20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Politisk Valg på newutd.com  (Lest 2852 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torstein86

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 72
  • Torstein
    • Vis profil
Politisk Valg på newutd.com
« på: 18. Okt. 2005, 17:52 »
Hvem vil du stemme på?

Det blir spennende å se hvordan Newcastle fans er delt politisk...
Gleder meg
Torstein Vik Sundsfjord
Facebook gruppe "Newcastle Supportere avd. Bodo"

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Politisk Valg på newutd.com
« Svar #1 på: 18. Okt. 2005, 18:18 »
Min stemme gikk til Fremskrittspartiet. Ganske enkelt fordi at de fører en politikk som brenner for de samme sakene som jeg er mest opptatt av.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Politisk Valg på newutd.com
« Svar #2 på: 18. Okt. 2005, 18:34 »
Hehe. Fra tidligere debatter kan man jo vite hva de fleste vil stemme. Jeg stemmer som jeg gjorde under det ordnetlige valget - Arbeiderpartiet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Politisk Valg på newutd.com
« Svar #3 på: 18. Okt. 2005, 18:38 »
AP
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Politisk Valg på newutd.com
« Svar #4 på: 18. Okt. 2005, 20:56 »
Jeg stemte selvfølgelig på SV.
Toon, Toon,
Black and white army

plebbster

  • Gjest
Politisk Valg på newutd.com
« Svar #5 på: 18. Okt. 2005, 21:42 »
Sitat fra: "Mack"
Jeg stemte selvfølgelig på SV.


Hehe.

Min stemme gikk til Arbeiderpartiet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Politisk Valg på newutd.com
« Svar #6 på: 18. Okt. 2005, 21:47 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Min stemme gikk til Fremskrittspartiet. Ganske enkelt fordi at de fører en politikk som brenner for de samme sakene som jeg er mest opptatt av.

Med andre ord, Olav er mest opptatt av lavere skatter, null utlendinger, billigere mat, billigere drikke, lavere skatter, lavere skatter og laver skatter. Og om det er mange millioner fattige i landet, så gjør det ingenting, så lenge Olav får millionene sine i skattelette.
Han kommer aldri til å innrømme det, men det er et faktum, i og med at han sympatiserer med FRP. Eller Høyre, for den del.

Her er det Arbeiderpartiet. Det partiet som har bygd opp landet, og det partiet som har best forutsetninger for å utvikle landet i riktig retning, så lenge man ikke leker Tony Blair. Verdt å vite at jeg tilhører venstresiden i Arbeiderpartiet, og har vanskelig for å melde meg inn i partiet, så lenge høyresiden i partiet regjerer. Jeg er for en god velferdsordning som gagner alle, ikke bare de med mange penger, slik Olav og Mack gjerne ønsker. Jeg er en varm forsvarer av klassekamp og kamp mot kapitalistmakta.
Jeg tror folk flest får det bedre om staten fordeler midlene omtrent likt, i stedet for at markedet skal styre, slik at pengemakta får rå.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Politisk Valg på newutd.com
« Svar #7 på: 18. Okt. 2005, 22:11 »
Med det mener du vel at Olav kanskje vil til livs offentlige inngrep, og få en mer rettferdig skatte- og avgiftsfordeling. Det skal lønne seg å jobbe, og det er for enkelt å snylte unna. Men man skal likevel sørge for at de som virkelig trenger det får den hjelpen de fortjener. I tillegg er Olav opptatt av menneskets egen evne til å ta egne avgjørelser. Dvs avgjørelser over egen økonomi og eget liv. Enkeltmennesket er det grunnleggende i samfunnet, og eiendom man selv eier skal man selv få bestemme over. Olav liker heller ikke forskjellsbehandling som baserer seg på religion, rase, kjønn eller etnisk opprinnelse. Olav mener også at enhver stemme skal telle like mye, uavhengig av hvor i landet den er blitt gitt.

Imidlertid mener Olav at staten har det overordnede ansvaret for å sikre en minimumslevestandard i landet vårt. Olav mener også at om noen skader naturen skal de lide økonomisk av dette. Det skal ikke lønne seg å være svin.

