20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Champions League  (Lest 184160 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Champions League 09/10
« Svar #105 på: 23. Mai 2010, 19:22 »
De gangene jeg fulgte med på kampen greide jeg ikke se at Bayern skapte all verden eller var spesielt nære ved å skape noe. Av det jeg så var Inter det beste laget. Har vel omtrent aldri brydd meg mindre om en CL-finale.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Champions League 09/10
« Svar #106 på: 23. Mai 2010, 19:34 »
Det var en tam kamp - men Inter skapte klart mest på overgangene sine og vant jo fortjent - uansett hvor mye jeg misliker det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Champions League 09/10
« Svar #107 på: 23. Mai 2010, 22:28 »
Inter vant på en ekstrem defensiv organisering og at de har en klassespiss i verdenstoppen når det gjelder å utnytte målsjanser. Denne sesongen har Milito avgjort det aller meste for Inter i de viktige kampene og i går scoret han på 2 av 2 sjanser. Fullt fortjent og ikke minst imponerende hvordan de spiller defensivt. At man ikke klarer å bry seg om eller begeistre seg over en CL-finale, så er vel ikke fotball så viktig da. Dette er verdens største klubbkamp og et must for alle fotballinteresserte.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Champions League 09/10
« Svar #108 på: 24. Mai 2010, 00:17 »
At man ikke klarer å bry seg om eller begeistre seg over en CL-finale, så er vel ikke fotball så viktig da. Dette er verdens største klubbkamp og et must for alle fotballinteresserte.

Hva man begeistres av innenfor fotballen er jo selvfølgelig subjektivt, og jeg ser ikke på CL-finalen som noe must for alle fotballinteresserte. Blir ca like saklig som om jeg skal si at Brann-VIF og Brann-RBK er et must for alle fotballinteresserte.

Folk gidder å se forskjellig fotball, og jeg skjønner godt at folk blir avskrekket av Inters spillestil om dagen

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Champions League 09/10
« Svar #109 på: 24. Mai 2010, 00:25 »
At man ikke klarer å bry seg om eller begeistre seg over en CL-finale, så er vel ikke fotball så viktig da. Dette er verdens største klubbkamp og et must for alle fotballinteresserte.

Hva man begeistres av innenfor fotballen er jo selvfølgelig subjektivt, og jeg ser ikke på CL-finalen som noe must for alle fotballinteresserte. Blir ca like saklig som om jeg skal si at Brann-VIF og Brann-RBK er et must for alle fotballinteresserte.

Folk gidder å se forskjellig fotball, og jeg skjønner godt at folk blir avskrekket av Inters spillestil om dagen

Håpløst eksempel du kommer med der da CL-finalen er verdens største klubbkamp. Greit nok at mange synes Inter spiller destruktiv fotball, men å nyte CL-finalen med den spenningen osv er et must å få med seg hvert eneste år. Men for all del, det er mulig noen synes CL-finaler er kjedelige, men da er vel ikke fotballinteressen den aller største heller.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Champions League 09/10
« Svar #110 på: 24. Mai 2010, 00:27 »
For meg er Brann-VIF mye større enn CL-finalen ettersom jeg følger norsk fotball 20 ganger tettere enn internasjonal fotball. Og det gjør meg mindre fotballinteressert enn deg?

Wow.. ::)

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Champions League 09/10
« Svar #111 på: 24. Mai 2010, 00:34 »
Sånn litt utenfor temaet, men jeg må bare spørre: Hvorfor i alle dager er du egentlig på dette forumet, PlebUTG? Har bladd litt tilbake i innleggene dine, og kan vel telle antall innlegg som omhandler Newcastle det siste halvåret på en hånd...

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Champions League 09/10
« Svar #112 på: 24. Mai 2010, 01:42 »
For meg er Brann-VIF mye større enn CL-finalen ettersom jeg følger norsk fotball 20 ganger tettere enn internasjonal fotball. Og det gjør meg mindre fotballinteressert enn deg?

Wow.. ::)

Mindre fotballinteressert mtp fotballen generelt, ja. Less love for the game, nei.

Mulig det var litt trangsynt å skrive det jeg gjorde, men jeg synes det er utrolig gøy å se verdens beste lag og verdens beste spillere, selv om Newcastle er 100% det viktigste. Jeg kjenner selv folk som ikke bryr seg nevneverdig om CL fordi f.eks Manchester United er utslått, og det er forsåvidt greit det, men da mener jeg interessen for fotballen er noe begrenset.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Champions League 09/10
« Svar #113 på: 24. Mai 2010, 04:14 »
Champions League -finalen er som du sier verdens største klubbkamp.
Ikke nødvendigvis den kampen med flest finter, fineste mål, masse drama (underholdning), men den største.
Det å glede seg til Bayern Munchen - Internazionale selv om om man heier på Newcastle, Juventus, Barcelona eller Ranheim, gjør at Cl-finalen blir noe spesielt. Noe jeg må ha med meg hvert eneste år :)

Sitat
Mindre fotballinteressert mtp fotballen generelt, ja. Less love for the game, nei.

Dette sier vel det meste. Fotballinteresse og kjærlighet for fotball er to forskjellige ting.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Champions League 09/10
« Svar #114 på: 24. Mai 2010, 11:44 »
Var fortjent at Inter vant ja. Men italiensk fotballer er bedre enn sitt rykte. Og jeg syntes faktisk det var morsomt å se Inter borte mot Barca. De hadde en mann utvist i store deler av kampen og Barca kom igjennom forsvaret kun to ganger. Inter var snorrette i 90 minutter og det er imponerende. Samtidig var tapet også et resultat av at Barca spilte på Inters premisser: De prøvde å tre ballen gjennom sentralt hver eneste gang i stedet for å brette ut spillet.  Et lag fra en annen liga enn den italienske ville fått skambank med en mann mindre på Nou Camp.

CL-seieren var fortjent, men synd at ikke Bayern scora på den enorme muligheten i begynnelsen av 2. omgang. På stillingen 1-0 var Inter meget giftige på overgangene, hvilket italienske lag generelt er. De er presise og kommer med mange mann. På stillinga 2-0 var selvsagt kampen over. Og da skjønner jeg godt at Inter la seg bakpå. Ut i fra et taktisk ståsted er det veldig fornuftig og logisk at man legger seg bakpå når man leder med 2-0 og i tillegg kan skilte med verdens beste forsvar.

Uansett så synes jeg det er mye kjekkere med italienske lag enn britiske i CL (bortsett fra Arsenal). De tre andre lagene har basert sin suksess på knallhardt defensivt arbeid, fysisk overlegenhet  og gode overganger (noe som kanskje forklarer britiske lags gode tak på de spanske) I så måte kan spillet til Scum ligne veldig på et lag ala Inter. Men det store forskjellen ligger i teknikken. Italienske lag overgår britiske når det kommer til pasningsferdigheter og teknikk.  Jeg var skeptisk til italiensk fotball tidligere men ble omvendt da Milan slo ut Scum i semifinalen i 2006. På bortebane pola ikke Milan ballen en eneste gang. Jeg har aldri sett et lag spille trekant innenfor egen 16 meter på Theatre of Scilence.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Champions League 09/10
« Svar #115 på: 24. Mai 2010, 13:52 »
Sitat fra: kø1
At man ikke klarer å bry seg om eller begeistre seg over en CL-finale, så er vel ikke fotball så viktig da. Dette er verdens største klubbkamp og et must for alle fotballinteresserte.

For min del handler ikke dette om at Inter spiller kjedelig fotball, eller noe sånt.
Det handler mer om at fotball for meg er følelser. Inter-Bayern vekker ikke de helt store følelsene for meg. Fulgte bare sånn glimtvis med på kampen, men lot meg naturligvis imponere over Inters effektive spillestil, selv om den kanskje er noe kjedelig.

Når jeg sier at jeg ikke brydde meg om kampen, så handler det om at jeg ikke kunne bry meg mindre om hvem som vant, eller hvordan de vant. For meg handlet det bare om å se kampen, og prøve å følge sånn noenlunde med. Aldri i verden om jeg hadde sett en romantisk komedie fra 1950 på TV2 Film i stedet for å se CL-finalen. Såpass viktig er fotball for meg. Men fotball er følelser, og Inter mot Bayern vekker ikke de store føleslene i meg. Jeg ser kampen for å se noen av verdens beste fotballspillere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Champions League 09/10
« Svar #116 på: 24. Mai 2010, 13:56 »
Skal ærlig inrømme at jeg synes Blackpool - Cardiff var et mye mer interessant oppgjør =)

Glasvegas

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 258
    • Vis profil
Sv: Champions League 09/10
« Svar #117 på: 24. Mai 2010, 14:08 »
Synes Champions League har vært et stort gjesp de siste årene. Alltid samme historie i gruppespillet, de samme lagene, de samme plasseringene. Blir litt mer spennende utover når utslagingsrunden er med. Men regner med CL blir det mest konge på jord når Newcastle kvalifiserer seg igjen :D

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Champions League 09/10
« Svar #118 på: 25. Mai 2010, 08:32 »
Hehe. Er vel mest på forumet av gammel vane. Begynte å henge her som fjortis, og det finnes vel knapt noe bedre sted å diskutere Tippeligaen og "Chit-Chat". Når det er sagt, så er det Newcastle som gjelder i England, og jeg ser en 10-15 kamper pr sesong. Men som sagt; setter norsk fotball mye høyere enn internasjonal - noe som kan være grunnen til at interessen for engelsk fotball har sunket litt de siste årene =)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Champions League 09/10
« Svar #119 på: 25. Mai 2010, 23:10 »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida