20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet sommeren 2014  (Lest 232409 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #780 på: 31. Juli 2014, 10:02 »
Veldig rart vi ikke er etter Lukaku, selv om vi kanskje ikke hadde en mulighet, så burde vi vært interesserte.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #781 på: 31. Juli 2014, 10:18 »
Ben Arfa går ALDRI til AC Milan for 15 millioner euro.

det  var da voldsomt så bastant på morran da Anders :)

 :toon:

he he , you got me :)

Men fra spøk til alvor.

* Ben Arfa har spilt lite fotball over en lang periode
* Sliter med en dårlig skadehistorikk
* Har ikke lest en eneste artikkel før nå som har spekulert i en sum over 7 mill pund. (Siste året)
* Har etterhvert opparbeidet seg et rykte som en troublemaker- (Deschamps says hi)
* Har over en lang periode vist at han ikke er spesielt keen på å jobbe defensivt, noe som virker å være en vesentlig faktor hos en moderne fotballspiller uansett posisjon på banen.
* Det har ikke vært spesielt stor interesse for Benny det siste året.

På den annen side, han virker til å være i ganske ok fysisk form i øyeblikket og hele fotballverden vet at han har et fantastisk talent. AC Milan har jo også en historikk med "troublemakers" så interessen kan fort være reell. Prisen derimot, kan vel ikke stemme?


« Siste redigering: 31. Juli 2014, 10:35 av kung_zlatan »

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #782 på: 31. Juli 2014, 10:43 »
En spiss jeg synes hadde vært veldig interessant er Javier Hernandez. Litt usikker på hvor lønna hans ligger, men hadde vært åpen både for kjøp og lån med opsjon. Tror han sitter inne med mye han ikke får vist frem i Manchester.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #783 på: 31. Juli 2014, 10:55 »
Personlig liker jeg mer "tanks" typen av spiss fremfor liten hurtig. Da har man større mulighet til å skape sjanser for andre spillere rundt seg samtidig som vi får et våpen på dødballer.

Jeg vil gjerne se Benteke inn, han hadde en kanon debutsesong. Var ikke i sitt ess i fjor , men det gjør vel det hele til et perfekt kjøp kronemessig. Han er også ung og muligheten er der for at han både blir bedre og med tanke for videresalg siden. Bør være gode nok argumenter for at mike åpner lommeboka. Er jo også en type spiss pardew liker. Løp og kjøp!!!!

Jeg tror vi hadde byttet posisjon med Everton om lukaku hadde kommet. Hadde faktisk luktet topp 6. Og når Everton fikk han hadde vi selvsagt sjanse. Vi skal kunne konkurrere med Everton på alle områder.Lukaku hadde vært den perfekte nye nr 9:)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #784 på: 31. Juli 2014, 11:38 »
Dere glemmer jo noe helt vesentlig rundt Lukaku. Vi kommer jo ALDRI til å satse såpass mye på en spiller på overgangsmarkedet under Mike Ashley. Everton opererer jo sådan på et helt annet nivå enn oss. Så allerede der er han en spiss som var uaktuell for oss, dessverre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #785 på: 31. Juli 2014, 12:08 »
Dere glemmer jo noe helt vesentlig rundt Lukaku. Vi kommer jo ALDRI til å satse såpass mye på en spiller på overgangsmarkedet under Mike Ashley. Everton opererer jo sådan på et helt annet nivå enn oss. Så allerede der er han en spiss som var uaktuell for oss, dessverre.

Så ikke prisen før nå, var en god sum med penger.

Men han er absolutt verd det imo, og hadde vært en glede å se han her.


Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #786 på: 31. Juli 2014, 12:11 »
En spiss jeg synes hadde vært veldig interessant er Javier Hernandez. Litt usikker på hvor lønna hans ligger, men hadde vært åpen både for kjøp og lån med opsjon. Tror han sitter inne med mye han ikke får vist frem i Manchester.

Hernandez er akkurat som Cisse. Klassisk boksspiller som bidrar fint lite utenfor 16 m. Som Toon nevner: Benteke vil være perfekt for oss. Eller den duden med det vanskelige navnet hos Dortmund.

