20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Champions League  (Lest 184141 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #225 på: 28. April 2011, 11:54 »
Jeg holder jo med Barcelona, men jeg begynner å få en ekkel avsmak for Pedro og Busquets spesielt. Pedro prøver å filme på motstanderen rødt kort i hver jævla kamp av betydning og det er kvalmende å se på. Han fikk det til mot Mota i kampen mot Inter og han fikk filma på Arbeloa et gult i går. I tillegg dytter han til Marcelo da det viser seg at han ikke får straffe på enda en latterlig filming. En sterk dommer ville ment at disse to situasjonene i sum ville gi utvisning og egentlig synes jeg denne usportsligheten er verre enn at Pepe er litt uheldig med en takling.

Heldigvis har Barcelona Messi. Det finnes ingenting å mislike med den fyren (lenger, jeg husker at han også putta med hånda og andre merkelige for noen sesonger siden.), han holder seg på bena og spiller fotball og det gjør han bedre enn noen andre. Det andre målet er kunst og det er det eneste jeg gidder huske fra denne kampen.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #226 på: 28. April 2011, 15:53 »
Sitat
Den danske toppdommeren Claus Bo Larsen, mener at utvisningen var korrekt.

- Når han (Pepe) kommer så voldsomt og hensynsløst inn i taklingen, tar han helt klart ikke hensyn til motstanderens helse, og dermed skal han ut. Det er en grad av forsett over den måten han strekker beinet ut på, sier Larsen til Sporten.dk.

Den danske dommeren er heller ikke imponert over Alves klynking i etterkant av taklingen. Alves lot seg bli båret ut på båre, men var tilbake på banen like etter.

- Hvis bildene klart viser at Dani Alves ikke blir truffet, så er det åndssvakt det han gjør, sier Claus Bo Larsen.
Nei.

gardek

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 532
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #227 på: 28. April 2011, 15:59 »
Må få ut litt frustrasjon etter denne kampen (og ja jeg er Real fan så det kan virke litt supporterbriller)

Jeg blir så frustrert etter denne kampen. Og i tillegg må vi sitte å høre på Viasat 4 studio, hvor Soller sitter og tror han er en bedre manager enn Mourinho. Ja RM spilte deffansivt, men man spiller slik man vet funker. Hadde Soller hvert trener for Real hadde han tapt 10-0 hver kamp mot Barca.

Barcelona gjør alt for å få en spiller på motstanderlaget utvist i hver kamp virker det som. Pedro (en av de få spillerne jeg faktisk digger på Barca), Sergio og Alves er jo helt LATTERLIG å se på. Men det er ikke bare det at de filmer som får meg til å se rødt. Det er det at det alltid er 6-7-8 Barcelona spillere OPPE i trynet på dommeren i enhver situasjon. Det er jo helt IDIOTISK å se på.

Det røde kortet er jo heller ikke rødt. Hadde Webb dømt denne kampen, hadde det vært ett helt annet resultat. Akkuratt DET kan jeg vedde livet mitt på.

Skal ikke akkuratt si at Real (DiMaria) ikke filmet, men Real ikke i nærheten av Barca på latterligheter.

Syntes dog bl.a Adebayor sin oppførsel etter utvisningen var ganske dårlig, og han burde nesten fått rødt selv :p

en ting til. Messi var ikke akkuratt supergod før rommet Pepe etterlot seg kom.
« Siste redigering: 28. April 2011, 16:01 av gardek »
Toon till I die.

Simmi

  • Gjest
Sv: Champions League
« Svar #228 på: 28. April 2011, 16:01 »
Enig med deg Gardek :)

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #229 på: 28. April 2011, 16:18 »
Jeg har ikke noe til overs for Dani Alves, Busquets og de andre klovnene som driver å filmer, men det som kanskje er aller aller værst med hele semifinalen i går er pressekonferansen til Jose Mourinho. En annen ting som irriterer er også hvor ivrige Manu fansen er til å klage over at Barca/Real filmer. De kunne kanskje begynt med seg selv.. Uansett, Jose:

Sitat
Guardiola is a fantastic coach, but he has won one Champions League which I would be ashamed to win after the scandal at Stamford Bridge and this year, if he wins it again, it will be after the scandal at the Bernabeu.

"I hope that one day he will win a clean Champions League, with no incidents behind it.

"Today it's clear that against Barcelona you have no chance. I don't understand why. I don't know if it's the publicity of UNICEF (the club's shirt sponsor), I don't know if it's the friendship of (Spanish football federation president Angel Maria) Villar at Uefa, where he is vice-president, I don't know if it's because they are very nice, but they have got this power. The rest of us have no chance.

Det Mourinho kommer med her er skammelig. Dessuten kan jeg ikke komme på Mourinho-lag som klarer å oppføre seg. Porto var et arsenal av skuespillere, og jeg har knapt sett et mer motbydelig fotballag enn Porto anno 2004. Så gikk han til Chelsea hvor Arjen Robben, Didier Drogba, Makelele m.fl styrte showet. I inter var det kanskje ikke filming som var mest i sentrum, men i hans to år i Milano var det bråk nesten konstant. I real har han bare vist seg som en dårlig taper ettersom hans Real ikke når opp til dagens Barcelona utgave.

Jeg har et litt blandet forhold til Mourinho. På en måte så kan du nesten ikke annet enn å like mannen, men hvis du tar en totalvurdering over mannen og ser på trenerkarrieren hans under ett så er han ikke akkurat noen god ambassdør for hvordan en manager skal fremstå i fotballen.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Simmi

  • Gjest
Sv: Champions League
« Svar #230 på: 28. April 2011, 16:35 »
Enig i det du sier der Kø. Jeg har alltid likt Mourinho, på samme måten som jeg har likt Petter Northug, men det Mourinho lirer av seg der er bare lavmål.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #231 på: 28. April 2011, 16:47 »
Enig angående det. Men Mourinho skal ha det, han skjermer spillerne sine mer enn noen andre - Wenger blir smågutt i forhold.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #232 på: 28. April 2011, 17:03 »
Da skjønner jeg faktisk at Real-fansen er frustrerte. Synes taklinga til Busquets er helt klart rødt og faktisk styggere enn Pepes.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #233 på: 28. April 2011, 17:06 »
2 ulike kamper det er hentet fra da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #234 på: 28. April 2011, 17:09 »
Joda, men det er jo bare ei uke mellom dem, selv om det ikke er samme kamp så vil jeg tro at Realfansen føler seg snytt. Om jeg ikke husker feil fikk vel de også en utvisning senere samme kamp?

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #235 på: 28. April 2011, 17:52 »
Ja, dè Maria fikk rødt kort. Men det var fortjent.

Denne videoen viser jo at Pepe aldri er nær Alves, noe som gjør det litt merkelig at han skal ligge nede og sprelle i ett minutt, før røde kors kommer og fjerner han fra banen.

http://www.youtube.com/watch?v=G2oRXFRl6QE&feature=player_embedded#at=70

Fra 1:08 og utover! :)

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #236 på: 28. April 2011, 17:55 »
Altså, med Dani Alves blir man jo aldri overrasket over slikt dessverre...Farefullt spill er jo likefullt rødt kort da, så litt dumt om det evt. skal bli oppfattet som at det røde kortet kommer pga overspilling, for det gjør det nok ikke.

gardek

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 532
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #237 på: 28. April 2011, 17:58 »
Altså, med Dani Alves blir man jo aldri overrasket over slikt dessverre...Farefullt spill er jo likefullt rødt kort da, så litt dumt om det evt. skal bli oppfattet som at det røde kortet kommer pga overspilling, for det gjør det nok ikke.

Det kommer fordi Alves ligger som om han kansje har brukket foten.. Samtidig som 7-8 Barcaspillere står i trynet på dommeren og gjør "det er rødt kort" tegnet med handen.
Toon till I die.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #238 på: 28. April 2011, 18:08 »
Nei, det kommer fordi assistentdommeren har sett at det er farlig spill og derfor forteller dommeren om dette. Dommere som lar seg påvirke til en slik grad av spillere dømmer nemlig ikke CL-fotball, ei heller Adeccoligaen for den del.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #239 på: 28. April 2011, 18:13 »
Hadde ikke gjort noe om dommeren også slo ned på filming da..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida