20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Konturene av en tabell i ferd med å dannes  (Lest 11198 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jarle

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 684
    • Vis profil
Konturene av en tabell i ferd med å dannes
« på: 02. Sep. 2007, 22:24 »
Nå er det spilt fem seirerunder (noen lag har riktignok kun spilt fire kamper), og som vanlig begynner vi da å se konturene av en potensiell sluttabell (ref. tidligere sesonger, om noen er i tvil om at man kan danne seg bilder etter fem serierunder).

Den viser at lag som Liverpool, Chelsea og Arsenal allerede har beslaglagt tre av de fire høyeste plasseringene, mens Derby, Reading og Bolton ligger i bunnen. Blant de antatt "nest beste" ligger både Everton, Newcastle og Manchester City godt an allerede.

Selvsagt vil det komme justeringer. Man U og Tottenham har såvidt begynt å hente seg litt inn etter en svak start, og vil garantert komme høyere opp enn hva status er per dags dato. Videre må nok Wigan se langt etter 9. plassen de ligger på p.d.d.

Uansett spennende å se at vi allerede nå henger med i det sjiktet vi hadde håpet på før sesongstart. Tror vi går en svært spennende sesong i møte, og det er neppe ubegrunnet at Rafa Benitez antar at denne sesongs seriemester drar ligagullet i land med langt under 90 poeng etter 38 kamper. De antatt nest beste virker solide rent spillemessig: kampene Chelsea - Portsmouth, Man U - Tottenham, Arsenal - Man City, Aston Villa - Chelsea og Man City - Man U er alle spillemessige og/eller resultatmessige bekreftelser på at den forhåndsantatte suverene kvartetten kanskje ikke har et så stort forsprang på de andre som mange tror.

Kampen mot Derby kan ikke komme raskt nok!  :)

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Konturene av en tabell i ferd med å dannes
« Svar #1 på: 02. Sep. 2007, 22:42 »
Det er viktig å være med fra start og det er vi nå. Derby kampen bør bli en nye seier og da har vi fått en vår beste start på alt for mage år. At det går litt tid til Derby kampen tror jeg egentlig bare er bra for oss. Vi har mange nye spillere som må finne sin plass i laget og komme inn i spillestilen vår.

Vi har et veldig sterkt lag på papiret med bra dekning på alle plasser. Hvis vi får ut dette kan vi ende veldig høyt oppe. Av lagene jeg frykter er det selvfølgelig de 4 store, men også Everton har et bra lag. Tottenham kommer nok høyrere på tabellen etterhvert. Men virker ikke så sterke at de kan greie en CL plass. Tror de 7 første blir oss + de jeg har nevnt. Man City og Blackburn kan også bli farlige, men føler vi har et bedre lag enn dem...

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Konturene av en tabell i ferd med å dannes
« Svar #2 på: 02. Sep. 2007, 23:16 »
PL virker jevnere enn på lenge....flere lag hevder seg og det er gøy!

Synes vi er sterke..vi har endelig fått den treneren vi trenger for å kunne nærme oss toppen...samt et godt forsvar! Mål har egentlig aldri vært noe problem...Dette blir knall.. ;D ;D

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Konturene av en tabell i ferd med å dannes
« Svar #3 på: 02. Sep. 2007, 23:26 »
Våre største konkurrentar i mine auge blir Tottenham, Everton, Aston Villa og muligens Portsmouth.

Tottenham kjem garantert etter ein litt treig start, men det osar kvalitet av mannskapet deira så vi skal få slite med å komme høgare enn dei på tabellen.

Everton stiller med eit jevnt over sterkt lag, med Arteta som nøkkelmann.

Aston Villa har vist seg som eit veldig vanskelig lag å slå, som Chelsea også fekk merke i dag. Dei har ein kynisk spelestil med bunnsolid forsvar, og med eit uforutsigbart angrep.

Portsmouth har også eit bra lag og har pøsa ut millionar på spelarkjøp, og spesielt er det spennande med angrepet med Benjani og Co.

Eg har lita tru på City, dei har ridd på ei medgansbølge i starten, men no tek den slutt. Til tross for poeng mot gode lag som Man U, vart eg lite imponert over spelet, spesielt har dei eit for svakt angrep og ikkje god nok midtbane.

Newcastle har papiret kanskje det sterkaste laget av desse, saman med Tottenham. Men å samkjøre laget og kvitte oss med skadeproblem tek tid, så ein skal ikkje forvente for mykje sjølv om det ser bra ut no. Den største forbetringa er jo utvilsom forsvaret, for første gang på hundrevis av år har vi et solid forsvar, ganske uvandt for ein Newcastle-supportar. Eg er endå meir optimistisk no enn før seriestart, og vi skal alle være fornøgd med 8 poeng på 4 kampar, og fortsatt ubeseira.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Konturene av en tabell i ferd med å dannes
« Svar #4 på: 02. Sep. 2007, 23:38 »
Vi har et veldig sterkt lag på papiret med bra dekning på alle plasser. Hvis vi får ut dette kan vi ende veldig høyt oppe. Av lagene jeg frykter er det selvfølgelig de 4 store, men også Everton har et bra lag. Tottenham kommer nok høyrere på tabellen etterhvert. Men virker ikke så sterke at de kan greie en CL plass. Tror de 7 første blir oss + de jeg har nevnt. Man City og Blackburn kan også bli farlige, men føler vi har et bedre lag enn dem...

Skjønner ikke at du syns everton har godt lag. Everton har en av de svakete midtbanene i p.l . de vi bør frykte er blackburn.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Konturene av en tabell i ferd med å dannes
« Svar #5 på: 02. Sep. 2007, 23:41 »

Skjønner ikke at du syns everton har godt lag. Everton har en av de svakete midtbanene i p.l . de vi bør frykte er blackburn.
[/quote]

Jeg regner med du kødder nå!! Everton har jo noen strålende midtbanespillere!! Arteta, Cahill, Gravesen....Osman og Carsley preseterer også, selv om de er ok spillere
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Konturene av en tabell i ferd med å dannes
« Svar #6 på: 02. Sep. 2007, 23:52 »
Skulle akkurat til å si det jeg også. Arteta er jo en av PL beste midtbane spillere, han er "pure class", Cahill er sabla god han også!!

Men jeg er enig i at Blackburn blir farlige i år.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Konturene av en tabell i ferd med å dannes
« Svar #7 på: 03. Sep. 2007, 06:13 »
Vi har et veldig sterkt lag på papiret med bra dekning på alle plasser. Hvis vi får ut dette kan vi ende veldig høyt oppe. Av lagene jeg frykter er det selvfølgelig de 4 store, men også Everton har et bra lag. Tottenham kommer nok høyrere på tabellen etterhvert. Men virker ikke så sterke at de kan greie en CL plass. Tror de 7 første blir oss + de jeg har nevnt. Man City og Blackburn kan også bli farlige, men føler vi har et bedre lag enn dem...

Skjønner ikke at du syns everton har godt lag. Everton har en av de svakete midtbanene i p.l . de vi bør frykte er blackburn.
Kødder du eller?
Everton har en av PL beste midtbanespillere i Mikel Arteta, videre har de Steven Pienaar, Tim Cahill, Phil Neville, Lee Carsley, Leon Osman og Thomas Gravesen (om han klarer å få karrieren på rett kjør igjen)!

Everton har også meget godt forsvar, og er veldig godt forspent på spissplassen også. Spillere som Yakubu og Johnson sammen med talentene Anichebe, Vaughan og Mcfadden skal stå for målene. Bakover sikret de seg jo Baines tidligere i sommer som sammen Jagielka, og med Stubbs, Yobo, Lescott, Valente og Hibbert fra før gjør vel at forsvaret har bra med kvalitet og bredde.

Men nok om det, jeg tror Newcastle blir med helt der oppe og truer/presser de "4 store" om en av plassene til CL. Nå er det 2 ukers pause med PL fotball ettersom det er EM kvalifisering, og det vil kansje hjelpe NUFC litt på skadefronten!? Håper at spillere som Given, Emre, Barton og Enrique kan bruke denne landslagspausen godt slik at vi snart får dem på banen. Når "vi" har et skadefritt lag skal "vi" bli særdeles vanskelig å slå...........  :)

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Konturene av en tabell i ferd med å dannes
« Svar #8 på: 03. Sep. 2007, 12:21 »

Skjønner ikke at du syns everton har godt lag. Everton har en av de svakete midtbanene i p.l . de vi bør frykte er blackburn.

Jeg regner med du kødder nå!! Everton har jo noen strålende midtbanespillere!! Arteta, Cahill, Gravesen....Osman og Carsley preseterer også, selv om de er ok spillere
[/quote]

gravesen? haha. er kunn cahill og arteta som holder mål på everton. om du ser hva everton har som sentrale midtbane spillere ser du at det er meget tynt. et par skader på everton og de kan fort bli nr 15. jeg mente bare everton har altfor tynn midtbane. tror ikke de bli så farlige i år. mer redd blackburn.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Konturene av en tabell i ferd med å dannes
« Svar #9 på: 03. Sep. 2007, 15:15 »


gravesen? haha. er kunn cahill og arteta som holder mål på everton. om du ser hva everton har som sentrale midtbane spillere ser du at det er meget tynt. et par skader på everton og de kan fort bli nr 15. jeg mente bare everton har altfor tynn midtbane. tror ikke de bli så farlige i år. mer redd blackburn.

Nå er du på dypt vann TooN. Evertons svakeste lagdel er kanskje midtbanen, men den er på ingen måte noen dårlige lagdel. Arteta og Cahill er klassespillere og resten av spillerne syntes jeg er spillere som alltid gjør en bra jobb. På den sentrale midtbanen har de Cahill, Carsely, Osman og Gravesen + Phil Neville som også holder bra nivå som sentral midtbane. Med et veldig sterkt forsvar med bra dekning og et supert spisspar er Everton et av de lagene jeg frykter mest. Tror veldig mye skal gå galt hvis Everton skal ende på 15. plass

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Konturene av en tabell i ferd med å dannes
« Svar #10 på: 03. Sep. 2007, 16:20 »
Jeg er litt enig med toon.  Arteta og Cahill er noen av pl`s beste midtbanespillere.  Men Carsely, Gravesen og Osman er ikke så veldig mye å skrye av. 


Arteta og Cahill kan umulig spille alle kampene dette året for everton.  Cahill er vell også ganske kjent med skader?   
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Konturene av en tabell i ferd med å dannes
« Svar #11 på: 03. Sep. 2007, 16:23 »
Har Blackburn noen bedre midtbane da?

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Konturene av en tabell i ferd med å dannes
« Svar #12 på: 03. Sep. 2007, 16:28 »
Jeg er litt enig med toon.  Arteta og Cahill er noen av pl`s beste midtbanespillere.  Men Carsely, Gravesen og Osman er ikke så veldig mye å skrye av. 


Arteta og Cahill kan umulig spille alle kampene dette året for everton.  Cahill er vell også ganske kjent med skader?   

Så du mener Everton fort kan havne på 15. plass?

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Konturene av en tabell i ferd med å dannes
« Svar #13 på: 03. Sep. 2007, 16:34 »
Jeg er litt enig med toon.  Arteta og Cahill er noen av pl`s beste midtbanespillere.  Men Carsely, Gravesen og Osman er ikke så veldig mye å skrye av. 


Arteta og Cahill kan umulig spille alle kampene dette året for everton.  Cahill er vell også ganske kjent med skader?   

Så du mener Everton fort kan havne på 15. plass?

det litt på kanten kanskje for å sette et poeng. Everton har en veldig svak midtbane. blir cahill,arteta skadet er det helt totalt dødt. Carsely, Gravesen og Osman holder ikke mål rett og slett.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Konturene av en tabell i ferd med å dannes
« Svar #14 på: 03. Sep. 2007, 16:36 »
Har Blackburn noen bedre midtbane da?

JA helt klart i mine øyne. Gamst er god. De har en meget spennende kar i Bentley + de har fightere som dunn og savage. Vil helt klart si balckburn har en sterke midtbane enn everton.