Olav vil stimulere til økt arbeidsinnsats ved å få et flatere skattesystem. Han tror nemlig at det beste vil være om det lønner seg å jobbe. Olav vil ikke straffe de arbeidssomme med skyhøye skatter.

Olav tror også at staten bør ha ansvaret for en del oppgaver. F eks forsvaret som skal være en støtte til NATO, og sikrer vår framtid vil være en viktig oppgave. Rettsvesenet er en annen oppgave Olav vil at staten skal ta. Her er det også viktig å sørge for at det ikke lønner seg å være kjeltring. Olav mener rettsvesenet først og fremst skal sikre ærlige borgere, og ikke kjeltringer.

Olav er også sterk motstander av latterlige høye avgifter på bil og bilbruk. Uten bilen vil Norge stoppe. Bilistene skal også sikres de trygge veiene som de allerede har betalt for. Bompenger er usosialt, og rammer svært urettferdig.

Så jeg mener at det blir veldig feil å rakke ned på Olavs meninger. De virker da å være svært fornuftige.
Toon, Toon,
Black and white army

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Politisk Valg på newutd.com
« Svar #8 på: 18. Okt. 2005, 22:16 »
Er av den gamle skolen. Stemmer med bondepartiet.
Carr har altfor få landskamper for England!

Åsmund

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2024
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Politisk Valg på newutd.com
« Svar #9 på: 18. Okt. 2005, 22:18 »
Sitat fra: "Joakim"
Sitat fra: "geordie-olav"
Min stemme gikk til Fremskrittspartiet. Ganske enkelt fordi at de fører en politikk som brenner for de samme sakene som jeg er mest opptatt av.

Med andre ord, Olav er mest opptatt av lavere skatter, null utlendinger, billigere mat, billigere drikke, lavere skatter, lavere skatter og laver skatter. Og om det er mange millioner fattige i landet, så gjør det ingenting, så lenge Olav får millionene sine i skattelette.
Han kommer aldri til å innrømme det, men det er et faktum, i og med at han sympatiserer med FRP. Eller Høyre, for den del.

Her er det Arbeiderpartiet. Det partiet som har bygd opp landet, og det partiet som har best forutsetninger for å utvikle landet i riktig retning, så lenge man ikke leker Tony Blair. Verdt å vite at jeg tilhører venstresiden i Arbeiderpartiet, og har vanskelig for å melde meg inn i partiet, så lenge høyresiden i partiet regjerer. Jeg er for en god velferdsordning som gagner alle, ikke bare de med mange penger, slik Olav og Mack gjerne ønsker. Jeg er en varm forsvarer av klassekamp og kamp mot kapitalistmakta.
Jeg tror folk flest får det bedre om staten fordeler midlene omtrent likt, i stedet for at markedet skal styre, slik at pengemakta får rå.



Egentlig ganske bra sagt! Men du driter deg ut på en ting Joakim! Det er når du begynner å dra parraller mellom Høyre og frp! Dere er jo ganske sosilaistiske i Trøndelag og kanskje spesielt i kommunist kommunen Trondheim!

Ellers vil jeg som student og samfunnsborger gi min stemme til venstre! Egentlig merkelig at det ikke var noe alternativ!

AP og SV betyr: Mer penger til den veldig ineffektive infrastrukturen i landet vårt, som den tidlegere regjeringen prøvde å effektivisere! Det vil vise seg om 4 år om brakvalget i år var rett! Personlig tror jeg at hele valget var en stor tabbe av det norske folk!

Spesielt de som støttet Hagens kamp mot Bondevik! Hagen ødela hele valget for de Borgerlige! Det ser vel alle?

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Politisk Valg på newutd.com
« Svar #10 på: 18. Okt. 2005, 22:21 »
Det er vel liten tvil om at mange velgere vil føle at de dreit seg ut i løpet av de fire neste årene.
Toon, Toon,
Black and white army

Bjørn

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1102
    • Vis profil
Politisk Valg på newutd.com
« Svar #11 på: 19. Okt. 2005, 13:50 »
Nå trenger vel ikke denne tråden å utvikle seg til enda en politisk boksering....ta heller å diskuter det under politikk-tråden, som dere gjør ;)

Bjørn - stemte FRP
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads