20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet sommeren 2014  (Lest 232420 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #315 på: 25. Mai 2014, 11:01 »
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/newcastle-united-up-remy-cabella-7169639

haha. For ein vits. Vi fortsetter å by mindre enn det dei krever, og det kommer til ende opp med at ein anna klubb dukker opp, som er villige til å by markedspris, og vi mister nok eit potensielt transfermål.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #316 på: 25. Mai 2014, 13:23 »
Prøver osså på Grenier og cabella fram til det nærmar seg deadline og so endar me opp med Sidwell.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #317 på: 25. Mai 2014, 13:49 »
Sidwell og Colback ja. Det lukter det hurra-fotball av :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #318 på: 25. Mai 2014, 14:21 »
Sidwell og Colback ja. Det lukter det hurra-fotball av :P

Dei skal vinne fansen tilbake etter den horrible avslutningen på årets sesong
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #319 på: 25. Mai 2014, 14:28 »
Ikke rart det er vanskelig å få spillere "over the line" når vi gang på gang på gang byr under det selger vil ha.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #320 på: 25. Mai 2014, 23:29 »
http://transfermarkt.co.uk/andy-najar/profil/spieler/145838 Som Tor Kristian Karlsen skriver i sin analyse av Honduras, dette er en spennende spiller. Gode innlegg og plenty x-faktor. Lite heads up der før VM. Prisen er heller ikke verst! Kunne vært noe for oss?

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #321 på: 26. Mai 2014, 00:27 »
Ser Welbeck ymter frempå om at han vil forlate ManU til fordel for en klubb hvor han får spille spiss.
Tottenham linka. Veit jo at dette er beyond oss uansett, og at der garantert er delte meninger om han. For meg ville det vært en drømmesignering.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #322 på: 26. Mai 2014, 08:04 »
Ser Welbeck ymter frempå om at han vil forlate ManU til fordel for en klubb hvor han får spille spiss.
Tottenham linka. Veit jo at dette er beyond oss uansett, og at der garantert er delte meninger om han. For meg ville det vært en drømmesignering.

Absolutt. Har vist at han tek nivået.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #323 på: 26. Mai 2014, 09:42 »
Welbeck hadde vore ein veldig god signering for oss. Har vist at han holder nivået, er engelsk og er fortsatt ung. Trur dessverre at dersom han forlater manu, så blir det til fordel for ein klubb som har litt meir ambisjoner enn oss.(så i bunn og grunn alle andre fotballag i verden :P)
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #324 på: 29. Mai 2014, 08:18 »

Ok........... Shawcross kunne erstatta Williamson greit?,,,, Shawcross er en av de beste stopperne i PL.... Kun 26 år om jeg ikke tar feil. Skeptisk til Noble? Han er akkurat den pasningsspilleren vi trenger som samtidig ikke blir for veik på midtbanen... Selv om han er britisk og ikke er noe superstar, er han en meget god spiller... Og Colback gratis med den tynne midtbanen... Et kupp... Sissoko håper jeg blir brukt som ving eller offensivt, eller noe, for å få inn en som kan styre spillet sentralt... Da er det tynt bak Anita og Tiote,,, og om vi har Noble i tillegg i en 3 manns midtbane er det nødvendig med bredde,, og hva er da bedre enn en gratis brukbar spiller som er anvendig...

Det er en grunn til at Shawcross er i Stoke enda, samma kan sies om Noble, om de hadde vært så fantastiske ville de vært linka til og/eller gått til større klubber for lenge siden, og jeg tror ikke Noble kan gå rett inn i laget uten videre.

Colback er grei som potet, men med bakgrunnen som Sunderland-spiller og at jeg ser han som temmelig begrenset så er jeg ikke overbegeistret.
Har jo også Ryan Taylor som potet, vet ikke hvordan formen hans er nå, og han har aldri vært veldig god, men blir vel heller aldri kvitt han.

Tidenes argument. Vi baserer spillernes egenskaper utifra hvilken klubb de spiller i... Skulle jeg sagt det samme da Neymar var i Santos? Eller da Ronaldo var i sporting? Eller Dani Alves i Sevilla? Hvorfor ikke ta med Drogba i Marseille, Chec, da han var ung keeper i den franske ligaen.  Eller da Thiago Silva spilte i østeuropa?.... Nei de var ikke gode fordi de var ikke i en toppklubb.... Javel.... Alle gode spillere har ikke alltid vært i de beste klubbene... Om Shawcross er linket til noen storklubberr aner jeg ikke, for jeg leser ikke rykter, men du får gå på goal.com og lese løse rykter... At en spiller er linket til en klubb er i 95 prosent av tilfellene oppspinn med mindre de faktisk har lagt inn bud etc. Det er nok dete også.. . Tatt ut fra det blå.. Men forundrer meg ikke om Newcastle kunne tenke seg en ung engelsk klassestopper, så det er absolutt mulig...

Shawcross har vel landskamper for England til tross for at det er mange gode stoppere der... Til sammenligning har vel ikke Taylor og Williamson vært i nærheten... Stoke har hatt et av de mest solide forsvarene de siste årene, og mye pga. Shawcross...  Han er en hodesterk spiller som Williamson, så hadde gått rett inn i laget.. Han er bare 26 år og forhåpentlig ikke alt for dyr.. At han går til en toppklubb er meget sansynlig.. Rett og slett fordi han hadde med stor sansynlighet gått rett inn på enkelte topplag som Liverpool, Manchester United, City, Arsenal... Spørs bare om disse sikter enda høyere på spillere som Hummels etc.

Når det gjelder Noble har han evnen til å styre spillet og slå de geniale pasningene, som vi har manglet siden vi mistet Cabaye. Om vi velger å hente Noble er det nok for ikke bare ha krigere på midtbanen, men tekniske folk som kan sentre. Selv om Noble er britisk og ikke høres ut som det mest tekniske vidunderet pga navnet, er det nettopp det han er.. Samtidig er han kraftig nok til å spille sentralt på midtbanen, og ingen typisk playmaker som må ligge i angrep å gi stikkere, som ville fått juling sentralt på midtbanen... Anita og Tiote blir for like. Sissoko er et fysisk monster, og god fremover på sin måte, men når det kommer  til pasningskvaliteten er han heller ikke noe vidunder.. Tiote og Noble med en Sissoko litt lengre opp som ving eller offensiv midtbane, og Anita som forhåpentlig blir en klassespiller med årene, og vil få mye spilletid høres dette ut som et lurt kjøp til den rette prisen...

Om vi får Colback gratis, tyder det faktisk på at han vil spille for oss, og om lønna er lav, har vi veldig tynn stall, så ser ingen grunn til å være negativ. Med mindre han krever en del i lønn...

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #325 på: 29. Mai 2014, 08:26 »
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/newcastle-united-up-remy-cabella-7169639

haha. For ein vits. Vi fortsetter å by mindre enn det dei krever, og det kommer til ende opp med at ein anna klubb dukker opp, som er villige til å by markedspris, og vi mister nok eit potensielt transfermål.

Vi har tjent 700 millioner de seneste årene.... Mye fordi vi har vært flinke å handle billig og selge dyrt... Vi har vært sta i forhandlinger, og fått meget gode spillere billig, og samtidig fått en god del for de vi har solgt... Hvis du vil vi skal spy ut penger og legge oss langflate for hver eneste gode spiller, hadde vi vært konkurs... For det første er dette en vanlig prosedyre blant alle klubber. Den ene krever litt mer, og den andre prøver å prute ned prisen, og deretter møtes de på midten... Newcastle er kanskje litt staere, men dette imaget har vi fått, og aldri gått bort fra,, så klubbene lar oss faktisk presse ned prisene i mange tilfeller, og omvendt...

Ta et omvendt eksempel.. Når Chelsea og City byr på en spiller, vet de det at de kan få mye mer for spilleren, samtidig som spilleren vet han kan kreve skyhøye lønninger, for dette er ikke klubber som gidder å prute...

wiigen

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 458
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #326 på: 29. Mai 2014, 10:41 »
Shawcross har vel landskamper for England til tross for at det er mange gode stoppere der... Til sammenligning har vel ikke Taylor og Williamson vært i nærheten...

Til info så har både Ryan Shawcross og Steven Taylor bare 1 senior-landskamp på CVen. Taylor har derimot langt flere aldersbestemte landslagskamper.
he shagged your lass, taylor shagged your lass

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #327 på: 29. Mai 2014, 11:49 »
Newcastle United want £3million for midfielder Sylvain Marveaux.

Newcastle United have slapped a £3million price tag on Sylvain Marveaux – as they look to shift four French players this summer.

The Journal understands United have circulated the names of Gabriel Obertan, Hatem Ben Arfa, Mapou Yanga-Mbiwa and Marveaux to clubs in France as they look to refresh their squad – but their valuation of Marveaux is currently putting off interested suitors over the Channel. Newcastle are working on a number of deals and are still in negotiations over the signing of number one target Remy Cabella – but they are still significantly short of meeting Montpellier’s valuation and the wage demands of the player.

Marveaux er en spiller som Newcastle eller Pardew ikke ser som god nok til å sitte på benken for Newcastle en gang, men å tro å håpe at han skal finansiere halve Cabella er bare teit.


Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #328 på: 29. Mai 2014, 14:44 »
Dersom du gidder ofre Offe87s argument en tanke utover å lese hva som står svart på hvitt - og sammenligner den med ditt svar - så skjønner du kanskje at her er visse forskjeller. Shawcross og Noble er godt i gang med siste halvdel av 20-åra og spiller enda i klubber som figurerer stort sett på nedre halvdel av PL-tabellen. Da er det helt åpenbart en grunn til at de er i slike klubber og ikke i større klubber på denne tida i karrieren. Spesielt de beste unge, engelske spillerne hentes kjapt opp av større klubber om de er gode nok. Så vær så snill - prøv å legg litt tanke i det når du leser argumentet hans. For jeg skjønte det.

Så angående de to spillerne - så er det forsåvidt begge spillere jeg liker og som ville vært forsterkninger til dagens stall. Shawcross er helt klart både blitt bedre enn Taylor og Williamson. Ganske klassisk engelsk stopper som ville fungert bra med Mbiwa om vi skulle tenkt langsiktig.
Noble er også en forholdsvis god PL-midbane. Reagerer dog på at du får det til å høres ut som om han er på nivå med Cabaye eller andre sentrale playmakere i toppklubbene i England. Det er han ikke, etter mitt syn blant annet litt for temposvak til det. Sterke tvil til at han hadde tatt oss opp de nødvendige nivåene vi ønsker. Jeg tør anta at både Grenier og Cabella rent ferdighetsmessig overgår Noble greit.

Og så til det avgjørende argumentet her. Vi har Mike Ashley til eier. Vi har et lite overgangsbudsjett. Hvor mye tror du Stoke og West Ham skal ha for Shawcross og Noble? Alt for mye til at vi skal kunne ta oss råd til dette og samtidig hente kvalitet i angrep. Skulle faktisk tatt i mot Shawcross med åpne armer. Bra spillertype og en engelskmann i beste alder. Men kan garantere at prisen er alt for stiv for oss.
« Siste redigering: 29. Mai 2014, 14:45 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #329 på: 29. Mai 2014, 16:07 »
Shawcross har vel landskamper for England til tross for at det er mange gode stoppere der... Til sammenligning har vel ikke Taylor og Williamson vært i nærheten...

Til info så har både Ryan Shawcross og Steven Taylor bare 1 senior-landskamp på CVen. Taylor har derimot langt flere aldersbestemte landslagskamper.

Pr. dags dato er nok Shawcross mye nærmere en plass i det engelske landslaget...

Kristoffer: Når en sier at en spiller ikke er i en stor klubb, og bruker det som argument, istedetfor å faktisk se på spillerens prestasjoner og kvaliteter, så virker det for meg som han ikke har sett særlig mye av disse spillerne, men bare går ut ifra at de er dårlige fordi de er i West Ham og Stoke...Men da sier vi det sånn. Spillere som er i middels gode PL klubber og er i midten av 20-årene, er ikke spessielt gode.... Carrick var vel ikke direkte ung da Manu punga ut store summer for han for å ta et eksempel...  Og om Stoke er en middels klubb, er vel vi det også, siden de stort sett havner over oss på tabellen... Cabaye gikk til PSG i en alder av 28 år.. Jeg synes det bare er latterlig å rakke ned på min påstand om Noble er en meget god midtbanespiller, og Shawcross er en meget god forsvarspiller kun fordi de spiller i "små" klubber...En ekspert på engelsk fotball hadde uttalt seg om kvalitet/prestasjoner og egenskaper... Nivået på enkelte innlegg her synes jeg er lavt... Om man skal uttale seg om hver eneste spiller, og ender med å bruke slike argumenter, synes jeg man kan la være å svare.... For Newcastle er dette hvertfall etter min mening gode forsterkninger. Og om man skal begynne å klage over at de ikke har gått til en storklubb, så må man huske at Newcastle ikke er den første klubben de beste spillerne i verden går til....Av realistiske overganger er vel Shawcross en av de beste spillerne vi kan få..