20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Africa Cup Of Nations  (Lest 15925 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Africa Cup Of Nations
« på: 21. Jan. 2008, 18:37 »
Mesterskapet er i gang, vertslandet er Ghana.

Nigeria-Elfenbenskysten direkte på Eurosport no. Martins gult kort for filming :)

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Africa Cup Of Nations
« Svar #1 på: 21. Jan. 2008, 18:42 »
Kult. Satte på tvn nå.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Are..........

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 148
    • Vis profil
Sv: Africa Cup Of Nations
« Svar #2 på: 21. Jan. 2008, 18:42 »
Blir spennende å se hvordan "våre" gutter gjør det da. Men at Martins fikk gult kort for filming er vel ikke noe å smile over? :p Med mindre det var ufortjent da...  :)

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Africa Cup Of Nations
« Svar #3 på: 21. Jan. 2008, 18:45 »
Vanskelig å sei om det var fortjent, var kontakt, men han datt kanskje litt lett. Fekk uansett gult kort.

Nikolaien

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 565
    • Vis profil
Sv: Africa Cup Of Nations
« Svar #4 på: 21. Jan. 2008, 19:48 »
Fantastisk resultat for oss dette. Send Martins heim med ein gong ;D

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Africa Cup Of Nations
« Svar #5 på: 21. Jan. 2008, 19:56 »
Fantastisk resultat for oss dette. Send Martins heim med ein gong ;D
Tja, Nigeria går nok videre uansett, da de to siste lagene i gruppa er Mali og Benin.

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Africa Cup Of Nations
« Svar #6 på: 21. Jan. 2008, 20:04 »
Viktig å få ut Senegal tidlig ihvertfall. Senegal-Tunisia onsdag.

Nikolaien

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 565
    • Vis profil
Sv: Africa Cup Of Nations
« Svar #7 på: 21. Jan. 2008, 20:48 »
Mali med sissoku og diarra utgjør iallefall en sterk midtbane. Kan bli tøft for Nigeria

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Africa Cup Of Nations
« Svar #8 på: 21. Jan. 2008, 21:01 »
Fantastisk resultat for oss dette. Send Martins heim med ein gong ;D
Synes det er bedre at han får matchtrening med Nigeria, jeg. Han er overhodet ikke i form, men hvis han først får nettkjenning, så kan formen plutselig komme igjen.

Av det lille jeg så av Elfenbenskysten - Nigeria, så fikk ikke Martins mye hjelp. Et veldig stillestående lag, og en potensiell playmaker i Mikel, som er mer opptatt av seg selv og egen vinning, enn å hjelpe, for eksempel Martins, med å komme til gode sjanser. Samtidig, så var Martins veldig uvenn med ballen. Greide aldri å gjøre noe vettugt med den. Ble mye støttepasninger og enkle ballmist. Tror ikke akkurat det hjalp Martins stort at Kanu måtte forlate banen med skade heller.

Jeg har veldig lyst til å se Senegal nå langt i mesterskapet, men samtidig, jo tidligere de ryker ut, jo tidligere får vi vel Beye og Faye tilbake. Samtidig kommer de to uansett til å være slitne når de returnerer, så hvor mye vi egentlig tjener på å få dem tilbake tidlig, er jeg ikke sikker på. Så tidlig kommer de uansett ikke hjem.

Mali skal visstnok være sterke, så Martins og Nigeria kan få en tøff jobb for å komme videre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Africa Cup Of Nations
« Svar #9 på: 21. Jan. 2008, 21:09 »
Synes Martins gjorde en del bra med ballen i dag, men det skjedde for langt unna goalen til at det ble noe uttelling av det..Litt av samme problemet som er med Owen. Martins sine førstetouch satt bra og pasningene satt stort sett, men vi skal tenke på at tempoet i Afrika mesterskapet er mye tregere enn i PL..Oba kom vel til en målsjanse i kampen også, men gjennomspillet kom for skrått og for nære keeper til at Oba klarte å sette den forbi keeper.

Men Nigeria som lag var veldig tamme fremover, Mikel, Kanu og Olifinjana klarte aldri å skru opp tempoet og levere ballene til Yakubu og Martins. Dessuten bør Yobo føle seg kjempeflau etter han ble lurt så grundig av Kalou!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Africa Cup Of Nations
« Svar #10 på: 22. Jan. 2008, 19:30 »
Geremi hadde faktisk en småpen assist til Eto'o når Kamerun reduserte til 3-1 mot Egypt tidlig i andreomgang. Av det jeg har sett så har mannen faktisk hatt noen småpene crosser og et brukbart frispark. Ser ut som Geremi spiller høyreving for Kamerun.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Africa Cup Of Nations
« Svar #11 på: 22. Jan. 2008, 20:46 »
Evt høgreback som han spelte i første omgang som eg såg. Veit ikkje kva han spelte i andre omgang, men var ganske offensiv back i første. Problemet hans er at han er altfor treig.

Liqqa

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 32
    • Vis profil
Sv: Africa Cup Of Nations
« Svar #12 på: 23. Jan. 2008, 13:51 »
Så litt på egypt - kamerun. var mye bra spill av egypterne, tror dere de ville vært noe å ha i newcastle?

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Africa Cup Of Nations
« Svar #13 på: 23. Jan. 2008, 17:29 »
Det er forskjell på ANC og PL...

Av egyptiske spillere er det neppe mange som er gode nok for PL. Jeg kjenner ikke til særlig mange på Egypt, men jeg kan ikke helt se at så mange av dem skal være gode nok for PL. Kanskje for dårligere klubber, men for et lag som skal kjempe om topp 6? Aldri i verden.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Africa Cup Of Nations
« Svar #14 på: 23. Jan. 2008, 17:50 »
Fikk ikke sett Egypt-Kamerun, men Hossam Ghaly og Mido er Egypt sine to største spillere og de har vist seg gode i PL, spesielt Mido. Og de var begge med på Spurs laget som ble nummer 5 i fjor. Så der tar du kanskje feil Joakim, riktignok var de var ikke noen nøkkelspillere for spurs. Og jeg synes heller ikke de ville hevet førstelaget vårt. Så konklusjonen må kanskje bli at toppspillerne i Egyptisk fotball er gode nok for PL, men ikke toppen.

-----------------------

Nå skal jeg benke meg ned å se Tunisia-Senegal, blir spennende å følge Beye og Faye!
« Siste redigering: 23. Jan. 2008, 17:52 av kø1 »
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM