20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alberto Luque  (Lest 191101 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Alberto Luque
« Svar #1395 på: 28. April 2010, 20:16 »
Skjønner nesten ingenting jeg heller nå. 99,9% av kjøpene du (Benson) nevner over her ble jo handlet av det gamle styre, altså Shepherds og Halls. Klaget du da NUFC hentet dem også? Eller er dette Ashley sin feil nå i ettertid?

Det andre er jo at all denne voldsomme pengebruken det tidligere styret på ukontrollert vis bladde opp for å hente den ene "stjerna" etter den andre, det er jo nettopp dette Ashley og co har satt en stopper for. Nå henter de jo spillere som vil spille for klubben, selv om lønna og overgangsummen ikke er fult så høy som tidligere, og de får sjanser og tid på seg til å vise at de duger også.

Hva er det da du sutrer så veldig over Ashley for?


Dessuten, feilkjøp og spillere som ikke får noe særlig med sjanser er ikke noe som kun skjer i NUFC. Sjekk transfer historien til Ferguson, Wenger og Benitez f.eks. Vil finne mye rart da også.
« Siste redigering: 28. April 2010, 20:24 av Frode »

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Alberto Luque
« Svar #1396 på: 28. April 2010, 20:34 »
Liker man ikke en fotballklubb lenger, så er det bare sånn. Synes forklaringsforsøkene er mildt sagt merkelige jeg også, men det går ikke an å rasjonalisere følelser. Skjønner ikke hva vitsen er med å prøve å forklare heller...

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Alberto Luque
« Svar #1397 på: 28. April 2010, 20:35 »
Altså det går vel 2 diskusjoner gående her ettersom eg forstår ein omkring luque og ein omkring ashley. Denne handler ikkje om ashley. Men blei vel litt innvikla når ashley plutselig kom snikane innmellom diskusjonane er dog ikkje eg som begynnte med ashley greiene..
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Alberto Luque
« Svar #1398 på: 28. April 2010, 20:47 »
Jeg et enig med berntsen. Dette handler om følelser og ikke logikk. Derfor er det en dødfødt oppgave å bli enige om dette. Sayonara Benson - du får  ha lykke til med måkeberget

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Alberto Luque
« Svar #1399 på: 28. April 2010, 21:03 »
Han har jo kommet tilbake nå da?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Alberto Luque
« Svar #1400 på: 28. April 2010, 21:15 »
Ser ikke akkurat sånn ut. Man skal få lov å ikke like Newcastle, men som fotballsupporter er jeg sterkt imot folk som bytter klubber underveis, om det er Newcastle eller ei.

Helt greit at han ikke liker Newcastle lenger, men jeg blir provosert av forklaringen.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Alberto Luque
« Svar #1401 på: 28. April 2010, 23:09 »
Ser ikke akkurat sånn ut. Man skal få lov å ikke like Newcastle, men som fotballsupporter er jeg sterkt imot folk som bytter klubber underveis, om det er Newcastle eller ei.

Helt greit at han ikke liker Newcastle lenger, men jeg blir provosert av forklaringen.

Enig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Alberto Luque
« Svar #1402 på: 28. April 2010, 23:59 »
Jeg ser ikke noen grunn til å være imot folk som bytter klubber eller mister interessen for klubben man holder med. Det er bare følelser det handler om, det er jo ikke noe man velger, det tror jeg alle som virkelig har følelser for en fotballklubb egentlig forstår. Husker jeg sa jeg pleide å holde med Start her i Norge da jeg var veldig liten, fordi jeg likte navnet på klubben. Men det var først da jeg ble eldre at de ordentlige båndene ble knyttet til klubben jeg holder med nå, Brann, pga familiære årsaker.

Det er kanskje noe litt annet når man mister følelsene for en klubb som voksen, men i bunn og grunn er det følelser det handler om. Ser ikke noe poeng i å "være imot" slike folk. Men jeg er som sagt enig i at forklaringen er merkelig, og jeg tror ærlig talt ikke noe på den.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Alberto Luque
« Svar #1403 på: 29. April 2010, 00:03 »
Det er noe annet med følelser for kjerring kontra følelser til et fotballag føler jeg! :P
For min del - jeg har alltid elska Glimt, hata TIL, og starta like Newcastle på tross av at jeg var heftig pressa til å like ManU fra brodern min da jeg var liten. Det at jeg misliker TIL sterkt er det heller ikke noen rasjonell forklaring bak - hjemme var det alltid slik at en heia på begge laga.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Alberto Luque
« Svar #1404 på: 29. April 2010, 00:22 »
Følelsene er annerledes... Uansett er det irrasjonelt, Kristoffer. Man kan ikke "velge" å slutte å elske et fotball-lag, kan man det? :P

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Alberto Luque
« Svar #1405 på: 29. April 2010, 00:30 »
Selvfølgelig - men jeg syns bare grunnlaget er teit i denne sammenheng! :P
Mike Ashley vil aldri være klubben for min del! Når Mike Ashley behandler King Kev dårlig, hater jeg Mike Ashley, ikke klubben Newcastle!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Alberto Luque
« Svar #1406 på: 29. April 2010, 06:10 »
Berntsen traff bra spikeren ja. Det handler jo egentlig bare om følelser ja og ingenting anna. Fotball er følelser. Er umulig og forklare det uten at folk mistolker eller misfortsår eller ikkje sjønner kor vikitigheten av dit og datt.
Hadde eg vert ein mindre engasjert fan som enkelte andre her kanskje er så hadde jo eg og sikkert ikkje brydd meg serlig og ikkje heilt sjønnt problemet. Men det ser ut som kordan klubben styres behandler spillere etc virker som ein motivasjonsfaktor på meg. Va ganske pisst på fkh også når skars behandla spillere dårlig der men fansen støtta ialfall spillerne da d hjelper.

Ein liten sak til slutt. Kem var det som starta den nye manutd klubben eller gikk over til den nye klubben og kutta mufc. det var jo ein god del av den største blodfansa som fantes i manchester. Sjønner dei godt eg når sjela selges.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Alberto Luque
« Svar #1407 på: 29. April 2010, 06:46 »
http://www.nufcblog.com/2008/07/13/luque-says-failure-nothing-to-do-with-him/

"Albert Luque is being let go by Ajax after just one season at the Holland club, and he has quickly blamed bad management at Newcastle, for his failure to succeed since leaving Deportivo in Spain, 3 years ago.

Luque has been told to find a new club by the Dutch giants after just 12 months into the four-year contract he signed after leaving Tyneside last August.

His overall attitude is now being questioned in Holland as well as on Tyneside, but the Spaniard is taking absolutely no responsibility for his current situation."

Hmm, Ajax meinar det samme. Og Ajax, er jo ein av dei beste klubbane i verden til å utvikle spelarar.

Altså fordi ein dude skriver noke på ein blogg? Isåfall er det ikkje rart at folk har feil inntrykk.. Greia med Ajax ligna jo litt på nufc. Etter ein god start med flere mål og assist så bytta ajax trener og så gjekk det ikkje så bra lengre. Ingen i nufc har vel heller uttalt seg om luques holdninger untatt clarck som skrytte flere ganger over attituten hans.

Deilig
« Siste redigering: 29. April 2010, 06:51 av Benson »
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Alberto Luque
« Svar #1408 på: 29. April 2010, 12:18 »
Ja, når man velger å se skogen for bare trær, så blir det jo sånn.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Alberto Luque
« Svar #1409 på: 29. April 2010, 16:12 »
Jeg ser ikke noen grunn til å være imot folk som bytter klubber eller mister interessen for klubben man holder med. Det er bare følelser det handler om, det er jo ikke noe man velger.

Helt enig, hvis det er følelser som er grunnen. Men at man mister de pga forklaringen til Benson tror jeg nok aldri de følelsene har vært sterke.

Blir som å få kjæreste bare for å knulle.

Ja, supersaklig :)