20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chelsea - Newcastle kl.15.00 13.03.22 TV2 Sport Premium 1  (Lest 2370 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Chelsea - Newcastle kl.15.00 13.03.22 TV2 Sport Premium 1
« Svar #15 på: 13. Mars 2022, 16:20 »
Gjør Jorginho stort annet enn å klage på dommeren?

Kapteiner får vel som regel litt mer rom for slikt, men ganske enig!

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Chelsea - Newcastle kl.15.00 13.03.22 TV2 Sport Premium 1
« Svar #16 på: 13. Mars 2022, 16:34 »
Hvordan har kampen vært? Utrolig bra med 0-0 dersom dette står ut.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Chelsea - Newcastle kl.15.00 13.03.22 TV2 Sport Premium 1
« Svar #17 på: 13. Mars 2022, 16:49 »
Ganske flott mål dessverre. Slik er det når man møter topplagene, et øyeblikks magi er alt som skal til. Utrolig kjipt..

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Chelsea - Newcastle kl.15.00 13.03.22 TV2 Sport Premium 1
« Svar #18 på: 13. Mars 2022, 16:50 »
Jævla bittert.

Svakt av Burn, men se reaksjonen hans etterpå. Gjør jo nesten opp for det.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Chelsea - Newcastle kl.15.00 13.03.22 TV2 Sport Premium 1
« Svar #19 på: 13. Mars 2022, 16:52 »
Typisk at det ble sånn. Chelsea har fått utrolig mye av dommeren i denne kampen, og Havertz burde nok vært sendt av i første omgang.

De siste byttene kommer litt vel sent også.
Nei.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Chelsea - Newcastle kl.15.00 13.03.22 TV2 Sport Premium 1
« Svar #20 på: 13. Mars 2022, 16:55 »
Vi har levert en strålende kamp. Jeg er strålende fornøyd selv med tap.

Havaretz skulle hatt det røde i første omgang. Murphy skulle hatt straffe. Ting går litt i mot oss.

Som jeg sa før kamp, selvtilliten vår vil nok ikke kjøres i bunn pga. Av denne kampen.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Chelsea - Newcastle kl.15.00 13.03.22 TV2 Sport Premium 1
« Svar #21 på: 13. Mars 2022, 16:56 »
Haverz burde vært utvist, Murphy skulle hatt straffe. Av det jeg så, må jeg si Chelsea var heldige.
No fate but what you make

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Chelsea - Newcastle kl.15.00 13.03.22 TV2 Sport Premium 1
« Svar #22 på: 13. Mars 2022, 16:56 »
Tapet måtte jo komme til slutt. Hadde vært kult å klare 10 uten tap, men ikke noe å grave oss ned over akkurat. Plassen er så og si sikret, og jeg merker det er deilig å endelig kunne senke skuldrene litt når jeg ser kamp. Vi tar Everton til uka!

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Chelsea - Newcastle kl.15.00 13.03.22 TV2 Sport Premium 1
« Svar #23 på: 13. Mars 2022, 16:59 »
2 seire, så er vi antageligvis trygge. Synd å miste poeng helt på tampen, men viser at vi er et lag å regne med ja.

Men da var min karriere som kamptrådstarter over for denne gang, noen andre får ta ansvar neste gang :)
No fate but what you make

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Chelsea - Newcastle kl.15.00 13.03.22 TV2 Sport Premium 1
« Svar #24 på: 13. Mars 2022, 17:06 »
Enorm lagånd. Kan ikke klandre noen egentlig. Eneste er Wood sine helt hårreisende ballmottak. Havertz burde vert utvist, og Murphy kan fint få straffe med. Uheldige her.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Chelsea - Newcastle kl.15.00 13.03.22 TV2 Sport Premium 1
« Svar #25 på: 13. Mars 2022, 19:27 »
Ikke ofte en sitter igjen med et slikt inntrykk etter kamp mot topp 6 borte de siste sesongene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lateralus

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 72
    • Vis profil
Sv: Chelsea - Newcastle kl.15.00 13.03.22 TV2 Sport Premium 1
« Svar #26 på: 14. Mars 2022, 14:29 »
Haverz burde vært utvist, Murphy skulle hatt straffe. Av det jeg så, må jeg si Chelsea var heldige.

Enig. Havertz sin er stygg, og jeg mener det er rødt. Men det er en sånn situasjon som ikke kan kalles dommertabbe om det blir gitt gult i stedet for rødt. Må være ærlige å si at den er i litt sånn grenseland, rød/oransje/gult. Så om VAR her skal se etter en åpenbar feil, blir det vanskelig å endre dommerens avgjørelse. (Om det også er instruksen og utgangspunktet for VAR når de sjekker mulig rødt kort).

Når det gjelder straffesituasjonen er det jo fullstendig skandale. Det er jo tre straffer på en gang. Han drar av han drakta, han bruker knyttneven som håndterer drakta som ei vaskefille til å gi en kraftig dytt framover, mens "Sjallabais" samtidig feller Murphy med beina. Det er rett og slett helt utrolig. Så hvis VAR ikke ser på den, hva faen er poenget? Her har du tre åpenbare feil i en situasjon.

Jeg skal ikke bli alt for konspiratorisk her, men vi ser jo at vi har fått helt åpenbare feil avgjørelser på bana passere uten at VAR griper inn både mot City, Chelsea og Liverpool. Altså de store lagene. Skulle hatt en klink straffe mot City når Ederson meier ned Fraser, mot Liverpool var det flere kontroversielle avgjørelser (hodeskade, skulle hatt straffe) og så har vi disse mot Chelsea. Selv om Leicester ikke er en big gun var det helt skandale av VAR i den kampen også, med cheaten Madison sin helt åpenbare dive uten kontakt. VAR fungerer jo utmerket alle steder enn i PL. Hvor vanskelig kan det være når du har så åpenbare bilder? Her er det flere som 1. Enten ikke er kompetente til det de driver med (som jeg finner vanskelig å tro på i de tilfellene her hvor det er så åpenbart hva som er rett). 2. det er andre interesser/påvirkninger i spill her. Det er rett og slett ikke mulig å tro at dette er tilfeldige feilhandlinger.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Chelsea - Newcastle kl.15.00 13.03.22 TV2 Sport Premium 1
« Svar #27 på: 14. Mars 2022, 15:04 »
Tror de mest åpenbare feilene den siste tiden er Everton - City, hvor Everton utrolig ikke får straffe når Rodrigo bruker armen til å ta med seg ballen, at ikke Sanchez blir utvist etter sitt meget farlige overfall på Diaz i Brighton-Liverpool, og straffesituasjonen i går. Alle tre situasjonene er så åpenbare at så og si alle som ser kampen kan være enige om hva som burde blitt gjort. Selv dommere og supportere av laget som fikk fordelen. VAR med profesjonelle PL dommere som har tilgang på så mange repriser de bare vil, fra alle mulige vinkler, er de eneste som ikke forstår at disse er klare feil fra dommeren på banen. Det er jo helt uforståelig. Ikke rart folk begynner å bli konspiratorisk, for det begynner å bli vanskelig å finne andre forklaringer på dette. Hvorfor gir de ikke dommeren muligheten til å se på skjermen og bedømme selv i det minste? Dersom folka i VAR rommet skal være så inkompetente, så må kanskje terskelen for å anbefale on field review reduseres, og det må legges mindre press på dommeren for å omgjøre dersom det blir brukt. Da vil ihvertfall dommeren få muligheten til å omgjøre dersom VAR for en eller annen grunn ikke forstår at det er blitt gjort en stor feil. Man får det jo ikke så mye mer clear and obvious enn i de nevnte situasjonene, og da blir jo VAR helt poengløst.

Og ja, vi har vært generelt ganske uheldige med slike situasjoner fra juletider og utover. Har vi fått en straffe denne sesongen? Ikke mange i så fall.
« Siste redigering: 14. Mars 2022, 15:09 av Eriksen »

Lateralus

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 72
    • Vis profil
Sv: Chelsea - Newcastle kl.15.00 13.03.22 TV2 Sport Premium 1
« Svar #28 på: 14. Mars 2022, 15:15 »
Og ja, vi har vært generelt ganske uheldige med slike situasjoner fra juletider og utover. Har vi fått en straffe denne sesongen? Ikke mange i så fall.

Jeg tror vi bare har fått en. I hvert fall som jeg kan komme på. Wilson putta mot Norwich. At vi har få før jul er egentlig ikke så rart. For å få straffe må du nesten befinne deg i motstanderen sin boks, og under Bruce ble ikke det sett som på som et fornuftig sted for våre spillere å oppholde seg.  8)

Men vi skulle hatt noen i vår ja.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Chelsea - Newcastle kl.15.00 13.03.22 TV2 Sport Premium 1
« Svar #29 på: 14. Mars 2022, 17:19 »
Jeg er såpass optimist at jeg ser på lagene over oss på tabellen. Brighton, Leicester, Southampton og Villa tapte denne runden mens Palace møter City i kveld. Her er det muligheter for å klarte dersom vi slår Everton på torsdag!