20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle til salgs  (Lest 299447 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1260 på: 18. April 2020, 23:09 »
Amnesty har kritisert Equinor og det norske oljefondet. Klart de kritiserer Saudi og andre land som bryter menneskerettigheter. Problemet her er at Uefa, fifa og PL er altfor glad i penger. Saudi er godt inne i England med forskjellige ting. Eiendom er vel noe av det. I tillegg sender den engelske regjeringen våpen verdt milliarder til Saudi. Ser ganske merkelig ut om de da ikke godtar oppkjøpet. 
« Siste redigering: 18. April 2020, 23:14 av Fluffy »

Roblee

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 856
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1261 på: 18. April 2020, 23:22 »
Det blir nok godkjent. I fantasiverden hadde det jo vært fantastisk om supporterne kunne eid største delen av klubben, men det går dessverre ikke. Hvis de ikke godkjenner dette må de jo begynne å se på alle de andre klubbene.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1262 på: 18. April 2020, 23:41 »
Min ønskeliste:

Få de inn:

K Mbappe (PSG)
E Braut Haland (Borussia Dortmund)
J Sancho (Borussia Dortmund)
M de Ligt (Juventus)
G Donnarumma (AC Milan)
K Havertz (Bayer Leverkusen)
V Junior (Real Madrid)
M Mount (Chelsea)
Maddison( Leichester)
Trent ( Liverpool)

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1263 på: 19. April 2020, 01:57 »
Vi må prøve å være litt edruelige oppe i det hele også da....

Ønskeliste er en ting. Jeg ønsker meg leilighet/hus i bursdagsgave, men ingen har råd til å gi meg det.

En ting er FFP. Det finnes, selv om det kanskje er snakk om å suspendere det i x antall år. Skjer det, kommer det fortsatt til å ha visse føringer som gjør at vi ikke kan kjøpe de nevnte spillerne i sommer.
Og uansett om vi kunne det, er bare et fåtall realistisk. Skal strekke meg langt, og si at Sancho, Donnarumma, Havertz, Mount og Maddison er realistisk på den lista. Og da lurer jeg meg selv på enkelte av tilfellene.

Pr dags dato ligger vi på 13.plass i Premier League, 8p over nedrykk. Med 9 kamper (27poeng) igjen å spille om.
Greit nok at vi KANSKJE blir verdens rikeste klubb, men hva er det som skal trekke disse ekstremt lovende og gode spillerne til oss? Ikke skal vi spille i Europa, ikke har vi noe stort navn i Europa eller blant disse lovende unge spillerne, vi har Steve Bruce som manager, klubben har vært i limbo i flere år - med to nedrykk to 10+ år.

Ting kan forandre seg (manager og lignende), men jeg tror vi skal anse oss selv som veldig heldige hvis det kommer en stjerne/verdensklasse-spiller inn i neste vindu.
Vi kommer selvsagt til å forsterke troppen, og trenger spillere i alle ledd.
Skal vi hente spillere, må det være de som ligger i vannskorpa hos toppklubbene, eller kanskje ikke har gått til toppklubbene enda.
Mulig til og med jeg sikter litt høyt, men tenker mer på typer som Areola (Real Madrid), Gasparini (Udinese), Upamecano (RB Leipzig), Tonali (Brescia), Doku (Anderlecht), Samardzic (Hertha Berlin), Gibbs-White (Wolves), Ferran Torres (Valencia), Szoboszlai (RB Salzburg), og lignende.
Det kommer et mesterskap neste sommer, som sammen med pandemi-krisen vil kunne gi oss tilgang på noen spillere vi ellers ikke kunne ha kjøpt (tror jeg). Areola er en veldig god keeper, og i mine øyne favoritt til å være førstekeeper for Frankrike neste sommer. Men da trenger han spilletid, noe han ikke får i Madrid. Motvillig til å kaste ut Dubravka, men Areol vil være en god erstatter hvis vi skal ha en bedre keeper.

Ellers er det veldig mange talenter på lista, og med god grunn. Hvis vi kan tilby tilnærmet fast spilletid og en solid lønn, vil mange av disse i hvert fall vurdere Newcastle.
Ellers må vi se på solide, etablerte spillere som kanskje kan prises bort. Tenker på feks Umtiti, Vidal (veldig lunken), Cavani (gratis, men skal ha ENORM lønn), Alex Telles, Aaron Ramsey, Giroud, Götze, Meunier, Vertonghen (siste 4 har utgående kontrakter, og ute etter en siste stor kontrakt før de legger opp).

Endte nok opp med å bli urealistisk selv, men aldri i verden at Vincious og Trent forlater henholdsvis Real Madrid og Liverpool for oss i sommer. Da er nok de jeg lister opp mer aktuelle.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1264 på: 19. April 2020, 10:45 »
Hadde du fått en sugardaddy som var god for 260 bill £ hadde nok både leilighet og bil fikset seg til bursdag kompis😎

Det som tiltrekker stjernene er penger i førsteomgang . Etter hvert blanding av sportslig suksess og penger. Penger er alt! Veldig enig med Tommy. Som han sa. Tror dere Salmon vil være nr 2 bak city eier. Han kommer til å kjøre på. Finnes ikke tvil i meg om at Newcastle vil bli et monster i premier league. Ganske sikker vi tar tittelen innen 5 år. Syns ikke tiden for nøktern prat/tenkning er nå. Nå kan vi kose oss med det faktum at vi blir verdens rikeste klubb by far . Og at endelig vil vi bli satt på kartet igjen.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1265 på: 19. April 2020, 11:49 »
Mange gode navn lista opp her ja. Igjen mye enig med Anders (bortsett fra alle gamlisene du lister opp ;) )

Selv om kassa muligens flyter over av penger til sommeren, så tror jeg vi kan glemme de på øverste hylle de første par sesongene. De vil ha nok ha CL. Håper og tror mer på en Chelsea-approach fra tidlig 2000-tall, når Abramovitch tok over. Satset mye på spillere som var i ferd med å slå gjennom, som f.eks. Drogba, Cech, Robben, Carvalho, Ashley Cole og Joe Cole som alle var i midten av 20-årene eller yngre, krydret med en og annen gamlis som Makelele :)

Skal jeg dog drømme om noen fra øverste hylle, hva med Dybala? :)
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1266 på: 19. April 2020, 14:01 »
Visste noen kom til å være uenig i oppramsingen, spesielt de eldre. Men jeg mener vi må finne noen ledertyper og vinnerskaller. Kjøper vi mye mye ungt og lovende, må vi ha noen med erfaring, rutine og kvaliteter vi kan stole 100% på.
En type som Cavani scorer minst 10-15 mål på en sesong (alle turneringer), og vil sannsynligvis gi et løft til spillere som ASM, Almiron og Joelinton. Meunier og Vertonghen er spillere som glatt kan prestere meget godt i 2-3 år for oss, og gi opplæring til det vi eventuelt bringer inn av defensive talenter. Rafa var også veldig opptatt en enkelte rutinerte ledertyper sist han var her, selv om han foretrekker å "lære opp talenter" i stedet for å forandre gamle spillere.

Jeg ønsker også at vi tar en Chelsea-tilnærming på det hele, men problemet er at det var flere uoppdaget spillere i aldersgruppen 21-25 før, enn det er nå. Speidingen er langt mer omfattende og en mye større del av hvordan klubber opererer Pr dags dato, enn det var i 2003-2006 (har jeg inntrykket av, ikke noe fasit).
Men igjen, noe av det som blir viktigst for et eventuelt nytt styre er å ansatte tonnevis med speidere! Få knyttet til seg kjennskap i alle verdensdeler, full oversikt lokalt og England, samt sveipe hele markedet i Europa. Det vil ta år, men organiseringen av klubben vil være like viktig som spillerkjøp (DOF, speidernettverk osv).

Dybala er for meg en Icardi-type. Digger spilleren Dybala, mener han er ganske så undervurdert i fotball-Europa, men kan han ikke også være litt bråkete?
Dybala vil være en solid statement of intenst, samtidig som han fort kan finne på å komme hit. Hvis Ronaldo blir værende, veldig merke.
« Siste redigering: 19. April 2020, 14:03 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1267 på: 19. April 2020, 20:07 »
Doku (Anderlecht), Samardzic (Hertha Berlin), Gibbs-White (Wolves), Ferran Torres (Valencia), Szoboszlai (RB Salzburg)

Stusset mer over at disse juniorspillerne skal forsterke oss på kort sikt (bortsett fra Ferran Torres)

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1268 på: 19. April 2020, 20:13 »
Vi aner jo ikke hva slags liste de har tenkt å legge seg på, men Edouard (Celtic) Dembele (Lyon) er jo folk som ble linket til oss før oppkjøpet, og som bør forsterke oss betraktelig.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1269 på: 19. April 2020, 21:22 »
Doku (Anderlecht), Samardzic (Hertha Berlin), Gibbs-White (Wolves), Ferran Torres (Valencia), Szoboszlai (RB Salzburg)

Stusset mer over at disse juniorspillerne skal forsterke oss på kort sikt (bortsett fra Ferran Torres)

Er vel strengt talt bare Doku og Samardzic som klassifiserer som juniorspillere da, og var mer eksempler på spillere som kan komme inn og forsterke troppen. Ut ifra hva jeg har lest, vil jeg mye heller ha Doku enn Atsu for eksempel......
Og at vi bør kaste oss med i kampen om slike talenter.

Men Gibbs-White har fått en del kamper for Wolves, Ferran Torres har spilt mye for Valencia, og Szoboszlai spiller en god del for Salzburg. Ikke nødvendigvis spillere som skal løfte oss opp til ligagull med en gang, men spillere som er på vei til å skifte til større klubber. Da kan vi være med, og bruke de som rotasjonsspillere og i cuper.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1270 på: 20. April 2020, 12:50 »
Papirer fra både Newcastle og PIF ble sendt inn papirer 31. Mars. Så skal vel ikke gå så lenge før det blir offentlig bekreftet nå..

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1271 på: 20. April 2020, 13:00 »
Papirer fra både Newcastle og PIF ble sendt inn papirer 31. Mars. Så skal vel ikke gå så lenge før det blir offentlig bekreftet nå..

Papirene ble sendt tidligst 9. April iflg Caulkin

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1272 på: 20. April 2020, 14:49 »
Kom til bunns i det. Papirene gikk inn fra både Newcastle og pif 24. Mars. Men det manglet noen papirer som ble ettersendt av Newcastle. Så papirer mottatt 9. April👍 Bekreftet av Caulkin👍

Sies at 7. Mai nevnes som bekreftelses dato😎
« Siste redigering: 20. April 2020, 14:59 av TooN »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1273 på: 20. April 2020, 15:37 »
https://www.skysports.com/football/news/11678/11975964/newcastle-takeover-steve-bruce-to-be-given-time-to-prove-himself-as-manager?fbclid=IwAR2K7-Y16sCkyiqXl2QlRBTrgOLnCOxiSGvsPF5GAPy3iv-1nzzxhokvE2o

Bruce skal få ihvertfall ut sesongen på å bevise seg. Utover eventuell avslutning av denne sesongen ser jeg ingen grunn til å overhodet la Bruce prøve bevise seg. Han har vel over et par tiår bevist at han ikke er en god nok manager - så å kaste vekk mer tid enn nødvendig på han er dødfødt. For min del kunne vi sparka Bruce straks nye eiere kom inn og la Pochettino få spakene asap.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1274 på: 20. April 2020, 15:51 »
https://www.skysports.com/football/news/11678/11975964/newcastle-takeover-steve-bruce-to-be-given-time-to-prove-himself-as-manager?fbclid=IwAR2K7-Y16sCkyiqXl2QlRBTrgOLnCOxiSGvsPF5GAPy3iv-1nzzxhokvE2o

Bruce skal få ihvertfall ut sesongen på å bevise seg. Utover eventuell avslutning av denne sesongen ser jeg ingen grunn til å overhodet la Bruce prøve bevise seg. Han har vel over et par tiår bevist at han ikke er en god nok manager - så å kaste vekk mer tid enn nødvendig på han er dødfødt. For min del kunne vi sparka Bruce straks nye eiere kom inn og la Pochettino få spakene asap.

Dette er vel bare spekulering. Jeg tror/håper at de fortsatt kansellerer denne sesongen .så vi kan starte med blanke ark i august. Håper Posh overtar roret så kan begynne byggingen. Tror dette er to hakk over Bruce.