20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet sommeren 2014  (Lest 232416 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #915 på: 09. Aug. 2014, 18:02 »
La merke til dette sjølv og synes det var litt rart. Darlow holdt nullen i vertfall.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Rudi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #916 på: 09. Aug. 2014, 18:14 »
Skada, leser jeg rundt omkring på nettet.

Filla

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 312
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #917 på: 09. Aug. 2014, 19:08 »
Lenge siden jeg har vært så fornøyd i et transfersvindu som i sommer. Endelig har det blitt action ut av ordene til Pardew.
Vi har fått utrolig mange spennende offensive spillere som jeg er sikker på vil gjøre det bra for oss og gjøre oss til et mer underholdene lag å se på igjen. Meget bra jobbet av hele scouting teamet må jeg si og det virker som vi ikke har betalt store summer i forhold till den kvaliteten vi har fått inn. I tillegg så er det spennende å se unge spillere som Armstrong, Satka, Abeid og Arrons komme inn og vise at de i hvert fall kan gjøre en god jobb i førstelaget.

Men jeg må si at det største problemet vårt fortsatt ikke har blitt gjort noe med, nemlig forsvaret! Vi har vel under flere sesonger under Pardew(uten at jeg har sjekket fakta veldig nøye må sies) sluppet inn veldig mye mål og havnet høyt opp på tabellen i forhold til hvor mange mål vi har sluppet inn. Som sagt har jeg ikke sjekket faktatall nøye, men jeg river meg i håret mange ganger under en sesong p.g.a. håpløst forsvarsspill og dårlig organisering, feil presshøyde, personlige feil i bøtter og spann, dårlig kommunikasjon og usikkerhet rundt hvem som styrer forsvarsrekka.
Under noen sesonger, fra Championship sesongen og 2-3 sesonger frem, var Coloccini nesten gud bak der og viste seg absolutt frem fra sin beste side. Aldri før har jeg sett noen i Newcastle(nei, ikke engang Albert eller Woodgate) ha så kontroll med ballen i føttene, finne riktige passningsalternativer og generelt opptre med et rolig og dominerende vesen der bak.
De siste 2 sesongene derimot har Colo dessverre ikke vært like bra og det lider Newcastle stort under, da de har vært vant med å spille seg opp gjennom en meget bra Coloccini og skulle han bommet noen ganger, så ryddet han alltid opp igjen med en nesten arrogant selvfølge.
Dette skjer ikke lenger og vi må virkelig ha forsterkninger i forsvaret, særdeles på midtstopperplassen.
Jeg kan ikke forstå at Pardew ikke ser det eller at han kan være fornøyd med forsvaret han har nå.
I mine øyne holder Mbiwa og Coloccini (om han er i vanlig form) greit PL nivå, men ikke Williamson og Taylor.

Hvis vi ikke får forsterkninger der bak, er jeg stygt redd for at vi kommer til å slippe inn like mange, om ikke mer mål enn vi har gjort tidligere sesonger under Pardew.
Synes bare at det er rart at mange ikke ser dette problemet innad i klubben. Særlig når det er veldig mange her inne som påpeker nettopp det samme som meg.


Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #918 på: 09. Aug. 2014, 19:30 »
Vi er også avhengige av at Tiote holder seg skadefri. Tiote ute av form kan være irriterende fordi han sinker spillet. Samtidig vil han uansett tilføre vår midtbane en fysisk dimensjon som vi ikke får med Anita. Når Tiote jager ender det som regel med en støttepasning fra motstanderen. Slik gjør han jobben for midtstopperne enklere. Anita er fotballklok, men jeg er redd for at han ikke er fysisk nok for PL. Motstanderen vil ikke være så redd for å vende opp med Anita i ryggen.

Anitas fotballhjerne og pasningskvalitet i Tiotes kropp ville vært den perfekte defensive midtbanespilleren :)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #919 på: 09. Aug. 2014, 20:36 »
Så lenge Tiote har de rette spillerne rundt seg så han får konsentrere seg om å gjøre den defensive jobben er han en klassespiller. Jeg vil også påstå at en duo med Anita og Tiote bak en trio bestående av Cabella, De Jong og Sissoko høres veldig fint ut.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #920 på: 09. Aug. 2014, 21:08 »
Jeg kan ikke forstå at Pardew ikke ser det eller at han kan være fornøyd med forsvaret han har nå.
I mine øyne holder Mbiwa og Coloccini (om han er i vanlig form) greit PL nivå, men ikke Williamson og Taylor.

Hvis vi ikke får forsterkninger der bak, er jeg stygt redd for at vi kommer til å slippe inn like mange, om ikke mer mål enn vi har gjort tidligere sesonger under Pardew.
Synes bare at det er rart at mange ikke ser dette problemet innad i klubben. Særlig når det er veldig mange her inne som påpeker nettopp det samme som meg.
Mbiwa har kanskje fremtiden fremfor seg, men pdd holder Williamson høyere pl standard enn Mbiwa. Iallefall når partneren er Colo. Skulle gjerne hatt en stor atletisk stopper der bak (mulig Lascelles er den typen), men dette handler om økonomi. Henter vi enda en midtstopper så sitter det tre stoppere på benken med en halv million kroner i uken. Blir mye penger etterhvert når vi også vet hvor påståelig Pardew er når han først har bestemt seg for et midtstopper par. Når vi ikke skal ut i noen cup eller europa turnering så har jeg full forståelse for styret sin beslutning. En må ut før en kommer inn. Ikke engang Chelsea eller Manu sitter med fem midtstoppere.

SuperAlmeida

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1939
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #921 på: 10. Aug. 2014, 10:47 »
Vi leder visstnok racet om å signere Wilfried Zaha. Usikker på denne overgangen da jeg ikke ser helt behovet for en ving... Men han har mye ugjort potensiale... så ser tankegangen. Håper vi får solgt Jonas og Benny (Ja! Benny også) slik at vi får noe igjen for dem.

http://www.nufcblog.com/2014/08/09/are-newcastle-really-in-the-lead-for-english-winger/

Forresten fint at vi ser litt i England etter spillere også!
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #922 på: 10. Aug. 2014, 10:54 »
Føler ikkje at vi har behov for han. Trenger ein stopper og ein playmaker.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #923 på: 10. Aug. 2014, 11:14 »
Ideelt sett skulle vi ha hatt inn en god stopper, playmaker, og en topp-spiss..
Men tror vi bare får kjøpt en spiss, og at vi da er ferdige.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #924 på: 10. Aug. 2014, 14:02 »
3 nye inn for min del :

Håper vi får inn en Andre Ayew som både vil kunne være et spissalternativ og et kant-alternativ. Et NUFC som klassisk sett alltid plages med skader trenger spillere som kan fylle flere posisjoner. Fysisk sett imponerte Ayew meg enormt i VM og han har mye av det som skal til for å kunne slå igjennom i PL. Kanskje ikke klinisk nok enda, men kan være en uslepen diamant. X-faktor har han også masse av og jeg mener han kan være en glimrende ertstatter for Ben Arfa hvis han går. 24 år er perfekt alder og han har allerede rukket å få mye erfaring med Marseilles. Kontrakten hans går ut sommeren neste år og jeg tror det er gode muligheter for å få til et godt kjøp nå. Jeg er ikke enig med de som sier at vi ikke trenger flere vinger. Sånn som ståa er nå så har vi veldig mange spillere som vil trekke innover. Slik jeg ser det er vel omtrent bare Aarons som kan utfordre på fart og stille motstander spørsmål bredt i banen. Derfor trenger vi Ayew!

Hvis det er mulig mener jeg vi bør bruke Ben Arfa for å få tak i Clement Grenier.
(Antagelig må vi ut med cash i tillegg) Igjen, det vil gi oss flere strenger å spille på og han er mer den regissøren på midten som får spillet til å flyte kontra ballvinnere som vi nå har noen av. De Jong er lovende i noe av den samme rollen av det oppbyggende spillet, men må innrømme jeg er veldig spent på hvordan skadehistorikken hans vil påvirke oss. Grenier ser ut til å være "up for grabs" og får vi sjansen mener jeg vi bør ta fart.

Da mangler vi bare en stopper med god fart og en moderne tilnærming til å spille ut fra forsvaret. Vi har allerede en HOOOFBALL-forsvarer i Williamson. Fabian Schär er mitt valg her. Spiller til daglig i Basel, er 22 år og har mange av de egenskapene vi trenger i en ny stopper. Mye heller han enn Van Dijk for 8 mill som det spekuleres i om dagen.

Ut: Steven Taylor, Hatem Ben Arfa, Gabriel Obertan, Ferguson, Jonas. Får vi til noe i nærheten av dette mener jeg vi nærmest har en så komplett tropp som vi kan få når vi trenker på hva slags nivå vi som klubb opererer på. Howay the lads!


Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #925 på: 10. Aug. 2014, 14:37 »
Jeg er ikke enig med de som sier at vi ikke trenger flere vinger. Sånn som ståa er nå så har vi veldig mange spillere som vil trekke innover. Slik jeg ser det er vel omtrent bare Aarons som kan utfordre på fart og stille motstander spørsmål bredt i banen. Derfor trenger vi Ayew!
Jeg skifter mening hver dag om hva som er viktigst. Stopper, spiss, ving er omtrent like viktig å få inn. Er bare å se hvor effektivt det har vert å hatt en ving (Aarons) som slår inn med venstra. Særlig Riviere har jo fått utbytte av det.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #926 på: 10. Aug. 2014, 21:55 »
Registrerer at Lacazette tegnet seg på scoringslisten i Lyons seriepremiere i dag. Spennende å se hva som skjer der.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #927 på: 10. Aug. 2014, 22:09 »
Lacazette skal ha sagt etter kampen at han vil bli værende i Lyon.
Ser at Aboubakar har scoret mot Monaco nyst. Hadde like mange mål som Lacazette sist sesong, og er en god del billigere. Ser igrunnen ikke noe bedre alternativ om man tenker Frankrike/Holland markedet. Remy er jo på toppen sammen med Lacazette, men Carr må jo ha fått med seg Aboubakar.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #928 på: 11. Aug. 2014, 01:40 »
Greit at vi har fått inn Cabella, men dersom vi ikke skal satse på Ben Arfa, hvor mange vinger har vi som holder mål? Føler ikke Sissoko er best som en ren ving, og Gouffran har perioder hvor han kunne irritert en flue. Vet ikke helt, men føler vi fortsatt trenger både spiss, sentral midt, ving og stopper for å gjøre laget helt komplett. Men det ville selvsagt blitt en smule stor utbytting av laget i løpet av ett vindu, men om vi i det minste fikk inn spillere i et par av disse posisjonene vil jeg si meg strålende fornøyd med vinduet.

SuperAlmeida

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1939
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #929 på: 11. Aug. 2014, 10:46 »
Pardew har uttalt til Chronicle i dag at han ønsker en offensiv spiller (helst spiss/ving) til. Han har tydeligvis ikke gitt opp Lacazette enda... men mulig han gjør det når han leser spillerens utalelser i dagens aviser. Videre nevnes også Remy og Wickham.
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".