20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

Skrevet av Emne: Guardiola oppskrytt  (Lest 19820 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ripsgard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 792
    • Vis profil
Sv: Guardiola oppskrytt
« Svar #15 pć: 25. April 2016, 02:46 »
Alaba er jo et av bevisene pÄ at Pep revolusjonerer fotballen. Leste du den jeg linka til? Pep vil nok fÄ mye ut av shitty med sine taktiske egenskaper. Og joda, det er nok ikke verdens vanskeligste jobb Ä ta over barca og bayern, men man skal likevel fortsette Ä vinne. Det gjÞr jo Pep. Og jeg mener han ogsÄ skal ha mye av Êren for dette
Jeg skal slutte Ă„ HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en dĂžv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Guardiola oppskrytt
« Svar #16 pć: 27. April 2016, 06:31 »
Fortsetter Ä vinne.... Ja han har vunnet Tyskeligaen 2 Är pÄ rad og noen cuper, i et lag som kanskje er det mest suverene i sin liga i hele verden... Sammenligner du, sÄ tok han over mestern av CL og har ikke akkurat vÊrt sÄ veldig nÊr Ä hevde seg her. Til tross for at de har fÄtt en spiller som Lewandowski, som er 100 ganger bedre enn Mandzucik..

Hva er Guardiola sĂ„ eksepsjonelt god pĂ„ da? Han er vertfall ikke undervurdet, og blir av mange blir  regna som en av de beste vil jeg tro..

Han nye treneren i Barca er mer direkte, og de virker nesten sterkere til tross for tapet av Xavi..
I Bayern triller de mye frem og tilbake, men ingen der har kreativitet pÄ nivÄ med enkelte Barcaspillere, som leter fram Äpninger i forsvaret...

SĂ„ Bayern er ikke utviklet seg noe. De virker svakere, skaper mindre, og har ikke de samme dĂžrĂ„pnerne som Barca.. At han omskolerte en spiller, skal genierklĂŠre han? Alaba har alltid hatt mange kvaliteter offensivt og deffensivt, og vĂŠrt en av de beste. Da er det naturlig Ă„ gi han en slik offensiv rolle. Ser du pĂ„ alle spillerne fx Wenger har omskolert, sĂ„ er det langt  mer impnerende..o

Se pÄ resultatene deres i CL etter han kom... Ikke vÊrt nÊr Ä vinne. Med sÄ mange sterkere spilllere, sÄ syns jeg det er ille at Bayern presterer dÄrligere enn under forrige trener...

Simeone Pochetino, klopp,wenger, moruinho fx,  har gjort store ting med smĂ„ klubber... Guardiola er sĂ„ opphengt av ballbesittelse, at de spiller stĂžtte der de kunne vĂŠrt kvikke fremover... Er glad, for PLs vegne,at City fĂ„r en trener jeg hĂ„per er langt fra det de trenger...

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Guardiola oppskrytt
« Svar #17 pć: 27. April 2016, 14:59 »
"Han er ikke undervurdert sÄ han mÄ vÊre oppskrytt"

Kan jo bruke samme argumentasjon om Messi. Greit nok at ingen av de har hatt de stÞrste utfordringene, men fÞr de virkelig underpresterer mÄ man gi dem tvilen tilgode selv om det ikke innebÊrer at man trenger Ä regne dem som verdens beste.
NĂ„ har vi jo en ypperlig mulighet til Ă„ se hvordan Guardiola gjĂžr det i Man City, det er ikke en alt for enkel oppgave.

ripsgard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 792
    • Vis profil
Sv: Guardiola oppskrytt
« Svar #18 pć: 28. April 2016, 04:57 »
Ja, de er suverene, men det er ikke spillerne alene sin skyld. Guardiola er jo god pÄ alt slik jeg ser det. Jeg vil ogsÄ tÞrre Ä pÄstÄ at bÄde Robben, Alonso, Vidal og Costa er relativt kreative. NÄ har vel Xavi og Iniesta blitt sett pÄ som to av de beste midtbanespillerne i snart ett 10-Är, og det er klart at Bayern sine spillere ikke er like kreative som disse. Likevel er vel Bayernspillerne rett bak.
Jeg skal slutte Ă„ HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en dĂžv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Guardiola oppskrytt
« Svar #19 pć: 02. Mai 2016, 01:36 »
Hva er poenget ditt? Alaba blir brukt i andre rom enn backer normalt blir? Ikke glem at han etterlater store rom ved Ă„ opperere som en 10er.. At en trener eksprimenterer med dette, er ikke direkte revolusjonerende,  eller nĂždvendigvis effektivt. En som har klart dette med Henry, fra ving til spiss, Kolo Toure fra ving til stopper, Cazorla fra 10er/ving til sentral midtbane. Chamberlain  fra spiss/ving til sentral midtbane..Toure var vĂŠrtfall en god stopper i Arsenal, og Henry trenger jeg ikke si noe om engang...
Mikel var vel mer en offensiv midtbanespiller enn et anker. De ser spillerne pĂ„ trening hver dag og vet alle styrkene og svakhetene. En spiller mĂ„ ikke vĂŠre en bestemt posisjon, men kan brukes der styrkene, svakhetene passer han best. Et anker vil ofte vĂŠre en god stopper pĂ„ grunn av markeringsegenskaper.  En ving en god offensivt back, og omvendt. Da en moderne back er god fremover pĂ„ innlegg, fart, dribling, etc. og en moderne ving er god deffensivt, vil dette i det minste gi et kraftig vĂ„pen pĂ„ venstresiden.. En direktespillende 10er, kan vĂŠre ballfordeler dypt pĂ„ banen, om han har lĂžpskraft, markeringsevner etc. Raske spisser er ofte gode vinger, sĂ„ lenge de fĂ„r bruke "feil fot". OSV.

Det funket i Barca, da de kreative spillerne kunne trille ballen i det uendelige, fordi de var latterlig pasningssikre(noe vi ikke vil se noe i nÊrheten av pÄ en god del Är..), sÄ slo sjelden en feilpasning, og endte opp i ingenting,,, og de var kreative nok og finne en Äpning nÄr de fÞlte for..Om de hadde vÊrt mer direkte tviler jeg ikke pÄ at Inisesta og Xavi kunne mata Messi og co enda mer effektivt, istedetfor alt "dill-dallet", taka taka. 40 trekk...Disse spillerne holdt sÄ ekstremt hÞyt nivÄ i lÞpskraft at de kunne orke Ä finne rom til enhver tid.. I tillegg til roen, kreativiteten, pasningssikkerheten..

I Bayern ender de med Ă„ ha helt sinnsyk ballpossession, men ingen som "Ă„pner opp forsvaret", som Iniesta-Xavi. Vil si disse (da Xavi var i sine glansdager), er en helt egen klasse.  Vil inlkludere Messi da han er like omtrent mye playmaker som mĂ„lscorer... De kunne holde ballen trygt, men mĂ„tte lĂžpe mer enn motstanderen for Ă„ gjĂžre seg spillbare til en hver tid. Tall viser som regel at Barca alltid har lĂžpt lengst. SĂ„ at de "sliter dem ut", ved Ă„ sentre, kan diskuteres, da Barca lĂžper like mye for Ă„ gjĂžre seg spillbare.. Mens de andre kan ligge dypt og markere, fremfor Ă„ presse, og bruke krefter pĂ„ Ă„ lĂžpe etter ball..SĂ„ kan man komme og si de sliter dem ut "mentalt", nĂ„r de ikke fĂ„r kjenne pĂ„ ballen, og mĂ„ lĂžpe etter den. Men om dette er etter kampplanen, og ikke presser for hĂžyt satser pĂ„ kontringer,, og er innstilt pĂ„ hva man mĂžter, sĂ„ skulle ikke det psykologiske ved Ă„ ikke ha ballen vĂŠre negativt. MĂ„ vĂŠre like slitsomt Ă„ spille stĂžttepasninger og ikke komme noen vei...

Han har spiller for spiller minst like bra lag, vil kanskje si bedre, enn da han tok over, og Bayern nettopp hadde vunnet CL og var solide...
Hva Bayern presterer i den tyske ligaen, spessielt nÄ etter Klopp er dratt, og Dortmund er bynt Ä falle fra hverandre, blir som hva Celtic gjÞr i skottland.. Ser vi pÄ resultater og spill i Europa, virker de langt mer ufarlige nÄ.. Jeg hadde trodde de skulle ta Atletico, da jeg anser de som soleklar top 3 i Europa,(med Barca og Real), men de kunne vÊrt langt mer effektive. Atletico er effektive som fÄr resultater, men et lag som papiret, ikke skal matche Bayern..

NÄ skal jeg ikke dÞmme han for en kamp mot Atletico. Men, la oss si han var trener i Swansea. Ville det funka? Ville det ikke blitt for mange feilpasninger til Ä kunne spille tiki taka? Se pÄ Leicster og Ranieri... Nesten null ballpossesion, men vinner ligaen med et langt svakere (vil jeg tÞrre pÄstÄ), lag pÄ papiret...
Tony Pulis. GjÞr maks ut av ingenting, bruker alle triks for Ä vÊre effekt. Veldig vanskelig Ä spille mot. En mester pÄ dÞdballer, direkte angrepspill, forsvar. GjÞr banen minst mulig, har folk til Ä ta lange innkast, spiller med 4 stoppere, sÄ de er omtrent ustoppelige pÄ dÞdballer. En mann som kan ta over ethvert lag, og gjÞre det til et middels godt PL lag, pÄ tabellen.Arsene Wenger hadde i sin tid noen ligagull, og har tjent enormt pÄ gode kjÞp/salg, nÄr spillerne har fÞlt seg for store for klubben... Nok til et nytt stadion... Guardiola tok over et ferdig lag som trengte max et kjÞp, pÄ en posisjon, og det beste man kunne finnne... De endte vel med Alves pÄ hÞyreback, og etterpÄ Alba pÄ venstreback.. Bortsett fra dette har han tatt over et lag som allerede var best.. Skal ikke avskrive han av den grunn..

Om man kun ser pĂ„ resultater/effektivitet, og Tony Pulis, Guardiola stilte tilsvarende bunnlag i PL. Og ikke bryr seg om hvor stygg fotball man spiller. Ville jeg satset pĂ„ Pulis.. Er sikkert gĂžy Ă„ ha ballen mesteparten av tiden,, men ikke nĂ„r man ikke skaper noe,  og er alt for indirekte i spillestilen..Da er kjappe kontringer til en viss grad mer "direkte offensiv tankegang". istedetfor en haug stĂžttepasninger. SĂ„ klart kan man finne en fin balanse mellom dette, som funker begge veier, men Guardiola har til gode Ă„ overbevise meg, om at han er "den beste trenern".. Da vil jeg helller trekke frem Mourinho, Wenger, Simeone, Anchelotti, Ferguson, Pochetino, Klopp, og sikkert noen jeg har glemt...

Og se pÄ Barca nÄ. Man kan si de har fÄtt Neymar og Suarez, men vil si Xavi var enda viktigere.. De er regjerende mester.. SÄ det er tydeligvis flere trenere som kan ta CL gull med Barca..

Mourinho, som har helt annen stil. Vil ha mest mulig folk bak ballen, og presse mindre. CL gull med Porto og Inter. Ligagull med Chelsea, Inter, Real Madrid.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Guardiola oppskrytt
« Svar #20 pć: 05. Mai 2016, 09:12 »
Som vi sÄ. Bayern var gode nÄ, nÄr de var mer direkte. De skjÞnte de hadde ikke sjans til Ä trille ball mot Atletico og fikk straks resultater...

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Guardiola oppskrytt
« Svar #21 pć: 05. Mai 2016, 10:55 »
Resultater?

ripsgard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 792
    • Vis profil
Sv: Guardiola oppskrytt
« Svar #22 pć: 05. Mai 2016, 22:42 »
Jeg orker rett og slett ikke Ă„ lese alt du skriver (No offense). Det fĂžrste du skrev, om at han etterlater seg rom, er helt feil. Det er nettopp det jeg mener med at Guardiola er genial. Det blir ikke store rom, fordi laget forflytter seg, og dermed er det andre som tar over rommene han etterlater seg. Jeg tror kan vĂŠre enige om Ă„ vĂŠre uenige =)
Jeg skal slutte Ă„ HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en dĂžv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Guardiola oppskrytt
« Svar #23 pć: 06. Mai 2016, 03:22 »
Ja de lÞper som sagt mye, for Ä gjÞre seg spillbare. Burde tilfÞyd at nÄr de presser sÄ hardt sÄ skal de vÊre godt trent i Ä dekke rom.. Men om Alaba fÄr en helt fri rolle vil det bli rom pÄ en mÄte som gjÞr at de kan fÄ en kontring imot.. Aldri tatt dette superlaget til finalen.. Burde klart det mot Atletico.. Selv om Atletico er 4/5 best i europa.. Mange er missfornÞyde med utviklingen under guardiola.. Og nÄ forlater rhan det han haR "Bygd opp" eller brutt ned vil seg si, bortsett fra spillermaterialet, der Bayern har patent pÄ de beste spillerne i bundesliga..

Han spilte bevisst mer direkte enn han pleier og det ga resultater. Han skjÞnte at t stilen hans har sine begrensninger.. Muller er ingen typisk Pep type men han ble desperat og gikk bort fra fiolosofi, da han innsÄ at det trengs langt mer direkte fotball... Dette skal han ha ros for, men Ä dyrke en slik stil i fÞrste omgang er ikke noe jeg er fan av. SÄ fÄr vi se i neste sesong i City..Ser fram mot mÞte Guardiola tror det passer oss perfekt.. Om vi holder plassen riktignok... Han bÞr justere seg, og har ingenting bevist,,, Tvert imot mener jeg,.Alle kan vinne CL med Barca, sÄ at Guardiola var der til rett tid, og han ikke kunne vÞrt enda mer effektiv uten dill dallen sin..?

Hva mener du med resultater?

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3028
  • Love it!
    • Vis profil
No fate but what you make

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Guardiola oppskrytt
« Svar #25 pć: 03. Aug. 2016, 12:21 »
Og? Neuer er hyggelig og sier han er flink... Har vel ikke akkurat gjort sÄ mye fra eller til med Neuer. Og at han "har utvikla keeperspillet" er litt vel Ä ta i.... Han er antakelig verdens beste keeper ja, men er flere keepere som har enda bedre sweeperegenskaper, og dette har foregÄtt i mange Är... Lenge fÞr Neuer "utvikla keeperspillet"..... Se pÄ fx Llloris i Spurs....

Bayern gikk fra Champions League mester, uten spillere som Lewandowski, Vidal, etc.

Mens nÄ med antatt sterkere lag, virker de langt svakere... Og det er fÞrst nÄr Guardiola innser at de mÄ spille direkte for Ä vinne, som mot Atletico at de byner spille bedre....

Holder City som favoritt. Men det er fordi jeg tviler sterkt pÄ at Leicecter vinner igjen,,,, United stÞrste utfordrer med Zlatan Pogba(mest sansynlig),, og Mourinho inn,,,og sikkert noen flere etterhver.. Deretter Chelsea og Arsenal, og sÄ Liverpool og Spurs. Leicter ser jeg pÄ som nesten sjanselÞs..

Men dette fordi det er lang vei Ä ta United fra et sÞppellag i flere Är til et gullag, og City vil nok bruke enorme summer nÄ som Guardiola skal satses pÄ. Og allerede har sÄ sterke individuelle spillere at det gjÞr neten ikke noe hvordan man spiller. Som da han var i Barca, lÞste Xavi Iniesta og messi det Ä Äpne opp til tider pÄ egenhÄnd etter Ä ha trillet litt ball..

I City med Fernando/Yaya Toure og Fernandinho. En Sterling som minner mer om Routledge siste Äret. SÄ er eneste kreativitet de har de offensive midtbanespillerne Silva og De Bruyne,,, men med Guardiola sin filosofi vil han ha ballbesittelse og det fÄr han ikke med Fernando Fernandinho... Ikke det at det hjelper nÞdvendigvis Ä spile sÄ ballbesittende,,, men om han fÞrst skal gjÞre det, bÞr han ihvertfall ha spilerne for det... Og de vil nok ikke bytte ut begge de sentrale midtbanespillerne, sikkert en av dem, da det sjelden er lurt Ä endre for mye pÄ sentrallinjen i et lag...

Leicecter til sammenligning vant liga med null ballbesittelse, nesten minst i PL,,, mest direkte spillestilen.
Skal ikke pĂ„stĂ„ bastant at dette er fasiten, men Ă„ vĂŠre passive, fremfor direkte, nĂ„r du har spillere til Ă„ lĂžse opp mot motstanderne...Da skaper du mindre, og gir de andre mer tid Ă„ etablere seg. Å lete etter en Ă„pning nĂ„r de blir mer og mer i balanse blir bare vanskeligere for dem selv...

Tiki taka og ballbesittende fotball som "er sĂ„ fin" er noe piss....Vil vi se pĂ„ dem trille ballen frem og tilbake, eller score/skape sjanser? GĂ„ fremover, skap sjanser.  ikke vĂŠr sĂ„ passiv at man skal vĂŠre glad man ikke spiller basket eller hĂ„ndball...Vi klagde over drillostilen greit nok. MĂ„ke ballen 100 meter opp mot en svĂŠr fyr er heller ikke noe jeg er begeistra for, men det finnes en mellomting...Kreative spillere, med hurtige spillere rundt seg som kan avslutte gjĂžr susen.. Er nĂ„r motstandern er i ubalanse det er mest Ă„pning...

Og hva har Guardiola oppnÄdd? Gull med Barca sÄklart, men dette laget er noe av det beste vi har sett pÄ maaaange Är... Om de hadde vÊrt mer direkte tviler jeg ikke pÄ at de hadde vÊrt enda farligere...

At han har gjort Alaba til en back/10er blanding, er ikke langt fra  en vingback,, eller en invertert back som gĂ„r innover i banen, fordi han for eksempel er hĂžyrebent pĂ„ venstrebacken. At han har kvaliteter som stopper,,,som fx Dummet og deffensiv midtbane, som ikke er sĂ„ forskjellig fra stopper, og brukes litt forskjellig, er noe man ikke trenger vĂŠre rakett forstker for Ă„ forstĂ„...

Og virker som han har fÄtt mer creds for Ä gi han denne litt "uvanlige rollen" og da er sÄkalt kreativ,, enn at den faktisk har en positiv effekt totalt sett...Godt mulig det har det, men da kan jeg nevne Wenger som omskolerte Henry fra hÞyreving til spiss,,, etter han hentet han fra Juve, og ingen kan argumentere imot at det var en genistrek.... Samme med Kolo Toure som gikk fra venstreving til stopper(!!!). Eller Cazorla som nÄ til tider brukes sentralt pÄ midtbanen, og fÞr ble sett pÄ som en ren ving...

Han liker tydligvis prĂžve ting, som Lahm som anker. Ser vel spillernes kvaliter som de fleste kan se... Og du trenger ikke vĂŠre geni for Ă„ skjĂžnne hvilke posisjoner de kan passe i med de enkelte ferdighetene...Og dermed er han et geni? StĂ„r ikke skrevet back i panna pĂ„ Lahm. Dette er spillere med forskjellige tekniske fysiske og mentale ferdigheter, som paninger, ro, kreativitet, arbeidskapasitet, kondis, styrke, fart, rykk, tacklinger, markering, innlegg, langskudd, avslutninger, overblikk osv. Og om du vet hva du leter etter for hver enkelt posisjon i laget, sĂ„ kan det vĂŠre lett Ă„ finne en med disse egenskapene man i utgangspunktet ser pĂ„ som noe annet...Å like prĂžve ting er ikke det samme som Ă„ vĂŠre flink... Det kan slĂ„ andre vei.. Og  i Bayern har han prĂžvd seg fram mye uten Ă„ finne helt ut av det...

Pochetino,,,, der har du en bra trener... Tar Tottenham steg for steg mot toppen,  og med et sĂ„ ungt lag... Wenger har alltid kvalifisert seg for CL uten de enorme ressursene som Chelsea, City og delvis United. En som finner billige kupp,, og gjĂžr dem til verdensstjerner, og alltid vet nĂ„r de er pĂ„ vei ned og bĂžr selges... Spiller fin fotball, og fĂ„r resultater. Mye spennende spillere, men uheldig for Arsenal har de mer skader enn noen andre... Mourinho,,trenger jeg si mer? Vunnet spanske ligaen. 2 CL gull, tapt noen straffekonker i semi... Tatt en haug ligagull uansett hvor han er... Verdens beste trener? Selv om det er blitt lite trofeerpĂ„ arsenal, ser jeg verdien av Ă„ klare top 4 Ă„r etter Ă„r, spessielt med tanke pĂ„ de penge dopa utfodrerne......

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7628
    • Vis profil
Sv: Guardiola oppskrytt
« Svar #26 pć: 05. Aug. 2016, 14:49 »
Alaba er venstrebent!

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Guardiola oppskrytt
« Svar #27 pć: 07. Aug. 2016, 09:29 »
Å vinne den tyske ligaen, cupen og slikt er jo nĂŠrmest et krav spessielt de senere Ă„rene etter Klopp forsvant og Dortmund stadig mistet stjerner.....

Bayern Real og Barca skal vĂŠre de 3 klare favorittene til et CL gull, og det har han ikke klart.. Ikke at jeg forventer at noen skal vinne CL uansett lag, fordi det er en vanskelig turnering, og alt kan skje i utslagsfasen, men han har hvertfall ikke klart det, og kun vunnet de forventede tyske mesterskapene...

Skuffet veldig i CL, og har rÞket mot antatt svakere lag, som har rÞpet svakhetene hans.. Man sÄ jo hvordan han mÄtte legge om til mer direkte stil for Ä prÞve Ä ta Atletico Madrid.. Noe som til en viss grad tyder pÄ at hans egen filosofi ikke er sÄ uslÄelig...

Se for deg om Barca var mer direkte under Guardiola. Xavi Iniesta og Messi hadde funnet hverandre hver sekund med gjennombruddspasninger, istedetfor Ä dilldalle med ballen...Tror ikke det var snakk om Ä lete etter Äpning, for dette er sÄpass kreative spillere og pasningssterke, at de kunnne finne Äpninger nesten nÄr som helst, og ser for meg at Barca ville vÊrt kanskje enda sterkere om de ikke var sÄ passive...

Vi fÄr se..... Han har ingen typisk Xavi pÄ midtbanen til City, og vet ikke om det er pÄ vei heller.. Silva og De Bruyne er riktignok kreative, men pÄ en mer direkte mÄte enn det tiki taka spillet Guardiola praktiserer... Lurer pÄ hvordan dette vil gÄ. Kanskje det er en fordel at han ikke har sÄ pasningssikre spillere, og blir tvunet Ä spille mer direkte?...

Jeg liker at han liker tekniske hurtige pasningsterke spillere. Men meneer han er alt for passiv..

Det han vant i Barca, kan diskuteres i det uendelige, men ingen er vel uenige om at han hadde det sterkeste laget i verden.. SĂ„klart er det bra Ă„ vinne, og ikke bare noe vi skal overse, men fĂžler han bĂžr bevise noe i en svakere klubb. Og fĂžlte ikke han klarte dette i Bayern som egentlig bĂžr vĂŠre klar utfordrer til CL, kun med Barca som stĂžrre favoritt...

Vi fÄr se hvodan han gjÞr det i City, men han fÄr det nok langt tÞffere i PL enn i Bundesliga eller den spanske ligaen... Her vil Chelsea, Arsenal og United fÞrst og fremst gi han knallhard kamp... City er naturlig favoritt, men jeg stiller spÞrsmÄlstegn ved treneren, og mener dette gjÞr det langt mer Äpent..

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Guardiola oppskrytt
« Svar #28 pć: 16. Aug. 2016, 03:26 »
Hvis dere sÄ kampen mot Sunderland hadde Guardiola flaks som vant. Straffen de fikk var idioti av Van Aanholt. 7 ganger mer ball posesion men ikke mange sjanser til tross for et skadeskutt Sunderland... Vinner mÄl nesten i siste minutt for City. Eneste "Guardiola typen" City manglet var Gundogan sÄ mye gikk gjennom Stones,, men har overhodet ikke noe passningssikkert lag, i likhet med fx Barca, og er nok neppe lurt Ä endre hele sentrallinjen med nye kreative spillere... Har altid sagt at han fikk drÞmmelaget som gjordew det kreative for han i Barca.. I bayern verdens neste beste lag,,, men fik ikke til stort annet enn Ä vinne tyske liga som er enkelste jobb i verden.... NÄ har han en av PLs beste lag,,, mest penger, holder dem som favoritt fordi enhver idiot kunne trent dem med disse forutstetningene,,, men,,,tror definitivt han er feil mann. Hadde barca vÊrt mer direkte under guardiola hadde de vunnet 10 0 hver kamp..

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Guardiola oppskrytt
« Svar #29 pć: 16. Sep. 2016, 08:06 »
Ser ut som Guardiola har gÄtt vekk fra noen av prinsippene som gjorde at jeg spÄdde City en tÞff sesong...

De hadde jo overhodet ikke noe tiki taka lag, hvertfall ikke i nĂŠrheten av hva han hadde tidligere, og virker Ă„ vĂŠre mye mer direkte.

Har han innsett at det kan fungere bedre med en direkte spillestil?...Eller er han sÄvidt bynt Ä bygge lag, og har ikke mannskap til noe annet? Man sÄ etterhvert i Bayern at de ble mer direkte, og Xabi Alonso til tider ble brukt som en slags quarterback som serverte vingene lange pasninger...Han skal ha for Ä vÊre kreativ og liker Ä eksprimentere. Er spent pÄ hvor sta han er, om han vil spille pÄ samme strengene som i Barca, eller legge seg langflat om han fÞler det ikke er det som fungerer best... Ser ut som han spiller slik City burde spille, og ikke slik jeg antok han villle prÞve fÄ City til Ä spille, da han ikke har disse pasningsspillerne som i tildligere klubber...IsÄfall ser jeg pÄ sjansene hans som betraktelig stÞrre enn fÞrst anntatt..

Det er tidlig i sesongen, og mange vil nok si jeg har bommet grovt sÄ langt. Men vi fÄr se...Jeg mener hvertfall at den Guardiola vi sÄ tidligere ikke vil funke i City per dags dato, men om han tilpasser seg, sÄ skal jeg ikke sitte og si at det ikke vil funke...