glimrer Nolan med 19-2 i sin favør hvilket kan tyde på at han er treig i de fleste situasjoner og dermed lager frispark i stedet for å skape noe. 19 frispark i mot er noe som forventes av en defensiv midtbanespiller som skal stoppe motstanderens angrep og ikke fra en såkalt offensiv og kreativ midtbanespiller.  En offensiv midtbanespiller skal jo BLI TAKLET av forsvaret til motstanderen. Her har Nolan kun fått 4, mot Arfas 2. Noe som tyder på at motstanderforsvaret ikke akkurat har hendene fulle når de spiller mot Nolan.
« Siste redigering: 03. Okt. 2010, 10:31 av InspectorC »

PatSharpX

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 33
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #25 på: 03. Okt. 2010, 11:57 »
Tror vi kan skaffe oss tre poeng i dag.
Vi har jo spilt bra på bortebane, mens City har ikke hatt noe god sesongåpning.
Det er absolutt ikke umulig, men blir nok en slitekamp.
@PatSharpX på twitter

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #26 på: 03. Okt. 2010, 12:05 »
hele poenget med en 4-5-1 formasjon er å ha en klassisk nr 10 spiller bak spissen som har stor aktivitetsradius og i stand til å fordele ballen både til kant og ikke minst til spissen.

En ting er ihvertfall sikkert, og det er at du har gått glipp av Drillos inntog i fotballen. Man kan spille 4-5-1 uten å ha en spiller konstant bak spissen som alt skal gå igjennom når vi angriper, ikke har vi noen spiller som er så god heller som kan bekle en slik rolle. Den tanken er også ganske gammeldags synes jeg.
Er det i det hele tatt noen lag som spiller slik lenger?

Jeg er enig med kø1 i at vi må utnytte styrkene til spillerne på best mulig måte, og at det er viktig å ha en spiller som Nolan som kjenner engelsk fotball godt og som kan flytte litt på seg etter hvordan spillet er. Til og med de beste lagene bruker 3 spillere sentralt på midtbanen, da synes ikke jeg det er noen skam at NUFC også gjør det til tider, selv om det kan virke veldig baktungt med de spillerne vi har.

Jeg er ganske klar over at Nolan langt ifra er noen optimal spisspartner for Carroll, det er jeg ganske sikker på at kø1 også er enig i. Akkurat der mangler vi spillere som kan komplementere Carroll. Så her må det handles. Men inntil da, såfremt at ikke Nolan mister helt form synes jeg vi kan spille som vi har gjort. Er jo ikke han sin skyld at vi har tapt mot Blackpool og Stoke.

Jeg synes heller ikke at det er noe poeng å allerede begynne å flytte rundt på Ben Arfa etter bare 2 kamper. Mot Everton var han god, mot Stoke ganske anonym for å pynte litt på det. La han bli litt varm i trøyen først.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #27 på: 03. Okt. 2010, 12:11 »
Tror du misforstår der litt Frode. Årsaken til at vi spiller 4-5-1 er fordi vi vi ikke har gode nok spillere i 4-4-2. Derimot har laget god arbeidskapasitet og Norge er solide bakover. Vi kjører 4-5-1 fordi vi skal ligge bakpå og ta overgangene med raske pasninger i lengeretning. Kampen vi vant borte mot Tyskland er premieeksempel på Drillos filosofi. Og jeg synes slik fotball kan være vanvittig bra å se på.'

Du sier at vi bør ha en spiller som kan flytte på seg etter hvordan spillet er? Poenget er jo at Nolan IKKE flytter på seg i det hele tatt. Han er stillestående. Og det er det som er hovedproblemet. Vi har en spiller som kan komplementere Carroll helt perfekt i Ben Arfa, hvis vi velger å spille 4-5-1. Det hjelper ikke å ha Nolan på topp når innleggene ikke kommer uansett. Da må vi ha en sentralt i stand til å tre pasninger gjennom.

Rissen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1192
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #28 på: 03. Okt. 2010, 12:16 »
Ryan sier han vil vekk om han ikke får mer spilletid framøve.
http://www.nufcblog.com/2010/10/03/ryan-taylor-talks-about-leaving-newcastle/
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

andyman

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1266
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #29 på: 03. Okt. 2010, 12:27 »
Ryan sier han vil vekk om han ikke får mer spilletid framøve.
http://www.nufcblog.com/2010/10/03/ryan-taylor-talks-about-leaving-newcastle/
Klart det. Han er utrolig god, in my opinion. Skammelig om vi må se han forlate klubben pga. lite spilletid.