20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Cheick Tioté  (Lest 144292 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #465 på: 05. Des. 2011, 19:05 »
Tioté på stopperplass. Grøss.
Perch på stopperplass. Grøss.
Simpson på stopperplass. Grøss.

Jo, men ein må no berre prøva å vera optimistisk. Me får håpa på at Pardew er sopass genial taktisk at han løyse dette på trening fram til kampen og at det fungerar perfekt i kamp ;) Det verte som Shola Ameobi sa; "alle mann til pumpene." No må heile laget jobba ekstra godt saman for å dekka opp om dei 2 store tapa me har av S Taylor og Colo.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #466 på: 11. Des. 2011, 13:09 »
Er han skadet eller solgt? Ville ikke forundre meg om han har spilt sin siste kamp for oss. I følge Sunday Times så møtte agenten til Tiote Chelsea forrige uke.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #467 på: 11. Des. 2011, 13:51 »
Er han skadet eller solgt? Ville ikke forundre meg om han har spilt sin siste kamp for oss. I følge Sunday Times så møtte agenten til Tiote Chelsea forrige uke.

Hahaha, det verste av alt er at det forundrar meg ikkje viss det stemmer.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #468 på: 11. Des. 2011, 13:52 »
Jeg er veldig forberedt på at Tiote forsvinner i januar, ja.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #469 på: 11. Des. 2011, 14:17 »
Jeg blir i alle fall ikke sjokkert, selv om jeg nok har hatt tro på at han blir værende. Men er litt mistenkelig at det er såpass lite info fra Pardew om hvordan han ligger an mtp skaden.

coxie

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 853
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #470 på: 11. Des. 2011, 14:28 »
Det er snakk om at han har væskeoppsamling i kneet som gjør det en smule vanskelig og samtidig smertefullt når han vrir og vender.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #471 på: 11. Des. 2011, 16:10 »
Jeg tror ikke det er noen "skade" i sammenheng med at han skal selges i januar, men jeg blir ikke overraska om det blir salg i januar. Styret vil nok tenke at et evt. bud på 20m pund vil være en kjempeprofitt på Tiote. Januar i fjor statuerte et godt eksempel på hvordan Ashley & co jobber, og ringvirkningene etter at vi den gang solgte vår beste spiler tror jeg ikke er temmet helt. Derfor er det naturlig å tro at våre spillere vil hoppe på muligheten hvis en bedre klubb kommer på banen. De har sett at andre har gått fra Newcastle når de har fått tilbudet, og dermed så er vi inne i en ond sirkel som en selgende klubb.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #472 på: 11. Des. 2011, 16:33 »
Er uenig der kyrre. Først og fremst: Så lenge man ikke er med jevnlig å kjemper i CL, er det nesten umulig å holde på sine beste spillere hvis man har tenkt å overholde et lønnsbudsjett. . Bare se på Arsenal . Tham sa nei til Chelsea fordi de hadde økonomiske muskler til å si nei takk. Redknapp har kjøpt en del spillere, samtidig solgte han også nøkkelspillere til ManU for snart 70 mill. I tillegg har de vært med i CL og overholdt et lønnstak over mange år. Denne situasjonen er vi ennå ikke i. Jeg tror ikke Tiote blir solgt for bare 20 mill. Men kommer det et latterlig bud inn, så vil han bli solgt. Det gjelder derimot ikke bare for oss. Nesten alle klubber selger sine spillere om summen er høy nok.

Poenget er at hvis vi selger Tiote for £30 mill så vil klubben være så godt økonmisk rustet at vi ved neste korsvei kan si nei takk hvis et bud tikker inn på f.eks Cabaye. Og ringvirkningene av Carrollsalget har vært høyst positve. Vi ville ikke vært der vi er i dag uten den summen. Dessuten var han ikke vår beste spiller. Og jeg tror det er nesten ingen klubber som ikke ville ha solgt Carroll for den summen som vi fikk. £35 mill på forhånd for et ubeskrevet blad er latterlig mye.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #473 på: 11. Des. 2011, 16:37 »
Haha, Cheiken har fått behandling av en sjaman hjemme i Elfenbenskysten i følge Daily Mirror :) Får håpe det funker. Til alle som tror han skal bli solgt så skal man selvfølgelig ikke avskrive det, men her tror jeg ACN kan jobbe til vår fordel. Vanskeligere å konse om transfer osv. Har trua på at han blir :)

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #474 på: 11. Des. 2011, 16:40 »
Og ringvirkningene av Carrollsalget har vært høyst positve. Vi ville ikke vært der vi er i dag uten den summen.
Hvorfor ikke?

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #475 på: 11. Des. 2011, 17:00 »
Et av hovedargumentene i forhold til Carroll-salget var å kunne tilby Tiote en lang 6-årskontrakt fra deler av den summen. "Tie him down" som de så pent sier det på engelsk.

Hvis vi selger Tiote påfølgende januarvindu, kaster jeg hatten på hylla i forhold til å prøve å se noe positivt ved spillersalg.

Caroll-salget i seg selv gav klingende mynt i kassa, og Ba er en bedre spiss enn carroll. Men det behøvde ikke være noe enten eller. Vi kunne hatt begge to...  vi kvittet oss jo med nolan og barton og enrique og routledge og... lønningene hadde ikke blitt et problem uansett.
If it has tits or wheels, count on problems!

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #476 på: 11. Des. 2011, 17:04 »
Tiote hadde fortsatt vært her selv om vi ikke hadde skrevet ny kontrakt med han i våres, så det argumentet blir tynt.

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #477 på: 11. Des. 2011, 17:05 »


Poenget er at hvis vi selger Tiote for £30 mill så vil klubben være så godt økonmisk rustet at vi ved neste korsvei kan si nei takk hvis et bud tikker inn på f.eks Cabaye.


Bytt ut Tiote med Carroll og Cabaye med Tiote i den setningen, så ser du litt hvilken løype du brøyter...
Hvis vi da selger cabaye for 20 millioner, er vi godt rustet til å si nei takk hvis et bud tikker inn på steven taylor... ?

Og ringvirkningene av Carrollsalget har vært høyst positve. Vi ville ikke vært der vi er i dag uten den summen.

Du mener sommervinduet der vi gikk i pluss - igjen? :lol:

Dessuten var han ikke vår beste spiller.


Diskutabelt men han var utvilsomt vår mest spennende spiller.

Og jeg tror det er nesten ingen klubber som ikke ville ha solgt Carroll for den summen som vi fikk. £35 mill på forhånd for et ubeskrevet blad er latterlig mye.

Dette er jeg enig i.
If it has tits or wheels, count on problems!

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #478 på: 11. Des. 2011, 17:54 »
Jeg tror ikke Tiote blir solgt for bare 20 mill. Men kommer det et latterlig bud inn, så vil han bli solgt. Det gjelder derimot ikke bare for oss. Nesten alle klubber selger sine spillere om summen er høy nok.

Poenget er at hvis vi selger Tiote for £30 mill

Å tro at Tiotè kan bli tidenes aller dyreste defensive midtbanespiller er altfor drøyt.
Kommer en av storklubbene på banen blir det vanskelig å holde på han om ikke klubben viser litt ambisjoner. Da tipper jeg på en pris mellom £16 mill og £20 mill som salgsum.
ManCity kan kanskje finne på å betale overpris for en slik spiller, men jeg kan ikke se at de skal hente en 5. eller 6. defensive midtbanespiller. Chelsea har de senere årene lukket igjen pengesekken betraktelig og ManU betaler ikke slike summer med mindre det er noe helt utenom det vanlige.

Bare for å fortelle deg litt om klubbenes transferhistorie så kan jeg si at Chelsea kun har betalt over £30 mill 2 ganger. Da var det Torres (£50 mill) og Shevchenko (£30,8 mill) som ble hentet. Utover disse må du godt ned på 20 tallet for å finne den 3. dyreste spilleren.
Når det kommer til ManU er det kun Berbatov (£30,75 mill) som er hentet for mer enn £30 mill.

Dette er vel også de 2 klubbene som er linket med han og som vil betale mest. Klubber som Arsenal, Tottenham, LFC, samt diverse klubber i andre store ligaer betaler ikke slike summer, bortsett fra Real Madrid og Barcelona.


Selger NUFC unna flere av sine beste spillere kan vi nok slå fast at vi aldri kommer til å kjempe oppe blant de aller beste med det nåværende styre. Da må vi nok innfinne oss med å være en "farmerklubb" for de antatt bedre lagene.
Skal NUFC "bygge stein på stein" må det vises ambisjoner ved å klare å holde på sine beste spillere samt å være en ettertraktet klubb å spille for. Det må tilrettelegges slik. Om vi stadig vekk skal selge unna så fort en spiller viser sitt talent kommer vi aldri noen vei.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #479 på: 11. Des. 2011, 18:02 »
Ferdinand var vel også dyrere enn £30 mill i sin tid, uten at det er vesentlig. Men er selvsagt helt enig i at ingen vil betale noe særlig mer enn 20 for Tioté, og tikker det inn et slikt bud så tipper jeg han er long gone, dessverre.