Kristoffer: Du har dine poeng. Ikke for å være pessimist, men jeg tror han vil se oss som en nedtur sammenlignet med LFC. Om han klarer å holde motivasjonen oppe, så er det selvfølgelig flott :)


MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #787 på: 31. Juli 2014, 12:20 »
Som Toon nevner: Benteke vil være perfekt for oss. Eller den duden med det vanskelige navnet hos Dortmund.
Aubameyang og Benteke er to vidt forskjellige spillertyper.

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #788 på: 31. Juli 2014, 15:16 »
Newcastle manager Alan Pardew continues to "monitor" Loic Remy's situation after a move to Liverpool broke down.

Ligger han i buskene og spionerer eller? Få ut fingen og få på plass en spiss.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2138
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #789 på: 31. Juli 2014, 17:43 »
Jeg mener vi bør prøve oss på Remy selv om han har takker nei ved flere anledninger om. Synes han hadde fortjent £ 55 000 i uka, ned fra £ 80 000 i QPR. Så kan han heller få mål bonus (rundt £ 15 000) Pr. mål slik at han motiveres til å prestere.

Jeg tror ikke spillere som Hernandez, Aubameyang og Lacazette er mye mer motivert til å spille for oss enn det Remy er. Men, jeg hadde nok valgt de to sistnevnte foran Remy selv om vi vet han kan prestere.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #790 på: 31. Juli 2014, 18:17 »
Motivasjonsproblemet tror jeg er oppskrytt:)
de fleste spillerene spiller sitt beste uansett og i remy sitt tilfelle er jo em på hjemmebane være det største.Så det tror jeg ikke er noe problem. Verre med liten lønn:) Alle vil jo dit de får bedre betalt selvfølgelig.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #791 på: 31. Juli 2014, 19:33 »
Motivasjonsproblemet tror jeg er oppskrytt:)
de fleste spillerene spiller sitt beste uansett

Om du har lest litt hva enkelte fotballspillere og tidligere fotballspillere selv sier så er det ikke alltid at man kan stole blindt på at fotballspillere alltid gir sitt beste, og det bør være et lite varsel når spillere velger dårligere klubber for høy lønn om. Penger er i seg selv aldri en motivasjon på banen, eller er den det?

Et godt eksempel er jo f.eks Carew om du så dokumentaren om han igår. Det beste jeg kommer på nå er vel den tidligere Barcelona, Chelsea og Nederlandske landslagsspilleren Winston Bogarde.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #792 på: 01. Aug. 2014, 09:04 »
Enig Frode.

De fleste fotballspillere motiveres av lønn og sportslige resultater (færre og færre motiveres av klubbfølelse, dessverre). God innsats på banen kan gi dem begge deler, ved at de vinner pokaler i eksisterende klubb, eller at de blir solgt til en større klubb hvor de både får bedre lønn og økt sannsynlighet for å vinne et trofe. Det er når man fjerner sportslige resultater fra ligningen at det kan være en fare for at man får spillere som ikke er villige til å yte 100 %.

For en tid tilbake klagde vi over høyt betalte spillere som ikke blødde for drakta. Disse spillertypene, kombinert med flere andre ting, gjorde at vi rykka ned. Derfor vil jeg ikke har Remy til klubben.
« Siste redigering: 01. Aug. 2014, 09:08 av Thomas »

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #793 på: 01. Aug. 2014, 10:06 »
Skjønner ærlig talt ikke hvordan dere ikke kan ønske dere Remy. Den beste spissen vi har hatt på lang tid! Målgarantist. Om vi solgte Cisse (som ikke virker voldsomt motivert) og kjøpte Remy, ville vi være LANGT bedre dekket på topp. Ser ikke for meg at Loic blir en ny Owen.
« Siste redigering: 01. Aug. 2014, 10:08 av MLerbakk »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #794 på: 01. Aug. 2014, 10:17 »
Syns også det er helt sjukt, ja. Vansker for å se at vi kan få inn bedre spiss enn Remy overhodet. Lasogga avslo oss, Lacazette det samme. Da står vi tilsynelatende igjen med Aubameyang og Remy av gjenværende topptargets. Aubameyang ser ut til å bli enda litt dyrere, og det er vel heller ikke enda klart om Dortmund vil selge.
Før sommeren anså jeg Remy som utenfor vår rekkevidde. Dersom vi skulle kapre han er det langt over hva jeg kunne forventet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida