20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?  (Lest 25819 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?
« Svar #15 på: 13. Aug. 2007, 01:25 »
Umulig og velge mellom Martins og Owen. Den som er i best form spiller.
Jeg vil ALLTID foretrekke Owen fremfor Martins, så sant de begge er friske og i rimelig god form. Grunnen er at Owen er en mer naturlig goalgetter, og oppsøker målsjansene, istedetfor å vente på at målsjansene skal komme til ham. De som så Owens comeback-kamp i vår kunne kanskje se noe av akkurat det.

Litt uenig i det.
Eg ville nok brukt Martins.
Martins skaper sjangser. Owen er avhengig av lagkameratene skaper dei for han.
Owen må bevise han kan spille fotball i ein lengre periode uten og bli skada før han skal få noke fast plass. Ein Owen i form er sjølvsagt konge. Men det er ei stund sidan no.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Tim Buch

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 633
    • Vis profil
Sv: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?
« Svar #16 på: 13. Aug. 2007, 01:37 »
Enig med Benson der. Din mening lukter veldig "Roedersk" Joakim. Hvis Martins er i bedre form, skal han selvfølgelig spille istedenfor Owen.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?
« Svar #17 på: 13. Aug. 2007, 16:45 »
Jeg sier at hvis begge er i rimelig god form og friske og raske, og Owen ikke har vært skadet på et halvt århundre, så vil jeg ALLTID foretrekke Owen fremfor Martins, hvis jeg må velge. Men jeg vil gjerne se begge to sammen. Hvis Oba skaper sjansene, så scorer Owen målene. Er ikke det en perfekt kombinasjon, så vet ikke jeg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Chris

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 347
    • Vis profil
    • girls and corpses
Sv: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?
« Svar #18 på: 13. Aug. 2007, 19:01 »
Føler Oba er en litt for stor individualist til å kunne skape sjangser for Owen. Bare se på målet hans mot Bolton der han skyter istedenfor å sende Viduka gjennom. Han har blitt vandt til å måtte gjøre alt på egenhånd, og er i tillegg sulten som f*. Vil uten tvil se Smith/Viduka som bodyguard(targetman) for Martins. Men er enig med dere andre i at Martins må vise form for å spille forann en skadefri Owen. Føler bare ikke helt at Owen-Martins er det rette spissparet i en 4-4-2.

I 4-4-3 derimot, med Martins-Viduka-Owen kunne det blitt spennende med begge på banen.

alop123

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 825
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
Sv: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?
« Svar #19 på: 13. Aug. 2007, 20:23 »
Føler Oba er en litt for stor individualist til å kunne skape sjangser for Owen. Bare se på målet hans mot Bolton der han skyter istedenfor å sende Viduka gjennom. Han har blitt vandt til å måtte gjøre alt på egenhånd, og er i tillegg sulten som f*. Vil uten tvil se Smith/Viduka som bodyguard(targetman) for Martins. Men er enig med dere andre i at Martins må vise form for å spille forann en skadefri Owen. Føler bare ikke helt at Owen-Martins er det rette spissparet i en 4-4-2.

I 4-4-3 derimot, med Martins-Viduka-Owen kunne det blitt spennende med begge på banen.
I ein 4-4-3 tror eg vi hadde hamlet opp med hvem det skulle være! ;D
Venter i spenning...

Amu - Luque

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 99
  • Owen : Howay the lads
    • Vis profil
Sv: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?
« Svar #20 på: 19. Aug. 2007, 01:47 »
jeg synts man burde kjøre litt "Lsk taktikk" og ha ta lave raske på hver sin side..
og en høy sterk i midten..   Martins/Luque - Ameobi/Carroll - Owen/Viduka

Smith bruker vi helst midtbanen ;)
Newcastle United We Stand

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?
« Svar #21 på: 19. Aug. 2007, 19:51 »
Føler Oba er en litt for stor individualist til å kunne skape sjangser for Owen. Bare se på målet hans mot Bolton der han skyter istedenfor å sende Viduka gjennom. Han har blitt vandt til å måtte gjøre alt på egenhånd, og er i tillegg sulten som f*. Vil uten tvil se Smith/Viduka som bodyguard(targetman) for Martins. Men er enig med dere andre i at Martins må vise form for å spille forann en skadefri Owen. Føler bare ikke helt at Owen-Martins er det rette spissparet i en 4-4-2.

I 4-4-3 derimot, med Martins-Viduka-Owen kunne det blitt spennende med begge på banen.
Jeg er ikke så sikker på at 4-3-3 med Martins - Viduka - Owen hadde blitt særlig suksess. Alle tre er midtspisser. Alle tre søker naturlig innover, og vi har altså enda mindre bredde i angrepsspillet enn vi hadde i går. Hvordan skal vi da få disse spillerne til å bli farlige foran mål, hvis de aldri får ballen?

I mine øyne trenger vi minst én breddeholder i angrepsrekka. Jeg skal være enig i at Milner ikke var den helt store breddeholderen mot Villa, men det var jo også med på å gjøre oss til barnemat for Villa-forsvaret. Tror ikke Big Sam er særlig keen på å sende begge backene frem samtidig, og midtbanen vår kan fort bli bestående av tre sentrale spillere den også. Og med tre spisser i angrepsrekka da, hvordan i all verden skal vi da greie å mate spissene med innlegg?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?
« Svar #22 på: 20. Aug. 2007, 11:18 »
Duff - Owen - Martins kunne blitt en underholdene trio på topp ;D ;D...Men jeg har vel ikke all verdens tro på at BigSam velger en spissrekke uten høye spille som kan vinne i lufta.

Men hvilket kontringslag vi ville blitt, driblingene til Duff og Martins, vi ville skapt masse målsjanser og jeg tror vi ville blitt underholdene å se på!!! ;D

Men uansett! En skadefri Martins er vår beste fotballspiller! Det går ikke an å mønstre en spissrekke uten at Martins er invollvert, Martins kan ha en fri rolle, han gjør det utroligste!!! Er dog redd BigSam har et litt annet syn enn meg på Martins...Hadde jeg vært trener hadde jeg brukt Martins - Owen/Ameobi
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?
« Svar #23 på: 20. Aug. 2007, 15:23 »
jeg synts man burde kjøre litt "Lsk taktikk" og ha ta lave raske på hver sin side..
og en høy sterk i midten..   Martins/Luque - Ameobi/Carroll - Owen/Viduka

Smith bruker vi helst midtbanen ;)

Når ble Viduka lav og rask? Og Carrol er lånt ut til Preston så han er neppe aktuell som midtspiss.

Doffi

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2095
    • Vis profil
Sv: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?
« Svar #24 på: 20. Aug. 2007, 16:42 »
når han ble rask? han er lynet himself!
lt;3 Newcastle <3

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?
« Svar #25 på: 20. Aug. 2007, 21:37 »
når han ble rask? han er lynet himself!

det er evnt dårlig sarkasme:P
Han kom, ble mett og dett var dett....

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?
« Svar #26 på: 20. Aug. 2007, 21:46 »
når han ble rask? han er lynet himself!

det er evnt dårlig sarkasme:P

No woman no cry ;)

Halvard

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 6
    • Vis profil
Sv: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?
« Svar #27 på: 20. Aug. 2007, 21:51 »
Owen sammen med Viduka hadde vært konge, alternativ 2: Smith og Martins. Men helst vil jeg ha Owen og Viduka i angrep..

Utheim

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 67
    • Vis profil
Sv: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?
« Svar #28 på: 21. Aug. 2007, 20:48 »
Har virkelig lyst å se: Smith, Martins og Milner på topp i en 4-3-3 formasjon. Både målfarlig og sjangseskapende. For alle som fulgte litt med på leeds i sine bedre dager vet at Smith putter. Ville også likt å se Smith og Viduka sammen igjen.
whoopwhoop

howie

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 14
    • Vis profil
Sv: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?
« Svar #29 på: 07. Sep. 2007, 13:09 »
I ein 4-3-3 formasjon så syns eg at                        Men i 4-4-2 så syns eg at

Milner     Owen      Martins                                    Martins      Owen/Viduka

hadde vært ganske bra                                         hadde vært bra